Skjellsord blant fansen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Jævlig latterlig at dette er hoveddiskusjonen på Forumet etter at vi har totalpissa på Viking og leder serien.

    Rasisme og lignende har ingenting på Feltet å gjøre. Sånn er det og sånn vil det alltid være. Sånne ting skal slås hardt ned på, og det gjøres også. Heldigvis er ikke rasisme etc. noe problem i Kanari-Fansen!

    At det kommer kommentarer som er litt på grensen er det ikke så mye å få gjort med. Synes man folk går over streken, sier man fra. Så enkelt er det.

    La oss flytte fokuset til tabelltopp, Mykle i storform og andre gledelige ting, i stedet for å gjøre dette til en større sak enn det er.

    Kommentar

    • Gale Isbre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 1164

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Jævlig latterlig at dette er hoveddiskusjonen på Forumet etter at vi har totalpissa på Viking og leder serien.

      Rasisme og lignende har ingenting på Feltet å gjøre. Sånn er det og sånn vil det alltid være. Sånne ting skal slås hardt ned på, og det gjøres også. Heldigvis er ikke rasisme etc. noe problem i Kanari-Fansen!

      At det kommer kommentarer som er litt på grensen er det ikke så mye å få gjort med. Synes man folk går over streken, sier man fra. Så enkelt er det.

      La oss flytte fokuset til tabelltopp, Mykle i storform og andre gledelige ting, i stedet for å gjøre dette til en større sak enn det er.
      Både enig og uenig. Hadde folk bare nikket anerkjennende til åpningsinnlegget, eventuelt tomlet det, så hadde denne tråden dødd med en gang. Å kalle det "jævlig latterlig" er litt useriøst. Hadde du skrevet "jævlig unødvendig" hadde jeg vært helt enig. Det at enkelte på død og liv skal forsvare retten til å brøle hva som helst er det som gjør at diskusjonen fortsetter. Personlig klarer jeg å ha flere tanker i hodet, og gleder meg helt abnormt over kveldens kamp, samtidig som jeg tillater meg å ha en mening om dette.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #23
        Er alltid glad når sånne tråder dukker opp jeg, fordi disse trådene kommer som regel når Fugla ligger på topp og folk ikke har noe annet å klage over.

        Først var det røyketråden, så var det denne ufine kommentarer tråden, og etter vi slår Tromsø kommer det sikkert en tråd om hvor irriterende det er når folk fiser gjennom hele kampen (idag var det forresten en med mye tarmgass på felt c).
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4384

          #24
          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          (idag var det forresten en med mye tarmgass på felt c).
          Hørte det var en som nevnte noe om at en kar med navn "eriksen" hadde spist noe dårlig middag i dag :lol:
          ..................

          Kommentar

          • Fuglefar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 202

            #25
            som en opplysning

            Opprinnelig skrevet av mooph
            Det blir en smule hysterisk å innføre kontroll av folks skjellsord... Omtrent som kvinnefrontens aksjoner den gangen lysstyringa av gangfelt viste en mann med hatt.

            Om noen skriker "Jævla hviting" til dommer'n på en kamp i Uganda må de jo få lov til det uten at jeg tar det ille opp. Jeg har vel sjæl kalt noen for "Idiot" (som jo er nedlatende for folk som er mindre intelligente) og "Jæ... strømling" (og de stakkarene kan jo ikke noe for at de er født der).
            For du som har så peiling på hva du sier så vil jeg komme med en opplysning til deg anngående ordet "idiot", som faktisk betyr.- "En som ikke bruker sin stemmerett". og det kan man vel si i noen sammenhenger, men ytterst sjelden i sin rette betydning i en fotballkamp.
            Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Opprinnelig skrevet av Fuglefar
              For du som har så peiling på hva du sier så vil jeg komme med en opplysning til deg anngående ordet "idiot", som faktisk betyr.- "En som ikke bruker sin stemmerett". og det kan man vel si i noen sammenhenger, men ytterst sjelden i sin rette betydning i en fotballkamp.
              Takk for opplysningen. Rundt 30% av oss er altså idioter (70% er vel valgoppsluttning sånn ca her til lands). Frasen "Jævla idiot" blir dermed diskriminerende for en tredjedel av landets innbyggere.

              Av dette kan en jo dra den sluttningen at det er svært få (meg inkludert) som veit hva dem skriker (av skjellsord) i kampens hete. Denne debatten blir på bakgrunn av dette en smule tåpelig.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • ØBS
                Medlem
                Møteplager
                • Oct 2005
                • 87

                #27
                Ser at Lars er enig, men velger å la tabelltoppen overskygge problemet...

                Vel, hans valg, men han er jo tross alt enig...

                Jeg synes det er en utrolig bra og interessant tråd. Som flere her har uttalt så blir man kategorisert etter valgene av skjellsord. Jeg er helt enig i at "homse" og tilsvarende ikke kvalifiserer til skjellsord. Detr blir som å kalle en bilfører som "jævla bilist" eller noe sånt, noe som ikke svir i den retning akkurat...

                Jeg for min del må ta på meg kappen som satanist ettersom jeg ofte frekventerer bruken av ordet "jævla"...:twisted:
                FUGLA-hilsen
                Øyvind

                Kommentar

                • Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

                  #28
                  Dette lite konstruktive innlegget blir sikkert sletta, men shit-au. Følg linken for en liste med mange vakre skjellsord.

                  http://www.dirtysniper.com/frm/index...topic=11973&hl=

                  Ellers er jo en grei hovedregel at hvis man vet at noen blir såra når man bruker et ord, så trenger man ikke å bruke det. Dessuten er ord som homse og ***** oppbrukte. Et knippe ord fra vedlagt liste som er mye tøffere:

                  - Amøbeaspirant
                  - Kvisesaftdrikker
                  - Valkenisse

                  Dårlige kamper hadde vært fantastisk mye morsommere å overvære dersom vi kanaris tygde litt lenger på skjellsordene før vi buste ut med en kjedelig "faen" eller "idiot."

                  Guling,
                  lite å gjøre om morra'n gitt.

                  Kommentar

                  • Eiriqen
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2006
                    • 105

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                    Her er en hel drøss: http://home.online.no/~wacked/OnD/flipp/banne.htm

                    Riktignok er det enkelte man bør styre unna av ovennevnte grunner, men blant 8500 varianter burde det være noe for enhver smak.

                    Hehe... Både "Jød£" og "H0m0" er inntatt på den sida! da er det vel greit da? lol
                    Uansett, for å være seriøs, enig med trådstarter her, det kan alltids hende det står en "bøffelbøg" (sitat nevnte side) ved siden av deg, eller gutten du betaler barnebidrag til på Toten kommer ut av skapet. Vi får holde oss for gode til sånt!

                    Io saluto la Fugla!
                    Last edited by Eiriqen; 14.05.2007, 10:08.
                    Team Wenche Myhre
                    Skjettengutta
                    "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                    Kommentar

                    • Fugla
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 1718

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                      Her er en hel drøss: http://home.online.no/~wacked/OnD/flipp/banne.htm

                      Riktignok er det enkelte man bør styre unna av ovennevnte grunner, men blant 8500 varianter burde det være noe for enhver smak.
                      Ja, det lå jo rasistiske ord der også...

                      Eksempelvis var "Same" listet opp som et banneord...
                      Homer Simpson.



                      www.ultrassarp.no

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Bra tema som blir tatt opp og jeg er fullstendig enig med trådstarter. Sånne ting er en uting, jeg skal være såpass ærlig å innrømme at jeg har tatt meg selv i å kalle dommer/motspillere for ting som jeg egentlig bør holde meg for god for.

                        Når det gjelder ordet same, Det blir feil å kalle folk for jævla same? Men det er helt greit å dra en joik når vi spiller mot Tromsø? Dobbeltmoral?

                        Til informasjon så skøyt jeg meg selv i foten i det siste avsnittet, men ingen er feilfrie.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Bra tema som blir tatt opp og jeg er fullstendig enig med trådstarter. Sånne ting er en uting, jeg skal være såpass ærlig å innrømme at jeg har tatt meg selv i å kalle dommer/motspillere for ting som jeg egentlig bør holde meg for god for.

                          Når det gjelder ordet same, Det blir feil å kalle folk for jævla same? Men det er helt greit å dra en joik når vi spiller mot Tromsø? Dobbeltmoral?

                          Til informasjon så skøyt jeg meg selv i foten i det siste avsnittet, men ingen er feilfrie.
                          Detta med same-søring trur jeg vi bare kan glemme.. Dobbeltmoral - ja, jo - men i all hovedsak handler dette mer om humor på tribunen, ikke ydmykelse. Hvis du vil kalle en fyr for jævla same, så er det noe du står for når du ydmyker han.

                          Pipa får en helt annen lyd mot søpla såklart.. Men de som prøver å stoppe meg fra å kalle klanskallene for noe som helst, de får en lang vei å gå..

                          Når det gjelder skjellsord, så tror jeg igrunn ****, fag, bøg - i det hele tatt - er no vi bare kan glemme å diskutere engang.. Dessuten, dette har ikke noe med en innstilling Kanarifansen har, og da ser jeg ikke noe stort problem med det.
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2128

                            #33
                            Engasjement må jo være lov! Hvis man skal komme med innskrenkninger på hva som skal sies, ender man snart opp som håndballsupportere! Man må da ha lov til å kalle doffeloff en boybandrasisthomsedverg, for det er jo faktisk det han er!
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av heidar
                              Man må da ha lov til å kalle doffeloff en boybandrasisthomsedverg, for det er jo faktisk det han er!
                              Å kalle folk det de faktisk er funker dårlig. Personlig synes jeg forpulte geiteskjender blir alt for lite brukt på Åråsen.
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • mr.sandass
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2005
                                • 972

                                #35
                                Gidder ikke å lese alle sidene men skal bare si hva jeg mener.

                                Jeg syntes nå iallefall at det er drit deilig at jeg kan slippe meg ned på steinalder nivå når det kommer til munnbruk på tribunen. Hadde jeg hatt samme nivå i hverdagen så hadde jeg blitt sett ned på.

                                Er det bare jeg som syntes det er digg å være neandertaler på tribunen?
                                www.ultrasfeltc.net

                                Kommentar

                                • koppen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 456

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                  Gidder ikke å lese alle sidene men skal bare si hva jeg mener.

                                  Jeg syntes nå iallefall at det er drit deilig at jeg kan slippe meg ned på steinalder nivå når det kommer til munnbruk på tribunen. Hadde jeg hatt samme nivå i hverdagen så hadde jeg blitt sett ned på.

                                  Er det bare jeg som syntes det er digg å være neandertaler på tribunen?
                                  nei der er jeg enig..

                                  man kan ikke forvente seg noe annet syntes jeg..under kampens hete syntes jeg det er greit med sånne ord.. men grensen går ved j**la n**er f.eks..
                                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                                  Kommentar

                                  • Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Guling

                                    - Amøbeaspirant
                                    - Kvisesaftdrikker
                                    - Valkenisse

                                    Dårlige kamper hadde vært fantastisk mye morsommere å overvære dersom vi kanaris tygde litt lenger på skjellsordene før vi buste ut med en kjedelig "faen" eller "idiot."
                                    Helt enig! Det enkle er ikke alltid det beste; særlig ikke når det er snakk om skjellsord.

                                    Kommentar

                                    • FuglaAlex
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 537

                                      #38
                                      Hvorfor ikke bare kalle dommere, spillere, fans osv for J*vla F*tter da?
                                      Ofte brukt fra min side hvertfall.
                                      Last edited by FuglaAlex; 18.05.2007, 20:12.
                                      Supporterne er fotballens hjerte
                                      Ultras Felt C

                                      Kommentar

                                      • Gale Isbre
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 1164

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                                        Hvorfor ikke bare kalle dommere, spillere, fans osv for J*vla F*tter da?
                                        Ofte brukt fra min side hvertfall.
                                        Hva synes fetteren din om det, da?

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                                          Hvorfor ikke bare kalle dommere, spillere, fans osv for J*vla F*tter da?
                                          Ofte brukt fra min side hvertfall.
                                          Herregud, Alex. Alle med litt vett i skallen veit at det ikke finnes et snev av negativitet rundt ordet "f*tte". Dumt forslag.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...