Utvidelse av Kanarifeltet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
    Kanari(-)fansen skulle fått hele SS tribunen.
    Den nye langsida er kanskje pen å se på. Men den gamle langsida er mye bedre:
    • På den gamle langsida holder taket alle tørre, mens over halvparten på den nye langsida blir våte ved regn.
    • Sangmessig er det en stor fordel med et mer firkanta felt med mange rader enn få rader og et avlangt felt.

Det kan også tenkes at det er større høydeforskjell på trinna på den gamle langsida, og da ser man også bedre. Men det er jeg ikke sikker på.
    RoyVaadal.

Kommentar

• glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

Tror vi får satse på at styret i KFL, klarer og dra i land en avtale med LSK om at vi får hele felt C til 2008.
      Tror det hjelper masse. Dumt hvis felte blir for stort og ser glissent ut også.
      Og til de som ikke skjønner hva jeg mener.
      Skal du på Metallica konsert så kjøper du ikke billett samme dag som koserten går. Da er det utsolgt......
      Vær tidlig ute så får du billett der du vil stå.
      At noen hobbysupportere ser ann været osv før de kjøper billett skal ikke gå utover oss andre.
      De som kjøper på RB må desverre stå på RB mener nå jeg.

Kommentar

• Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

bytt ut alle stoler og sett inn nye stoler på hele notar tribunen. Flytt pressen til ett annet sted og gi KFL halve notar tribunen, I og med at det da blir stoler på hele tribunen inkl der KFL feltet er nå så klarer vi å fylle opp halve tribunen lett. Da slipper vi også problemet med trange plasser, folk som ikke ser og sytingen ut i fra det. Det vil også se ut som vi er fler og trøkket vil ikke bli noe dårligere, jeg føler hvertfall at vi trøkker alltid bedre når vi spiller borte mot enga

Kommentar

• glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

Opprinnelig skrevet av Kanariz
          bytt ut alle stoler og sett inn nye stoler på hele notar tribunen. Flytt pressen til ett annet sted og gi KFL halve notar tribunen, I og med at det da blir stoler på hele tribunen inkl der KFL feltet er nå så klarer vi å fylle opp halve tribunen lett. Da slipper vi også problemet med trange plasser, folk som ikke ser og sytingen ut i fra det. Det vil også se ut som vi er fler og trøkket vil ikke bli noe dårligere, jeg føler hvertfall at vi trøkker alltid bedre når vi spiller borte mot enga

Litt enig med deg. Blir sild i tønne. Hadde ikke blitt sånn med stoler på feltet.....

Kommentar

• Stone
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 225

Kun sitteplasser på hele Åråsen er vel noe som kommer uansett vel, ihvertfall hvis UEFA skal få det som de vil?

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Etter å fulgt denne tråden er det en ting som slår meg:

Det virker som "alle", ink undertegnede, har en forutsetning om at KFL vil fortsette den samme eksplosive veksten som vi har hatt.

Om veksten i medlemsmassen fortsetter trenger vi selvsagt mere plass - noe det finnes mange løsninger med tilhørende utfordringer til.

Om veksten dog ikke forsetter i samme takt; trenger vi da ett større felt? Spørsmålet blir om man da ønsker ett fullt felt med skikkelig trøkk eller klansfenomenet; spredte felt med mindre trøkk og mindre samstemthet.

Jeg håper selvsagt veksten fortsetter, men jeg vet ikke om det er realistsisk? Jeg tror forøvrig få her inne er i stand til å svare på det spørsmålet, ink undertegnede, da vi alle har ekstremt gule øyne...
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

Selvom utvilkinga stopper her vi er i dag så synes jeg vi trenger et større felt, hvertfall hvis det blir stoler på kfl feltet RB tribunen er jo aldri full uansett. En morsom ting hadde vært om vi fikk beholde kfl feltet slik det er i dag, men at det blir satt stoler der, også får vi hele RB tribunen.
                Da får vi en "stående sving", noe som hadde vært kult. I og med at vi har tromme så ville det ikke vært no problem å synge sammen.

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  Selvom utvilkinga stopper her vi er i dag så synes jeg vi trenger et større felt, hvertfall hvis det blir stoler på kfl feltet RB tribunen er jo aldri full uansett. En morsom ting hadde vært om vi fikk beholde kfl feltet slik det er i dag, men at det blir satt stoler der, også får vi hele RB tribunen.
                  Da får vi en "stående sving", noe som hadde vært kult. I og med at vi har tromme så ville det ikke vært no problem å synge sammen.
                  Glad vi hadde tromme i cupfinalen. Det var ikke noe problem å synge samstemt der.

Kommentar

• e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

Feltet tar vel ca 2400 idag. Når vi synger er det kanskje en tredel som er med å synger med trøkk. I hvertfall på evighetssangene. Resten klarer ikke. Glem innføring av sangfelter på de andre tribunene. Sangfeltet er å blir kanarifeltet. Tenk heller å få med de som er på kanarifeltet og få opp kvaliteten der. Feltet er stort nok slik det er idag for syngende supportere. . Forsøket i fjor med 2 adskilte sangfelt var helt mislykket fordi kanarifeltet ble utvannet.

Den dagen vi får tatt ut fullt potensialet på kanarifeltet kan vi innføre nye sangfelt, men det er nok lenge til.

hvis folk er interesserte nok i å være med å synge, men så er det ikke plass på feltet så får de heller kjøpe seg sesongkort der til neste år.

Ellers så synes jeg det er helt utrolig merkelig de som vil innføre stoler på feltet slik at de slipper å stå så trangt. Hva blir kapasiteten der da? halvpartenså stor? Jeg foreslår heller at dere kjøper dere en sitteplass. Kanarifeltet skal være ståtribune og stoler er bare i veien.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Opprinnelig skrevet av e.d
                      Ellers så synes jeg det er helt utrolig merkelig de som vil innføre stoler på feltet slik at de slipper å stå så trangt. Hva blir kapasiteten der da? halvpartenså stor? Jeg foreslår heller at dere kjøper dere en sitteplass. Kanarifeltet skal være ståtribune og stoler er bare i veien.
                      Endelig et fornuftig innlegg! Det er helt komplett uforståelig at folk vi ha seter på kanarifeltet. Det er helt meningsløst å ha seter på et ståplassfelt. Hvis man konkluderer med at det blir for trangt får man heller redusere kapasiteten litt. Seter hører ikke hjemme på feltet. Dessuten taper LSK masse penger på det. Nå betyr ståplasser at Åråsen får større kapasitet. Med seter på feltet kommer LSK til å tape penger på det. Seter på feltet er å grave sin egen grav. Ildsjeler i KFL kjempet for å få fjernet setene og nå vil noen luringer ha de tilbake!?
                      Last edited by Raskolnikov; 23.05.2007, 21:38.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

Opprinnelig skrevet av Lars
                        Glad vi hadde tromme i cupfinalen. Det var ikke noe problem å synge samstemt der.
                        Bare for å være sikker: dette stinker av ironi?
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

100% ironi.

Kommentar

• gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

Retro vs SS

Kommentar

• Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

[onaneringsbevegelse]Retro vs SS [/onaneringsbevegelse]
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• Ballkunstneren
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 780

savner der synet der ass.. bringer tilbake mange minner.. åh..

Kommentar

• Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Endelig et fornuftig innlegg! Det er helt komplett uforståelig at folk vi ha seter på kanarifeltet. Det er helt meningsløst å ha seter på et ståplassfelt.
                                  Det er vel ingen som VIL ha stoler på kanarifeltet, men krav fra UEFA må opprettholdes.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• mr.sandass
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 972

Frankfurt fansen har ståplasser i sin sving på commerzbank arena. Men det er veldig mange seksjoner som er inngjerda så det er lettere å ha kontroll
                                    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

Frankfurt retter seg etter det tyske fotballforbundet i Bundesliga og UEFA i europacupene. Akkurat som vi er nødt til å gjøre, bortsett fra at vi retter oss etter det norske forbundet, selvsagt.

Bundesliga er forøvrig et fantastisk godt forbilde når det gjelder dette. Der er det for eksempel et krav (!) om at bortesupporterne skal få et seteløst felt som tilsvarer minst 5% (tror jeg) av stadionkapasiteten. Så godt som alle fans står på seteløse tribuner i Tyskland. Og for de som lurer på kvaliteten og størrelsen på tyske fans: Kulturen der borte er blant de bedre i Europa. De alle fleste lag i Bundesliga har klacker på mellom 5000 og 20.000 (Dortmund).

Forøvrig synes jeg lite om navnet Commerzbank Arena, bruk Waldstadion! ;-)

Kommentar

• Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

Mitt eget forslag i denne debatten:

LSK har lov til å definere 20% av tilskuerkapasiteten på Åråsen som ståplasser. Antar vi at kapasiteten er (eller kan bli med noen ståplasser) 12.000, gir dette mulighet for 2400 ståplasser. Disse bør i utgangspunktet være seteløse. Plassen for disse 2400 ståplassene bør selvsagt være felt A, B og hele C.

På dette feltet kan man montere opp skinner/fester som gjør det enkelt å sette opp seter til europacupkamper. Dette koster nok litt kroner, men her må LSK for en gangs skyld gi litt tilbake til Kanari-Fansen.

Kan ikke skjønne annet enn at dette er det beste forslaget for alle parter. Kort oppsummert:

- Gi oss resten av C-feltet.
                                        - Fjern samtlige stoler og selg 2400 billetter til feltet,
                                        - Monter en anordning som gjør det mulig å sette opp seter til e-cup.

Kommentar

• Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

For de som har lest om Superlørdagen her på kfl.no har vel fått med seg at det prøves på et nytt felt/ståplass. Det nye feltet er helt til høyre på RB-tribunen. Billettene vil koste det samme som for å komme på Kanari-feltet, og det vil så "RB-ståplass" på billetten, eller hva det var.

Er dette noe som skal prøves ut, fordi dette er det eneste mulige alternativet vi har for utvidelse? Eller for å prøve å rekruttere ynge folk som enda ikke tørr å stå på feltet?

Kommentar

Working...