Utvidelse av Kanarifeltet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
    Det er jeg ikke helt enig i. Det er sant at på mange stadioner passer det best at fansen står bak mål, men er man mange nok er ofte langsida (eller en del av den) bedre, som med oss, FCK og Bajen for å nevne noen...
    Langsida til FCK er patetisk elendig sangmessig. Bajen står på langsida mye fordi kortsidene på Söderstadion er fullstendig uegnede for syngende supportere. Skal man stå på langsida bør man dekke hele tribunen, det kommer aldri KFL til å gjøre.

Kommentar

• Bolsen3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 1061

Opprinnelig skrevet av Lars
      Langsida til FCK er patetisk elendig sangmessig. Bajen står på langsida mye fordi kortsidene på Söderstadion er fullstendig uegnede for syngende supportere. Skal man stå på langsida bør man dekke hele tribunen, det kommer aldri KFL til å gjøre.
      FCK-supporterene er i Danmark kjent for å være patetisk dårlig mot alle andre enn Brøndby og Man Utd

Uansett, jeg synes ikke nøvendigvis det er slik at kortsida er det beste stedet å stå for supporterene. Men det er klart, det varierer veldig fra stadion til stadion, og som du nevner tideligere så er ikke kortsida på Åråsen noe særlig godt alternativ til den plassen vi har idag. Å fylle ut en langside ville selvsagt vært optimalt, men nei, det kommer vi nok aldri til å gjøre, hvertfall ikke på Åråsen. Men jeg synes da det fungerer veldig bra for oss nå, selvom vi bare tar 1/3 (eller noe sånt) av gamletribunen. Men som sagt, det handler mye om hvordan stadion er bygget osv, på mange andre stadioner er nok kortsida den beste løsningen...

Kommentar

• blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

Hadde vært perfekt om alle som bruker flagg under kampen kunne stå på kortsida, så kunne vi andre se kampen. Ingen tvil om at langsida er best for oss som er interessert i fotball. Hva som er best akustisk spiller liten rolle for min del.
        Fugla 4 Life!

Kommentar

• Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

Opprinnelig skrevet av Lars
          Feltet er like stort nå som ved seriestart i 2005. Nå er vi dobbelt så mange. Feltet MÅ utvides.
          Gi oss hele langsiden!
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
            Gi oss hele langsiden!
            Ihvertfall hele felt c til og begynne med. Viktig å ikke ta for store biter av gangen. Det tror jeg bare vil ødelegge for oss.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

Syntes det var veldig trangt på feltet i dag. Kom nesten ikke opp på feltet.
              Og i pausen var det bare og glemme og gå i kjosken.
              Og hvor ble det av mdl. sjekken.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

Opprinnelig skrevet av glasgow
                Syntes det var veldig trangt på feltet i dag. Kom nesten ikke opp på feltet.
                Og i pausen var det bare og glemme og gå i kjosken.
                Og hvor ble det av mdl. sjekken.
                Trangt.. Ja..

Syns det var bra salgsargument av bertene på martins å si at det kontroll, for det kan komme, og det vil komme...
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

Kommentar

• ketil
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2004
                  • 246

Over 105 minutter uten påfyll av pølse og brus er helt jævlig. Jeg er forresten ganske sikker på at det kommer til å bli godt med albuerom på feltet utover i sesongen, det har aldri vært noe problem så lenge jeg har vært der.

Kommentar

• Macho-Morten
                    Ikke KFL-styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2687

Dette med mangel på medlemssjekk overrasket meg. Mener å ha lest nylig at det ville bli sjekk på samtlige kamper i år.

Trangt felt? Ja, absolutt, men hvorfor er det negativt? Jo flere vi er osv... Trangt felt gir jo illusjonen av storkamp, og dette var tross alt bare en drittkamp mot et kjipt lag i grusomt vær (selv om det var serieåpning). Tror stemninga kunne være rimelig mye dårligere om folk hadde hatt mer albuerom. Jeg tror på massesuggesjon, og når folk står oppå en og synger blir man gjerne med selv. Fikk i hvert fall det inntrykket på de stedene jeg sto i løpet av kampen i går.

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                      Jeg tror på massesuggesjon, og når folk står oppå en og synger blir man gjerne med selv. Fikk i hvert fall det inntrykket på de stedene jeg sto i løpet av kampen i går.
                      Ja, massesuggesjonen var av det kraftige slaget der vi sto ytterst på felt A og foran på felt A... Hallelujah!

Uansett er jeg lett påvirkelig og har sprukken røst i dag.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                        Dette med mangel på medlemssjekk overrasket meg. Mener å ha lest nylig at det ville bli sjekk på samtlige kamper i år.

Trangt felt? Ja, absolutt, men hvorfor er det negativt? Jo flere vi er osv... Trangt felt gir jo illusjonen av storkamp, og dette var tross alt bare en drittkamp mot et kjipt lag i grusomt vær (selv om det var serieåpning). Tror stemninga kunne være rimelig mye dårligere om folk hadde hatt mer albuerom. Jeg tror på massesuggesjon, og når folk står oppå en og synger blir man gjerne med selv. Fikk i hvert fall det inntrykket på de stedene jeg sto i løpet av kampen i går.
                        Ikke uenig det. Men, jeg ville gjerne hatt utvida til hele felt c også. Da blir det nødvendig, men ikke for mye utvidelse. Da får vi omtrent halve langsiden, og får trekt oss noen hakk nærmere midten.

Men, det er jo også ikke så enkelt heller. Vi har jo pressen blandt annet. Ikke at det er det største problemet kanskje, men at fansen står omtrent rett over spillertunnellen muligens kan bli stygt ved noen tilfeller Jeg håper man kan finne en løsning på det. For en eller annen gang i nærmeste fremtid så er feltet for lite. Jeg tror også vi glatt kunne solgt flere hundre billetter mer til feltet i går, hvis det hadde vært plass. Det gjelder selvfølgelig storkampene også.
                        ..................

Kommentar

• Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

Det med spilletunnel er ikke så jævlig vannskelig. I Italia bruker de jo spillertunneler som går til ut til midtbanen. LSK trenger bare en som kan trekkes 5\10meter lenger. Såpass bør LSK klare. Eller klarer de egentlig?
                          Daukjøtt Felt C

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Opprinnelig skrevet av Skinke
                            Det med spilletunnel er ikke så jævlig vannskelig. I Italia bruker de jo spillertunneler som går til ut til midtbanen. LSK trenger bare en som kan trekkes 5\10meter lenger. Såpass bør LSK klare. Eller klarer de egentlig?
                            Sant det. Det må være mulig å få til.

Gi oss hele felt c!! Sorry Joffle
                            ..................

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

Opprinnelig skrevet av Skinke
                              Skal vi ta en avstemning om hvem som tror lsk klarer å bestille påbygget i samme farge?
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                Ja, massesuggesjonen var av det kraftige slaget der vi sto ytterst på felt A og foran på felt A... Hallelujah!
                                Hehe. Noe inferno var det ikke, men på begge stedene merka jeg bedring (spesielt foran oss) utover i omgangene. Så det er håp. Hadde man plassert noen mer mentale folk enn oss på de stedene, kunne det tilogmed blitt bra...

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

Så lenge klubben ønsker å bytte stadion i en ikke så altfor fjern fremtid, tviler jeg på at de vil utvide feltet slik at de må flytte pressen og skjerme spillertunnelen.

Kommentar

• Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Så lenge klubben ønsker å bytte stadion i en ikke så altfor fjern fremtid, tviler jeg på at de vil utvide feltet slik at de må flytte pressen og skjerme spillertunnelen.
                                    Min mening er i hvert fall at LSK-styret må "renskes opp" og gå i seg selv, før de i det hele tatt bestemmer seg for å bygge ny stadion. Dersom et styre ikke engang klarer å stelle istand en velfungerende kø, eller å kjøpe inn riktige seter så lurer jeg på hvordan de skal klare å bygge en helt ny stadion som overgår dagens Åråsen.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                      Min mening er i hvert fall at LSK-styret må "renskes opp" og gå i seg selv, før de i det hele tatt bestemmer seg for å bygge ny stadion. Dersom et styre ikke engang klarer å stelle istand en velfungerende kø, eller å kjøpe inn riktige seter så lurer jeg på hvordan de skal klare å bygge en helt ny stadion som overgår dagens Åråsen.
                                      I den prosessen MÅ Kanarifansen involveres. Da kommer en ny stadion til å bli meget bra.
                                      Jeg håper virkelig vi får en bra tomt og en ny stadion innen 7-10 år, og da ønsker jeg meg en bratt og stor syngetribune for KFL, uten oppdeling av tribunen i flere etasjer.

Men inntil det skjer så er det på tide at feltet vårt på Åråsen utvides fra neste år!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

Å bygge en stadion som tar mindre enn 30 000 i to etasjer er bare bull. Det håper jeg vi slipper.

En bratt kortside med plass til 4-5000 hadde vært gull.
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

Kommentar

• krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Å bygge en stadion som tar mindre enn 30 000 i to etasjer er bare bull. Det håper jeg vi slipper.

En bratt kortside med plass til 4-5000 hadde vært gull.
                                          Helt enig at den ene siden burde ta 4-5000.

Men synes ikke at over 30.000 er riktig.

Tror vi brude legge oss på rundt 18-22.000, med ytbyggningsmuligheter.

Jeg vil ha noe lignende Viking Stadion, altså der alt er i en etasje.
                                          Røkkeløkka/Start Stadion er også fin, men liker ikke to eteasjer.
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

Working...