Stemningstråd LSK-Stabæk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Ok, egentlig ganske vanskelig for meg å vurdere ettersom jeg står med en gjeng som synger i så godt som 2x45 uansett resultat.

    Allikevel har jeg nogenlunde oversikt over trøkket på feltet, og flere andre jeg har snakka med synes det var en grei/god dag på feltet. Sett i sammenheng med at vi spilte årets desidert dårligeste match, blir det direkte feil å si noe annet enn at det var en solid dag på tribunen.

    Kommentar

    • Rathsmeister
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 561

      #22
      Vil gi cred til forsanger på felt a, som forøvrig (feltet) var veldig stille frem til Somen putta. Tok seg voldsomt opp etter det. Gjorde en bra (men nytteløs) jobb med å få med flere folk på diverse sanger. Delte sågar også ut halspastiller i håp om å få med flere på sangene
      Mvh
      Martin Raths

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Synes ikke trøkket idag var så ille. Når vi til tider blir overkjørt av Stabæk på hjemmebane er det vanskelig å holde sambafaktoren oppe, men vi klarte likevel ganske bra å få til et trøkk. Umiddelbart etter at vi går under får vi kjørt i gang et rop med godt trøkk, og klarer å fortsette relativt bra. Etter utligningen er det til tider ekstremt bra. Synes dette var en veldig bra dag av KFL hvis du tar banespillet til betraktning.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          Dere må gjerne sammenligne dagens match med andre møkkakamper, som Odd hjemme i både 05 (2-3) og 06 (2-2), Tromsø hjemme i både 05 (1-2) og 06 (1-2), Sandefjord hjemme i 06 (1-2), Stabæk hjemme i 06 (2-2) osv.

          Stemninga i dag var mye bedre enn i alle disse kampene.

          Det var ikke superstemning, men det blir helt feil å nærmest slakte den slik enkelte gjør.

          Kommentar

          • mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

            #25
            Stemmninga rundt UFC var jævlig bra til tider. Men er nå da i samme situasjon som Lars.

            Med tanke på at gutta gjennomførte en skikkelig grisedårlig kamp så var dette helt greit
            www.ultrasfeltc.net

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              #26
              Jeg hørte nemlig at ufc sang mye, og jeg ville at vi andre skulle være med...

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #27
                Helt ok innsats i kveld, men ikke noe mer.

                Var bra til tider, men også en del perioder med mye svak innsats. Bakerst på felt c var det skuffende dårlig; meg selv inkludert dessverre. Jeg mistet i perioder munn og mæle på grunn av den svake innsatsen på banen. Når ingen rundt synger noe særlig, blir det vanskelig...
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Campless
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 772

                  #28
                  Synes stemninga var dårlig øverst på felt B litt mot A, rett under den ene mikrofonen.
                  Jeg og en kamerat var nesten de eneste som sang på alt, og de ved siden av oss dreiv og studerte billetten de hadde fått sikkert halve kampen, mens resten bak oss drakk medbrakt kaffe.
                  Foran oss var det greit.. Nordby og folka hans sang ikke så mye, de var mer opptatt av damene sine.
                  Men helt nederst på felt B hørtes det og så mye bedre ut. Siste gang jeg står der jeg sto.. det var kjedelig.

                  Kommentar

                  • Dal-kanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2005
                    • 136

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                    Vil gi cred til forsanger på felt a, som forøvrig (feltet) var veldig stille frem til Somen putta. Tok seg voldsomt opp etter det. Gjorde en bra (men nytteløs) jobb med å få med flere folk på diverse sanger. Delte sågar også ut halspastiller i håp om å få med flere på sangene
                    Han trenger de vel selv også, med tanke på de prepubertale skrikene han til tider hoster opp. Neida, Per Arne er flink til å engasjere folket rundt seg, selv om stemmen kan finne på å skrante.
                    Lucky nr. 11

                    Kommentar

                    • Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

                      #30
                      Syntes vi bare begynner å svikte mer og mer når det går dårlig på banen. Det er DA det virkelig gjelder. Når vi synger når vi leder, er bare for gøy

                      Ellers stadig mer flagg ute å går, gøy det. Selv om jeg ubevisst og kanskje bevist begrenser meg for mye selv på flagging, fordi det veldig lett kan hope seg opp mye sinne fra de bak. Men uansett, blitt bedre. Bra ser det ut også.

                      Kommentar

                      • Ballkunstneren
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 780

                        #31
                        Jeg synes det var utrolig dårlig at folk slutter å synge rop eller sanger etter en eller to ganger.. Er kjipt å synge aleine.. Folk må rett og slett presse seg selv litt..

                        Jeg vet det er ikke alle som gidder å bruke tiden på å forbedre seg eller lære noe nytt enten det gjelder jobb, skole, eller tribunekultur, men det er lov av og til..

                        En ting jeg synes vi kan forbedre oss på er å holde ut litt lenger.. Synes vi har blitt for avhengige av tromma, når tromma ikke går slutter folk å synge.. virker ikke som om de husker hvordan det var uten.. :O

                        Neste match bør vi ta noen fler "akustisk"..

                        Kommentar

                        • Gjertsen_KANARIS
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2006
                          • 196

                          #32
                          Hmm, dårlig stemmning? Hørte på fxt etter matchen, beste stemmninga vi har lagd i år (I følge lyden derfra) Sto selv i ultra felt c, utrolig bra trøkk i store deler av matchen.

                          Men, kan noen fortelle meg hvorfor vi kjører en sang 10 minutter som ikke trøkker fra avspark i 2 omgang? Så på klokka 54 byttet vi sang, på grunn at til slutt sang ingen.
                          VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                          Kommentar

                          • Jaren-kanari
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 185

                            #33
                            Har sesongkort på feltet og er stort sett på alle kampene på Åråsen. Bidrar også med å synge og hoppe så mye jeg kan. Syns generelt at tromma har vært et løft for fansen. Måtte denne gang se matchen på tv, og ble litt skuffa over trøkket i KFL. Syns det blir for mye DUNK-DUNK og lite trøkk synginga. Dunker faen meg snart høl i tromma jo...Vet jeg stikker hodet i et vepsebol nå, men det driter jeg i! Jeg syns vi bør variere mer på sangene, når trøkket uteblir. Savner også de gamle klassikerene. Når sang vi "Åråsen er våres hjem" sist foreksempel?? Sist dro vi "Vi er Lillestrøm kanaris - ALLE SAMMEN NÅ" og det funka bra. Fler gamle klassikere mellom alle evighetsangene, og kutt dem noe før, når trøkket i dem forsvinner...

                            Crusifie me....
                            Jaren-kanari
                            Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Tromma høres ikke bra ut på TV, sånn er det bare. Det har med mikrofonplassering etc. å gjøre. På stadion er den langt mindre dominerende.

                              I dag ble det dratt en god del gamle klassikere, som "Hva var vel livet uten deg?", "Åråsen er våres hjem", "Vi er Lillestrøm Kanaris, ALLE SAMMEN NÅ" osv.

                              Såvidt jeg har fått med meg høres KFL generelt dårlig ut på TV, man må nesten være der for å få et riktig bilde av stemninga. Jeg ser de fleste kampene i opptak, og jeg blir i 9 av 10 tilfeller skuffa over lyden på Åråsen. F.eks. hørtes 500 mann i Skien MYE bedre ut enn vi vanligvis gjør på Åråsen. Det samme i Drammen.

                              Det eneste jeg er enig med deg i er at vi må bli flinkere til å kutte sangene når de åpenbart har dødd ut.

                              Kommentar

                              • Jaren-kanari
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 185

                                #35
                                Ok mulig jeg tok feil, og de gamle klassikerene ble sunget. Det som er mer bekymringfullt da, er at jeg ikke fikk det med meg!!! Så ikke første kvarteret i dag jeg, men likevel...

                                Tror også forsangerene generelt har mye å gå på, når det gjelder å mobilisere folk til å synge på hver sang. Tommy er god på dette, søker kontakt med folk og setter øya hardt i dem som holder kjeft. Tror små pauser mellom kan være greit for å få til akkurat dette, slik som vi pleier å gjøre på Greker'n...
                                Jaren-kanari
                                Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #36
                                  "Hva var vel livet uten deg" har som regel trykk i en veldig kort periode, ettersom det tar en strofe eller to før folk har fått med seg hvilken sang det er. Og etter linjen "nummer 1 for meg" er det veldig få som gidder å synge slutten. Dermed høres den antagelig ikke veldig godt på tv heller. "Åråsen er våres hjem" gikk vel bare en gang idag, dermed ikke så rart om den ikke ble tatt opp av tv-mikrofonene. "Vi er lillestrøm kanaris, ALLE SAMMEN NÅ" og "Reis opp hvis du er Lillestrøm" gikk en del ganger idag, dessverre fikk vi en noe dårligere effekt ettersom hele SS satt seg ned igjen før vi rakk å kjøre i gang "Lillestrøm, *klappklappklapp*" i to av tre tilfeller. Virker som om RB og SS er såpass humørstyrte at de bare gidder å være med når Fugla spiller god fotball.

                                  Er forsåvidt enig i at vi ofte får bedre trøkk når tromma går, men jeg synes ikke det er noe minus. Å få maksimalt trøkk hele tiden er ikke mulig, så at vi i det hele tatt klarer å komme opp i et kjempetrøkk til tider synes jeg er veldig bra. Det er likevel sånn at på en del sanger så faller trøkket betraktelig når vår kjære trommis drar ned på tempoet. Spesielt i "Allez allez, vi elsker Lillestrøm" er det merkbart, men også i andre sanger hvor vi legger om fra massiv klapping og hopping til takt-klapping. Antagelig går folk litt mer bananas når de hopper, og er om mulig litt slitne etterpå.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • forzastabæk
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • May 2007
                                    • 5

                                    #37
                                    Dere synger jævlig bra, det skal dere ha. Men den trommen høres bare dust ut spør du meg.

                                    Vi var vel litt flere i dag enn i vi var i fjor. Vi har jo liten mulighet til å matche dere i decibel, men det var til tider greit trøkk hos oss også føler jeg.

                                    Kommentar

                                    • LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

                                      #38
                                      Sofakanari kan melde om jævlig bra trøkk og stemning gjennom store deler av matchen fra det jeg hørte på tv'n.

                                      Ble skikkelig imponert faktisk, har aldri hørt noen andre TL lags supportere synge så mye og så høyt som oss, men det er mulig vi bruker å være enda bedre...
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                      Kommentar

                                      • Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

                                        #39
                                        Helt grei åpning stemningsmessig. Så dabber det veldig av etterhvert, med lavtsyngende evighetssanger. Starten av første omgang er også helt grei, og så dabber det av igjen. Bortemålet kommer, og det er godt å se at vi knuser lydnivået til jubelen av Stabæk-fansen allerede 10 sekunder etter at scoringen kom. Så bedrer stemningen seg igjen, og etter utligningen er det en elektrisk stemning på Åråsen. Jeg stod selv i hjørnet mellom RB-tribunen og Strømmen Storsenter for å ta bilder, og det er gøy å se at nesten alle på begge tribunene klappet og sang sammen med kanarifeltet.

                                        Veldig enig i at vi må lære å bytte sang når disse evighetssangene dabber av. Personlig hadde jeg foretrukket at vi sang litt mer av disse gode gamle klassikerne. Til tider blir det litt for mye lavtsyngende allez, olé, forza, allez med dominerende tromme. Neste hjemmekamp er det pissing på Vålerengen dere!
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

                                        Kommentar

                                        • LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av forzastabæk
                                          Dere synger jævlig bra, det skal dere ha. Men den trommen høres bare dust ut spør du meg.

                                          Vi var vel litt flere i dag enn i vi var i fjor. Vi har jo liten mulighet til å matche dere i decibel, men det var til tider greit trøkk hos oss også føler jeg.
                                          Er man 250 syngende som dere så trengs det definitivt ikke tromme nei, men skal man ha 10 ganger så mange til å holde takten så er det et must, nok om det...

                                          Dere i Stabækfansen minner litt om Bastionen, veldig ivrige i hoppe og synge, halvparten bruker pannebånd, men dessverre sørgelig få.

                                          Får håpe dere får et løft i antall medlemmer når dere flytter til storhallen deres på Fornebu og endelig får ordentlige tribuner.
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                          Kommentar

                                          Working...