Stemningstråd LSK-Stabæk

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • forzastabæk
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • May 2007
    • 5

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Er man 250 syngende som dere så trengs det definitivt ikke tromme nei, men skal man ha 10 ganger så mange til å holde takten så er det et must, nok om det...

Dere i Stabækfansen minner litt om Bastionen, veldig ivrige i hoppe og synge, halvparten bruker pannebånd, men dessverre sørgelig få.

Får håpe dere får et løft i antall medlemmer når dere flytter til storhallen deres på Fornebu og endelig får ordentlige tribuner.

Ja det kan sikkert stemme. Vi har ikke det store behovet nei..

Vi håper å bli større men det tar faen meg tid å få folk til å innse hvor gøy det er å være syngende supporter.

Kommentar

• Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

Rimelig dårlig av kfl igår syns jeg. Tok seg som resten av laget opp de siste 10min.
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

var en par ganger i går som det virkelig smelte til fra tribunen, da tror jeg absolutt alle sang, og jeg kunne for første gang (i år) ikke høre min egen stemme.

Men det er langt fra normalen dessverre, normalen er å ikke synge, og vente til man hører naboen synger før man synger selv. Hvordan kan vi få folk til å endre på dette?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• supermike
          Medlem
          Hoffnarr
          • Apr 2006
          • 45

svakt

Skal den selvlagde tittelen "Norges beste supportere" passe godt til KFL, er det veldig mye som må rettes på. Jeg mener bestemt at KFL per dags dato er langt unna fjorårsnivået. I går så feltet til og med litt glissent ut - ikke bra. Fra min plass på sittetribunen, er det også veldig tydelig at litt mindre enn 1/3 av feltet egentlig ikke er der for å bidra, men kun for en billig plass. I tillegg er man ikke i nærheten av å få noe som helst trøkk i gamle slagere som f.eks "forza fugla", "Vi er lillestrøm oh ah" osv. Nei, jeg må si jeg hadde forventet mye mer av KFL i år. Come on!!!:twisted:

Kommentar

• pistage
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 285

Satt på RB igår (står alltid på feltet ellers) sittet siste tre kamper der, av div grunner. Igår var årsverste. bra før kampstart, og en eller to sanger med trøkk, ellers møkk hele kampen, ihvertfall fra der jeg satt.

Kommentar

• JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

Opprinnelig skrevet av xeR
              Ok+ synes jeg det var idag. Men igjen, nedre FeltC var ræva.

Ellers synes jeg det var skuffende få på Åråsen idag.
              *Enigknappen*

!Nedre felt c er RÆVA!

Kommentar

• ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

Opprinnelig skrevet av Campless
                Synes stemninga var dårlig øverst på felt B litt mot A, rett under den ene mikrofonen.
                Jeg og en kamerat var nesten de eneste som sang på alt, og de ved siden av oss dreiv og studerte billetten de hadde fått sikkert halve kampen, mens resten bak oss drakk medbrakt kaffe.
                Foran oss var det greit.. Nordby og folka hans sang ikke så mye, de var mer opptatt av damene sine.
                Men helt nederst på felt B hørtes det og så mye bedre ut. Siste gang jeg står der jeg sto.. det var kjedelig.
                Jeg sang da stort sett hele tiden, og prøvde å dra med de andre nissene som stod der å prata med damene sine. De er ikke med meg på lsk match neste gang for å si det sånn.

Syns stemmningen var BRA de siste 20-30, og brukbar resten (sett utifra kampen generellt).

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av supermike
                  Skal den selvlagde tittelen "Norges beste supportere" passe godt til KFL, er det veldig mye som må rettes på. Jeg mener bestemt at KFL per dags dato er langt unna fjorårsnivået. I går så feltet til og med litt glissent ut - ikke bra. Fra min plass på sittetribunen, er det også veldig tydelig at litt mindre enn 1/3 av feltet egentlig ikke er der for å bidra, men kun for en billig plass. I tillegg er man ikke i nærheten av å få noe som helst trøkk i gamle slagere som f.eks "forza fugla", "Vi er lillestrøm oh ah" osv. Nei, jeg må si jeg hadde forventet mye mer av KFL i år. Come on!!!:twisted:
                  Problemet er vel sånne som deg, som forventer at andre skal lage stemninga man ønsker seg. Kom deg opp på feltet og bidra!

Kommentar

• Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2192

Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
                    Har sesongkort på feltet og er stort sett på alle kampene på Åråsen. Bidrar også med å synge og hoppe så mye jeg kan. Syns generelt at tromma har vært et løft for fansen. Måtte denne gang se matchen på tv, og ble litt skuffa over trøkket i KFL. Syns det blir for mye DUNK-DUNK og lite trøkk synginga. Dunker faen meg snart høl i tromma jo...Vet jeg stikker hodet i et vepsebol nå, men det driter jeg i!
                    Crusifie me....
                    Jeg må bare si meg 100% enig med Jaren-Kanari her.

Synes selv det var kult og funka bra med tromma først.

Men nå bare dæljes det løs under hele sangene,og dette mener jeg
                    er mere med på å ødelegge stadiostemninga,enn å skape stemning.
                    Dette begynner å bli litt flaut også spør du meg,spesielt når det også er så mange, som går rundt
                    å skryter av at vi er så "fantastiske".

Kommentar

• supermike
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2006
                      • 45

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Problemet er vel sånne som deg, som forventer at andre skal lage stemninga man ønsker seg. Kom deg opp på feltet og bidra!
                      synes jeg bidrar bra nok der jeg sitter, jeg. viktig med engasjerte supportere på sittan også, vet du.
                      dessuten kan det virke som om kfl trenger noen objektive tilbakemeldinger fra noen som sitter rett overfor dem, og som faktisk hører og ser det de som står midt opp i det ikke gjør.

Kommentar

• Jørn
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 659

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Dette begynner å bli litt flaut også spør du meg,spesielt når det også er så mange, som går rundt
                        Ok, for det første dæljer jeg ikke. Jeg slår hardt. Og det gjør jeg for å si "hei, syng høyere", ikke for å vise hvor hardt jeg kan slå. Når tromma slår hardt er det et signal om at folk må synge høyere. Så syng høyere for f***!
                        Trommer er for bønder

Kommentar

• Thomas fugl
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2003
                          • 137

kan det ikke bli litt sur lyd når det slås hardt?

jeg synes personlig vi har fått en trommis som det svinger av! Jørn skal ha skryt for det. men jeg må stille meg litt kritisk til å spille tromme når ingen synger, det høres veldig dumt ut.
                          - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Feil, feil, feil, feil!!

Hadde vi kutta ut tromma så hadde vi tatt 3 skritt tilbake. Jeg sier ikke at vi er avhengige av tromma, men den er en viktig faktor for det livet som er på tribunen de gangene fugla spiller. Den brukes ikke bare til å holde takten, men også som ett kommunikasjonsmiddel og ett middel for å gi tilbakemelding på stemmninga. "Dæljer" jørn løs så betyr det syng for helvette. Slår han lettere på tromma så er det bra trøkk.

Hvis du synes detta er flaut så sier det mest om deg.

Til slutt lurer jeg på hvorfor du bruker hermetegn når du omtaler KFL som "fantastiske"? Vi er FANTASTISKE, vi er norges beste supportere, ikke at jeg lar det bli en sovepute. Det er bra med feedback, men detta synes jeg var total skivebom.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                              kan det ikke bli litt sur lyd når det slås hardt?

jeg synes personlig vi har fått en trommis som det svinger av! Jørn skal ha skryt for det. men jeg må stille meg litt kritisk til å spille tromme når ingen synger, det høres veldig dumt ut.

Man bruker tromma for å få folk med! Det er ett effektift virkemiddel. Hvis det er dødt så tar det seg som regel bra opp om Jørn gir tromma litt juling.

Kommentar

• glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1252

Støtter meg litt på dette. Nevnte det for sidemannen i går. Faan så hart han slår. Syntes det er bra at vi har fått en trommis med takt, men tone er viktig det også. Var noen ganger i går trommisen tok helt av, Når folk ikke er med og synger/faller av så hjelper det ikke at tromma slår hardere. Syntes jeg hørte bare tromma til tider.
                                Trudde trommen skulle være en taktholder, Ikke overdøve synginga.
                                Viktig at det ikke høres ut som Bodø-glimt. Fansen.
                                Hørte litt den tendensen i Ålesund også.
                                Skru ned volumet på tromma litt da. Ellers gjør du en bra jobb hippie

Kommentar

• Jaren-kanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2004
                                  • 185

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Støtter meg litt på dette. Nevnte det for sidemannen i går. Faan så hart han slår. Syntes det er bra at vi har fått en trommis med takt, men tone er viktig det også. Var noen ganger i går trommisen tok helt av, Når folk ikke er med og synger/faller av så hjelper det ikke at tromma slår hardere. Syntes jeg hørte bare tromma til tider.
                                  Trudde trommen skulle være en taktholder, Ikke overdøve synginga.
                                  Viktig at det ikke høres ut som Bodø-glimt. Fansen.
                                  Hørte litt den tendensen i Ålesund også.
                                  Skru ned volumet på tromma litt da. Ellers gjør du en bra jobb hippie
                                  Er vel ikke selve tromminga som er problemet. Det er oss på feltet!!! Virker på mange som at det er nok å høre tromma iblant, slik at de ikke trenger synge. Tromminga er kjempebra når det er trøkk og stemning, men når folk slutter å synge, kan trommisen drite i å slå også. Det er da forsangerene må ta tak og "riste" litt i folk....

Hvis bare et par hundre av oss synger, og tromma blir FOR dominant, høres vi mer ut som Kjernen (fri og bevare meg...) enn gode gamle KFL.......

Har likevel tro på at folk skjerper seg til neste hjemmekamp, he he....:twisted:
                                  Jaren-kanari
                                  Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2192

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Feil, feil, feil, feil!!

Hadde vi kutta ut tromma så hadde vi tatt 3 skritt tilbake. Jeg sier ikke at vi er avhengige av tromma, men den er en viktig faktor for det livet som er på tribunen de gangene fugla spiller. Den brukes ikke bare til å holde takten, men også som ett kommunikasjonsmiddel og ett middel for å gi tilbakemelding på stemmninga. "Dæljer" jørn løs så betyr det syng for helvette. Slår han lettere på tromma så er det bra trøkk.

Hvis du synes detta er flaut så sier det mest om deg.

Til slutt lurer jeg på hvorfor du bruker hermetegn når du omtaler KFL som "fantastiske"? Vi er FANTASTISKE, vi er norges beste supportere, ikke at jeg lar det bli en sovepute. Det er bra med feedback, men detta synes jeg var total skivebom.
                                    Nå retta jeg ikke psesielt kritikken til selve trommeslageren,da jeg regner med at han igjen har fått sine instrukser? Han får heller få litt kreditt,siden han stort sett er alltid tilstede.

Men jeg mener at trommebruken som den er nå,ikke er så posetiv for oss.
                                    Og at mange av oss er så "selvgode,har desverre definitivt
                                    blitt en sovepute,mener nå jeg,da steminga på Åråsen ligger mange hakk tilbake i forhold til fjoråret.

Kommentar

• xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

Nå retta jeg ikke psesielt kritikken til selve trommeslageren,da jeg regner med at han igjen har fått sine instrukser? Han får heller få litt kreditt,siden han stort sett er alltid tilstede.

Men jeg mener at trommebruken som den er nå,ikke er så posetiv for oss.
                                      Og at mange av oss er så "selvgode,har desverre definitivt
                                      blitt en sovepute,mener nå jeg,da steminga på Åråsen ligger mange hakk tilbake i forhold til fjoråret.
                                      Først så tar jeg litt selvkritikk for innlegget mitt, var litt i overkant krass.

Du mener at trommebruken idag ikke er positiv. Hadde vi droppa tromma i neste kamp så skal jeg love deg at du personlig hadde løpt å finni frem tromma og hamra løs. Det hadde blitt mye dårligere trøkk på feltet da.
                                      Tromma er ikke livsviktig, men den er en sterk bidragsyter til at stemninga er såpass bra som den er. Er det dårlig stemmning er det ihvertfall ikke tromma sin feil, da er det oss på feltet som har skylda.

Kommentar

• nob
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2007
                                        • 137

Når trøkket er så elendig som det var mot stabæk, må vi bevisst bruke sanger som alle kan, og som fenger!! det ble jo først gjort i det 65min eller.no, alt for seint!!! vi må få igang alle første kvarteret!!!!
                                        "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

Er det bare jeg som synes det er totalt meningsløst å ha tromma på "klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp Fugla!"? Denne sangen har vi greid fint uten tromme i en årrekke og tromma gjør overhodet ikke sangen noe bedre. Derimot høres sangen bare dårligere ut. For all del, tromma er bra den, men alt til sin tid. Ellers enig med de som synes stemningen var under pari. Ikke ræva, men vi bør legge lista høyere enn det der.

PS: Jeg likte UFCs tohåndsflagg der det sto "Mot den moderne fotballen". Pausen på Åråsen er jo et kapittel for seg selv. Hva sto det på banneret forresten?
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

Working...