Klanen skal bruke tromme + hat vs. erting

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • koppen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 456

    #61
    syntes det ikke bør være no problem å omgås engafolk på fritiden, men når det er kamp blir det noe annet! jeg har en bror som er klansskalle, og har ikke akkurat noe problemer med det.. man bør kunne skille fotball og kaffeslabras!
    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #62
      Tenk jeg skal på ferie en uke med en vålerenga supporter... det blir sikkert kjempe ille!!! Hat klubben da og ikke folka som holder med de!
      Enig med i det meste MR.Glasgow har skrivd her.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #63
        Fint, da kommer han hjem som kanari-fan, ikke sant? For en fyr som det er verdt å dra på ferie med fortjener ikke å bli rundlurt av produktet som den korrupte banden på Valle lurer på svaksynte og engstelige sjeler i drabantbyen, ikke sant? Han trenger vel ikke et lag holdt i live av rederpenger og offentlig velvilje? Han vil sikkert holde med et ordentlig fotballag med ekte supportere og sjel - ikke rulleblad - bare han blir trygg på seg selv og blir kvitt voldsfantasiene sine?

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #64
          Opprinnelig skrevet av koppen
          syntes det ikke bør være no problem å omgås engafolk på fritiden, men når det er kamp blir det noe annet! jeg har en bror som er klansskalle, og har ikke akkurat noe problemer med det.. man bør kunne skille fotball og kaffeslabras!
          Enig med deg, koppen.

          Etter å ha jobbet og bodd i Oslo i mange år, har det vært umulig å unngå og møte engafans. Samtidig har de jeg har arbeidet med, vært blant mine beste kolleger. De forstår mitt engasjement, og de respekterer at før og etter kamp - ja da holder vi oss med våre "egne".

          Karikaturene som tegnes av andre lags supportere er - ja nettopp - en karikatur. Men en karikatur er bare morsom hvis den har sannhet i seg. Derfor lo jeg godt av rekas innlegg tidligere.
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2128

            #65
            Uansett er det vel en klar forskjell på å hate folk og å hate laget. Selv om jeg også kan omgås vif-supportere, ønsker jeg at vif forsvinner fra fotballkartet for godt. Ser ikke noe problem med det, siden de såkalte supporterne vil bytte lag så fort vif sitter fast i vikarbyrå-ligaen!
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • bønder
              -Engasupporter-
              Bøffelpromp
              • Jun 2006
              • 11

              #66
              Hate vårt er kankje ikke større på lyn. men å slå dem er større siden vi ikke har vunni på 30 år mot dem. Og det med tromme: Hvordan kan man fra 100 meter forstyrre dere med trommer? lurer jeg litt på. trommene var planlagt på ullevaal. det var en i klanen som ville få folk til og stå over dere og tromme,(vg øvre) men han var vel den eneste(2 var de kankje) som ville. Trenger ikke tromme dere ut av rytme så bra cola tribunen har blitt men vi plannleger og sette vestbredden i kanari feltet

              Kommentar

              • Fugla- patriot83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2005
                • 1241

                #67
                Opprinnelig skrevet av bønder
                Hate vårt er kankje ikke større på lyn. men å slå dem er større siden vi ikke har vunni på 30 år mot dem. Og det med tromme: Hvordan kan man fra 100 meter forstyrre dere med trommer? lurer jeg litt på. trommene var planlagt på ullevaal. det var en i klanen som ville få folk til og stå over dere og tromme,(vg øvre) men han var vel den eneste(2 var de kankje) som ville. Trenger ikke tromme dere ut av rytme så bra cola tribunen har blitt men vi plannleger og sette vestbredden i kanari feltet
                hate = hatet
                kankje = kanskje (Går igjen to ganger...)
                men i starten av en setning = Men
                vunni = vunnet
                plannleger = planlegger
                og sette = å sette osv...

                Og dere prater om at dere skal stemme på det partiet i Oslo som vil bevilge dere tomt til stadion. Tror dere skal fokusere på partier som vil bevilge nok kapital til barneskolene deres.
                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                Kommentar

                • bønder
                  -Engasupporter-
                  Bøffelpromp
                  • Jun 2006
                  • 11

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                  hate = hatet
                  kankje = kanskje (Går igjen to ganger...)
                  men i starten av en setning = Men
                  vunni = vunnet
                  plannleger = planlegger
                  og sette = å sette osv...

                  Og dere prater om at dere skal stemme på det partiet i Oslo som vil bevilge dere tomt til stadion. Tror dere skal fokusere på partier som vil bevilge nok kapital til barneskolene deres.
                  Det viktigste først: Få dem døpt i vålerenga kjerke. Så ta dem med til ullevaal. Når dem er enga fans, da kan vi begynne og snakke om fremtida dems

                  Kommentar

                  • Gale Isbre
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 1164

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av bønder
                    Det viktigste først: Få dem døpt i vålerenga kjerke. Så ta dem med til ullevaal. Når dem er enga fans, da kan vi begynne og snakke om fremtida dems
                    Som vikar i osloskolen har jeg lagt merke til at dette åpenbart er en utbredt holdning blant foreldre. Heldigvis medfører dette at man ikke kan ha lim på formingssalen, noe som igjen frigjør midler til støtteundervisning.

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2128

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      SAEDBeger: Ikke for å være slem, men innlegget ditt må være et av de mest håpløse jeg har sett her på forumet. At en skamklubb som søpla i det hele tatt får lov til å eksistere, er en fornærmelse mot god smak, idrettskultur og fair play. Vi kan nøste klubbens - og klanens -skamfulle historie bakover for deg, til den dagen en gjeng med rike borgere startet klubben for at østkant-søpla skulle ha noe å samle seg om og ikke være til skjensel og bry for vanlige folk. Godt forsøk, men det blå/røde oppsopet har vært en hån mot idretten og ekte supportere i over en mannsalder. I moderne tid har de fått altfor mye medieoppmerksomhet, blitt ettergitt altfor mye penger, og blitt straffet altfor mildt for sine gjentatte regelbrudd, håpløse oppførsel og utallige usportslige hendelser på og utenfor banen. Dessverre er selvfølelsen og den manglende selvinnsikten usvekket hos avskummet så lenge de får bevege seg i flokk. Noen eksempler:

                      Nylig anklaget de andre supportere for drapsforsøk for TREDJE gang fordi de ikke klarer å vedlikeholde ting de eier, og fordi småunger som kaster stein ser ut som pistolskyttere etter å ha inntatt reisebagen fra Plata. Det tåpelige forsøket på å sende dop til Mifsud etter at han senket dem i fjor er også noe normale mennesker aldri ville ha giddet. På tross av VIF-ledelsens heftige argumentasjon om at alle klubber har casualskultur, vet vi alle hvor avskummet stammer fra. At patologiske idioter fra VIF-miljøet oppsøker Lillestrøm for å banke opp normale LSK-supportere, burde få det til å gå opp et lys for deg. Spillerne er kriminelle ransmenn eller ender opp som det. Klubben blir holdt i live av en av de mest kyniske forretningsmenn i Oslo, som har risikert og spilt sjøfolks blod i Hormuzstredet for bl.a. å finansiere søpla. En person ingen normal klubb ville ønske å bli assosiert med. Klubbens fronting av arbeiderprofilen (hvor mange av disse folka er egentlig produktive? Går dette evt. opp i opp med trygdeutbetalingene?) og diverse mer eller mindre påkrevde anti-ditt- og anti-datt-saker er vel like troverdig som paven i burka. Jeg kan holde på slik noen hundre sider til, kan vanskelig finne noen god grunn til å ofre noe medynk på avskummet. Ville heller vært medlem i Outlaws enn i Klanen, førstnevnte har noe mer stil på kleskolleksjonen og får en del mer respekt i samfunnet.

                      PS! Søpla ser ut til å legge mye vekt på at de blir hatet av oss, og prøver å snakke om storbymisunnelse etc. Da er det viktig å utdype med noen eksempler: Da jeg bodde på Sagene var det en leieboer i blokka som bare slapp søpleposene ut av vinduet. Dritten ble liggende ved inngangen, til skjensel for alle, og gjorde oss til narr for forbipasserende inntil noen orket å hive skitten for ham. Til slutt ble han vel taua etter å ha snubla litt med selvmedisineringen, og uvesenet forsvant. Slik er det å ha VIF i eliteserien: Vi har dritt på dørstokken vår i en bydel nær oss, synderen gir faen i å ordne opp i skammen (og casuals, bussdrapsbeskyldninger, Morten Berre m.m.) de påtvinger oss, og bare ved å få vif vekk fra eliten slipper vi å bli assosiert med søpla de strør rundt seg.


                      Ønskereprise! Og tydeligvis også en mann som har gått på barneskole!
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #71
                        Endelig tommel opp for rekas innlegg. Av meg får du litteraturprisen.
                        I samme gate vil jeg nominere Grusom Bs debutinnlegg på forumet:

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Jeg har nettopp lest tråden om å klappe hvis du hater enga(klapp klapp, forresten). På denne tråden er det en og annen grinebiter ute og kritiserer folk for å vie oppmerksomhet til et så, i deres øyne, uinteressant tema. Dette er de samme folka som messer om "å støtte fugla, gutta, drit i Enga 'a", og som blir sure når noen setter igang "har ei gammal tante". For å avslutte denne vesle avsporingen og komme tilbake til det jeg opprinnelig hadde tenkt å skrive om: dere er dumme, og burde lære dere at det er godt å ha noen å hate, spesielt når dem fortjener det så mye som hva VIF gjør.

                        Og nå; over til noe helt annet. Ok, det har en sammenheng da, så det er kanskje ikke noe helt annet. Men litt annerledes er det. Here goes.

                        Altså, hvorfor hater jeg Enga? Er det fordi klubbens tilhengere er oppblåste, blærete og selvgode? Joda, forsåvidt. Er det fordi de konsekvent ansetter folk i lederstillinger(ikke nødvendigvis bare trener)
                        etter hvor provoserende væremåte de fremviser? Jovisst, det også.
                        Er det fordi spillerne alltid lager bråk? Nei, det er bare gøy. Så kanskje jeg hater dem siden alle b og c-kjendiser i Norge finner det nødvendig å stille opp i Se og Hør med VIF-skjerfet dem kjøpte for anledningen, for å fortelle om sin kjærlighet til enga? Jo, det er en faktor.
                        Eller kanskje det er fordi deres økonomiske rot aldri får de konsekvenser de burde, mens andre klubber med økonomi som er mye sunnere blir skadelidende? Ah, her er vi inne i sakens kjerne. Hovedårsaken til at jeg hater VIF er å finne her:
                        Vif har i alle år (ihvertfall de årene jeg har vært gammel nok til å få med meg slikt) fått spydd inn penger i klubben, og har hele tiden fått fordelaktig behandling fra både NFF og riksmedia.

                        First things first: At folk med mye penger spyr penger inn i favorittklubben sin, det er helt i orden. Det hadde jeg gjort selv om jeg hadde kapasitet til det. John Fredriksen er dermed unnskyldt. Det er derimot ikke alle de andre idiotene(bl.a. Spetalen, Nordbrekken). Jeg har egentlig bare en ting å si på dette punktet: PENGEDOPING! Hver gang VIF ligger ann til å gå konk som følge av grovt økonomisk mislighold, mangel på ansvarlighet, eller rett og slett inkompetanse, kommer en med dype lommer og rydder vei i vellinga. Hvilket bringer oss over på neste punkt. NFF. Norges fotballforbund er den eneste årsaken til at VIF fortsatt spiller i eliteserien. Dette er muligens en drøy påstand, men det burde holde med å vise til et par særs illustrative eksempel fra fjorårets sesong. Oslo Øst hadde, hvis jeg husker rett, 1 million kroner i gjeld til private investorer. Vålerenga hadde 30 millioner. Oslo Øst ble fratrukket poeng, rykket ned fra 1.divisjon, og fikk sin fremtid ødelagt. VIF fikk utsatte frister da de ikke kunne betale lån de visste ville forfalle 9 måneder i forveien.
                        Da VIF skulle spille sin avgjørende kvalikk-kamp mot Sandefjord i Vallhall, satte NFF opp en dommer uten erfraring fra slike kamper (les kamper med enorm viktighet og stort press). Resultatet av dette kunne man enkelt forutsi, og som alle kunne se, lot dommeren seg bli påvirket av publikum og spillerne. Kampen ble i praksis avgjort av håreisende avgjørelser fra dommeren. Bare for å understreke sin hjelpende hånd, hadde NFF på forhånd omberammet kampen til Valhall fra Ullevåll. Valhall er uendelig mer intimt enn Ullevåll, og en truende atmosfære mot en nøytral dommer ville vært sannsynlig. Tro hva du vil om dette, så skal jeg tro mitt. Argumentene er i alle fall der, åpenbare for alle.

                        Punkt tre: Den fordelaktige behandlingen fra media. Har du noensinne opplevd at det har gått en uke uten minimum en helside om Vålerenga i Dagbladet? Trodde ikke det. Nå kan det jo innvendes at dette strengt tatt er medias ansvar, men tro meg, VIF utnytter dette på det groveste. Resultatet av medias overdrevne og ufortjente fokus (Odd har også vunnet cupen i senere tid, men det er sjelden de få spalteplass av den grunn) på klubben, fører til at unge mennesker velger klubben fremfor andre alternativer når de skal velge favorittlag. Videre fører det til at klubben drar i land storparten av sponsorene i hovedstaden, og får dermed store økonomiske fordeler de ikke har kvalifisert seg til spill- og resultatmessig. Den siste konsekvensen av oppmerksomheten VIF tilriver seg i media er at lokale klubber som vår, altså Lillestrøm, som Lyn, som Stabæk, ikke får den oppmerksomheten vi/de har fortjent gjennom våre fotballmessige prestasjoner. Er noe av dette rettferdig? Nei, det er ikke det. Det er kynisk, urettferdig, råttent, og korrupt. Noen vil kanskje si at jeg går for langt, noe jeg godt kan vedkjenne meg at jeg har en tendens til å gjøre. Uansett, nå har jeg vært hatsk og sinna lenge nok for i dag. Ut å finne øl!!! Fugla på topp!
                        Så drivende godt og engasjert skrevet at det minst når opp på samme nivå som Myklebust. Les dette før du går på matchen 17. juni, og syng klansskallende tilbake til Heggedal, Rakkestad og Etterstad eller hvor dem befinner seg.

                        Kommentar

                        • Tobben
                          Jeg elsker å kjøre trikk
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2005
                          • 1666

                          #72
                          For å gå tilbake på det trådstarter snakket om, så er greia at klanen skal stå på VG øvre (over der kanari-fansen skal stå) å hamre løs på trommer for å få oss ut av takt.

                          - Infoen er snappet opp av sikker kilde -
                          Last edited by Tobben; 31.05.2007, 11:36. Begrunnelse: Skriveleif.

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Tobben
                            For å gå tilbake på det trådstarter snakket om, så er greia at klanen skal stå på cola øvre (over der kanari-fansen skal stå) å hamre løs på trommer for å få oss ut av takt.

                            - Infoen er snappet opp av sikker kilde -
                            VG øvre Tobben
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • Rathsmeister
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 561

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Tobben
                              For å gå tilbake på det trådstarter snakket om, så er greia at klanen skal stå på cola øvre (over der kanari-fansen skal stå) å hamre løs på trommer for å få oss ut av takt.

                              - Infoen er snappet opp av sikker kilde -
                              Er vel sånn det blir når man ikke ser noen annen utvei for å vinne tribunekampen. Tar nok på å tape tribunekampen mot "bondekyllingene fra veikrysset" gang på gang...

                              Er lavmål om dette medfører riktighet...
                              Mvh
                              Martin Raths

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #75
                                Jaja, det er jo bare å synge imot det, så skal ikke disse trommene høres engang. Vi vet hva vi er gode for.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • CLAYTONZANE
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jul 2005
                                  • 74

                                  #76
                                  Klanen frykter oss. Vi har jo knust de når det gjelder leven fra tribunen gang på gang. La de komme med sitt korps vi vinner kampen på/av banen alikevel. For en gjeng med idioter, de sier at tromme er ræva. Det er det ikke etter at tromma kom på feltet så har det bare blitt bedre og bedre der oppe. Det neste fra de på BALLEfeltet er vel og nekte oss og ta med tromma inn på stadion. Da stiller jeg magen min til disposisjon for trommer. Den er stor og gir en god effekt!!!

                                  HATER DENGA
                                  nei og nei

                                  Kommentar

                                  • Tobben
                                    Jeg elsker å kjøre trikk
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2005
                                    • 1666

                                    #77
                                    sandass. Ja sorry skrev feil

                                    Ja det er direkte lavmål. Jeg har gitt opp for lenge siden, den klubben har visst alltfor lenge at det er den størse klovnegjengen på internasjonalt nivå!!!

                                    Kommentar

                                    • Hoho
                                      -Engasupporter-
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2006
                                      • 140

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Tobben
                                      For å gå tilbake på det trådstarter snakket om, så er greia at klanen skal stå på VG øvre (over der kanari-fansen skal stå) å hamre løs på trommer for å få oss ut av takt.

                                      - Infoen er snappet opp av sikker kilde -
                                      HAHA den sikre kilden hans er meg, og han er så naiv og lettlurt at han hører på ALT vi sier. Så klart klanen ikke står med masse trommer i vg øvre. Dette har blitt brukt som en spøk gang på gang, og denne gangen fortalte jeg det til Thorbjørn, som naivt nok hang seg helt opp i det og fikk lettere panikk.

                                      INGEN SKAL STÅ I VG ØVRE MED TROMMER

                                      Selv syns jeg trommer er greit, bare tromma til kanaris er alt for høy. Helt klart tromme lager bedre liv og hjelper folk å holde takta (dersom han som har tromma kan bruke den) men når man bare hører dunk dunk dunk på andre siden av banen fordi tromma er mye høyere enn hva bra er, så blir det litt for dumt.
                                      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                      JA, det er det

                                      *Hoho er en skapfugl*

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Hoho
                                        HAHA den sikre kilden hans er meg, og han er så naiv og lettlurt at han hører på ALT vi sier. Så klart klanen ikke står med masse trommer i vg øvre. Dette har blitt brukt som en spøk gang på gang, og denne gangen fortalte jeg det til Thorbjørn, som naivt nok hang seg helt opp i det og fikk lettere panikk.

                                        INGEN SKAL STÅ I VG ØVRE MED TROMMER

                                        Selv syns jeg trommer er greit, bare tromma til kanaris er alt for høy. Helt klart tromme lager bedre liv og hjelper folk å holde takta (dersom han som har tromma kan bruke den) men når man bare hører dunk dunk dunk på andre siden av banen fordi tromma er mye høyere enn hva bra er, så blir det litt for dumt.
                                        Er faktisk helt enig med deg at vi bruker tromma alt alt alt for høyt, jeg trodde poenget var at den skulle holde takta i gruppa, ikke at de i Lørenskog også skulle høre den.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Jørn
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 659

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av krisruds
                                          Er faktisk helt enig med deg at vi bruker tromma alt alt alt for høyt, jeg trodde poenget var at den skulle holde takta i gruppa, ikke at de i Lørenskog også skulle høre den.
                                          Here we go again: Dette har vært diskutert et annet sted og. Poenget med å slå hardt på tromma er ikke å overdøve synginga eller sende morse-koder til Lørenskauen, men å dra opp stemninga når den blir for slapp. Problemet er ikke høylydt tromme, men lav synging!
                                          Trommer er for bønder

                                          Kommentar

                                          Working...