Stemningstråd LSK-Enga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdale
    -Brannsupporter-
    Hoffnarr
    • Jul 2006
    • 42

    Et uforglemmelig sitat på radioen i går "Det er helt stille fra kanarifansen nå". Dette var noen minutter etter scoringen til VIF. Trodde dere "synger når gutta trenger det mest" jeg? Så hele andreomgang og hørte trommen fra tid til annen (med omtrent ti minutters intervaller), men hørte verken klapping eller synging til den. Kun trommen.

    Til og med "udugelige" Brannsupportere sang for full hals (og fikk skryt i et bredt assortement av medier) gjennom et 6-0 tap dagen før. Selvsagt sank stemningen utover i andre omgang som noen påpekte, men dere var ikke direkte bråkete på 16. 2005 dere heller

    Men skal ikke bare provosere. Ville faktisk først og fremst si at selv om vi er gullrivaler hadde jeg foretrukket om dere banket trygdesnylterne fra Oslo 6-0. Maken til klyselag som det ÆSJ idrettsforening stiller med skal du lete lenge etter.

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2128

      Crap igår, ikke noe annet å si om det. Og undertegnede sang også dårlig igår, men for min del egger jeg skylda på sangene.

      Når vi blir pissa på på egen hjemmebane, av et lag som ikke klarer å skape sjanser på egenhånd, klarer IKKE jeg å synge Forza fugla i ti minutter. Jeg klarer heller ikke noen av de andre jubelsangene. Når vi ligger under; vil jeg ha Kjempe, stolte LSK og "Lillestrøm, våkn opp idag". Jeg klarer ikke å synge jubelsanger når det ikke er noe å juble for. Da skal man synge "Blø, for fugla", og sanger som passer til det som faktisk skjer utpå banen.
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • erikdale
        -Brannsupporter-
        Hoffnarr
        • Jul 2006
        • 42

        Amen.

        Du er en supporter etter mitt hjerte. Og jeg er Brannsupporter, så det skal litt til å få meg til å si det om et annet lags supportere.

        Kommentar

        • nob
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2007
          • 137

          Det har helt tydelig skjedd en endring i feltet siste par år... I alle kampene i år har jeg påpekt at stemningen var bedre i fjor, og har tenkt at neste kamp blir det bedre. Men den gang ei. Vi har blitt kravstore, og skiller oss dermed ikke så ut fra andre fotballfans lenger. Når de på tv og radio sier at det er stille blandt kanarifansen bør det virkelig blinke i varsellampene.

          jeg velger å legge noe skyld på forsangerne som ikke er flinke nok til å velge sanger man vet langer god stemning. f.eks ja for faen ropet har jo blitt nesten helt borte. Det ropet på det beste har fått tribunen på andre siden til å drønne, og i tillegg lager det godt trøkk på de påfølgene sangene.

          Men er sikkert mange som tener at denne sesongen likner fryktelig på den i fjord. Plutselig er ffk og godset to poeng bak, og enga som hadde en forferdelig start er bare 5 unna. spør du meg er jevnheten i tippeligaen et klart svakhets tegn, de såkaldte topplagene greier ikke skille seg fra resten i nok kamper.
          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206



            RFett etter dette slutta det å være morsomt..
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Mitt forslag til hva som må gjøres:

              1) Skru opp prisene. Jeg betaler gjerne 100 kroner mer for å stå på kanarifeltet.
              Hvis sesongkortprisene holdes på samme nivå som nå så er jeg enig, men hvis ikke så har ikke jeg råd.. Da blir det i så fall få eller ingen bortekamper. Enga, lyn, stabæk og godset skal jeg så til, men det blir ingen fler av de legendariske langturene.

              Kommentar

              • Dal-kanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2005
                • 136

                Kom med flere tifobilder, jeg sto med ryggen til tribunen under åpningen. La merke til at noen kastet konfettien lenge før man skulle. Heldigvis forplantet det seg ikke, noe som er et faremoment ved slik tifo. Hvis noen begynner å kaste, kan andre tro at det er meningen. Men i går tror jeg de fleste var flinke :P
                Lucky nr. 11

                Kommentar

                • Jørn
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 659

                  Statement fra Trommis

                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                  Du må jo ikke ta det rett til deg da. Det er vel ikke du som bestemmer alle sangen, det gjør feltet og sangmøtet før kampene. Du gjør en kjempegod jobb som trommis, MEN, som flere sier, håper vi kan begynne å variere litt mer med sangene. Begynner å bli lei den jeg også, hverfall når den blir slått på hele tiden.
                  Jeg er musiker. Jeg tar til meg alt som sies om spillinga mi. Når folk klager på at det er for høyt/hardt så er det deres oppgave å overdøve meg=synge høyt for fugla. Hvis folk ikke klarer det i en kamp mot vif kan de setta seg på SS-tribunen right away. Jeg styres av forsangerne(Tommy/Tony). Hvis du har noe å klage på; kom ned til oss. Du veit hvor vi står. Jeg er også åpen for tilbakemeldinger face-to-face under/etter kampen, slik som i går da en fyr kom og takket meg for jobben jeg gjør og at jeg faktisk gjør en innsats for stemninga på tribunen. Folk bør ta tak i sin egen nakke istedenfor å bite min! Sånn; da er det sagt en gang for alle. La oss slippe en slik diskusjon i enhver stemningstråd framover.
                  Trommer er for bønder

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    Opprinnelig skrevet av krisruds
                    Du må jo ikke ta det rett til deg da. Det er vel ikke du som bestemmer alle sangen, det gjør feltet og sangmøtet før kampene. Du gjør en kjempegod jobb som trommis, MEN, som flere sier, håper vi kan begynne å variere litt mer med sangene. Begynner å bli lei den jeg også, hverfall når den blir slått på hele tiden.
                    Jeg var på et av møtene før matchen o her ble det kommentert at vi rett og slett synger ihjel flere av sangene våre. Men det er fordi hele feltet er så hyppe på de nye sangene, de tar av og alle uansett vil synge dem.. Så klager de samme folkene på at vi synger de samme sangene som før.. De samme som digga den nye sangen for en måned siden..

                    Vi må kutte sanger tidligere å få flere rop. Vi har et nytt et på gang som jeg tror hadde blitt sykt fett!

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      Opprinnelig skrevet av Dal-kanari
                      Kom med flere tifobilder, jeg sto med ryggen til tribunen under åpningen. La merke til at noen kastet konfettien lenge før man skulle. Heldigvis forplantet det seg ikke, noe som er et faremoment ved slik tifo. Hvis noen begynner å kaste, kan andre tro at det er meningen. Men i går tror jeg de fleste var flinke :P
                      Det er vel ikke helt riktig.. Vi skulle liksom telle ned fra 10 da.. men det startet jo aldri.. FELT A startet først å kaste også forplantet deg seg videre å da gav tommy opp å gav klar signalet til å kaste..

                      Oppfordrer alle til å lese den gule lappen som blir sendt rundt!!!

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                        Jeg var på et av møtene før matchen o her ble det kommentert at vi rett og slett synger ihjel flere av sangene våre. Men det er fordi hele feltet er så hyppe på de nye sangene, de tar av og alle uansett vil synge dem.. Så klager de samme folkene på at vi synger de samme sangene som før.. De samme som digga den nye sangen for en måned siden..

                        Vi må kutte sanger tidligere å få flere rop. Vi har et nytt et på gang som jeg tror hadde blitt sykt fett!
                        Helt enig. KFL hadde en veldig god blomstring i år 2005 og 2006. Økningen av sanger var jo enorm, og da i regì av 'hitten' "Forza Fugla allez, allez, allez". Vi trenger flere slike 'hits'. I år føler jeg at vi på en måte har blitt fornøyd med antall sanger, og istedet for å prøve oss på nye, 'safer' vi istedet med å kjøre inn de samme (ensformige?) sangene. Jeg tror folk rett og slett blir litt lei.

                        Det jeg tror trengs er:

                        - Mer variasjon på det vi synger. Dør en evighetssang, så dør den. Ingen vits i å fortsette da.

                        - Høyere potensial for eksplosivitet/trøkk i kommende sanger. Forslag til 'chants' har jo blitt ønsket på sangforumet.

                        - Kreativitet. Det er lov å prøve på andre ting enn å synge og klappe.

                        - Bruk kun tromma da det trengs. Når jeg personlig synger i utakt, lytter jeg med en gang på trommetaken for å rette meg opp. Her tror jeg flere kjenner seg igjen.

                        - Få med RB og Strømmen Storsenter på klapping/synging igjen. Dette syntes jeg begynte lovende ifjor. Nå kan jeg ta feil her, men på Søndag hørte jeg ikke en eneste gang at vi forsøkte å få med resten av tribunene. Hvor ble det av "Vi er Lillestrøm Kanaris (...) Alle sammen nå!" - eller hvor vi først synger "Lillestrøm er de beste!", peker på de forskjellige tribunene, og så synger de "Heia, heia, heia kanaris!"?
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          Opprinnelig skrevet av Seb.R
                          - Få med RB og Strømmen Storsenter på klapping/synging igjen. Dette syntes jeg begynte lovende ifjor. Nå kan jeg ta feil her, men på Søndag hørte jeg ikke en eneste gang at vi forsøkte å få med resten av tribunene. Hvor ble det av "Vi er Lillestrøm Kanaris (...) Alle sammen nå!" - eller hvor vi først synger "Lillestrøm er de beste!", peker på de forskjellige tribunene, og så synger de "Heia, heia, heia kanaris!"?
                          Enig med deg her!


                          "Vi er Lillestrøm Kanaris" blei bare kjørt en gang i går, den burde vi kjørt fler ganger.

                          "Lillestrøm er de beste", den mener jeg vi bare burde bruke på feltet, fordi vi aldri har hatt noe suksses med å få med de andre tribunene (mulgi jeg har feil her)
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

                            Det er ikke noe vits i å henge ut øverste del av felt c. Alle var dårlig..Vi tar det igjen!
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              Opprinnelig skrevet av morten
                              Det er ikke noe vits i å henge ut øverste del av felt c. Alle var dårlig..Vi tar det igjen!
                              Alle var dårlige, helt klart. Men det bør da ringe en bjelle her. Det er vel ikke akkurat første gangen øverste del av felt C blir nevnt.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • Realisten
                                -VIF-supporter-
                                Møteplager
                                • May 2004
                                • 73

                                Opprinnelig skrevet av Jørn
                                Jeg er musiker. Jeg tar til meg alt som sies om spillinga mi.

                                Du er musiker? Hvilket korps da?

                                Greit at du gjør en jobb, men du må tåle at folk mener du gjør en dårlig jobb. Selv om forsangera kjører en sang som ingen er med på, kan du vel stoppe å tromme? Eventuelt prate med dem om å legge om stilen?

                                Kan ikke være sånn at man er freda for all kritkkk selv om man gjør dette frivillig.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                  - Få med RB og Strømmen Storsenter på klapping/synging igjen. Dette syntes jeg begynte lovende ifjor. Nå kan jeg ta feil her, men på Søndag hørte jeg ikke en eneste gang at vi forsøkte å få med resten av tribunene. Hvor ble det av "Vi er Lillestrøm Kanaris (...) Alle sammen nå!" - eller hvor vi først synger "Lillestrøm er de beste!", peker på de forskjellige tribunene, og så synger de "Heia, heia, heia kanaris!"?
                                  Jeg mener "Alle sammen nå" ble kjørt to ganger, minst én. I tillegg kjørte vi "Reis opp hvis du er Lillestrøm". Problemet er at RB og SS setter seg ned igjen før vi rekker å dra i gang "Lillestrøm klapp x 3". Mot VIF var rett og slett ikke stadion i nærheten av å være med på det trøkket vi har hatt tidligere. Vi kan nok ikke forvente samme hjelpen fra RB og SS i kamper hvor LSK spiller dårlig, dessverre. Vi har jo fler ganger kjørt "Bli med å hoppe hvis du elsker Lillestrøm" hvor både SS og RB har vært med, men det er som regel med den forutsetningen av at LSK presterer på banen.

                                  Forøvrig synes jeg det er mye piss å lese av unnskyldninger her. At evighetssanger gikk for lenge, at tromma slo for høyt, at forsangerne ikke kjefta nok. Det er ikke mange uker siden vi hadde en stor debatt om at forsangerne kjefta for mye. Folk må lære å gå i seg sjøl i stedet for alltid å lete etter andre å skylde på. Mot Enga var Kanarifeltet mildt sagt JÆVLIG dårlig, og det er mulig nevnte faktorer var med å påvirke, men vi som står på feltet er der for å støtte fugla, og da synger vi enten forsangerne er for dårlige til å kjefte, tromma går for høyt eller om vi ikke liker sangen. Det er da faen meg ikke for vår egen glede at vi synger, men for å backe gutta på banen til å yte max innsats.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Jeg mener "Alle sammen nå" ble kjørt to ganger, minst én. I tillegg kjørte vi "Reis opp hvis du er Lillestrøm". Problemet er at RB og SS setter seg ned igjen før vi rekker å dra i gang "Lillestrøm klapp x 3". Mot VIF var rett og slett ikke stadion i nærheten av å være med på det trøkket vi har hatt tidligere. Vi kan nok ikke forvente samme hjelpen fra RB og SS i kamper hvor LSK spiller dårlig, dessverre. Vi har jo fler ganger kjørt "Bli med å hoppe hvis du elsker Lillestrøm" hvor både SS og RB har vært med, men det er som regel med den forutsetningen av at LSK presterer på banen.

                                    Forøvrig synes jeg det er mye piss å lese av unnskyldninger her. At evighetssanger gikk for lenge, at tromma slo for høyt, at forsangerne ikke kjefta nok. Det er ikke mange uker siden vi hadde en stor debatt om at forsangerne kjefta for mye. Folk må lære å gå i seg sjøl i stedet for alltid å lete etter andre å skylde på. Mot Enga var Kanarifeltet mildt sagt JÆVLIG dårlig, og det er mulig nevnte faktorer var med å påvirke, men vi som står på feltet er der for å støtte fugla, og da synger vi enten forsangerne er for dårlige til å kjefte, tromma går for høyt eller om vi ikke liker sangen. Det er da faen meg ikke for vår egen glede at vi synger, men for å backe gutta på banen til å yte max innsats.
                                    Helt enig i at alle må gå i seg selv og faktisk støtte gutta på banen, det er derfor vi er kanarifans for helvete!!

                                    MEN at det gjøres flere feil under organiseringen er det ikke tvil om, og retter vi i tillegg på dette kan vi fortsette å være det vi var kjente for; den raskest voksende og mest progressive supportergruppa i Norge.

                                    Hva som må gjøres er i mange poster allerede blitt sagt, men kan nevne:

                                    1.Tromma ikke må fortsette å gå når en sang dør ut, og vi må huske "forliket" som ble inngått her på forumet om bruken av tromma(finn gjerne fram tråden og les).

                                    2. De riktige sangene på rett tidspunkt, folk orker f.eks. ikke "hoppe og være glad sanger" når vi spiller ræva mot vif, men heller sanger som trøkker og støtter gutta.

                                    3. Ikke ta med "nye" kompiser på feltet på storkamper der det uansett blir stappa fullt.

                                    4. Be folk som ikke bidrar til å skape stemning sette seg på en annen tribune, de tar hintet om mange nok sier i fra...
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      Jeg synes det blir helt feil å kritisere trommisen her. Han gjør en meget god jobb, og det han får beskjed om. Det kan være vanskelig å høre hvordan stemninga på resten av feltet er så lenge de rundt synger. La nå trommisen gjøre det han blir fortalt og fortsette den gode jobben.

                                      Men, kan det være en ide at forsangerne lytter mer til resten av stemninga, for deretter å gi tegn til tromma skal høyere eller lavere? Ikke det at jeg vet om det gjøres allerede, men ved enkelte anledninger blir tromma det mest fremstående og det blir feil. Bruk tromma til å bygge opp en stigning i sangene.

                                      Jeg mener også at "Inn med kula" igjen ble påbegynt for tidlig. Når det påbegynnes i det Shane jogger bort, har den død ut i det dødballen tas. Den bør starte når den som skal ta dødballen står klar og ikke før.

                                      Når er dette den tredje hjemmekampen i år jeg har blitt forbanna på gjengen av tause supportere rundt meg. Det skjedde ikke i fjor. Enten har jeg blitt bedre (kanskje jeg skal søke opptak i UFC) de rundt meg blitt dårligere eller haugen av "turister" økt. Jeg tror det siste. I går havnet jeg midt i et familieselskap på felt c. Sånn kan det ikke fortsette.
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        Opprinnelig skrevet av Realisten
                                        Du er musiker? Hvilket korps da?

                                        Greit at du gjør en jobb, men du må tåle at folk mener du gjør en dårlig jobb. Selv om forsangera kjører en sang som ingen er med på, kan du vel stoppe å tromme? Eventuelt prate med dem om å legge om stilen?

                                        Kan ikke være sånn at man er freda for all kritkkk selv om man gjør dette frivillig.
                                        Nå må folk slutte å sutre over trommisen ass!!

                                        Han er musiker.. en skikkelig rocker for de som ikke kjenner jørn så er han det.. Han er en flott fyr..

                                        Og som forsanger tommy sa på møtet før enga matchen: Han gjør bare som vi forteller ham.. Så drit i å klag på ham!!

                                        Klag til tommy i stedet.. Hvis du tør da..

                                        Uansett.. Syng!!! Drit i tromma.. tromma er RÅ!! At folk må synge er viktig!! Det er lett å kritisere folk når man ikke gjør jobben sin selv..

                                        SÅ selv real madrids siste match nå.. og jeg hørte tromma mye, men med alt synginga som de også hadde hørtes det dødsfett ut.. Anbefaler alle å se den kampen! Stor stemning!!

                                        Kommentar

                                        • André
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 419

                                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

                                          4. Be folk som ikke bidrar til å skape stemning sette seg på en annen tribune, de tar hintet om mange nok sier i fra...
                                          det er jo greit det. men når du får til svar : HOLD KJEFT, JEG gjør som jeg vil, jeg vil se på kampen ikke synge og flagge som en idiot. er det ikke så jævelig morro og si i fra.

                                          jeg skjønner ikke at folk på feltet ikke hører at vi blir pissa på av klanen jeg, når jeg hørte det ga jeg MAX mens de jeg ser som ikke synger står å klager konstant hele matchen..

                                          jeg sier ikke at ingen synger men sier at alt for mange ikke synger!

                                          FÅ BORT TURISTENE OG FOLK SOM IKKE SYNGER FRA FELTET!!!!
                                          Last edited by André; 19.06.2007, 00:11. Begrunnelse: skrive leif
                                          Your life
                                          A game
                                          turn it up, turn it up!

                                          Kommentar

                                          Working...