Stemningstråd LSK-Enga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av morten
    Det er ikke godt å si.De personene som ikke bidrar på feltet er jeg redd ikke leser på forumet heller.
    det tror jeg også.

    Men noe må gjøres, hva er jeg usikker på. Dette begynner å bli så jævlig dårlig at styret i KFL samt sangrupper og andre lederskikkelser må sette seg ned og diskutere.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Hoho
      -Engasupporter-
      Forumsadist
      • Oct 2006
      • 140

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Synes du kommer med mye klokt der, bortsett fra pkt 4.
      Sangkontraktene har egentlig gjort nytta si det så tenk deg om to ganger før du sier at det er ett dårlig forslag. Som mange prøvde å si når vi innførte det, så skal ikke folk kastes bort dersom dem ikke synger, men folk blir mye mer klar over hvor dem faktisk skal stå.
      Lett at noen skal kjøpe sesongkort bare sier: jeg skal stå med kanarifansen, og da ender dem på sangfelt...
      Hadde dem hatt sangkontrakt som folk må skrive under på så blir folk obs på hvor dem skal stå/sitte og dermed får man bort en del som ikke synger. Blir så klart alltids noen som skal stå der uansett men færre blir det. Merkes bra i cola øvre i år at trykket blir bedre og bedre. Det skyldes også at vaktene har blitt strengere på å se at bare dem som faktisk har sesongkort til de forskjellige feltene kommer opp ditt.
      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

      JA, det er det

      *Hoho er en skapfugl*

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        Opprinnelig skrevet av André
        de folka som står på øvre felt c. hva i svarte gjør de der?? jeg så kanskje 2-3 stk som sang bak der i løpet av hele kampen.
        Tja. Jeg stod på 4. øverste raden, og rundt meg var det absolutt flere som sang. Faktisk en del som svikta litt i knærne i ny og ne også. Vi var nok klart mye bedre i første omgang enn i andre.

        Hadde Fugla putta en gang er jeg sikker på at det ville løfta stemninga mange hakk, og hadde vi tatt ledelsen ville Åråsen eksplodert. Folk hadde stått igjen og sunget lenge etter matchen, deretter hadde vi rusla fornøyd ned til Martins mens vi gratulerte oss sjøl og himla med øya over hvor jævlig patetisk Klanen er. De hadde vi i hvert fall ikke hørt noe til!

        Vi er glad i myten om at vi er så jævlig bra i motgang! Det synes ikke jeg vi er på hjemmebane. Synes heller ikke det er rart at stemninga bærer preg av resultatet av kampen. Den motgangen vi er unikt gode i er da vi blir så overkjørt av vi ikke lenger øyner håp om poeng. Da gir vi faen og trøkker til, med både volum og humør.

        Når det derimot er igjen 10 minutter av matchen mot Vålerengen og en forløsende scoring vil gi poeng blir det mer frustrasjon over feilpasninger, uheldige taktiske valg, motstanderens uthaling av tid og hvorfor i helvete den og den spiller'n er på banen i akkurat denne håpløse formasjonen, og hvis jeg hadde vært trener da skulle faen meg Vålerenga vært sendt hjem som slakt. Rekk opp hånda den som ikke kjenner igjen tegninga!

        Selvfølgelig er det da vi skulle løfta gutta til seier. Det er da vi skulle gitt det lille ekstra. Det er da vi skulle ha hatt tro på seier i forvissning om at undre har skjedd på fotballbaner før. Men det er ikke lett. Spesielt når du plutselig føler at du synger aleine. Problemet er at det er det vi alle føler...

        Joa, øverst på Felt C finner du kanskje ikke dem som tråkker til litt ekstra når det kniper. Men vi kan også se nedover feltet. Og for å si det sånn: Det var ikke så mye smittende entusiasme å spore nedover heller som kunne løfta oss som trenger en liten dytt framover.

        Fordi vi var i samme båt: Skuffelsen over å bli slått av den verste klubben å skulle tape poeng mot var høyere enn troen på å synge fram en utligning.

        Det er i slike situasjoner Kanari-Fansen må betale prisen for sin suksess: Selvfølgelig er det enklere å få 3-400 til å dra i samme retning enn flere tusen. På feltet nå er det fullt. Ikke alle blir sosialisert inn i gjengen sånn som i "gode, gamle dager". Trommemotstandere står side ved side med de som elsker nyvinningen. De som ønsker sanger med gode og humoristiske tekster synger sammen med de som ikke husker mer tekst enn sha-la-la og noen enkle utenlandske fraser. De som vil bytte sang etter to repetisjoner skal synge like lenge på en sang som de som ikke skjønner hvorfor vi skal endre på min favoritt etter bare 5 minutters synging. De som først og fremst er på match fordi de elsker å se fotball og setter Fugla foran alt er på samme felt som de som vil vifte med flagg og skjerf mens de hopper.

        Vi er Kanari-Fansen Lillestrøm, supportere som møter opp kamp etter kamp, år etter år. Forskjellige individer i forskjellig alder og bakgrunn med det felles at vi elsker Fugla!

        Noen ganger funker det fantastisk bra, og andre ganger blir det litt sånn som i går. Jeg tror vi er mer avhengige av lagets prestasjoner enn tidligere. Sånne som meg som har sett fotball i et par årtier veit at det svinger (og at Fugla roter det til når de har muligheten uavhengig av hvilke spillere eller trenere vi har...) og greier å synge litt enten det går sånn eller slik. Andre blir veldig prega av at Nordlie-effekten allerede er over og at ett poeng på fire kamper er så dårlig at de ikke greier å få fram noe annet enn mishagsytringer - til tross for sin kjærlighet til LSK.

        Noen av oss drar til Trondheim på torsdag, en del flere venter til hjemmekampen mot Start med å være tilbake. Men vi svikter ikke Fugla! Men noen ganger blir det sånn at vi ikke greier å synge like høyt som vi veit vi burde og skulle ønske vi greide.

        Hvordan vi skal dyrke fram det positive samholdet som gjør hverandre så gode som mulig er ikke lett å peke på. Jeg tror ikke svaret er kjefting, banning, høyere priser og å kaste noen ut fra feltet - og jeg håper det ikke blir svaret heller.

        Alt for Fugla!
        Vidar Evje

        Kommentar

        • Gjertsen_KANARIS
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2006
          • 196

          Opprinnelig skrevet av André
          de folka som står på øvre felt c. hva i svarte gjør de der?? jeg så kanskje 2-3 stk som sang bak der i løpet av hele kampen. Jeg snudde meg å skreik : kom igjen å syng a!. da fikk jeg til svar : HOLD KJEFT VI GJØR HVA VI VIL. syns det er helt latterlig, men klage på spillere osv det er de jævelig gode på!

          Jeg sto på enden av Ultras felt c, må si at det ikke trøket noe bak ifra, utrolig irriterende når du står og synger deg hes og folk bak deg holder kjeft. I tilegg sitter det folk på en rad bak oss. Blir så sur, at det er helt vilt.

          Men kan noen fortelle meg hvorfor ikke vi bruker rb som supporter sted? Mye lettere med tanke på tifo osv + at lyden blir fordelt rundt på begge tribunene.


          NB: Vi tapte ikke bare på banen og tribunen, vi ble faen meg knust på tifo siden også. virket som enga var hjemme laget for FAEN! Noe må gjøres og det fort.
          VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS

            NB: Vi tapte ikke bare på banen og tribunen, vi ble faen meg knust på tifo siden også. virket som enga var hjemme laget for FAEN! Noe må gjøres og det fort.
            Det hadde hjulpet betraktelig om folk hadde begynt å stille opp på dugnader osv.

            Petter

            Kommentar

            • Gjertsen_KANARIS
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2006
              • 196

              Opprinnelig skrevet av petter
              Det hadde hjulpet betraktelig om folk hadde begynt å stille opp på dugnader osv.

              Petter

              Det skjønner jeg. Mulig jeg tar feil, men det er vel meget dårlig reklamering for dugnader? aldri sett det faktisk!
              VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

              Kommentar

              • KARANTENE_JHNY
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jun 2007
                • 67

                Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                Jeg sto på enden av Ultras felt c, må si at det ikke trøket noe bak ifra, utrolig irriterende når du står og synger deg hes og folk bak deg holder kjeft. I tilegg sitter det folk på en rad bak oss. Blir så sur, at det er helt vilt.

                Men kan noen fortelle meg hvorfor ikke vi bruker rb som supporter sted? Mye lettere med tanke på tifo osv + at lyden blir fordelt rundt på begge tribunene.


                NB: Vi tapte ikke bare på banen og tribunen, vi ble faen meg knust på tifo siden også. virket som enga var hjemme laget for FAEN! Noe må gjøres og det fort.
                Det skal siess at Fugla Tifo prioriterte å male en vegg foran å ha en tifo mot enga. UFC stilte 20 mann(ink. IL) å klippte opp 25000 ark for å ha noe som helst tifo mot denne kampen.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  en annen ting angående tifo,hvem i helvete er det som slipper vif fansen inn så tidlig at dem får lov til å montere tifon sin.Tror dere Real Madrid sine fans slipper inn på Nou Camp? flere timer før en kamp for og få opp tifoen sin.Tipper at klanen monterte deler av tifoen allerede på lørdag. Og at tifo penga til kanarifansen er gått til veggen er vel bare tull,for det er vel Lsk som har betalt for maling og mat er det ikke.

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    FuglaTifo har ikke betalt for veggen nei. LSK som dekket utgifter vi som gjorde jobben.

                    Og vi får lov til å rigge opp til tifo på ullevoll, ingen grunn til å ikke være fair.

                    Kommentar

                    • KARANTENE_JHNY
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jun 2007
                      • 67

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      en annen ting angående tifo,hvem i helvete er det som slipper vif fansen inn så tidlig at dem får lov til å montere tifon sin.Tror dere Real Madrid sine fans slipper inn på Nou Camp? flere timer før en kamp for og få opp tifoen sin.Tipper at klanen monterte deler av tifoen allerede på lørdag. Og at tifo penga til kanarifansen er gått til veggen er vel bare tull,for det er vel Lsk som har betalt for maling og mat er det ikke.
                      Det med at ET er tidlig å sette opp tifoen sin må de få lov til. Vi fikk lov i fjor til å sette ut flagg og diverse til tifoen vår borte mot enga i fjor. Da var vi på ullevåll 3tiden(om jeg husker riktig).

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        Å velge bort en tifo i årets største match til fordel for maling av en vegg som kan gjøres når som helst er hysterisk latterlig.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          Opprinnelig skrevet av petter
                          Skal man skru opp prisene til likt nivå som sitte, for å få vekk de som står pga pris?

                          Petter
                          JA! Jeg betaler gledelig ekstra for å bli kvitt alle turista på feltet!
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            JA! Jeg betaler gledelig ekstra for å bli kvitt alle turista på feltet!
                            Definitivt enig!

                            På hjemmbane er det blitt sånn at det sjelden trøkker skikkelig før man leder. På bortbane trøkker det oftest anyway. Det sier vel sitt.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Jørn
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 659

                              Opprinnelig skrevet av Playboy1
                              100% enig ditt innlegg

                              Fy faen så lei den jævlige tromma i 90 min.

                              Ellers må jeg gi Klanen kreditt for stemninga igår,de var i en klasse for seg,Desverre.
                              Takk...
                              Trommer er for bønder

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                Opprinnelig skrevet av Jørn
                                Takk...
                                Du må jo ikke ta det rett til deg da. Det er vel ikke du som bestemmer alle sangen, det gjør feltet og sangmøtet før kampene. Du gjør en kjempegod jobb som trommis, MEN, som flere sier, håper vi kan begynne å variere litt mer med sangene. Begynner å bli lei den jeg også, hverfall når den blir slått på hele tiden.
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • rulfi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 982

                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Definitivt enig!

                                  På hjemmbane er det blitt sånn at det sjelden trøkker skikkelig før man leder. På bortbane trøkker det oftest anyway. Det sier vel sitt.
                                  Blir som mange lag sliter med, Enga blant annet. Mange turister som er der fordi prisene er billigere, og det er kult å stå med fansen, selv om dem ikke skal synge. På bortebane drar de som er litt mer intressert og da blir synginga bedre. Slik virker det som det er blitt med oss også.

                                  Er en grunn til at unitedfansen er regna som kanskje verdens beste bortefans, mens de ikke er i nærheten hjemme, med tanke på kapasiteten på stadion.

                                  Kommentar

                                  • scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

                                    Det er så jævla forbanna lamt med folk som steller seg på kanari-feltet, uten å vise spor av engasjement under kampen. Folk som står på KF feltet og ikke synger burde skules styggt på. Det er drepen å stå å skrike aleine, når ingen i en radius på 10 meter er med. Takket være slike fjols som ikke skjønner en puck av mentalitet, ble vi syngi ut av bønda og taperne på Addidas!!
                                    Gratulerer!!

                                    Folk som ikke skal bidra og ikke har vett til å innfinne seg på en annen plass på Åråsen en KF feltet, burde skamme seg på vegne av de som tråkker til å lager liv og røre og offerer sjela si for for fugla seier.

                                    Det var bedre stemming mot FCK i RL, en det var mot søppla!!!
                                    Dette er alvorlig, noe må gjøres.
                                    Hver å en må gå i seg selv, ingen ting kommer gratis.

                                    Kommentar

                                    • Harald_88
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 550

                                      Opprinnelig skrevet av scages
                                      Det er så jævla forbanna lamt med folk som steller seg på kanari-feltet, uten å vise spor av engasjement under kampen. Folk som står på KF feltet og ikke synger burde skules styggt på. Det er drepen å stå å skrike aleine, når ingen i en radius på 10 meter er med. Takket være slike fjols som ikke skjønner en puck av mentalitet, ble vi syngi ut av bønda og taperne på Addidas!!
                                      Gratulerer!!

                                      Folk som ikke skal bidra og ikke har vett til å innfinne seg på en annen plass på Åråsen en KF feltet, burde skamme seg på vegne av de som tråkker til å lager liv og røre og offerer sjela si for for fugla seier.

                                      Det var bedre stemming mot FCK i RL, en det var mot søppla!!!
                                      Dette er alvorlig, noe må gjøres.
                                      Hver å en må gå i seg selv, ingen ting kommer gratis.
                                      Bare si det til de, begynn å syng eller kom dere vekk.

                                      Folk som ikke synger har ikke en dritt på feltet å gjøre
                                      Alt For Fugla

                                      Gå Av Grønlund

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        Hva med de som er med en kompis for 1ste gang og ikke gang sangene da?
                                        Nå må vi ikke bli helt nazi heller.. Er jo et kjent problem at det blir sånn på storkamper.
                                        Man må heller gjøre sitt for å få folk engasjerte, ikke kaste ut folk.

                                        Kommentar

                                        • KARANTENE_JHNY
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jun 2007
                                          • 67

                                          Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                          Hva med de som er med en kompis for 1ste gang og ikke gang sangene da?
                                          Nå må vi ikke bli helt nazi heller.. Er jo et kjent problem at det blir sånn på storkamper.
                                          Man må heller gjøre sitt for å få folk engasjerte, ikke kaste ut folk.
                                          Blir du ikke engasjert av å spille mot vif så blir du ikke engasjert.!

                                          Kommentar

                                          Working...