Hvorfor trommer dere?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

Opprinnelig skrevet av bjarmann
    man må også tenke på at det er langt flere toppklubber rundt lillestrøm området enn rundt bergen...
    Off-topic:
    Helt klart et viktig poeng i debatten hvorfor det er enklere for eksempelvis Brann å fylle sin stadion på hjemmekamper. Bor masse folk på vestlandet og landsdelen har kun to lag som kan kalles seriøse topplag som satser og vil noe i norsk fotball, Viking og Brann. Bor masse folk på østlandet også, men her må vi slåss med FFK, Godset, Odd, Stabæk, Lyn og Enga om trofaste tribuneslitere. Så Brann drar helt klart nytte av sin geografiske beliggenhet i kampen om tilskuere.

Kommentar

• miller
      -Brannsupporter
      Bøffel
      • Jun 2007
      • 26

Har dere glemt alle de helvetes studentene som bor i byen da? Trekk fra de så kan vi heller snakke om reelle prosenter. hehe..

Lillestrøm er vel ikke akkurat noen studentby? hehe..

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Opprinnelig skrevet av miller

Lillestrøm er vel ikke akkurat noen studentby? hehe..
        Lillestrøm er Kunnskapsbyen
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• miller
          -Brannsupporter
          Bøffel
          • Jun 2007
          • 26

Opprinnelig skrevet av xeR
          Lillestrøm er Kunnskapsbyen
          Det kan diskuteres. :P

Kommentar

• Fritz
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 1033

Opprinnelig skrevet av miller
            Det kan diskuteres. :P
            Menneskene bak denne siden vil sikkert diskutere det med deg.

Lykke til.

Kommentar

• Brann_Askøy
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Oct 2007
              • 10

Opprinnelig skrevet av veiron
              Et drit, ditt jævla troll!
              Fortsett med det du og andre bergensere kan best, nemlig å pipe og sutre. Om det er det du kaller stemning så kan du ha det for deg sjøl. Brannsupporterne åpna jo knapt kjeften i dag før de fikk dommerhjelp.
              Takk for et fantastisk eksempel på hvordan dette forumet fungerer.
              Hvordan er det mulig å starte hvert svar på et innlegg som ikke samsvarer med ditt syn på en sak, med et personangrep? Jeg fikk advarsel fra brukeradm på grunnlag av at jeg ikke kom med meningsfylt svar. Det jeg skrev var: "Du kan reise på dommerkurs"
              Thats it!

Men likevel står innlegget ditt fremdeles på siden. Dobbelmoral!

Leser du gjennom innlegget så stiller han flere konkrete spørsmål angående bruken av trommen. Hvis ikke du kan svare skikkelig, synes jeg heller du kunne holdt deg for god til å svare i det hele tatt.

Kommentar

• erlando
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 858

Dersom du leser åpningsinnlegget og hvor ekstremt vridd og nedlatende spørsmålene er og hvor fullstendig feilslått hele forutsetningen for "spørsmålene" er, så er det overhodet ikke rart at man får til svar at man kan gå og trolle et annet sted.

Det kan gjerne du også gjøre. Har dere ikke et eget fantastisk forum du kan være på? Utrolig å i det hele tatt begynne å henge seg opp i et snart fire måneder gammelt innlegg.
                Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Brann_Askøy
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Oct 2007
                  • 10

Opprinnelig skrevet av erlando
                  Dersom du leser åpningsinnlegget og hvor ekstremt vridd og nedlatende spørsmålene er og hvor fullstendig feilslått hele forutsetningen for "spørsmålene" er, så er det overhodet ikke rart at man får til svar at man kan gå og trolle et annet sted.

Det kan gjerne du også gjøre. Har dere ikke et eget fantastisk forum du kan være på? Utrolig å i det hele tatt begynne å henge seg opp i et snart fire måneder gammelt innlegg.
                  Så hvis jeg hadde svart deg nå:

- " Et drit din forbanna spurv. Visst faen har vi eget forum, og det pisser på det stakkarslige forumet deres. Brann valset over pakket fra Romerriket både på og utenfor banen, mens en tårevåt Kippe satt i armkroken til Riise og tenkte på hvor mye han heller ville spillt i Brann"

Du hadde syntes at det hadde vært greit da eller? Siden du kommer med litt ironisk innslag i det du svarer meg?

Grunnen til at jeg tok det opp var for å poengtere ovenfor brukeradm om hvor latterlig advarselen jeg fikk var!

Kommentar

• Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

Opprinnelig skrevet av Brann_Askøy

- " Et drit din forbanna spurv. Visst faen har vi eget forum, og det pisser på det stakkarslige forumet deres. Brann valset over pakket fra Romerriket både på og utenfor banen, mens en tårevåt Kippe satt i armkroken til Riise og tenkte på hvor mye han heller ville spillt i Brann"

Du hadde syntes at det hadde vært greit da eller? Siden du kommer med litt ironisk innslag i det du svarer meg?

Grunnen til at jeg tok det opp var for å poengtere ovenfor brukeradm om hvor latterlig advarselen jeg fikk var!
                    så dum at det er nesten morsomt
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

Kommentar

• bullshit
                      -Klansskalle-
                      Bøffelpromp
                      • Oct 2005
                      • 10

Støtter deg her Brann_Askøy, her skummet igjennom denne tråden og andre tråder på dette forumet og må si jeg er lettere sjokkert over hvordan såkalte lsksupportere svarer. Jeg har fått meg mang en god latter. Tydlig at flisbygda sliter meg seg sjøl både blandt supportere og på laget om dagen. Men jeg kan svare deg:
                      Grunnet til at de bruker tromme er jo enkelt. De kan ikke synge uten. Har ingenting med liv og stemning på tribunen å gjøre. Det har de misforstått. De sammenligner seg sjøl med italia som også bruker trommer, forskjellen er at der brukes tromma for å skape takt og ligger ofte som en sub i bakgrunnen siden de ofte er i et antall på 10 tusener som synger samtidig. KanHarrys er snaut 400 og de bruker tromma som et soloinstrument der du hører tromma og kun tromma, ikke det de faktisk synger.
                      Og de sier de er de beste/største...sammenligner du medlemstallet til KanHarry og Klanen feks, finner du ut at du trenger 3 busser for å frakte alle mens Klanen dersom du ser antallet med innbyggere hadde kommet på lista over norges 40 største byer i Norge.
                      KanHarry eller Kanarifansen om du vil skryter av å måtte ty til hjelpemidler mens vi i Klanen synger uten men likevel pissa på dem på Åråsen sist.
                      Til søndag skjer det igjen!
                      Seriemester 2005!

Kommentar

• techern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 327

Snakker du på vegne av deg selv, eller alle enga-supportere?
                        Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

Du må være det tristeste og mest patetiske "mennesket" jeg har vært borti. Ikke nok med at du lirer av deg denne elendige møkka, men du gjør det på vårt forum. Oppsøk hjelp!

Kommentar

• skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

Opprinnelig skrevet av bullshit
                            Støtter deg her Brann_Askøy, her skummet igjennom denne tråden og andre tråder på dette forumet og må si jeg er lettere sjokkert over hvordan såkalte lsksupportere svarer. Jeg har fått meg mang en god latter. Tydlig at flisbygda sliter meg seg sjøl både blandt supportere og på laget om dagen. Men jeg kan svare deg:
                            Grunnet til at de bruker tromme er jo enkelt. De kan ikke synge uten. Har ingenting med liv og stemning på tribunen å gjøre. Det har de misforstått. De sammenligner seg sjøl med italia som også bruker trommer, forskjellen er at der brukes tromma for å skape takt og ligger ofte som en sub i bakgrunnen siden de ofte er i et antall på 10 tusener som synger samtidig. KanHarrys er snaut 400 og de bruker tromma som et soloinstrument der du hører tromma og kun tromma, ikke det de faktisk synger.
                            Og de sier de er de beste/største...sammenligner du medlemstallet til KanHarry og Klanen feks, finner du ut at du trenger 3 busser for å frakte alle mens Klanen dersom du ser antallet med innbyggere hadde kommet på lista over norges 40 største byer i Norge.
                            KanHarry eller Kanarifansen om du vil skryter av å måtte ty til hjelpemidler mens vi i Klanen synger uten men likevel pissa på dem på Åråsen sist.
                            Så søtt! En blånisse som er ute etter å frelse Kanari-Fansen! Jeg blir rørt til tårer...

Kommentar

• techern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 327

Får i ulveklær ja.. skumle saker.
                              Mye ord i det du skriver, men du lever da i det minste
                              opp til navnet ditt når det kommer til innholdet
                              Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Opprinnelig skrevet av bullshit
                                Hahahahahhaha, lol!
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Mr.Lee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 736

Takk for et fantastisk eksempel på hvordan dette forumet fungerer.
                                  Hvordan er det mulig å starte hvert svar på et innlegg som ikke samsvarer med ditt syn på en sak, med et personangrep? Jeg fikk advarsel fra brukeradm på grunnlag av at jeg ikke kom med meningsfylt svar. Det jeg skrev var: "Du kan reise på dommerkurs"
                                  Thats it!

Men likevel står innlegget ditt fremdeles på siden. Dobbelmoral!

Leser du gjennom innlegget så stiller han flere konkrete spørsmål angående bruken av trommen. Hvis ikke du kan svare skikkelig, synes jeg heller du kunne holdt deg for god til å svare i det hele tatt.
                                  Dette forumet fungerer akkuratt sånn som andre forum.
                                  Kommer du hit og diskuterer får du holde deg saklig, hvis ikke er du uønsket.
                                  Og såklart har vi høyere terskel for hva vi tåler å høre fra andres supportere her, kontra våre egne. Vi er rett og slett ikke interessert i å høre "tromme buhu, schalalalal, åååååå, trom trom, drønn drønn" eller andre supportere som kommer med frekkheter.

F.eks Når jeg er på andres forum prøver jeg å la være å skrive ting som "dere synger ikke engang på 4-1, jeg ler av dere Bergen" om så det er det jeg mener (noe jeg forsåvidt gjør).

Er det for vanskelig å forholde seg til?
                                  Greit nok, det er ingen som tvinger deg til å bli.

Kommentar

• Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

de kommer hit av en grunn, misunnelse ! hadde dem ikke bryd seg om oss og ment vi var så dårlige hadde dem faen ikke kommet på forumet her, så selv om vi ikke vil ha søpla på forumet her så kan vi på en måte ta det som et godt tegn, de beundrer oss og kommer derfor på vårt forum
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

Kommentar

• erikdale
                                      -Brannsupporter-
                                      Hoffnarr
                                      • Jul 2006
                                      • 42

Angående tallstatistikk og innbyggertall så tror jeg folk misforsto hva jeg faktisk sa (kunnskapsbyen?).

Det jeg snakket om hadde ingenting med innbyggertall å gjøre. For å lage et forståelig eksempel. LSK har i snitt 9000 tilskuere (nå tar jeg bare et tilfeldig tall, gidder ikke å søke opp det faktisk snittet igjen), mens Brann har 17000. Vi er alle enige om at dette ikke sier noe om fotballinteressen ettersom Bergen er en mye større by. Det som derimot sier litt om antall medgangsupportere og turister på tribunen er hvor mange prosent det laveste tilskuertallet utgjør at gjennomsnittet. I Bergen utgjør dette 94%, altså en veldig lav svingning fordi folk er trofaste og møter opp uansett. I Lillestrøm er det samme tallet 74%, noe som betyr at 1/4 av stadion ikke gidder å møte opp mot kjedelig motstand eller på grunn av dårlige resultater.

Men når det er sagt så er jeg 100% enig i at slike tall aldri gir den hele og fulle sannhet på noen som helst måte. Kanaris har sine kvaliteter, Bataljonene har sine kvaliteter og begge deler har stort forbedringspotensiale. Alt jeg sier med disse tallene er at trofastheten kan man stille spørsmål ved i Lillestrøm.

Kommentar

• Mr.Lee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 736

Bataljonen har ingen kvaliteter. Kun når hele stadion tar i at Brann Stadion er noe å skryte av. Ser jo bla. hvor håpløse dere er på bortebane.

Når det er sagt tror jeg ingen har lyst til å diskutere dette videre med deg idag.

Kommentar

• erikdale
                                          -Brannsupporter-
                                          Hoffnarr
                                          • Jul 2006
                                          • 42

Håpløse på bortebane? Vi må da vitterlig være et av de mer imponerende innslagene på de aller fleste bortebaner iløpet av året. Vi stiller faktisk fler på Ullevåll mot Lin enn hva Kanaris gjør, noe som burde være pinlig for en supportergjeng som bor 17 minutter unna.

Med fare for å gå for langt tilbake i tid så hadde Liverpool en gang i tiden en side hvor de rangerte bortesupportere på Anfield gjennom tidene. Brann var på 1. plass her i årevis til de fjernet siden, en plass vi fikk etter bortemøtet mot dem i 1997. Men for all del, dere har sikkert høy stjerne hos det derre laget fra Luxemburg, hva nå enn de het.

Bataljonen har evnen til å få veggene til å riste i stadion uten bruk av tromme eller forbigående tog. Vi har landets desidert beste blussinger, så og si på hver eneste kamp. Vi lager noen av de råeste tifoene hvert eneste år. Vi har et samlet stadion og minimalt med turister, mens Kanaris har et felt av bare turister med sanghefter.

Kommentar

Working...