Forslag: Holdningskampanje for synging på feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Forslag: Holdningskampanje for synging på feltet

    Hva med å sette igang en holdningskampanje? "Syng eller sitt!"
    Spre våre meninger utenfor forumet. For regner med at de som er jevnlig inne på forumet også synger for full hals på kamp.

    f.eks:
    -Dele ut ark med "Feltet er for syngende supportere. Skal du synge eller skal du sitte?" i stor skrift svart på gult.
    -Trykke opp plakater å henge opp på dassen ved feltet og ved inngangen.
    -Trykke opp t-skjorter
    -Helside i Buggen

    Melder meg gjerne frivillig til å sette av noen timer/dager til å gjøre noe sånt i sommer. Har lyst til å gjøre noe for å endre den nedadgåengde trenden som har vært iår. Noen som er enig i det kan være verdt ett forsøk?
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
    Hva med å sette igang en holdningskampanje? "Syng eller sitt!"
    Spre våre meninger utenfor forumet. For regner med at de som er jevnlig inne på forumet også synger for full hals på kamp.
    Enig, men vi bør spisse budskapet litt. Foreslår "Syng eller dø!"

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #3
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Enig, men vi bør spisse budskapet litt. Foreslår "Syng eller dø!"
      hehehe.. Bra Torolf!
      Bare folk som ikke synger forsvinner fra feltet eller forandrer holdning drastisk er jeg fornøyd.
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • Fugla- patriot83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2005
        • 1241

        #4
        Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
        Hva med å sette igang en holdningskampanje? "Syng eller sitt!"
        Spre våre meninger utenfor forumet. For regner med at de som er jevnlig inne på forumet også synger for full hals på kamp.

        f.eks:
        -Dele ut ark med "Feltet er for syngende supportere. Skal du synge eller skal du sitte?" i stor skrift svart på gult.
        -Trykke opp plakater å henge opp på dassen ved feltet og ved inngangen.
        -Trykke opp t-skjorter
        -Helside i Buggen

        Melder meg gjerne frivillig til å sette av noen timer/dager til å gjøre noe sånt i sommer. Har lyst til å gjøre noe for å endre den nedadgåengde trenden som har vært iår. Noen som er enig i det kan være verdt ett forsøk?
        Helt klart et meget bra forslag!

        "Skal du synge eller skal du sitte?" Strålende tenkt, Kanarifugl!
        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

        Kommentar

        • KristofferØ
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 587

          #5
          Veldig enig. De som står uten å synge kan like gjerne sitte på RB hvis de er så forbanna gniene. Gi meg gjerne et gult kort for dette innlegget, men dette er MIN mening og den står jeg for.

          Turisme på feltet er det største problemet vi har, så å utvide feltet før dette er under nogen lunde kontroll er feil løsning spør du meg. Hvor mange kalorier, som du ikke vil bli kvitt, koster det å hoppe og synge? Det er klart du forbrenner noen, men flesteparten har bare godt av det for å si det pent.

          De fleste bruker nåtidens dårligste unnskyldning; "Jeg har stått her siden 80-tallet". Da hadde jeg vært forbanna sliten i beina.. Kom dere på sitta, stabeist!
          I år så tar vi ostepop
          Vi elsker Lillestrøm
          HEI!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Et av problemene er vel at man har en betydelig bedre oversikt over banen fra langsiden enn kortsiden. Dessuten synes folk det er gøy å oppleve stemninga på feltet, noe som er forståelig nok. Tror det vil bli vanskelig å få vekk disse, derfor blir det ekstremt viktig å fokusere på å få med alle. Da er det viktig at de som har vært aktive noen år trår til skikkelig og skaper en stemning alle har lyst til å være med på.

            Forøvrig er jeg helt enig med trådstarter, budskapet må spres. Om man ikke synger og støtter LSK er det bedre å sitte et annet sted, og la ivrige sangfugler få plassen din i stedet. Problemet her er at man muligens skremmer bort potensielle syngende supportere som er nye på feltet, men det får bare være så. Det er få som drar på feltet aleine første gang, og om ikke kompisen får inn i skallen hans/hennes at det skal synges på feltet, så får det være like greit. Vi kan ikke fortsette i samme trend som vi er i nå, virker som om hele feltet forventer å bli underholdt av alle andre.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Flere forsangere av den "hissige" typen som Tommy..

              Tror med fordel at de andre forsangera kunne blitt mer aggresive for å piske opp stemmningen.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                #8
                Veldig enig i dette åpningsinnlegget.- lage en holdningskampanje. Alle ord og symboler som refererer til synging bidrar til å skape forventninger og til å snu holdningene.
                Har også noen andre forslag:
                -Hva med å kalle feltet sangfeltet istedet for Kfl feltet.
                -navnet males på tribunen
                -det kan stå sangfelt på sesongkort istedet for KFL ståplasser.
                -de som deler ut ark ved inngangen kan oppfordre folk til å synge.
                -bruk den storskjermen til å vise mer av tribunelivet istedet for reklame.
                -tekstskjermen over diadora kan refere til sanger istedet for bursdager
                - vær selv en god modell. Ingen ting gjør mer for å endre andre sine holdninger enn selv å gå foran som et godt eksempel.
                -alle tar ansvar for å piske opp stemningen. Ikke bare forsangere
                - bruk megafon før kampen til å oppfordre folk til å synge slik som ved tifo igår..
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  #9
                  Veldig enig med forslagene her. Noe må gjøres!

                  Dersom det trengs bistand med grafikk/plakater o.l så ta og si ifra.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Tror mye hadde vært løst hvis forsangerfeltet hadde blitt flytta lenger opp på feltet,lettere å få med folk foran seg enn bak seg. Flytt halle Kggsc opp til rad 15-16 mellom felt b-c. Tromma må også lenger opp på feltet.

                    Kommentar

                    • Dinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 884

                      #11
                      Hvis ikke folk som står på feltet skjerper seg, endrer holdninger og åpener kjeftet, så må jeg helt ærlig si at det beste hadde vært å krympe feltet ned til 1000-1500 plasser, hvor kun de som har best mulig mentalitet kan stå. Utifra det som ble prestert av 70% av KFLs medlemmer på feltet mot Enga, så fortjener ingen av dem en plass på KFLs felt! Hvis dette er slik vi vil følge fugla, så sier jeg heller nei til inkludering og ja til freaking profesjonalisering.
                      twitter @amundsakis
                      ΘΥΡΑ 13

                      Kommentar

                      • Harald_88
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 550

                        #12
                        Folk som ikke synger har ikke en dritt på feltet å gjøre, så enkelt er det.

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Tror mye hadde vært løst hvis forsangerfeltet hadde blitt flytta lenger opp på feltet,lettere å få med folk foran seg enn bak seg. Flytt halle Kggsc opp til rad 15-16 mellom felt b-c. Tromma må også lenger opp på feltet.
                        Folk står jo med ansiktet mot banen, da er det naturlig å ha forsangere nede som står "feilvendt" og ser opp på folk. Da får man øyekontakt, som gjør det lettere å påvirke folk enn hvis man hører rop bakfra.
                        Alt For Fugla

                        Gå Av Grønlund

                        Kommentar

                        • Mr.Lee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 736

                          #13
                          Forsåvidt enig med innleggene over.

                          Hadde vært bra å fått til noe som gjør at de ikke-syngende føler seg uønsket på Kanari-Feltet.

                          Flere hissige forsangere som Tommy som xeR sier, som gjerne kan refse og skjelle ut de som bare står der.

                          Sett gjerne også opp prisen på Kanari-Feltet, for å bruke overskuddet på en "billig-tribune" så vi også blir kvitt dem som står der kun med tanke på økonomi.

                          Hadde ikke sagt nei til et veskeforbud heller.

                          Kommentar

                          • Rathsmeister
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 561

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Dinho88
                            Hvis ikke folk som står på feltet skjerper seg, endrer holdninger og åpener kjeftet, så må jeg helt ærlig si at det beste hadde vært å krympe feltet ned til 1000-1500 plasser, hvor kun de som har best mulig mentalitet kan stå. Utifra det som ble prestert av 70% av KFLs medlemmer på feltet mot Enga, så fortjener ingen av dem en plass på KFLs felt! Hvis dette er slik vi vil følge fugla, så sier jeg heller nei til inkludering og ja til freaking profesjonalisering.
                            Vil da fortsatt ha det samme problemet...

                            Hvordan sikre at bare folk som synger kommer på det "lille feltet", og i hvor stor grad vil dette påvirke mulighetene for nødvendig rekruttering på sikt.....
                            Mvh
                            Martin Raths

                            Kommentar

                            • ChriZza
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 4265

                              #15
                              Kan ikke akkurat ha audition på feltet heller.

                              Og skal dere kreve at jeg signerer sangkontrakt flytter jeg meg. Og jeg synger alltid,er ikke det, bare synes det blir for teit!

                              Kommentar

                              • Dinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 884

                                #16
                                audition på feltet? spar meg for synsende bullshitt ChriZza, jeg er forbanna, forbanna på KFL. Forbanna på de 70% som står med hode i pølsa på kamp og forbanna på den evige tenken på mengden ved å hoppe over det viktigste som er kjernen i kanarifansen, at den vokser og vokser. sikkert mye div som kommer ut av meg nå, men slik som vi fremstår om dagen, slik ønsker ikke jeg å ta del i. Enten så flytter turistene og pappskallene ut fra feltet, ellers så stikker jeg langt vekk fra a-b-c what ever det heter på Åråsen.

                                Sangkontrakt er forøvrig bullshitt.
                                twitter @amundsakis
                                ΘΥΡΑ 13

                                Kommentar

                                • ChriZza
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 4265

                                  #17
                                  Burde være det ja. Forbanna selv jeg. Hes etter kampen ble jeg og, men jeg får desverre ikke gjort noe annet enn å passe på meg selv.

                                  Kommentar

                                  • Rathsmeister
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 561

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Dinho88
                                    audition på feltet? spar meg for synsende bullshitt ChriZza, jeg er forbanna, forbanna på KFL. Forbanna på de 70% som står med hode i pølsa på kamp og forbanna på den evige tenken på mengden ved å hoppe over det viktigste som er kjernen i kanarifansen, at den vokser og vokser.

                                    Sangkontrakt er forøvrig bullshitt.
                                    De fleste på forumet er nok langt på vei enig i alt dette, men å klage over det hjelper som kjent lite, da de med "hodet i pølsa" ikke befinner seg her. For å minske dette problemet må man komme med ulike tiltak som er med på å sile ut turistene på både kort og lang sikt. Håper derfor at denne tråden ender opp som idêmyldring for å skape et bedre tribuneliv, og ikke en klagemur over hvor dårlig alt har blitt.

                                    PS! Dette er IKKE ment som et angrep på deg...
                                    Mvh
                                    Martin Raths

                                    Kommentar

                                    • Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

                                      #19
                                      Jeg tar innlegget ditt som en positiv respons, la denne tråden bli en idemyldring. Men i alle debatter så skal saksopplysninger være utgangspunktet, uansett hvor mye min frustrasjon måtte blende opplysningene jeg gir så er de reelle og jeg håper de fleste tar det inn til sin vurdering over tiltak.
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        #20
                                        Hva med å flytte feltet til RB..?

                                        Dermed vil billettene ikke være like attraktive fordi de ikke er på langsiden. Og vi vil synge imot motstanderfansen. Noe jeg alltid har vært en stor fan av.. Synes det er litt kjipt å synge rett ut i lufta.. Blir bedre trøkk fra kortsia..

                                        Vi vil ikke ha like bra plasser, men da vil ihvertfall de som kommer pga de billige billettene på langsia bli borte.

                                        Det er 1850 plasser på RB, feltet er nå på 1700 så det er jo faktisk flere plasser enn vi har nå..

                                        Kommentar

                                        Working...