Forslag: Holdningskampanje for synging på feltet
Collapse
X
-
-
Hva med å sette igang en holdningskampanje? "Syng eller sitt!"
Spre våre meninger utenfor forumet. For regner med at de som er jevnlig inne på forumet også synger for full hals på kamp.
f.eks:
-Dele ut ark med "Feltet er for syngende supportere. Skal du synge eller skal du sitte?" i stor skrift svart på gult.
-Trykke opp plakater å henge opp på dassen ved feltet og ved inngangen.
-Trykke opp t-skjorter
-Helside i Buggen
Jeg vil heller ha flyers med budskap á la "Kanari-Fansen oppfordrer alle på feltet til å synge for laget og ellers bidra med alt det dere kan for å skape et positivt supportermiljø. Hopping, flagging, bannere og aktiv bruk av skjerf ser vi på som et stort pluss for å skape god stadionstemning. Vi forventer at alle på feltet bidrar så godt de kan!"
Gjerne intervjuer i Humbug & Kanari med profilerte KFL-ere som svarer på spørsmål av typen hvorfor de synger, hvorfor det er viktig, hvordan var det å begynne å synge første gang de var nye på feltet, osv.
Gjerne T-skjorter, men heller av typen "Jeg synger for Fugla. Prøv du også!" enn "Pell deg over til sittan hvis du ikke er enig med meg!"
Det har noe med tilhørighet og samhold å gjøre. Det har noe med å hindre oppsplitting og at KFL avskaller til å bli en liten gjeng som til slutt er så regisserte at vi like godt kunne betalt noen for å gjøre jobben.
OK, kanskje en fyr ikke får seg til å synge - men han kan være en jævel til å orke å holde en tostangs i lufta. Noen føler de bidrar med å komme stolte på kamp i drakt eller supporterutstyr viftende med skjerf sjøl om de ikke har hørt sin egen sangstemme siden de gikk i barnehagen og ei tante sa at de sang falskt.
Kjør i gang med en holdningskampanje - men gjør den positiv.
(Sjøl gruer jeg meg til den dagen jeg får beskjed om at jeg er overflødig på feltet fordi jeg ikke hopper nok, og at noen som nesten kunne vært barnebarna mine påpeker at det finnes mange fine seter - på andre siden av banen...)Vidar Evje
Kommentar
-
Kommentar
-
Det tror jeg den jevne forumbruker, inkludert meg, har fått med seg
Anyhow, jeg er selv tilhenger av at folk synger av fri vilje! En skal bidra til trøkk på feltet fordi en selv vil, ikke fordi en må.
Så sees vi iløpet av sommern, jeg er endelig tilbake på gamle trakter, så jeg gleder meg til å kunne bidra på feltet!
Hilsen Anders, hjemvendt kanari for sommern.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Hvis man tar et 20-sekunders søk på youtube etter videoer av de beste supporterklubbene i Italia/Tyskland/Sør-Amerika så ser man at forsangerne står ENDA lenger ned for å ha fullstendig oversikt. Jeg mener ikke at vi skal flytte dem lenger ned på vårt felt, det får være opp til gutta selv, jeg bare mener at det hadde blitt enda verre om de hadde mista oversikten fullstendig.I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Men det er et kjent fenomen at fugler flyr i flokk og ofte i en V formasjon. Dette er desverre også et fenomen på feltet vårt.. Vi må prøve å motstå instinktene våre å prøve å få med alle..
Med V formasjon så mener jeg at under UFC er det ingen som hopper, men så er det flere og flere som hopper bortover jo nærmere man kommre tommy, men så skjer det samme på andre siden for under råholt kanaris er det heller ikke mange som hopper eller synger og vi får dermed en V av hopping og synging.
Det beste hadde nok vært å få forsangerene helt ned. Sånn at man synger bakover til alle 30 radene og ikke bare de 15 som er bakover.. problemet er da seff.. hvordan hører de som er bakerst hvilke sanger som blir startet helt foran.. da må vi ha noen som står helt bakerst også som tar ansvar og får lyden fremover igjen helt bakfra.. Altså på en måte.. forsangere på hver side av tribunen.. foran og bak..
Ja? ide?Kommentar
-
Tror feltet hadde fugleinfluensa mot enga.
Men det er et kjent fenomen at fugler flyr i flokk og ofte i en V formasjon. Dette er desverre også et fenomen på feltet vårt.. Vi må prøve å motstå instinktene våre å prøve å få med alle..
Med V formasjon så mener jeg at under UFC er det ingen som hopper, men så er det flere og flere som hopper bortover jo nærmere man kommre tommy, men så skjer det samme på andre siden for under råholt kanaris er det heller ikke mange som hopper eller synger og vi får dermed en V av hopping og synging.
Det beste hadde nok vært å få forsangerene helt ned. Sånn at man synger bakover til alle 30 radene og ikke bare de 15 som er bakover.. problemet er da seff.. hvordan hører de som er bakerst hvilke sanger som blir startet helt foran.. da må vi ha noen som står helt bakerst også som tar ansvar og får lyden fremover igjen helt bakfra.. Altså på en måte.. forsangere på hver side av tribunen.. foran og bak..
Ja? ide?Ultras Felt C 2005x2015
Lillestrøm & BajenKommentar
-
Hva med å trykke advarsler på billettene til feltet, slik som på sigarettpakker: "TAUSHET DREPER", "IKKEHOPPERE DØR TIDLIGERE", "PASSIV SYNGING MEDFØRER HELSEFARE" osv.Kommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Eller denne?
HVIS DU VIL SE, IKKE STILL DEG BAK UFCNB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Men problemet er vel ikke å starte sanger, men å få med alle.. En megafon vil virke på en måte.. mener at vi bør ha tre stykker nederst med megafon.. og noen HELT øverst som synger for å få lyden til å møtes.. Sånn at feltet fylles opp med sang fra alle kanter..
Holdningskampanien er jeg også positiv til.. Å gjøre folk oppmerksomme på problemet.. og kanskje gå ut i den neste hjemmekampen med mikrofon å belyse problemet.. eller få nordli til å holde en tordentale til fansen om at de trenger vår støtte for å snu trenden.. Dette er da selvslagt til alle de som ikke er her på forumet.. For her virker det som alle er enige.. ALLE MÅ SYNGE!Kommentar
-
Men problemet er vel ikke å starte sanger, men å få med alle.. En megafon vil virke på en måte.. mener at vi bør ha tre stykker nederst med megafon.. og noen HELT øverst som synger for å få lyden til å møtes.. Sånn at feltet fylles opp med sang fra alle kanter..NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Gjerne plassert litt strategisk lengre opp i feltet.
Husker godt godset-kampen selv. Veldig god innsats av forsangerne der, og det fungerte godt med megafon også. De ble kun brukt moderat, og alltid da det var nødvendig. Jeg hadde ikke engang turt å ikke synge i denne kampen, for så bra innsatsen fra forsangerne her.Kommentar
-
Syntes ting blir litt svartmalt jeg.
Ja det har hvert noen ikke fult så bra kamper i år.
Men vi har da hvert bra også. Surt og ikke synge ut Klanen på Åråsen, Men kanskje dumt og begynne og synge en time før kampen eller. Ikke vits og slite ut stemmen helt før kampen begynner.
Syntes en holdningskampanje er en god ide.
Men det er ikke alltid like lett og stå og synge for full hals når ikke spillera gidder og jobbe på banen.
Mange ting som kan spille inn.
Hva med og børst støv av noen gamle sanger.
Ta noen lette, men med trøkk i.Kommentar
-
Dette er forresten for å få opp stemninga før matchen, få folk til å komme i synge humør, få frem følelsene hos folk så de skal være klare for the real deal.. Må synge før matchen.. UFC var der klokka 6 å begynnte å rigge til å småsynge..
Får oss bare i bedre humør det..Kommentar
Kommentar