Forslag: Holdningskampanje for synging på feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    #21
    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
    Hva med å flytte feltet til RB..?
    Hva med å komme med et forslag du ikke har foreslått 1000 ganger før?
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #22
      Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
      Hva med å sette igang en holdningskampanje? "Syng eller sitt!"
      Spre våre meninger utenfor forumet. For regner med at de som er jevnlig inne på forumet også synger for full hals på kamp.

      f.eks:
      -Dele ut ark med "Feltet er for syngende supportere. Skal du synge eller skal du sitte?" i stor skrift svart på gult.
      -Trykke opp plakater å henge opp på dassen ved feltet og ved inngangen.
      -Trykke opp t-skjorter
      -Helside i Buggen
      Jeg liker begrepet holdningskampanje, men jeg kjøper ikke virkemidlene.

      Jeg vil heller ha flyers med budskap á la "Kanari-Fansen oppfordrer alle på feltet til å synge for laget og ellers bidra med alt det dere kan for å skape et positivt supportermiljø. Hopping, flagging, bannere og aktiv bruk av skjerf ser vi på som et stort pluss for å skape god stadionstemning. Vi forventer at alle på feltet bidrar så godt de kan!"

      Gjerne intervjuer i Humbug & Kanari med profilerte KFL-ere som svarer på spørsmål av typen hvorfor de synger, hvorfor det er viktig, hvordan var det å begynne å synge første gang de var nye på feltet, osv.

      Gjerne T-skjorter, men heller av typen "Jeg synger for Fugla. Prøv du også!" enn "Pell deg over til sittan hvis du ikke er enig med meg!"

      Det har noe med tilhørighet og samhold å gjøre. Det har noe med å hindre oppsplitting og at KFL avskaller til å bli en liten gjeng som til slutt er så regisserte at vi like godt kunne betalt noen for å gjøre jobben.

      OK, kanskje en fyr ikke får seg til å synge - men han kan være en jævel til å orke å holde en tostangs i lufta. Noen føler de bidrar med å komme stolte på kamp i drakt eller supporterutstyr viftende med skjerf sjøl om de ikke har hørt sin egen sangstemme siden de gikk i barnehagen og ei tante sa at de sang falskt.

      Kjør i gang med en holdningskampanje - men gjør den positiv.

      (Sjøl gruer jeg meg til den dagen jeg får beskjed om at jeg er overflødig på feltet fordi jeg ikke hopper nok, og at noen som nesten kunne vært barnebarna mine påpeker at det finnes mange fine seter - på andre siden av banen...)
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

        #23
        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
        Hva med å komme med et forslag du ikke har foreslått 1000 ganger før?
        Jeg vil ha feltet på RB!!!

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #24
          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
          Jeg vil ha feltet på RB!!!
          Det tror jeg den jevne forumbruker, inkludert meg, har fått med seg

          Anyhow, jeg er selv tilhenger av at folk synger av fri vilje! En skal bidra til trøkk på feltet fordi en selv vil, ikke fordi en må.

          Så sees vi iløpet av sommern, jeg er endelig tilbake på gamle trakter, så jeg gleder meg til å kunne bidra på feltet!

          Hilsen Anders, hjemvendt kanari for sommern.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • KristofferØ
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 587

            #25
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Tror mye hadde vært løst hvis forsangerfeltet hadde blitt flytta lenger opp på feltet,lettere å få med folk foran seg enn bak seg. Flytt halle Kggsc opp til rad 15-16 mellom felt b-c. Tromma må også lenger opp på feltet.
            Hvis man tar et 20-sekunders søk på youtube etter videoer av de beste supporterklubbene i Italia/Tyskland/Sør-Amerika så ser man at forsangerne står ENDA lenger ned for å ha fullstendig oversikt. Jeg mener ikke at vi skal flytte dem lenger ned på vårt felt, det får være opp til gutta selv, jeg bare mener at det hadde blitt enda verre om de hadde mista oversikten fullstendig.
            I år så tar vi ostepop
            Vi elsker Lillestrøm
            HEI!

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              #26
              Enig med forrige taler. Ønsker heller å flyte forsangerne lenger ned enn opp, da det på meg virker som at de nederste radene ofte omtrent ikke bidrar på verken sang eller hopping.
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • frua
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2005
                • 151

                #27
                En før meg i denne tråden nevner t-skjorter.... Hva med t-skjorter som det står "Jeg SYNGER på Kanarifeltet" eller "Tøffe gutter SYNGER på Kanarifeltet" eller "Tøffe jenter SYNGER på kanarifeltet"

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av erlando
                  Enig med forrige taler. Ønsker heller å flyte forsangerne lenger ned enn opp, da det på meg virker som at de nederste radene ofte omtrent ikke bidrar på verken sang eller hopping.
                  Tror feltet hadde fugleinfluensa mot enga.

                  Men det er et kjent fenomen at fugler flyr i flokk og ofte i en V formasjon. Dette er desverre også et fenomen på feltet vårt.. Vi må prøve å motstå instinktene våre å prøve å få med alle..

                  Med V formasjon så mener jeg at under UFC er det ingen som hopper, men så er det flere og flere som hopper bortover jo nærmere man kommre tommy, men så skjer det samme på andre siden for under råholt kanaris er det heller ikke mange som hopper eller synger og vi får dermed en V av hopping og synging.

                  Det beste hadde nok vært å få forsangerene helt ned. Sånn at man synger bakover til alle 30 radene og ikke bare de 15 som er bakover.. problemet er da seff.. hvordan hører de som er bakerst hvilke sanger som blir startet helt foran.. da må vi ha noen som står helt bakerst også som tar ansvar og får lyden fremover igjen helt bakfra.. Altså på en måte.. forsangere på hver side av tribunen.. foran og bak..

                  Ja? ide?

                  Kommentar

                  • Kopperud
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2006
                    • 1697

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                    Tror feltet hadde fugleinfluensa mot enga.

                    Men det er et kjent fenomen at fugler flyr i flokk og ofte i en V formasjon. Dette er desverre også et fenomen på feltet vårt.. Vi må prøve å motstå instinktene våre å prøve å få med alle..

                    Med V formasjon så mener jeg at under UFC er det ingen som hopper, men så er det flere og flere som hopper bortover jo nærmere man kommre tommy, men så skjer det samme på andre siden for under råholt kanaris er det heller ikke mange som hopper eller synger og vi får dermed en V av hopping og synging.

                    Det beste hadde nok vært å få forsangerene helt ned. Sånn at man synger bakover til alle 30 radene og ikke bare de 15 som er bakover.. problemet er da seff.. hvordan hører de som er bakerst hvilke sanger som blir startet helt foran.. da må vi ha noen som står helt bakerst også som tar ansvar og får lyden fremover igjen helt bakfra.. Altså på en måte.. forsangere på hver side av tribunen.. foran og bak..

                    Ja? ide?
                    jeg har et ord får å få til det: megafon
                    Ultras Felt C 2005x2015

                    Lillestrøm & Bajen

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av frua
                      En før meg i denne tråden nevner t-skjorter.... Hva med t-skjorter som det står "Jeg SYNGER på Kanarifeltet" eller "Tøffe gutter SYNGER på Kanarifeltet" eller "Tøffe jenter SYNGER på kanarifeltet"
                      Hva med å trykke advarsler på billettene til feltet, slik som på sigarettpakker: "TAUSHET DREPER", "IKKEHOPPERE DØR TIDLIGERE", "PASSIV SYNGING MEDFØRER HELSEFARE" osv.

                      Kommentar

                      • Krissern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1017

                        #31
                        Torolf! Det der er det morsomste forslaget jeg har hørt i denna tråden, og jeg tror faktisk det kan funke

                        Kommentar

                        • Harald_88
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 550

                          #32
                          Foreslår 3 store plakater, en til hver oppgang på feltet:

                          SYNG ELLER STIKK
                          Alt For Fugla

                          Gå Av Grønlund

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Harald_88
                            Foreslår 3 store plakater, en til hver oppgang på feltet:

                            SYNG ELLER STIKK
                            Litt negativt?

                            Hva med: SYNG OG VÆR GLAD, ELLER REIS TIL AFRIKA
                            ???
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

                              #34
                              Eller denne?

                              HVIS DU VIL SE, IKKE STILL DEG BAK UFC
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                              Mvh
                              Mr.Jordbakke

                              Kommentar

                              • Harald_88
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 550

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                Litt negativt?

                                Hva med: SYNG OG VÆR GLAD, ELLER REIS TIL AFRIKA
                                ???
                                Hva med syng og vær med, eller gå til RB
                                Alt For Fugla

                                Gå Av Grønlund

                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                  jeg har et ord får å få til det: megafon
                                  Men problemet er vel ikke å starte sanger, men å få med alle.. En megafon vil virke på en måte.. mener at vi bør ha tre stykker nederst med megafon.. og noen HELT øverst som synger for å få lyden til å møtes.. Sånn at feltet fylles opp med sang fra alle kanter..

                                  Holdningskampanien er jeg også positiv til.. Å gjøre folk oppmerksomme på problemet.. og kanskje gå ut i den neste hjemmekampen med mikrofon å belyse problemet.. eller få nordli til å holde en tordentale til fansen om at de trenger vår støtte for å snu trenden.. Dette er da selvslagt til alle de som ikke er her på forumet.. For her virker det som alle er enige.. ALLE MÅ SYNGE!

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    Men problemet er vel ikke å starte sanger, men å få med alle.. En megafon vil virke på en måte.. mener at vi bør ha tre stykker nederst med megafon.. og noen HELT øverst som synger for å få lyden til å møtes.. Sånn at feltet fylles opp med sang fra alle kanter..
                                    Jeg synes det fungerte meget bra på Marienlyst mot Godset, selv på den elendige plasseringen til bortesupporterne. Dette bør prøves ut på Åråsen også.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Jeg synes det fungerte meget bra på Marienlyst mot Godset, selv på den elendige plasseringen til bortesupporterne. Dette bør prøves ut på Åråsen også.
                                      Ja til flere ivrige forsangere! Kanskje ikke forsangere i seg selv, men "oppmuntrere".
                                      Gjerne plassert litt strategisk lengre opp i feltet.

                                      Husker godt godset-kampen selv. Veldig god innsats av forsangerne der, og det fungerte godt med megafon også. De ble kun brukt moderat, og alltid da det var nødvendig. Jeg hadde ikke engang turt å ikke synge i denne kampen, for så bra innsatsen fra forsangerne her.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

                                        #39
                                        Syntes ting blir litt svartmalt jeg.
                                        Ja det har hvert noen ikke fult så bra kamper i år.
                                        Men vi har da hvert bra også. Surt og ikke synge ut Klanen på Åråsen, Men kanskje dumt og begynne og synge en time før kampen eller. Ikke vits og slite ut stemmen helt før kampen begynner.

                                        Syntes en holdningskampanje er en god ide.

                                        Men det er ikke alltid like lett og stå og synge for full hals når ikke spillera gidder og jobbe på banen.
                                        Mange ting som kan spille inn.
                                        Hva med og børst støv av noen gamle sanger.
                                        Ta noen lette, men med trøkk i.

                                        Kommentar

                                        • Ballkunstneren
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 780

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Men kanskje dumt og begynne og synge en time før kampen eller. Ikke vits og slite ut stemmen helt før kampen begynner.
                                          Det var jo bare oppvarminga, da tok jeg ikke i en gang.. Når matchen begynnte så smallt det ass.. men desverre ikke hos alle..

                                          Dette er forresten for å få opp stemninga før matchen, få folk til å komme i synge humør, få frem følelsene hos folk så de skal være klare for the real deal.. Må synge før matchen.. UFC var der klokka 6 å begynnte å rigge til å småsynge..

                                          Får oss bare i bedre humør det..

                                          Kommentar

                                          Working...