Stemningstråd LSK-Start

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    #41
    Selve trommingen din er bra den, men jeg syntes ikke tromma bør brukes på "Forza fugla inn med kula" og "klapp klapp... Fugla!". Generelt syntes jeg også det er litt for mange trommesanger, men dette er det vel ikke du som styrer.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Fritz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 1033

      #42
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Tror det er en del her som har tette bånd til både klanskaller og skarrere,
      Det må da være lov å komme med saklig kritikk, uten å bli beskyldt for å sympatisere med Djevelen?

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Tromma går ikke for mye, ei heller for høyt.
      Det har du lov til å mene, jeg mener det er feil.

      Tromma er et ypperlig verktøy som jeg er glad for at vi innførte. Men den ville hatt mye større effekt, dersom den ble brukt kun de gangene den var nødvendig. På "Fugla, klapp, klapp, klapp" og andre enkle sanger/rop bør vi forsøke oss uten tromme.

      Slik det er nå dominerer den lydbildet altfor mye etter min smak - det grenser til slitsomt.

      Kommentar

      • Bondekanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2004
        • 146

        #43
        Opprinnelig skrevet av Jørn
        Jeg er åpen for innspill om tromma/tromminga/trommisen, men det hadde vært litt bedre om dere kommer til meg direkte under/etter kamp. Å skrive mye rart på nettet funker liksom ikke som feedback i lengden.
        Å ta det med deg er riktig dersom det går på din utøvelse av det. Vi setter fingeren på hvordan tromma blir valgt brukt, noe som er tribunegruppas valg. Jeg, og andre, har forsøkt å si dette i sangmøter før, senest før kampen mot Enga, men det virker ikke som om folk er interessert i å diskutere det.

        Vi snakker stadig om hva vi kan gjøre for å bli bedre, og da syns jeg det er merkelig å ikke kunne diskutere dette temaet.

        Jeg er IKKE imot tromma og jeg syns den bidrar meget positivt. Jeg er IKKE imot Jørn og hans spilling, han har tilført oss en ny dimensjon i kvalitet og engasjement. Jeg er imidlertid skeptisk til den utstrakte bruken av tromma, både i volum og sangvalg.

        Kommentar

        • junior
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 492

          #44
          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
          PS: Jeg irriterer meg fortsatt over tromma. Den brukes alt for mye.
          Enig, har vært positiv til tromma helt fra starten, men den blir alt for fremtredende slik den brukes nå dessverre.

          Ellers synes jeg vi var ganske gode denne kampen, har vært bedre, men absolutt godkjent nå.
          ------- Forza Fugla! -------

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #45
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Stod i speakerbua og har ingenting å utsette på hverken stemning eller trommebruk. Tror det er en del her som har tette bånd til både klanskaller og skarrere, disse båndene er det bare å bryte tvert, så lenge dere ikke klarer å stå i mot løgnene som blir servert.

            Tromma går ikke for mye, ei heller for høyt.
            Hva faen er dette for noe sprøyt? Beskylder du venna mine for å juge og ha klansasosiasjoner har du gått for langt.

            unnskyldning kreves.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #46
              For mye trommesolo kanskje?

              Det tar jo helt av med noe som høres ut som triple basstrommer til tider, kanskje det bør roes.

              Få tilbake enkle taktslag?

              Ronnie: Og nei, selv om jeg har gått av i styret, har jeg ikke meldt overgang til klanen.

              Petter

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #47
                Opprinnelig skrevet av Jørn
                En mulig årsak til at tromma kanskje hørtes litt ekstra i dag var ikke fordi jeg slo spesielt hardt, men fordi de derre myke dundingsene på trommekøllene falt av. De har hele tiden sitti på køllene for å dempe, men når de falt av ble det en mye hardere lyd når jeg slo. Jeg liker trommekøllene sånn de er nå(da får jeg til "psyco-tromminga" som noen kaller det, på "Allez, Allez".

                Jeg er åpen for innspill om tromma/tromminga/trommisen, men det hadde vært litt bedre om dere kommer til meg direkte under/etter kamp. Å skrive mye rart på nettet funker liksom ikke som feedback i lengden.
                Sa til jørn i går etter matchen i tifo lokalet at det var bra jobba i dag.. Var hjemme etter matchen å så den på tv2sport.. og ja.. man hører tromma, men det er sånn en tromme skal høres ut.. Hørtes bra ut..

                Men en ting som er litt kult, er.. Slå av tromma effekten..

                Eksempel.. Når et rockeband spiller en sang, men så plutselig slår man av musikken og lar det bli akkustisk.. Høres fett ut ass!! Skjønner dere hva jeg mener?

                Kommentar

                • tbfrank
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 117

                  #48
                  Stemninga var kanon i 1. omgang. Vi datt noe i 2. som følge av frustrasjon over at det ikke kom scoring.

                  Forsangera gjorde en veldig bra jobb.

                  Det værste var Carola i pausen - Rønnern!!!

                  Kommentar

                  • koppen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 456

                    #49
                    tidenes dårligste speaker
                    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Hva faen er dette for noe sprøyt? Beskylder du venna mine for å juge og ha klansasosiasjoner har du gått for langt.

                      unnskyldning kreves.
                      Poenget er at nå er det blitt en "sannhet" at tromma går for mye og for høyt, men den har vært tilnærmet lik nå i minst et år, ergo er det noen som har blitt for mye påvirket av sytingen til skarrere og klanskaller og tar det de sier for god fisk.

                      Så for de uten egne meninger som snur kappa etter vinden: Bryt tvert!
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                        Sto øverst på Felt B denne gangen og der var stemningen ganske laber. Hørte min egen (sprukne) stemme alt for godt og irriterte meg kraftig over fjollete jenter som sto der i motedressen sin mens de fniste og sendte sms uten å synge en jævla gang i løpet av kampen. Gårsdagens høydepunkt var når vi var slemme nok til å prikke inn et ras mot de etter Occeans mål. Etter det forsvant de. Forhåpentligvis til en trygg sitteplass neste hjemmekamp. Ellers enig i at stemningen var brukbar, men årsbeste virker litt merkelig. Det henger nok mye sammen med hvor man står.

                        PS: Jeg irriterer meg fortsatt over tromma. Den brukes alt for mye.

                        Det henger veldig mye i hvor man står, står man midt på felt b eller rett foran undergruppene er det god stemning, kan virke som det er veldig bra, men står man litt utenom så er det ganske labert. Selv blir jeg bare irritert hvis folk sier jeg ikke trøkker til nok, jeg synger til jeg ikke har stemme igjen, mer enn det klarer jeg faktisk ikke.

                        Til dere som sier det var årsbeste igår så kan dere ikke ha vært på Lyn kampen, dere kan helle ikke ha store krav hvis dere er fornøyd med det som kom ut av oss igår. At dere er fornøyd med dere selv om sangere, det er jo bra, for jeg tviler faktisk ikke på at dere sang alt dere hadde hele tiden. /clap for det.
                        Men som jeg sa tidlig var ikke stemningen mer enn en 5-6 igår sett kampen under ett. Noe også RB er enig med meg i. Ikke at RB er fasitten på stemning, men det gir en bra pekepinn.

                        Noe vi skal være fornøyd med er at det var sinnsykt mye bedre enn det vi klarte mot enga, men det er langt langt igjen før vi er der vi var før.
                        Håper folk er enige i det, at dere ikke er fornøyd med det som ble prestert igår.
                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                        Kommentar

                        • Bondekanari
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2004
                          • 146

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Poenget er at nå er det blitt en "sannhet" at tromma går for mye og for høyt, men den har vært tilnærmet lik nå i minst et år, ergo er det noen som har blitt for mye påvirket av sytingen til skarrere og klanskaller og tar det de sier for god fisk.

                          Så for de uten egne meninger som snur kappa etter vinden: Bryt tvert!
                          Syns det må være mulig å ha andre meninger enn deg uten at man skal bli beskyldt for å snu kappa etter vinden, eller være påvirket av bergensere og folk fra Enga.

                          At trommingen har vært tilnærmet lik i minst et år mener jeg er direkte feil. Jeg mener den nå brukes mer og mer og høyere og høyere, og tydeligvis er jeg ikke alene om det.
                          Last edited by Bondekanari; 25.06.2007, 15:28. Begrunnelse: skrivefeil

                          Kommentar

                          • scages
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1292

                            #53
                            Kraftig hopp etter enga kampen. Merka tydlig at folk var innstilt på å reise kjerringa, det er bra. Mener vi fortsatt har en del å gå på. Mange på felt A er fortsatt konsekvent IKKE med å synger.

                            Tromma var alt for høy i går, ingen tvil om det. Merka for første gang at jeg ble sliten i hode av dunk dunk, men det kan også ha sammenheng med en syk pub runde i Åkerbergveien/Grønland på lørdagsnatta.

                            Vi er iallefall på rett spor, både på banen og tribunen.

                            Kommentar

                            • Ted Nugent
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 851

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              Men en ting som er litt kult, er.. Slå av tromma effekten..

                              Eksempel.. Når et rockeband spiller en sang, men så plutselig slår man av musikken og lar det bli akkustisk.. Høres fett ut ass!! Skjønner dere hva jeg mener?
                              Egentlig enig men problemet er at da slutter folk aa synge...

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2128

                                #55
                                Greit trøkk i går, på et felt som var mindre enn jeg kan huske på evigheter. Og det fikk meg til å savne en ting: Det er på de kampene hvor det ikke er så fullt på feltet at det ofte har vært best stemning tidligere. Da tør man å prøve nye ting, er impulsive, kreative og har det jævlig moro.

                                Denne impulsiviteten er nå borte vekk. I går skulle vi på død og liv holde den samme sangen gående i flere minutter. Hvorfor kan man ikke bytte sang, når man merker at stemninga synker. Vi har da nok av sanger å ta av! At KFL holder det gående med slike maraton-sanger selv når PSA ligger nede, i stedet for å synge sangen hans, syns jeg er trist.

                                For meg virker det som at det viktigste nå er å få alle med på en sang, og at vi skal holde sangene gående så lenge at alle blir med. Jeg vil ha kortere sanger, og et jevnt bedre trøkk, i alle fall på kamper som den i går, hvor man definitivt har muligheten til det.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  #56
                                  enig at det var mye bedre i går men det er noe felter som også kan bli bedre =) ellers syns jeg det var en mye bedre kamp enn mot vif!
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #57
                                    vi på felt A prøvde flere ganger å dra igang spiller sanger, men ble fort overdøvet av felt C som tydeligvis ikke hører oss. Her må det bedre samspill mellom forsangerfeltene til.

                                    Kanskje dere byrde ha enkle håndtegn til hverandre

                                    -sang i gang
                                    -start en sang
                                    -annet felt har startet

                                    o.l.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Ballkunstneren
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 780

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                      Egentlig enig men problemet er at da slutter folk aa synge...
                                      tror ikke det er det største problemet.. Folk må bare bli klar over at de skal synge videre.. Det kan man gjøre her på forumet..

                                      Synes forresten at du går aldri aleine til åråsen var bra som tribunesang.. Meget bra..

                                      Men som sagt høres dødskult ut når man går fra tromme til stille tromme med full trøkk på sangen.. det er en rå effekt.. Håper vi kan prøve det ut..!

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                        tror ikke det er det største problemet.. Folk må bare bli klar over at de skal synge videre.. Det kan man gjøre her på forumet..
                                        Er ikke det at de slutter å synge og det at de må bli klar over at de skal synge videre to sider av samme sak?

                                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                        Synes forresten at du går aldri aleine til åråsen var bra som tribunesang.. Meget bra..
                                        Dette er jeg 100% enig i! Dette er en typisk sang som blir bedre og bedre jo mer den blir sunget og er i mine øyne en klar kandidat til en "før-matchen-hit" som det er mulig å få med hele stadion på. Gåsehud!!!
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Dette er jeg 100% enig i! Dette er en typisk sang som blir bedre og bedre jo mer den blir sunget og er i mine øyne en klar kandidat til en "før-matchen-hit" som det er mulig å få med hele stadion på. Gåsehud!!!
                                          Jeg vil heller ha den som "under-matchen-hit" så vi kan synge den uten noe helst lyd fra høytallerene. Evt. ja takk begge deler
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...