Stemningstråd LSK-Start

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #61
    Tromma er ikke noe annerledes i år enn den har vært tidligere. Var en som kommenterte her at han ikke synes tromma skulel blir brukt på "forza fugla inn med kula"...Ifjor, så har tromma gått under hele den sangen, mens i år så går den bare mellom "hey-hey". Tromma på det ropet er JÆVLIG viktig for ikke å få speedy gonzales.

    Utenom det så trommes det ikke når det ikke skal trommes.
    På fugla "klapp klapp klapp" er den genial for å dra igang den etter en sjanse. Kanskje skal man stoppe trommebruken etter 2 ganger, kanskje ikke.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #62
      Tromma brukes da annerledes i år, tidligere hadde vi en enkel taktholder, nå har vi en avansert taktholder.

      Hvis man mener at tromma er lik i år som i fjor, er man uenig bare for å være det.

      Tony, jeg utfordrer deg, vær trommeslager i neste kamp hjemme, så får vi høre at du gjør alt det som nåværende trommeslager gjør, uten å miste takta. Så kan vi snakke sammen etter det.

      Petter

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #63
        Opprinnelig skrevet av Tony

        Utenom det så trommes det ikke når det ikke skal trommes.
        På fugla "klapp klapp klapp" er den genial for å dra igang den etter en sjanse. Kanskje skal man stoppe trommebruken etter 2 ganger, kanskje ikke.
        Jeg synes ikke tromma skal brukes på den i det hele tatt, der har det alltid vært klappinga som har vært mektig. Folk gidder jo ikke klappe til den som før lenger.

        Petter

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #64
          Opprinnelig skrevet av petter
          Tony, jeg utfordrer deg, vær trommeslager i neste kamp hjemme, så får vi høre at du gjør alt det som nåværende trommeslager gjør, uten å miste takta. Så kan vi snakke sammen etter det.

          Petter
          Jeg er pensjonert trommis jeg, kan ikke gå tilbake nå!
          Slagene hadde ikke vært helt like, men jeg hadde tromma på de samme sangene som blir tromma nå.

          Men spørsmålet er jo om det er hvilke sanger som blir tromma på elelr hvordan trommeslagene er..

          Kommentar

          • André
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2006
            • 419

            #65
            hvorfor sier Nordlie at han ikke er fornøyd med enkelte supportere?? så et interjuv i stad så nevnte de det.

            Kanskje det er tatt opp her men, er det kanskje fordi det er for mye folk som klager på spillet i steden for å støtte laget i motgang.

            eller så var det det at UFC og noen på Felt C sang "HOLD KJEFT, DUE!, HOLD KJEFT DUE!"

            ikke vet jeg, men syns ikke det er bra at treneren klager på supporterne.
            Your life
            A game
            turn it up, turn it up!

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #66
              Synginga mot Start

              Litt synsing om synginga mot Start. Dette var bra saker, etter min og de flestes mening var dette ÅRSBESTE. Hvorfor det var det skal jeg herved analysere.

              Skrevet av Arild Myklebust



              - Vi kom oss litt ned på jorda etter Vif-kampen, den beviser at selv ikke KFL vinner alle tribunekamper bare med sin blotte tilstedeværelse. Når vi er i angrepsposisjon er vi gode.

              Du kunne se det allerede på sangmøtet før kampen. Nye, aktive fjes dukka opp og var interessert i å hjelpe til. Den ene var til og med forsanger på Felt A noe av kampen, vi hadde faktisk ikke sett ham før.

              - På selve kampen var det forsangerfelt fire-fem steder, til og med på Junior-Kanaris sto det en fyr og dro i gang. Noen av oss konsa på å hjelpe det utskjelte "øvre felt C", noe som funka utmerket. Super innsats også der. Når Tommy B i tillegg opptrer som en vandrende forsanger rundt på feltet lukta det riktig mentalitet.

              - Synginga var konstant hele kampen og med bedre variasjon enn noen gang. Fort Åråsen, Ascoli, For vi holder med m.fl. ble avbrutt av rekordmange sanger uten tromme som for eksempel det nye korte ropet, Vi er på stadion, Våkn opp i dag etc. Til og med en av låtene fra den nye cd-en, Du gåkke aleine til Åråsen, fikk vi på slutten. Lillestrøm er de beste-ropet har vi ikke vært bedre på i hele år. De som ikke mener det var variasjon i går bør få seg en kjøhaling hele ruta Hurtigruta kjører T/r.

              - Folk var positive hele kampen, selv om kampen var i beste fall middels. Hvem faen er det som støtter laget mer i nitti samfulle minutter når to-tre av de presumptivt beste spillera ikke greier å spille en pasning.

              - Snakka med tre personer på SS som jeg pleier å spørre om trøkket. De sa det var årets beste, disse er i tillegg kjent for å høvle KFL ned ved dårlig trøkk. En av dem har skrevet et innlegg med berettiga kritikk etter Vif-kampen etc.

              - Vi har Norges i særklasse beste forsanger i Tommy B. I tillegg er gruppene rundt forsangerfelta geniale. UFC, KGG, Scooter, Råholt m.fl. gutser i nitti minutter. Like viktig er de to kompisa som står spredt ut på feltet som gir alt kamp etter kamp. Glem ikke de "unsung heroes" som er der for KFL gang etter gang.

              - Trommeslageren vår, Jørn, er også suveren. Han slår som han får beskjed om, og Tony slo like hard i fjor. Sjølpissera har satt han som en personlig skyteskive, på tide å møte opp på sangmøtene eller komme med en direkte forespørsel på kamp forbanna feiginger. At vi må diskutere tromming i seg sjøl er greit, men ta ikke mannen.

              KNUS MYTENE! Èn luring på nettet greide å få ut av seg at det var for mange evighetssanger i går, variasjonen var også for dårlig. De ovenforstående fakta latterliggjør jo dette. I tilegg kommer man draende med dette "alle kamper i 2005-06 var det elektrisk stemning på -pisset". Husker dere kampa mot Sandefjord, Odd, Stabæk og Lyn i fjor eller TIL i 2005. Oj, for en stemning det var da gitt! Det siste er nå en slags "hvem rundt meg synger ikke- lek", der hovedmålet er å gå rett på nett med hvem som ikke sang.
              Hvis du forteller dama di hvor ræva hu er hele tida får du til slutt skilsmissepapirene i posten. Hvis du er ærlig mot samma dama med hennes feil, samtidig som du er Don Juan, får du god sex og et langt liv. Capische!

              Selvsagt kan vi alltid bli bedre og vi er i full gang med alt som står skrevet i artikkelen - TRIBUNELIV 2007- Vi ligger ikke på latsida et sekund, stemninga skal pushes videre og videre. Allikevel må vi ALDRI gå i fella med å ikke ta med oss seire på veien mot "Tribune-Nirvana" Sjølpissing, og den manglende evnen til å fokusere på noe positivt, har ridd LSK og KFL som en mare i alle år. Fokuser på det positive, selv om man også kan være kritisk. Jeg sto selv som forsanger på Felt C i går (med hjelp av Ufc, Scooter, Brasseberget m.fl.). Fra første stund prøvde vi positiv feedback, noe som ga resultater. Gleder meg til å se det nye forsanger-feltet på Felt B i sving etter ferien.

              Me kan alltids verta bedre, veit du!

              Mvh Arild Myklebust!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #67
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Jeg er pensjonert trommis jeg, kan ikke gå tilbake nå!
                Slagene hadde ikke vært helt like, men jeg hadde tromma på de samme sangene som blir tromma nå.

                Men spørsmålet er jo om det er hvilke sanger som blir tromma på elelr hvordan trommeslagene er..
                Det blir tromma på de samme sangene ja, men tromminga er helt annerledes i år. Der tromma før har vært en taktholder, er den nå mere i sentrum, det er jo nesten trommesolo på hver eneste sang (overdrivelse), du fatter sikkert poenget?

                Petter

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  #68
                  Det er ikke nesten tromme solo på hver sang, det er en rytmeholder på hver sang den brukes. Men, det som kan føre til at du oppfatter det slik, kan være litt for lange og upresise overganger mellom versene i sangene. Overdreven bruk av tromma som f.eks oppbyggning ved løs til hardt slag funker overhode ikke f.eks.
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #69
                    ja han som stilte opp siden av Per Arne på Felt A, gjorde en meget bra innsats! Synd han ikke var der i 2 omgang. Håper han vil mere!
                    Jo flere vi er der med høye stemmer, jo bedre blir Felt A.

                    Vil i tillegg berømme Per Arne som gjorde alt han kunne for å få med nedre rekker, noe som omtrent er som å pisse i motvind.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Chessheim-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1022

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av André
                      hvorfor sier Nordlie at han ikke er fornøyd med enkelte supportere?? så et interjuv i stad så nevnte de det.

                      Kanskje det er tatt opp her men, er det kanskje fordi det er for mye folk som klager på spillet i steden for å støtte laget i motgang.

                      eller så var det det at UFC og noen på Felt C sang "HOLD KJEFT, DUE!, HOLD KJEFT DUE!"

                      ikke vet jeg, men syns ikke det er bra at treneren klager på supporterne.
                      Nordlie reagerte antakelig på et par av publikumerne bak benken. Vil tippe at de kommenterte trenerens valg o.l.

                      Han presiserte i det intervjuet jeg har hørt at han ikke er skuffet over supporterne, så ta det helt med ro.

                      Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.

                      Edit: så nå at det intervjuet jeg så igår, var idag klippet sammen til en litt lengre reportasje. der var presiseringen klippet bort..
                      Last edited by Chessheim-kanaris; 26.06.2007, 12:37.
                      mvh Lsk's nye fysioterapeut

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

                        #71
                        Som penjonert trommeslager i 13 år + litt i band skal jeg prøve og gi litt konstruktiv tilbakemelding ang. bruk av tromma på feltet.

                        Punkt 1: Syntes tromma blir brukt litt for mye, Bedre og klappe til flere sanger.
                        Punkt 2: Syntes tromma blir for markant til tider. ( spiller/slår for hart )
                        Punkt 3: PÅ borteturer har jeg lett etter tannbørsten. Høres ut som glimt fansen noen ganger. eks. Ålesund borte. Bare en tromme som høres på tv.
                        Punkt 4: Enig med Petter ang. Forza fugla inn med..... osv sangen ang. Bruk av tromma.

                        Syntes hippigutten gjør en flott jobb, men det bør være en balans her.
                        Tromma skal være en taktholder.:twisted:
                        Når en sang har godt for lenge og folk dabber av, hjelper det ikke alltid og hamre løs for og få de med igjen.
                        Merker jeg blir lei når sangene blir sunget for lenge selv.
                        Da blir det litt Bodø glimt
                        Men det er vel en annen disk.


                        Håper jeg ikke hisse på meg for mange med disse synspunktene.
                        Jeg stiller gjerne til debatt

                        Kommentar

                        • Jørn
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 659

                          #72
                          Du skriver mye fornuftig her faktisk. Ser hva den konstruktive kriikken går på. Men jeg er ingen hippie:evil:
                          Trommer er for bønder

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Jørn
                            Du skriver mye fornuftig her faktisk. Ser hva den konstruktive kriikken går på. Men jeg er ingen hippie:evil:

                            Var litt ment som en spøk da men. Litt hippie look må det vel gå ann og kalle det

                            Kommentar

                            Working...