Kast den jævla roperten!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • burgern
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2004
    • 80

ropert tromme

Opprinnelig skrevet av kjett
    Det blir flau på KFLs vegne hver gang den tas i bruk! Jeg trodde ikke vi skulle synke så lavt. Det høres faen meg ut som et muslimsk bønnemøte hver gang vi setter i gang en sang. La trøndra ha dette for seg selv. Ropert burde være tabu.

Jeg syns man kan kaste den jævla tromma på samme bålet som man skal kaste roperten....

Vi høres ut som et javla korps for faen
    Last edited by burgern; 08.08.2007, 16:48.
    En klubb i norge....LSK

Kommentar

• burgern
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2004
      • 80

q tips

Opprinnelig skrevet av caLitri
      synes ropertene våre er fine. de er veldig rettnings bestemt. så hvis den ikke er rettet akkurat mot området man står så hører man den knapt.

så når disse blir rettet mot andre forsangere er det lett for de å ta tak å få med sitt felt.

sto bak tony/erling i sandefjord. når du rettet den mot meg datt nesten øya ut av skallen på meg. mens når du rettet den mot tromma hørte jeg knapt lyden.
      (da sto jeg 20cm unna roperten.)

q tips
      En klubb i norge....LSK

Kommentar

• kjett
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2006
        • 40

Opprinnelig skrevet av burgern
        jeg syns man kan kast den javla tromma pa samme balet som man skal skal kaste roperten....

vi hores ut som et javoa korps for faen
        Nei! Tromma er det beste som har hendt KFL.

Kommentar

• Kanarijenta
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 504

Ikke nødvendig å kaste tromma, men vi kan gjerne begrensen bruken av den. Heller dra fram flere gamle slagere eller i framtida fikse sanger som ikke trenger tromme
          Super Kanaris

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7154

Opprinnelig skrevet av burgern
            jeg syns man kan kast den javla tromma pa samme balet som man skal skal kaste roperten....

vi hores ut som et javoa korps for faen
            Du har mye å lære. Ikke bare i norsktimene.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

tilbake til subject.

I går kunne vi faktiskt trengt ropert. Jeg sto på det nye forsangerfeltet imellom Tommy/Tony og PerArne på Felt A, og det tok faktiskt tid før vi hørte hvilke sanger som ble startet.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

Opprinnelig skrevet av iL
                tilbake til subject.

I går kunne vi faktiskt trengt ropert. Jeg sto på det nye forsangerfeltet imellom Tommy/Tony og PerArne på Felt A, og det tok faktiskt tid før vi hørte hvilke sanger som ble startet.
                Tror faktisk dere kunne trengt en ørevask hehe.. Vi på felt A kom igang med sangene fra Tony/Tommy omtrent samtidig med dere igår.

Syns vi klarer oss godt uten ropert på feltet. Hvis vi blir mange borte mot Lyn derimot..
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

En dirigent med f.eks 10 sanger. alle forsangera har samme ark med nomrerte sanger fra 1-10.
                  Dirigenten som stortsett er tommy gir tegn med
                  1 -10 fingre. Da er det jo bare og følge med på tommy for de andre forsangera. Dette fungerer sikkert bra.

Kommentar

• Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

Opprinnelig skrevet av glasgow
                    En dirigent med f.eks 10 sanger. alle forsangera har samme ark med nomrerte sanger fra 1-10.
                    1 -10 fingre. Da er det jo bare og følge med på tommy for de andre forsangera. Dette fungerer sikkert bra.
                    Sanger skal og bør komme på impuls der og da....

Kommentar

• Rathsmeister
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 561

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                      Sanger skal og bør komme på impuls der og da....
                      Tror nok ikke vedkommende mener at sangene skal komme i nummerert rekkefølge, men skal fungere som en "liste" der Tommy skal vise x antall fingre for valg av sang...

Ser allikevel svakheter ved denne løsningen. I og med at KFL har MANGE sanger vil lista bli svært lang. Det store antaller sanger vil også skape problemer ved "å telle fingre"- metoden: Vil han ha sang nummer 23 eller 33 osv...

Det vil i tillegg ta for lang tid å finne ut hvilken sang som befinner seg på det aktuelle nummeret
                      Mvh
                      Martin Raths

Kommentar

• Per Arne
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2347

Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                        Det store antaller sanger vil også skape problemer ved "å telle fingre"- metoden: Vil han ha sang nummer 23 eller 33 osv...
                        Det er bare å vise to fingre på en hånd, og tre på den andre, så blir det 23, og da får vi selvfølgelig: Pål Steffen - Åå!
                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

Det her har jo vel faktisk blitt delvis praktisert før, til en viss grad. Var vel 5 sanger som man ble enige om nummer 1-5 på, ble iværtfall snakket om på et sangmøte, og forsøkt på en kamp mener jeg å huske.

Kommentar

• iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

Opprinnelig skrevet av glasgow
                            vittig du

Kommentar

• sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1827

Kan ikke si meg mer enig i at roperten må bort. Det høres helt forferdelig ut og det virker som at kanar-fansen ikke har stemme nok til å synge høyt så de må bruke tekniske hjelpemidler for å lage lyd. På mandag mot godset kunne jeg ikke høre så mye til roperten, men enda var det kanskje års-beste av kanari-fansen.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                det virker som at kanar-fansen ikke har stemme nok til å synge høyt så de må bruke tekniske hjelpemidler for å lage lyd.
                                Da tror jeg ikke du helt har fått med deg hva vi bruker roperten til...vi lager ikke stemning med roperten, vi drar den i gang. Av de sangene som blir dratt i gang, så blir det da aldri "sunget" mer enn 2-3 ord av teksten i roperten..

Hvis du er en gjenganger på Åråsen burde du visst at det veldig sjelden brukes mye ropert der, men på enkelte bortearenaer er den kjempefin å ha!

JA til ropert!

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

Mange rare folk her inne.

Megafonmen har ikke vært i bruk på Åråsen. Kun under oppvarminga mot vif for å gi ut tifo beskjed og noe sang starting.

Megafonen blir ikek brukt for å synge i, kune for å starte en sang. Da pleier man å ta den første linja.

Neste gang dere mener at megafonen blir brukt feil, så lytt etter om den blir brukt under hele sangen eller kun til å starte sang og gi beskjed

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    Kan ikke si meg mer enig i at roperten må bort. Det høres helt forferdelig ut og det virker som at kanar-fansen ikke har stemme nok til å synge høyt så de må bruke tekniske hjelpemidler for å lage lyd. På mandag mot godset kunne jeg ikke høre så mye til roperten, men enda var det kanskje års-beste av kanari-fansen.
                                    den var kanskje ikke i bruk?

Kommentar

• glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                                      Tror nok ikke vedkommende mener at sangene skal komme i nummerert rekkefølge, men skal fungere som en "liste" der Tommy skal vise x antall fingre for valg av sang...

Ser allikevel svakheter ved denne løsningen. I og med at KFL har MANGE sanger vil lista bli svært lang. Det store antaller sanger vil også skape problemer ved "å telle fingre"- metoden: Vil han ha sang nummer 23 eller 33 osv...

Det vil i tillegg ta for lang tid å finne ut hvilken sang som befinner seg på det aktuelle nummeret

Syntes "sanggruppa" kan ha , evt plukke ut ett antall sanger til div bortekamper. De som trøkker mest. Hvordan de starter samtidig skulle jo kunne fikses. Var ikke Walkey (sikkert skrevet feil ) inne i bildet en gang da.

Kommentar

• LSK-jenta
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 656

Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Mange rare folk her inne.

Megafonmen har ikke vært i bruk på Åråsen. Kun under oppvarminga mot vif for å gi ut tifo beskjed og noe sang starting.

Megafonen blir ikek brukt for å synge i, kune for å starte en sang. Da pleier man å ta den første linja.

Neste gang dere mener at megafonen blir brukt feil, så lytt etter om den blir brukt under hele sangen eller kun til å starte sang og gi beskjed
                                        Mulig de som klager har sett kamp på TV. For vi var ikke i Sandefjord (tror jeg det var) og vi satt hjemme i sofaen og holdt på å le oss ihjel av megafonen.
                                        Yvonne

Kommentar

• Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

Da bør man kanskje komme seg på kamp og bedømme da istedenfor og sitte foran en tv.

Megafonen har fungert svært bra de gangene den/de har blitt brukt.

Kommentar

Working...