10 min. stillhet eller ikke? (var: Unnskyldning fra spillerne)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Det var satt litt på spissen ja, for jeg kan ikke påstå jeg har tjent mye på å være i Kanari-Fansen nei.
At vi er mer skuffet over oss selv enn spillerne er skal du ikke se bort i fra nei, men skal vi klage over laber innsats når vi ikke klarer yte 100% selv? Selv om spillerne får betalt går ikke dette alltid ann å bruke som et argument, da blir det mer opp til Fjøra og rydde opp litt etterhvert.
Jeg mener vi bør støtte eget lag og ikke aksjonere med 10 min stillhet, det må gå ann å finne andre måter å si fra på. Er det bedre med en supportergjeng som holder kjeft i 10 min, enn brannfansen som piper bare de ikke vinner på hjemmebane?
Mon tro hvor mange positive ord vi får i avisen på tirsdagen. LSK i oppløsning, fansen synger ikke, eller støtter ikke spillerne fullt ut.
Det er vel et sensasjonsoppslag i fin VG stil.
Om en finner en annen måte å aksjonere på så får vi aksjonert og sagt i fra, men ikke en avis kan komme og si vi ikke støtter spillerne da vi synger hele kampen gjennom og med masse trøkk.
Jeg vil også understreke at jeg i mitt forrige svar på ingen måte ga uttrykk for at jeg støtter den mye omtalte 10-minutters aksjonen fullt ut, denne er jeg noe usikker på. Har lest mange gode synspunkter FOR og MOT aksjonen, men er usikker på hvordan ringvirkningene og gjennomførbarheten til noe slikt blir der og da. Men jeg mener vi må markere oss på en eller annen måte, og jeg tror ikke det blir så enkelt å gjennomføre "100%-støtte-fra-første-sekund"-aksjonen heller..som jeg skrev over; det er ALLTID noen som bidrar med nada eller lite for å skape stemning og trøkk på feltet. Så faren med å gå for denne reaksjonen er at vi tilslutt dumper ned i 80% igjen og holder det gående der...
Antall positive ord i avisen og media generellt bryr jeg meg mindre om, de er vel først og fremst interessert i å selge mest mulig avis etc og ikke interessert i å sette seg inn i relasjonen LSK-KFL/KFL-LSK. Jeg er vant til å høre dritt angående min LSK-tro rundt omkring i landet, vi er og har vel heller aldri vært noen elsket gjeng. Og jeg bryr meg fint lite om det. Tror svært få kommer til å like oss noe mer hvis vi satser på "100%-støtte-fra-første-sekund" og svært få kommer til å hate oss noe mer hvis vi går for stillhets-aksjonen. Ser absolutt markeringsmuligheten sterkest ved stillhets-aksjonen, men usikker på hvordan våre egne responderer på denne....Kommentar
-
Igjen, vi som ønsker en aksjon gjør det ikke for å "svikte", og vi ønsker ikke å "sette ryggen til".
Vi ønsker en markering, fordi vi tror det vil kunne fungere som en bitteliten oppvekker, og kanskje få enkelte som ikke har ytt maks til å ta seg selv i nakken. Så enkelt er det.
Synes det er litt for primitivt av aksjonsmotstandere å sette slike merkelapper på oss.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
-okb!Kommentar
-
KFL bør ha allmøte før man bestemmer seg for dette.
blir feltet stille vil jeg ikke bli gjenkjent og dette vil gjøre meg meget
flau som supporter.
Leser her tidliger at dette skal gjøres for at vi krever 110% innsats.
Bør ikke også klubben få det av oss?
Denne markeringa i 10 min vil påvirke map og gutta i feil rettning utfra min mening.
og flker at 10 min stillhet vil kaste dårlig lys på oss, dette er jeg ikke enig i.
jeg synes jo at det er litt merkelig at de fleste her for er i en eller annen form
for undergruppering. enten det er UFC KGG eller noen andre former.
Mulig man heller ønsker "som vanlig" å markedsføre seg selv og ikke klubben.
Hilsen ny gruppering: UMGKommentar
-
Store deler av denne debatten er primitiv, og det settes merkelapper i alle retninger. Synes så langt at chrissp har hatt det beste kompromissforslaget ("gi alt - stå på" i ti minutter), og håper han tar det med seg når dette spørsmålet skal diskuteres ansikt til ansikt.Kommentar
-
Dessuten bør det vel understrekes at disse krav om aksjonering ikke kommer på grunnlag av manglende RESULTATER, men manglende INNSATS på banen...?Kommentar
-
jeg stemmer for "ikke 10 minutter stillhet".. kanskje gutta blir enda mer stressa og nervøse og føle seg dritt.. ville heller, om vi absolutt skal være stille på ett tidspunkt, være stille helt fram til kampstart og holde skjærfa oppe og synge alt vi makter når "lillestrøm kanaris" spilles rett før kamp... deretter støtte dem 150%Kommentar
-
Det er søren meg mere flaut hvordan endel av Kanarifansen syter og griner når det ikke har gått så bra enn att gutta har spilt en dårlig kamp. 1 min. stillhet forstås godt hvis noen ikke er mer på denne jord men 10 min fordi en haug med folk er missfornøyde??
Jøsses!
Det finnes mange av oss som er ekte supportere i hjertet men tydligvis fler som er medgangs supportere og sofa/pub trenere/ledelse.
Det er faktisk gutta som spiller og eLSKer du laget ditt så er det i medgang og motgang. Noen sa engang: "Elsk meg litt ekstra når jeg fortjener det minst for da trenger jeg det mest"eLSKer med hjerte og sjelKommentar
-
Hadde vi slitt i nedrykksstriden med spillere som Heggestad, Holm og Mattigoal, så hadde en slik aksjon vært meningsløs, og kunne gjort vondt verre.
Poenget er at vi sitter med tidenes dyreste, mest høytlønnede stall, og de underpresterer til de grader. De går faktisk bort og leverer LSKs mest bedritne prestasjon noensinne! Mangel på innsats er en viktig faktor her.
Det vi aksjonister håper på, er å bidra til at ledere, trenere og spillere våkner opp og leverer en innsats som står i stil til forventninger. Sesongen kan fortsatt reddes, men da må det jobbes 100% fra alle, 70%-80% prosent holder ikke.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
kan vi ikke bare holde kjeft og holde opp bannere når spellera kommer ut til oppvarming da, også kjøre på som faen fra hymnen spilles til et kvarter etter kampen? Tror faktisk spellera skjønner at vi er missfornøyde, desuten møter vi kvalifisert motstand på tribunen, og da tror jeg det fort kan virke mot sin hennsikt å holde kjeft de første 10 min.CustodesI med og motgangKommentar
-
Så de siste dagers mediekjør har ikke vært nok til at de har våknet?
I så fall lider de av en eller annen alvorlig søvnsykdom.
Aksjonen er og blir bare tull !
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Dessuten er media irrelevant. Det viktige er at vi som supportere presiserer at en grense for laber innsats er krysset.
Jeg ser ikke nødvendigvis på stillhet som noe negativt, men skjønner at andre mener noe annet. Piping, buing og drittslenging er negativt i mine øyne. Stillhet, gjerne kombinert med bannere og flagg, vil jeg mer sammenligne med en nøytral alvorsprat, som alle arbeidstakere trenger en gang i blant. Det er faktisk det nærmeste jeg kan tenke meg konstruktiv kritikk.
Å holde på som vi har gjort resten av året er mer som å feie ting under teppet og dulle med (altfor oppblåste) selvbilder. Det har ikke ført noenting positivt med seg hittil.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Spørsmålet som må stilles er om hva det er vi støtter eller "vender ryggen til". Jeg aksepterer at fugla iblant spiller dårlig. Jeg aksepterer at fugla taper kamper. Sånn er fotballen, man spiller dårlig og taper med jevne mellomrom.
Det jeg derimot ikke aksepterer, er et lag som gir faen. I kamp etter kamp har man gjort nettopp det, gitt faen. Det finnes unntak, men desverre altfor få. Den markeringen som kommer på mandag, må markerere et tidsskille. Vi må vende ryggen til et lag som ikke gidder, for deretter velkomme et lag som ønsker å blø for drakta. Om det er ved stillhet i 10 min eller ikke, overlater jeg til tribunegruppa å bestemme, men det bør være en skikkelig markering.
Til de av dere som mener vi bare skal fortsette som før: Hvor har det ført hen? Det kan jo ikke bli værre, og derfor må vi prøve noe annet. Man minner jo om den gjengen OKS stilte med for noen år siden, heie og synge fullstendig ukritisk til hva man egentlig deltar i. Jeg er stolt av å være Lillestrøm supporter, men jeg er ikke stolt av å være supporter for et lag som gir f.
Nå er det på tide at gutta viser at de er verdige drakta. Det viser de ved å gi full innsats, så får man gjøre opp på slutten av kampen om det ble seier eller ikke. Og full innsats kan man gi, uansett om KFL synger eller ikke.Kommentar
-
Hele denne greia gir meg en flashback til klanlederen på 90-tallet (Anders Krystad) som trodde at fansen var større og viktigere enn laget og dermed også var mer i media enn både spillere og trenere en periode.
Jeg kan ikke i min beste vilje se hva vi skal få ut av en slik aksjon, bortsett fra mediadekning. Ønsker vi å høre intervjuer med spillerne etter kamp om "hvordan de oppfattet aksjonen?", "Om de syntes den var fortjent" og alt det eller at de snakker om resultatet og ikke minst den massive støtten de fikk fra KFL gjennom hele kampen etter at vi forhåpentligvis slår tilbake mot godset?
La oss ikke bli nok en sippesupportergjeng som på død og liv skal markere seg og fortelle alle om hvor galt og dårlig alt er.Kommentar
-
Det er ihvertfall slik jeg ser på en evt. 10min aksjon.
Først stillehet, for å vise gutta på banen at LSK er laget vårt og vi vil at folk blør for drakta. Og jeg håper de skjønner det når 10min har gått og hele feltet synger sterkere enn noensinne.
Om folk synes 10min er for lenge, dem om det, men jeg synes det er akkurat lenge og kort nok. Jeg vet ihvertfall at jeg personlig vil lengte etter å bruke stemmen etter 10min med stillhet.
Flertallet bestemmer, for nytter ikke at noen holder kjeft mens andre synger. Enten alle eller ingen. Men dette er en aksjon som jeg tror vil slå ut positivt dersom alle gjør det.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Hehe, vi trøkka rimelig greit på den i Luxemburg når Kärjang putta også... Har sjelden sett så mange sinnsyke blikk.Wenche MyhreKommentar
-
UFC har bestemt at de skal aksjonere med 10 min. stillhet (og i tillegg bruke bannere).
La dem gjøre det.
Men KFL kan ikke under noen omstendighet støtte en slik 10 min. stillhet-aksjon.
At UFC og evt. noen flere har bannere med f.eks. "Blø for drakta" eller lignende er helt greit.
Håper bare at ikke bannerne går direkte på personer eller er hinsides all fornuft i språkbruk.
Men uansett er det langt til det skrittet å ha helt stillhet.
KFL er til for å støtte LSK.
Spillerne, ledere, trenere og andre har for lenge siden skjønt at det må skjerping til.
Det vil være totalt ødeleggende og demotiverende for spillerne (og andre) hvis denne aksjonen vedtas og skal gjelde hele KFL.
Jeg tror ikke spillerne spiller noe bedre, tvert i mot vil de vantro se at de folkene som har vedtatt at de er til for å støtte LSK snur seg mot dem i samlet flokk.
Er ikke det negativt, så vet ikke jeg.
I tillegg frykter jeg kraftig språkbruk intent i KFL på tribunen, mellom de som støtter den evt. aksjonen og de som nekter å støtte den selv om KFL har vedtatt at alle skal gjøre det.
Håndgemeng og regelrett slossing på tribunen kan bli resultatet.
Endel vil helt klart synge så høyt de kan, for å kompansere for de som aksjonerer.
At KFL vil få endel/mange utmeldinger må vi også regne med.
Noen som ikke vil være med å støtte aksjonen holder seg hjemme, i steden for å være på stadion og støtte laget når de trenger det som mest.
En slik aksjon vil helt klart gå mest utover KFL selv.
KFL vil bryte den kanskje viktigste saken som KFL skal stå for.
Det er "STØTTE I MEDGANG OG MOTGANG".
KFL har sjøl sagt gjentatte ganger at vi er de beste supporterne, spesielt i motgang.
Gjør vi dette synker vi ned på et nivå som mange andre supporterklubber har befunnet seg i mange år allerede.
Noen vil sikkert si at jeg krisemaksimerer, men dette er absolutt ikke det, dette er realiteter.
Så kjære alle dere i "tribunegruppa" og alle andre:
IKKE STØTT DENNE AKSJONEN, DEN VIL VÆRE TOTALT ØDELEGGENDE, SPESIELT FOR KFL SJØL.Kommentar
-
Denne tråden her tar jo helt av i alle retninger! Kan ikke noen bare stenge hele greia og heller sette opp en slik avstemming. Man blir jo ikke enige, men det nivået denne diskusjonen noen ganger kommer inn på er ikke bra.For det er bedre å værra døv enn vålenga!Kommentar
Kommentar