10 min. stillhet eller ikke? (var: Unnskyldning fra spillerne)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FC Lillestrøm
    I karantene
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 198

Er det så jævelig vanskelig for folk som er i mot markeringen å skjønne at dette ikke er en protest eller forsøk på å pisse på eget lag, men en markering på å vise gutta at vi ikke finner oss i hva som helst.. 10 min er kanskje litt lenge, men syntes det er på tide å fortelle at nok er nok.

Å synge enda høyere etter flauser har vært forsøkt før og det kan vel ikke sies å hatt noen eventyrlig effekt. På tide å prøve noe nytt folkens!!!

Kommentar

• GulMann
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2006
      • 43

Jeg synes at at 10 min blir feil måte å markere dette på.
      Det jeg synes er det mest ille så langt er at ikke styret i KFL
      direkte har tatt avstand fra denne 10 min markeringen.
      Den bryter mot alle prinsipper KFL står for.

Vi er antagelig alle enige i at vi synes at sessong og innsats så langt har vært under pari, men alikevell behøver ikke vi synke ned på samme nivå?

Jeg håper inderlig jeg slipper å stå ved siden av 1 på mnadag som holder
      kjeft for at han tror ting blir bedre av dette.
      Spillere, Klubb og alle rundt er jo nå veldig klare ove hva vi mener, så hva er da vits med å dra dette lenger.

Hva med oss? Er vi villige til å blå for drakta? støtter vi 100% opp i både med og motgang med slik holdning?
      Merker vel at tiden har endret seg og at holdninger og suttre prinsipper
      får bredere og bredere støtte selv om man ikke selv innser dette, og nekter for at dette er suttring.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Er det så jævelig vanskelig for folk som er i mot markeringen å skjønne at dette ikke er en protest eller forsøk på å pisse på eget lag, men en markering på å vise gutta at vi ikke finner oss i hva som helst..

Og er det så jævlig vanskelig for folk som er for denne markeringen, at gutta har fått dette budskapet med renter allerede? Enkelte vil bygge opp laget i god tid før avspark på mandag, og ikke vente til ti minutter ut i kampen. Joda, jeg skjønner at de som er for markeringa har de beste intensjoner. Jeg er bare så dundrende uenig i virkemidlene. Jeg stiller meg fullstendig uforstående til hva man forventer å oppnå. Jeg tror ikke spillerne "bryter sammen" av om fansen holder kjeft i ti minutter, men dette handler om langt viktigere ting. Nemlig; hva slags retningslinjer skal vi gå etter i Kanari-Fansen? Hvem er Kanari-Fansen til for? Hva er Kanari-Fansen til for? Hvorfor er Kanari-Fansen til?

Vi må aldri,aldri legge oss på klanslinja. Da er min utmeldelse et faktum!

Kommentar

• Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

Opprinnelig skrevet av skotten
          Og er det så jævlig vanskelig for folk som er for denne markeringen, at gutta har fått dette budskapet med renter allerede?
          Men de har fortsatt ikke fått det fra oss og det er utrolig viktig.. At vi.. Fansen sier ifra at vi er misfornøyde.. For det som har skjedd er ikke bra nok.. Spillerene driter i media, kunne ikke bry seg mindre liksom.. Media er bare tull uansett.. Men hvis vi fansen sier ifra vil dette har mye større virkning.. Det er tross alt fansen som spytter inn det meste av pengene i kassa..

Kommentar

• King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

Og er det så jævlig vanskelig for folk som er for denne markeringen, at gutta har fått dette budskapet med renter allerede?
            Blir noe helt annet å få det fra Media som kun er ute etter å skape store overskrifter å selge mest mulig aviser kontra å få det fra de som elsker klubben aller høyest!
            Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

De har ikke hørt vår missnøye direkte enda, og jeg tror ikke det har gått opp for spillerne 100% at endring må til. En aksjon som den vi har planlagt er noe som vil si i fra. Media, som ray og Vegard nevner er de som har sagt i fra, vi har enda ikke gjort vårt standpunkt.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Drillo
                Medlem
                Hoffnarr
                • Sep 2006
                • 54

Tror dere virkelig at gutta ikke har skjønt selv hvor dårlig det har gått nå i det siste? Tror dere virkelig at hvis vi holder kjeft i 10 minutter, så går det opp et lys som sier: "Oi, har vi virkelig ikke spilt så bra? Jaja, da skjerper vi oss nå, så spiller vi konge." Jeg trur gutta er mer enn klar over hvor de står hen, og hva som skal til!

Det som trengs fra oss nå, er ikke enda et sted hvor de får høre hvor dårlig de har gjort det. Men de trenger å få høre at VI FORTSATT HAR TRUA PÅ DEM! Jeg skjønner virkelig ikke at dere tror de vil prestere bedre, når de veit at de har norges beste supportere på tribunen, men dem holder kjeft hele gjengen! De har dårlig nok selvtillit på banen fra før av, mange av de ser det ut som... De trenger støtte, ikke enda et sted å høre hvor dårlige de har vært!

Kommentar

• Nesoddkanari
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Mar 2007
                  • 40

Foreslår at alle kanarifans setter seg ned å hører gjennom den siste LSK-cdn. Alle sangene handler om det å være kanarifugl, og meldingen er vel enkel å forstå: VI STØTTER LSK - UANSETT. Synes derfor at det vil være mer riktig å markere at kanarifansen ïkke hiver seg på hylekoret, men virkelig viser hva en ekte supporter er, og det er IKKE å markere seg negativ overfor laget, slik som 10 min stillhet vil være.

Kommentar

• skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Blir noe helt annet å få det fra Media som kun er ute etter å skape store overskrifter å selge mest mulig aviser kontra å få det fra de som elsker klubben aller høyest!
                    Nå trenger du riktignok ikke være medlem av Mensa for å være toppspiller, men hvis du tror et sekund at ikke spellera i LSK har skjønt hva supporterne mener om innsatsen i Luxembourg har du gjort deg skyldig i tidenes undervurdering av spelleras intelligens...

Kommentar

• Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

Opprinnelig skrevet av Nesoddkanari
                      Foreslår at alle kanarifans setter seg ned å hører gjennom den siste LSK-cdn. Alle sangene handler om det å være kanarifugl, og meldingen er vel enkel å forstå: VI STØTTER LSK - UANSETT. Synes derfor at det vil være mer riktig å markere at kanarifansen ïkke hiver seg på hylekoret, men virkelig viser hva en ekte supporter er, og det er IKKE å markere seg negativ overfor laget, slik som 10 min stillhet vil være.
                      Jeg synes vi i tillegg til å holde kjeft i 10 minutter bør nesten utelukkende synge LSK sanger dvs ingen spillersanger for å demonstrere at Klubben er viktigst og vi bør ta av i denne kampen helt klart hvis vi vinner..

Men vi må ikke igjen tro at krisen er over hvis vi vinner en kamp.. Hvis man plutselig later som om alt er bra igjen etter en vunnet kamp så har man allerede tapt den neste..

Kommentar

• Ballkunstneren
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 780

Nå trenger du riktignok ikke være medlem av Mensa for å være toppspiller, men hvis du tror et sekund at ikke spellera i LSK har skjønt hva supporterne mener om innsatsen i Luxembourg har du gjort deg skyldig i tidenes undervurdering av spelleras intelligens...
                        Men de har ikke fått føle det enda..

Kommentar

• alvar
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2005
                          • 100

jeg skal være helt ærlig å innrømme at jeg stilte meg 100% bak aksjonen om å være stille i ti min. til å begynne med.
                          skjelden har jeg vært så forbanna som når tapet var et faktum, trenere, støtteapperat, eksperter osv kan si akkuratt hva de vil med tapet skyldes kunn en ting å det er slapp innsats.
                          når jeg er på kamp krever jeg KUN en ting fra spillerne å det er 110% innsats.
                          om vi taper er greit for meg bare de har gitt alt.
                          så må jeg innrømme at jeg faktisk har skiftet litt mening etter hvert, hva om vi ikke synger ved innmarsjen, men klemmer virkelig til under spiller presentasjonen med feks. elsker lillestrøm el.
                          bare noen små tanker fra meg.
                          SVIKTER ALDRI LSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar

• chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

Sitat:
                            Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Og uansett hvor mye du mener at din definisjon av "støtte" er den eneste riktige, er det altså nærmere 40% prosent som mener det motsatte. En god del altså som er opptatt av at en reaksjon er på plass for at spillerne kan prestere bedre. Jeg vet ikke hvor ofte jeg må gjenta dette.

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Her tar du det for gitt at de 40% som ønsker stillhet ønsker det for å støtte LSK. Jeg ser ikke på det som noen selvfølge at det er slik. For meg oppleves det mer som at folk vurderer det som viktigere å uttrykke sin misnøye enn å støtte eget laget.
                            Jeg må visst banke det inn. Begge fraksjoner ønsker å bidra til at spillerne får ut sitt maksimale potensiale. Noen mener gjøres best ved kun sang, noen mener det gjøres best ved stillhet og sang. Begge fraksjoner ønsker at LSK skal vinne på mandag.

Mener du at noen av som har stemt for stillhet, egentlig er motstandere av LSK og ønsker at de taper?

Sitat:
                            Det virker også på meg som "stillhetsgjengen" er mye mer åpen for å forstå at ulike virkemidler IKKE er en måling av graden av ønske for at LSK skal gjøre det bra eller ei, men heller - og nå gjentar jeg meg selv for n`te gang - hvilke virkemidler som er best.

Det virker mer på meg som om dette er et argument man kommer opp med for å legitimere en håpløs handling. I stedet for å innrømme at man protesterer mot eget lag i stedet for å støtte det, redefinerer man hva støtte er til å også gjelde protestaksjoner.
                            Jeg gjentar det jeg svarte over.

Hvis det er kun støtte i den formen du skisser som er kjernen her, så skal de få en riktig god klem hele gjengen - men først den dagen de er i Adecco og vi gråter sammen. Frem til da er min prioritet hva jeg som supporter kan gjøre for at spillerne kan yte mer.

Sitat:
                            Jeg har også - gjentar meg selv også her - lagt frem et forslag om kompromiss mellom fraksjonene. Nettopp fordi jeg ikke ønsker et splittet KFL på mandag, men også fordi jeg mener at to sterke fraksjoner med mange tilhengere bør bli hørt.

Hvis man greier å finne et kompromiss som begge parter vil se seg fornøyd med ville det selvfølgelig være det beste, men for meg og mange andre er det helt utenkelig å kompromittere når det gjelder å synge for (det jeg kaller støtte) eget lag. Dessuten har jo UFC allerede bestemt seg for sin protestaksjon..
                            Jeg kan ikke svare for UFC. Men mitt forslag til kompromiss var "Gi alt, stå på, LSK" eller tilsvarende sanger som faktisk gir et klart budskap om hva vi forventer.

Det finnes også mange andre sanger som med hell kan synges resten av mandagens kamp. Men hører jeg "tida for suksess" er her igjen, trekker jeg på smilebåndet.

Sitat:
                            Så er det også som Mykle skriver på forsiden, at KFL ikke lenger er en klack på 100 personer, men over 1500 mennesker på feltet med ulike meninger. Jeg forsøker ikke å ta definisjonsmakt over hva en bra supporter er, men en del andre forsøker nettopp dette. Og, i arbeide med å få definert ordet supporter der man vil, ender man dessverre opp med den type motsetninger som vi har sett; jeg vil ikke assosieres med deg.

Selv om jeg ikke har definisjonsmakt har jeg fortsatt anledning til å ha meninger om hva en god supporter er. Og nei, jeg mener ikke at en god supporter aksjonerer på denne måten mot eget lag.
                            Du må jo få lov til å mene det. Mitt innspill var ikke ment kun til deg, men generelt til veldig mange som jeg har registrert har kastet seg på hva SUPPORTER betyr for noe.

Sitat:
                            Den type argumentasjon er uheldig, og derfor velger jeg å gjøre det tribunegruppa kommer frem til - uansett hvor uenig jeg ev. vil måtte komme til å være med avgjørelsen.

Jeg mener at folks illojalitet er tribunegruppas eget ansvar hvis de bestemmer seg for å holde kjeft. Tror de fleste er medlemmer i KFL fordi de er stående, syngende supportere og ikke at folk er stående, syngende supportere fordi de er medlemmer av KFL.
                            Der tror jeg rett og slett du tar feil. KFL har vel mellom 5 og 6 000 medlemmer, og feltet er som du vet ikke alltid utsolgt. Det må bety at mange medlemmer i KFL velger å uttrykke sin STØTTE/SUPPORT/BIDRAG TIL (stryk det du mener ikke passer) via andre tribuner og på andre måter. Og da lurer jeg: er de mindre glad i LSK enn deg og meg? Nei, tror ikke det.
                            Bølerkanaris

Kommentar

• glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

Syntes dette er en sak styret må ta standpunkt til.
                              Det er vel derfor vi har et styret.
                              Skal det være en markering må dette komme offesielt fra styret.
                              Og alle mdlemmer må da oppfordres/følge dette.
                              Uansett utfall så kan ikke alle forumnisser her inne bestemme for alle de som ikke bruker forumet engang.
                              Ha et møte og kom med info på kapdagen er mitt forslag.

Kommentar

• Kvittre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 265

Før, under og etter Brann kampen, ble det snakket høyt om latterlige medgangsupportere, om oppskrytt stemning på brann stadion, det ble ledd, harselert og slengt dritt om..
                                Nå er vi iferd med å gjøre akkurat det samme mot oss selv.
                                Dere som vil ha stillhet på mandag, kommer til å gjøre dere til latter for et helt supporter-norge, som endelig har noe å ”ta” KFL på. Er dere villige til å utsette klubben dere elsker så høyt for dette?
                                Hvor ble det av stolthet og ryggrad?
                                Hvor ble det av evig og for alltid?
                                Hvor ble det av ”å dra i samme rettning”?
                                Hvor ble det av alltid, uansett?

Skikkelig trist å se at en så samlet gruppe, med et så til de grader felles mål, faller sammen ved første virkelige tøffe hinder. Bit i dere nederlaget, løft hue, vær stolte og syng!!!

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                  Før, under og etter Brann kampen, ble det snakket høyt om latterlige medgangsupportere, om oppskrytt stemning på brann stadion, det ble ledd, harselert og slengt dritt om..
                                  Nå er vi iferd med å gjøre akkurat det samme mot oss selv.
                                  Dere som vil ha stillhet på mandag, kommer til å gjøre dere til latter for et helt supporter-norge, som endelig har noe å ”ta” KFL på. Er dere villige til å utsette klubben dere elsker så høyt for dette?
                                  Hvor ble det av stolthet og ryggrad?
                                  Hvor ble det av evig og for alltid?
                                  Hvor ble det av ”å dra i samme rettning”?
                                  Hvor ble det av alltid, uansett?

Skikkelig trist å se at en så samlet gruppe, med et så til de grader felles mål, faller sammen ved første virkelige tøffe hinder. Bit i dere nederlaget, løft hue, vær stolte og syng!!!
                                  Kjempebra innlegg, som jeg støtter fullt ut! Var selv i Bergen i juni, og det jeg opplevde at trykk og stemning - trass i tapet - gjorde meg stolt av å være kanarifan. Jo mer jeg tenker på denne stillhets-aksjonen, desto mer negativ blir jeg: Jeg har ingen grunn til å tro annet enn at motivene er de beste, men jeg er livredd for konsekvensene av en slik aksjon. La oss i stedet gi laget full støtte på mandag, og bidra til at kampen mot Godset blir en snuoperasjon.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

Poenget her er jo at dette ikke skal gjøres for å "pisse" på noen.
                                    Tanken er vel heller at man viser gutta på banen hva vår støtte betyr, hvordan det høres ut nå vi ikke gidder å prestere, for så etter 10 minutter gi jernet. Og vise at vi krever at de i allefall prøver. for det skal jo vi gjøre de resterende 80 minuttene.

Forskjellen blir jo at gutta presterer dårlig over lengre tid, flere kamper etterhverandre nå, mens vi tar en 10 "pause" .

En annen ting jeg lurer på, hvorfor må man kalle det en "aksjon" ?
                                    Er det ikke bare en markering ?
                                    Hadde vi vært stille hele kampen ville jeg kalt det en aksjon..
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Kvittre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 265

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                      Poenget her er jo at dette ikke skal gjøres for å "pisse" på noen.
                                      Tanken er vel heller at man viser gutta på banen hva vår støtte betyr, hvordan det høres ut nå vi ikke gidder å prestere, for så etter 10 minutter gi jernet. Og vise at vi krever at de i allefall prøver. for det skal jo vi gjøre de resterende 80 minuttene.

Forskjellen blir jo at gutta presterer dårlig over lengre tid, flere kamper etterhverandre nå, mens vi tar en 10 "pause" .

En annen ting jeg lurer på, hvorfor må man kalle det en "aksjon" ?
                                      Er det ikke bare en markering ?
                                      Hadde vi vært stille hele kampen ville jeg kalt det en aksjon..
                                      Poenget er jo at vi pisser på oss sjøl gjennom en slik markering!
                                      Vi setter oss i en posisjon, der vi kommer til å få ALT vi har argumentert mot før, tilbake rett i trynet!

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

Jeg kunne akseptert at vi taper kamper som mot UN97, men det forutsetter at spillerne hadde prøvd, prøvd å vinne. når man mottar 1'ere og 2'ere på spillerbørser etter kamper så har man ikke prøvd nok.

Stortsett så leverer KFL en stemning 6-8 på en skala 1-10

Men jeg også lurer på om det er andre middler vi kan ta i bruk.
                                        Lurer faktisk på om jeg er helt enig med andre som har foreslått at vi synger "Blø for Drakta" høyt som faen første 10 i steden.

Tror det er et godt alternativ, samtidig som vi får frem poenget vårt.

Tanken jeg hadde var å vise spillerne hvordan det er på stadion hvis
                                        KFL ikke gidder å prøve, men det virker kanskje mot sin hensikt ??
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Kvittre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 265

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                          Jeg kunne akseptert at vi taper kamper som mot UN97, men det forutsetter at spillerne hadde prøvd, prøvd å vinne. når man mottar 1'ere og 2'ere på spillerbørser etter kamper så har man ikke prøvd nok.

Stortsett så leverer KFL en stemning 6-8 på en skala 1-10

Men jeg også lurer på om det er andre middler vi kan ta i bruk.
                                          Lurer faktisk på om jeg er helt enig med andre som har foreslått at vi synger "Blø for Drakta" høyt som faen første 10 i steden.

Tror det er et godt alternativ, samtidig som vi får frem poenget vårt.

Tanken jeg hadde var å vise spillerne hvordan det er på stadion hvis
                                          KFL ikke gidder å prøve, men det virker kanskje mot sin hensikt ??
                                          Spillerene har forstått bedre enn noen at de ikke har levert. De må blø for drakta, men det skal pokker i meg supporterene gjøre også! Laget må reise seg igjen og det samme må kanarifansen! Er det noen gang man må samle seg om klubben, er det akkurat nå.
                                          Det gjør vondt å være kanarifan noen ganger.. men man har det ikke vondt aleine!

Kommentar

Working...