Hvorfor ikke bruke RB som kanari-felt?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjertsen_KANARIS
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2006
    • 196

Hvorfor ikke bruke RB som kanari-felt?

Hvorfor bruker ikke Kanarifansen RB tribunen til supporter felt, jeg ser klart mer fordeler med dette!

1, TIFO. Tifoene vil bli mye mer synelige + at vi kan bruke mye mer krevende tifoer. ettersom at tribunen blir "lengere" og ikke så "bratt" i tilegg vil disse flagene og bannerene bli mye mer synelige og tøffere på RB enn på dagens felt.

2. I tilegg tror jeg fansen blir mye mer filmet på RB, ettersom at tv-folket får mye mer med seg fansens opptøyer.

3. Tribunene vil føles mye mer gult når et helt felt dekker en hel tribune.

4. VI er alltid flinke på landslags arenaen, RB ligner litt på denne tribunen. Kanarifansen vil trøkke mye mer.

5. Vi får sitte plasser plasser slik at tribunene kan brukes når vi er i Europa ol. Dette vil det etterhvert bli krav på.

6. Hele stadion vil se felte, og felte blir mye mer "midt på" kanskje dette vil gjøre slik at flere folk bli med å synge?

7. Feltet blir ikke så trangt og klamt. Vi får mye større sted å plassere oss.

8. Vi står rett over bortesupporterene, dette vil kankje føre litt mer til tribunekamper med tifoer osv ettersom supporterene står ansikt til ansikt?

Jaja, si hva du mener. Jeg har hvertfall sagt min menig
    VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 753

tja

tja hvorfor ikke....
    slipper den leie sola også

Kommentar

• LSK-jenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 656

Hvorfor bruker vi kanari-feltet?
      1. Fordi vi har en av de beste supporter-plassene i Norge med tanke på Å SE KAMPEN!!!
      Yvonne

Kommentar

• Gale Isbre
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 1164

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
        2. I tilegg tror jeg fansen blir mye mer filmet på RB, ettersom at tv-folket får mye mer med seg fansens opptøyer.
        Er det ikke bedre at vi fortsetter å oppføre oss relativt pent?

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Jeg er tilhenger av å stå bak mål dersom man har en egnet tribune, men RB-tribunen er rett og slett uegnet for supportere og elendig i forhold til dagens felt. Grunnen er at den er altfor slak og har for få rader (noe som vil resultere i at vi blir langt mindre kompakte enn på dagens felt). I tillegg kan man nevne ting som at akkustikken er rimelig tam og at det er direkte guffent å stå på de bakerste radene om våren/høsten. At det ved regn blir vått på over 50% av tribunen er vel heller ikke særlig attraktivt, uten at det betyr noe for meg personlig.

Kommentar

• Kanarijenta
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 504

er vel heller ikke plass til alle på RB..?
            Super Kanaris

Kommentar

• JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
              er vel heller ikke plass til alle på RB..?
              er ikke plass til "alle" på åråsen heller.

Kommentar

• Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

Men trur kanari fansen blir filmet mer der vi er i dag enn hvis vi hadde ståt på rb... Kameraet er tross alt på SS tribunen

Kommentar

• Fetsundramp
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2006
                  • 111

Fotball skal ikke sees bakfra eller forfra. Fotball skal sees fra siden. Å stå bak mål er en nødløsning som blir benyttet på bortekamper. Vi skal være stolt av at vi har Norges beste supporter-felt på langsiden!
                  2009 - Året det skal skje!

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Litt enig med trådstarter. Kan ha godt av litt forandringer.
                    Kanskje vi hadde blitt kvitt halve felt A som bare står der for billige plasser også.
                    Kunne hvert inntr, og prøvd dette en sesong og evaluert etter sesongslutt. Ser forøverig poenget med at tribunen er litt for slakk og kort...
                    Liker ideen sånn halveis, og er villig til og prøve det ut.

Kommentar

• krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

Jeg er også litt enig med tråstarter, men har noen punkter om kan være et minus også:

* Vi ser ikke kampen så bra bak mål, pluss at vi blir veldig brede.

* Jeg tror tribunen blir for liten

* Det er ikke så lett å få samkjørt hele tribunen. (se f.eks klanen, de har blitt bedre etter unge enga starta bak det ene målet, nå står de mer som vi gjøre på feltet våres)

Er også noen ting som er bra at vi står der.

* LSK kan selge flere billetter på langsiden med høyere pris, de bil få større fortjeneste.. Vi får vår helt egne tribune, ikke bare en del av den.

* LSK får hele tribunen med seter slik at vi kan selge flere billetter i E-cup kamper. (hvis vi noen gang kommer dit da.)
                      krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

Forferdelig dårlig argument å bruke at vi syns bedre på tv! Hvorfor flytte oss så vi kommer på tv?? Det er da ikke noe av poenget med KFL i det hele tatt?!?!?!?! Vi skal synge og støtte gutta på banen, ikke vise oss fram for de som sitter hjemme i sofaen!
                        Kim
                        Styremedlem KFL

Kommentar

• skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

Dette var en ualminnelig overopphetet debatt i 1998 på datidens diskusjonsforum mailinglista. Absolutt alle argumenter for og i mot å stå på langside/bak mål som jeg har sett i denne tråden, ble ivrig diskutert og debattert også den gangen. KFL landa på å stå på langsiden, vi ser alle hva resultatet ble. Hvorfor i huleste dra i gang en sånn diskusjon nå???????

Kommentar

• Harald_88
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 550

Tilhenger av å stå bak mål, men synes ikke RB er en ideell tribune, hadde vi hatt noe lignende vg-tribuna på åråsen hadde jeg ikke vært i tvil.

Men for de som synes det er viktig å stå nære når fugla scorer kan jeg opplyse om at 11 av 14 scoringer på bortebane i tippeligaen denne sesongen har kommet i det målet vi har stått bak. Tilfeldig....?

(Pluss 4 av 5 scoringer i Orkla, og den ene scoringen i cupkampen mot Lyn)
                            Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av Harald_88

(Pluss 4 av 5 scoringer i Orkla, og den ene scoringen i cupkampen mot Lyn)
                              Pluss fire av seks mål i cupkampen mot Flisa.

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Uten å ta stilling til alt det andre synes jeg spillerne fortjener å ha et hav av gul/svart kjøtt å hive seg inn i for å feire de flotteste skåringene og de beste seierne. Det blir litt upersonlig nå som de må stå fem meter unna fansen og stirre opp på en kjempehøy tribune. Tenk å få en svett Sungodt som stagediver opp i kanarifansen etter hattrick mot søpla! DET er tv-bilder, det....

Kommentar

• Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

Jeg må innrømme at denne diskusjonen begynner å kjede meg. Som Skotten påpekte var den oppe i 1998, og bare i min forumtid har den vel dukka opp et par-tre ganger i året. Vi lander ALLTID på det samme, og godt er det! Vi har et felt der vi har god plass, godt utsyn over banen OG god akustikk! Hvor mange hjemmesupportere i Tippeligaen kan krysse av på alle de punktene?

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Pluss fire av seks mål i cupkampen mot Flisa.
                                    I snitt scores det vel like mange mål i hver ende - så om feltet flyttes til rb ser vi halvparten... God idè!!!
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                      Er ganske sikker på at akustikken på RB er bedre.. med vegg på ene siden og lavt tak og lav tribune..

Nå må vi nesten synge nedover for at lyden skal høres.. Trøkket vil helt sikkert bli bedre.. Dessuten er ikke åråsen en så stor arena at man ikke ser det som skjer på andre siden..
                                      Akkustikken på RB er IKKE bedre. Det er ikke vegg i bakkant, der forsvinner mye lyd. Det er ikke vegg på sidene. Der forsvinner også en del lyd. I tillegg er det overhodet ikke lavt tak på RB. Og jeg skjønner ikke at "lav tribune" skal være en positiv faktor når de kommer til akkustikken.

Når det gjelder argumentet om at Åråsen er en liten arena og at man derfor ser godt det som skjer på andre siden, forstår jeg ikke helt poenget. Du har ikke tenkt på at omtrent alle fotballbaner er like store (105x68 m) og at derfor kun er brattheten på tribunen som avgjør sikten dersom tribunen står omtrent inntil banen?

Med andre ord er sikten på RB ganske dårlig i forhold til andre, brattere tribuner bak mål.
                                      Last edited by Lars; 21.08.2007, 19:24.

Kommentar

• DanielW
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Dec 2004
                                        • 223

1, TIFO. Tifoene vil bli mye mer synelige + at vi kan bruke mye mer krevende tifoer. ettersom at tribunen blir "lengere" og ikke så "bratt" i tilegg vil disse flagene og bannerene bli mye mer synelige og tøffere på RB enn på dagens felt.
                                        Når det gjelder feltet på punkter angående lysforhold og koreografier, kan dette gjøres noe med.

- Sette opp lamper på de bakre rader som reflekterer taket og ned på KFL. Feltet blir da dønn synelig og mektig.
                                        - Sette opp "flagg-lommer" til plastflagg og ark.
                                        - Gjøre så hele felt C blir en del av feltet.

Uavhengig av disse punktene, må jeg bare få si at posisjonen vår på Åråsen i dag pisser på dagens RB-tribune som supporterfelt. Men om dette kommer på plass er KFL-feltet HELT klart best på alle måter og dreper de fleste motargumenter. Også på tifo og synsinntrykk.

Kommentar

Working...