Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
"1. Kanarifansen
Kanarifansen hadde mobilisert kraftig til denne mandagskampen i april. KFL er som alltid veldig gode visuelt, med imponerende skjerfbruk, tostangs, og alt fra tyske til hjemme-mekka-flagg. Når de i tillegg leverer med en imponerende kontinuerlig synging er førsteplassen selvskreven. Når det er sagt synger de ikke med like mye trøkk som Klanen og det går stort sett i allez, allez, allez og olè, olè, olè. Men helheten berger førsteplassen i denne kåringen. KFL har mange søte smågrupper som skal stå for den nye generasjonen. En av disse er Ultras Felt C som er en gjeng som har bytta ut Sylvia Saint med filmer fra tribunen. De hadde også et bra banner mot vår tifo-gruppe. Vi kommer derfor til å sende en forespørsel om de kan komme på GU's årsmøte i februar, slik at vi kan lære av en gruppe med hele to års erfaring. KFL best på Gamle Gress. De var også de beste vi møtte på bortebane. Gratulerer!"
4. Plankehaugen
Plankehaugen synger høyt og er mange. De er så som så visuelt og sangrepertoaret ble til etter at KFL sendte en cd med "best of KFL" på Valentines Day til et kvinnelig bekjentskap nær Fredrikstad.
Her finner du alt om aristokraten i norsk fotball - Fredrikstad Fotballklubb! Dette er det største og mest populære nettstedet rundt FFK, og her finner du alt: Nyheter, kampreferater, spillerprofiler, alle mulige fakta om klubben og mange andre eksklusive seksjoner. Ta en titt!
- Jeg vet ikke hvordan LSKs seriestart kan slå ut. Lillestrøm er trolig hevngjerrige, og det kan gå ut over oss. Men dersom vi scorer først, vil kanskje Kanarifansen vende seg mot sine egne. Det skjedde av og til med oss i nedrykksesongen 2006, og det er tøft å spille mot lagets ”12. mann”. Uansett gleder jeg meg veldig til kampen og til å spille med Kanarifansen på tribunen. Den gjengen lager et sinnsykt trøkk, mener Hoset.
I intervjuet på Radio Romerike blir Tom Nordlie spurt hva han husker best fra cupfinalen på Ullevaal.
Han svarer at det er tre ting, og nevner først:
- Livet Kanari-Fansen lagde var helt enormt.
Jeg satt rett ved siden av Kanarifansen (noe som var et sant helvete når man skulle sende radio), og må si at de imponerte meg.
Ett enormt trøkk.
De hadde forøvrig en eller annen klin kokos forsanger som holdt en tordentale av dimensjoner før spillerne kom inn for å varme opp, og fansen svarte med et leven uten like.
Dette syns jeg er viktig å få frem etter Københavnturen :
– Bra LSK-oppførsel
Askilsrud er i København for å følge med potensielle bråkmakere i LSK-miljøet. Han hadde bare positive tilbakemeldinger å komme med etter kampen i København. – Det var veldig bra oppførsel fra alle LSK-supporterne. Dette var utelukkende et angrep de ble utsatt for, forteller Askilsrud.
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
- ALT FOR FUGLA
tillater meg å ta med et innlegg fra en danske som skrev dette på kamptråden LSK-FCK.
Opprinnelig skrevet av arnedicaprio
Hej alle Lsk fans
Ser frem til vores returmøde i uefa cuppen og jeg indrømmer vores 3-1 sejr var en anelse større end fortjent. Dog syntes jeg vi var en lille smule bedre i den første kamp. Men en hurtigt mål til lillestrøm og jeg vil sidde med hjertet oppe i halsen. Præcis som UEFA cup fodbold skal være...
Jeg ved det har været debatteret meget men jeg vil gerne understrege at 99.9% af alle fck fans græmmes ved de idioter der lavede ballede udenfor stadion. Håber dog de fleste Lsk fans havde et positivt møde med fck´s fans.
Under kampen sad jeg lige til venste for jeres fans og var dybt imponeret over i sang med fuld kraft indtil 3-0 målet. Det skal i være stolte over og noget som jeg savner hos vores egne fans.
Kampen lever stadig og jeg glæder mig meget til returopgøret.
På vei inn til garderoben i pausen ble Ståle Solbakken hyllet av Kanari-Fansen. Det samme gjentok seg etter kampslutt.
– Det var deilig å få en slik mottagelse, og Kanari-Fansen synes jeg er imponerende. Måten de støtter klubben sin, selv om laget sliter, er strålende.
Og mannen supporterne kaller "Gud" tror gamleklubben reiser seg fra årets tunge sesong. – Jeg tror LSK kommer til å bli en maktfaktor i norsk fotball igjen, bare de får hentet inn 2-3 spillere med fart.
1 Kampen er i gang på Åråsen.
2 Bortelaget har hatt en corner, men klarte ikke skape noe som helst. * Det er glissent på tribunene på Åråsen, men Kanarifuglene synger som vanlig som besatt likevel.
Rogalands avis etter Viking-LSK (papirutgaven, fritt etter hukommelsen): Stemningen var om mulig enda dårligere enn kampen. De tilreisende skal ha for at de sang hele kampen, og knuste Vikinghordene.
Fra dagens Aftenposten; Om fotball av Robert Veiåker Johansen:
Litt til høyre bak det ene målet sto kveldens største helter på en provisorisk tribune uten tak og beskyttelse: Lillestrøms supporere. Du har følelser for klubben din når du frivillig utsetter det for noe sånt. Sterke følelser.
Influensa i vente?
Ni minutter etter pause rev de tøffeste av dem av seg jakker og gensere. Den utøsende faktoren var at Lillestrøm scoret på kampens første sjanse.
Skriver over noe fra Per Mathisen som han skriver i LSK Posten..
"Etter 1-1 kampen mot stabæk på Åråsen sa en av lederne deres (Stabæk) at han var mektig imponert over Kanarifansen og at de var klart best i Norge. Ta med dere den, for den er fortjent"
Han skriver også mye fint ellers og.
Bl.a "Kanarifansen er en supportergruppe som alltid gir laget støtte, de gir aldri opp, uansett hvor dystert og trist det ser ut lager de positiv stemning"
skriver videre at han håper de negative opplevelsene blir borte i fremtiden, for det fortjener vi, og det fortjener klubben..
Takker supporterne Nedrykksfrykten som har herjet LSKs supportere har omsider sluppet taket. Erland har reflektert over de siste månedene som leder for LSKs snuoperasjon, og gir samholdet mellom LSKs forskjellige ressursgrupper som en hovedgrunn til at 2008 nå ser ut til å ende godt.
- Når jeg tenker over hvordan situasjonen har vært må jeg si jeg er imponert over at vi har klart å holde roen i gruppa, og hvordan spillerne selv har bidratt til å holde fokus. Det har vært nok av pressefolk som har fortalt oss hvor vanskelig det ville bli å unngå nedrykk og hvor dårlige vi har vært. Men spillergruppa har vist en stor indre kraft for å komme seg ut av uføret.
Nærheten til og støtten fra egne supportere har vært en massiv styrke for laget, forteller Erland. - Noe av det mest positive vi har gjort er å innføre supporterkafé foran hjemmekampene våre. Etter at vi startet med det har vi knapt tapt en kamp. Det å treffe supporterne og oppleve positiviteten vi får fra dem, har vært et viktig bidrag for å få oss opp av sumpa.
- Føler du at du og Frode har fått nok kreditt for jobben dere har gjort? - Innad har vi fått det, men ikke utad. Jeg tror ikke det var så mange som forsto hvor langt nede klubben var da vi overtok i sommer. Vi var langt nede i kjelleren, hele klubben. Uansett er det viktigste for Frode og meg at vi i familien Lillestrøm får anerkjennelse for det vi har oppnådd, sier Erland.
Søndag håper Henning Berg på hjelp fra lagets 12. mann. – Jeg har selv, som trener for motparten, merket hvilken betydning kanarifansen har på Åråsen. De løfter LSK og kan få motstanderne ut av balanse. Det håper jeg Rosenborg får merke.
Kommentar