Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Denne tråden er viet skryt av Kanari-Fansen i media og på andre supporterfora. Vennligst oppgi kilde (medium og journalist) og dato. Tråden fungerer som nyhetstråden, dvs. at kommentarer er uønsket.
Aftenposten, 27.8.07:
Greit nok, Kanarifansen fikk mye å glede seg over i går, men
samtidig setter de en ekstraspiss på opplevelsen når de, tilsynelatende
spontant, drar i gang allsang av den svenske svisken
«Jag trodde englarna fans» når alle heialsangene allerede har
gått to ganger. Gode fans får egentlig for lite honnør for jobben
de gjør,men det er merkbart at supportergruppene i hele
Norge har hevet seg flere hakk de siste årene – med Kanarifansen som en av de beste. Slik blir serieinnspurten enda artigere å følge. aslan.farshchian@aftenposten.no
Det forteller mye om kampviljen og stoltheten at Kanari-Fansen leverte årsbeste på Åråsen i den første kampen etter Luxembourg. Spillerne og Nordlie hadde jobbet godt på trening i flere dager allerede, men da de ble møtt med unison tribunestøtte skjønte hele gruppen at de ikke sto alene mot alle lattermilde, skadefro og kritiske røster i resten av Fotball-Norge.
STORSTADION (VG Nett) (Sandefjord - Lillestrøm 0-2) I sin siste kamp på Storstadion viste Sandefjord hvorfor de fortjener å ta sommerferie på jumboplass.
LSK-dominans
For resten av oppgjøret dreide seg om Lillestrøms dominans på Storstadion. Tom Nordlis menn hadde full kontroll på banen, og på tribunen sang kanarifansen fletta av hjemmelagets supporterskare.
Etter semifinaletrekninga;
mandag 20. august 2007 "Dette blir en skummel batalje, der Lillestrøm vil ha god nytte av hjemmesupporterne, Kanarifansen, for tiden norges beste supportere. Kampen spilles på Åråsen. De tre siste møtene mellom Lillestrøm og Stabæk har endt uavgjort."
Jeg har lest gjennom hele denne tråden i dag og har noe jeg bare MÅ si...
For det første...Jeg er bare en nysgjerrigper som dessverre har blitt veldig fasinert av denne saken. En av mine venner var helt knust lenge pga TJ og da sannheten kom for dagen, måtte jeg selvsagt finne ut mer.
For det andre er jeg ikke interessert i fotball...MEN...
Skal jeg noengang se en kamp i tippeligaen...Så kommer det til å være en LSK-kamp. Ikke fordi jeg har en klubbtilhørighet...Ikke fordi jeg vet noe mer om LSK's spillere enn andre lag...Men fordi LSK har supportere som er varme, åpne og ærlige.
Gjennom hele tråden har dere vist dere å være så fantastiske. Dere har vært håpefulle, lojale, sympatiserende, ventende, gavmilde, sorgfulle, forbanna og ikke minst tilgivende.
Jeg har fått så stor sans for dere at jeg faktisk kommer til å se den neste LSK-kampen (Mot Viking på søndag...Se! Jeg har faktisk tom sjekket)
Til de av dere som tror at dette har skadet KFL...tvert i mot, mener jeg.
- Jeg har ikke noen problemer med det nå [landskampen mot Tyrkia]. Selvsagt kom det noen meldinger fra Kanarifansen (søndag), men det betyr ingenting. De er en fantastisk supportergjeng, sier Myhre til VG Nett.
Opprinnelig skrevet av RB (intervju med Marius Johnsen)
- Jeg var på cupfinalen sammen med Doffen den gangen, og etter hvert så vi mest på fansen. De var fantastiske. De som ikke har opplevd hvor bra disse supporterne er, får ta seg en tur til Åråsen. De gir også ekstra kraft, mener sørlendingen.
fra haugesund sitt forum : Shaolin skrev:Kampen mot Kanarifansen har me ikkje sjangs te å vinna, me bør fokusera på å synga høgt som faen hver gong dei tar pause iallefall å ellers o altså, men spesielt rett itte dei stoppe ein chant
Dei synge i 2x45. Ska me synga i pausen?
Me ska barra gi f'en i dei og kjøra løpet vårt!
---------------------------------------------------------------
"Trommehelvetet"-kommentaren til Labbetuss i dette innslaget er jo egentlig en massiv kompliment. VIF-TVs såkalte "journalist" fossror for å finne unnskyldninger for at 750 LSK-supportere kollektivt urinerer på Klanen i 70 minutter. Bedre blir det ikke. Priceless!
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Rambekk takker supporterne, og mener kanarifansen har mye av æren for Lillestrøms suksess.
Opprinnelig skrevet av Rambekk
- De er absolutt Norges beste supportere. De er helt fantastiske, og gir oss all den støtten vi trenger. Jeg føler de har hjulpet oss til å snu det som har vært negativt til noe positivt.
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again." - Nosa
Tom Walderhaug, leder av Aalesund-Stormen
? Jeg tror sympatien er delt på midten. Personlig har jeg ikke noen følelse for verken Haugesund eller Lillestrøm og bryr meg ikke all verden om finalen. Men LSK har jo noen sunnmøringer på laget, så klubben har nok støtte hos mange i fylket vårt. Kanari-Fansen lager mest liv i Norge på tribunen, og det står det respekt av fra et supporterståsted.
Kommentar