Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Harald_88
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 550

    #61
    Selvfølgelig skal det være hat på tribunen.

    Jeg elsker LSK, og derfor hater jeg alle de som forsøker å ødelegge for klubben i mitt hjerte, det være seg motstanders spillere,supportere og andre sympatisører. Hatet bør selvfølgelig komme ut verbalt da.

    Er selvfølgelig vanskelig å føle noe særlig hat overfor klubber som ikke er noe, som Ålesund, Odd grenland osv.
    Alt For Fugla

    Gå Av Grønlund

    Kommentar

    • techern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 327

      #62
      Jepp, verbalt hat, og følelser for klubben man holder med er da
      helt normalt det. Skal være gnist på tribunene uansett, synd at det kan skje ting som i Stavanger da men.. man skal tydeligvis ikke gjøre mye
      for å provosere frem forhastede besluttninger fra politiets side.
      Shut up and focus on the good things

      Kommentar

      • Harald_88
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 550

        #63
        Opprinnelig skrevet av techern
        Jepp, verbalt hat, og følelser for klubben man holder med er da
        helt normalt det. Skal være gnist på tribunene uansett, synd at det kan skje ting som i Stavanger da men.. man skal tydeligvis ikke gjøre mye
        for å provosere frem forhastede besluttninger fra politiets side.
        Har vært skikkelig bråk på lsk-tribuner 2 ganger i år. Ene gangen var i drammen og andre gangen i stavanger. Begge ganger har det vært rolig og kontrollerte forhold på tribunen helt til vakter og politi har funnet ut at de kjeder seg veldig og bestemmer seg derfor for å framprovosere bråk.

        Konklusjonen blir derfor at i bunn og grunn er det vel egentlig sikkerhetsstyrkene som er en potensiell fare på tribunen.
        Alt For Fugla

        Gå Av Grønlund

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #64
          Opprinnelig skrevet av Seb.R
          A.C.A.B. banneret ble også brukt borte mot Lyn. Hvorfor skjedde det ikke en dritt da?

          Det jeg har veldig vanskelig for å forstå er hvordan dette støtter laget...
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Dandy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 346

            #65
            Ok - det er ikke bare snakk om å støtte lage, det er snakk om å få frem en kultur som politi, vakter og NFF prøver å bryte ned!

            Vi kan ta frem eksempler, samme faen hvordan vi går kledd, hvordan bannere vi har og hva vi gjør ellers... Alle som står i kanarifansen står der for en grunn! Alle støtter LSK 100 % Grunnen for at vi lager f.eks. har A.C.A.B banner er pga hvordan politi/vakter oppfører seg mot oss, ta f.eks. Sandefjord, viking og drammen..... Sånt skal ikke skje fra dem sin side...

            Dessuten... hvordan kan du si at det der ikke er å støtte LSK?????? Vi er blandt de som gjør mest på tribunen? Bannere, flagging, synging, hopping etc. kom ikke her å vær uening med meg i det!!

            er det noe mer du vil med bilde?

            Enig med norby i tidligere innlegg her.... Ikke få mer bråk, men kanskje mer "hat" som vil bidra til har synging etc!!!
            Last edited by Dandy; 03.09.2007, 20:23.
            UFC 05!

            Kommentar

            • UFM1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 2008

              #66
              viking stadion er jo døtsdøv da det er jo ikke en jøvla hjemmesupporter som synger, man skulle tro det var 3 RB liknende tribuner for hjemme fansen. mens KFL var HELT overlegende men er det så rart da
              Lillestrøm

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #67
                Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                Jo, det har vel det.. men ting forandrer seg vel!

                Klart ting har fungert bra, men kanskje det hadde vært på tide å fått tribunekulteren opp på ett nytt nivå?
                hvis dette setter premissene for hva som skal opp på et nivå, så blir det spennende.

                jeg er som regel med på den mentaliteten det snakkes om, men her henger jeg ikke med lenger...

                Kommentar

                • LSK-jenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 656

                  #68
                  Herregud for en syte-tråd!!
                  Har man først lagt seg på et nivå hvor man selv vet at man provoserer mange mennesker, så får man stå for det da.
                  Når man velger å bruke bannere, flagg, logoer eller hva det måtte være som man vet at Viking ikke vil ha på sin stadion så kan man ikke komme hit og sutre etterpå.

                  Jeg så kampen på TV i går og syns Kanari-Fansen skapte en grei stemning ut i fra det man hørte på TV.
                  Noen som vet hvor mange fra oss som var der?
                  Yvonne

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Du misforstår som vanlig. Det stod ikke ACAB på flagget, det var ett flagg med UFC "logoen" på.
                    Jeg uttalte meg på generelt grunnlag om budskap på flagg og bannere som ikke har noe med LSK eller fotball å gjøre.
                    Derfor brukte jeg ACAB som et eksempel, fordi jeg har sett det på tribunen i det siste. Jeg sa ikke at det var det som ble brukt i Stavanger.
                    Men jeg mener fortsatt at det ikke har noe på en tribune å gjøre, uansett om det er i Stavanger, på åråsen, på Ullevaal eller noen andre steder.

                    Mvh
                    Gammer`n - som er i mot å provosere bare for og provosere
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Tobben
                      Jeg elsker å kjøre trikk
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2005
                      • 1666

                      #70
                      Vi var ca 400 stk. Jeg og Øystein regnet på det på vei hjem igjen.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Dessuten... hvordan kan du si at det der ikke er å støtte LSK?????? Vi er blandt de som gjør mest på tribunen? Bannere, flagging, synging, hopping etc. kom ikke her å vær uening med meg i det!!
                        Jeg har aldri sagt at UFC ikke er flinke til å lage liv på stadion, jeg har faktisk sagt det motsatte!

                        Det jeg ikke skjønner er hvordan A.C.A.B. bannere støtter laget! Det eneste laget det i periferien kan støtte er laget til de innsatte på Ullersmo i den årlige matchen mot vokterne.

                        Ville det ikke støttet laget mer med ett banner som faktisk har noe med laget og klubben å gjøre?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                          Herregud for en syte-tråd!!
                          Har man først lagt seg på et nivå hvor man selv vet at man provoserer mange mennesker, så får man stå for det da.
                          Når man velger å bruke bannere, flagg, logoer eller hva det måtte være som man vet at Viking ikke vil ha på sin stadion så kan man ikke komme hit og sutre etterpå.

                          Jeg så kampen på TV i går og syns Kanari-Fansen skapte en grei stemning ut i fra det man hørte på TV.
                          Noen som vet hvor mange fra oss som var der?
                          Ikke noen bombe at du helt ukritisk uttaler deg negativt om UFC, men her er du helt ute å kjøre. Det er åpenbart at du ikke har oversikt over hva som skjedde i Stavanger.

                          Det virker som om du tror vi ønsker slike situasjoner for å kunne sutre i ettertid. Fakta er at flere i UFC og mange andre hadde rolige og saklige samtaler med politi/sikkerhetsapparat for å prøve å få de til å forstå at det ikke kom til å oppstå noen situasjoner hvis de gjorde jobben sin, dvs å være tilstede og gripe inn der det er nødvendig. Allikevel fortsetter de å provosere fram situasjoner med UFC og andre jevnlig resten av kampen.

                          Vi var rundt 200 på Viking Stadion.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Jeg har aldri sagt at UFC ikke er flinke til å lage liv på stadion, jeg har faktisk sagt det motsatte!

                            Det jeg ikke skjønner er hvordan A.C.A.B. bannere støtter laget! Det eneste laget det i periferien kan støtte er laget til de innsatte på Ullersmo i den årlige matchen mot vokterne.

                            Ville det ikke støttet laget mer med ett banner som faktisk har noe med laget og klubben å gjøre?
                            Bare for å ha sagt det: Alex_Kanari er ikke med i UFC og ACAB-flagget er ikke vårt.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Bare for å ha sagt det: Alex_Kanari er ikke med i UFC og ACAB-flagget er ikke vårt.
                              Da beklager jeg denne koblingen, men jeg står selvsagt for resten av innlegget.

                              Forøvrig; om det er UFC eller andre som stiller med ACAB bannere spiller ingen rolle - like dumt er det uansett.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #75
                                Godt mulig, men hvem man stiller til ansvar for ting spiller faktisk en rolle.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4384

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                                  Herregud for en syte-tråd!!
                                  Har man først lagt seg på et nivå hvor man selv vet at man provoserer mange mennesker, så får man stå for det da.
                                  Når man velger å bruke bannere, flagg, logoer eller hva det måtte være som man vet at Viking ikke vil ha på sin stadion så kan man ikke komme hit og sutre etterpå.

                                  Jeg så kampen på TV i går og syns Kanari-Fansen skapte en grei stemning ut i fra det man hørte på TV.
                                  Noen som vet hvor mange fra oss som var der?
                                  Godt gjort å kunne få med seg hva som skjedde fra tv'n Sikkerhetssjefen er en forbanna klovn. Er en grunn til at alle supportere fra andre lag har klagd på han etter besøk på Viking Stadion. Brenn i hælvette din møkkamann!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #77
                                    Nå begynner jeg å bli drittlei av at folk steller seg bak politi/vakter, spesiellt uten å engang ha vært der for å oppleve det som har skjedd. UFC prøvde å ta dette rolig med vakter/politi noe som ikke nyttet i det hele tatt.

                                    Politiet/sikkerhetssjefens opptreden under denne kampen kunne skapt FARLIGE situasjoner. At man da velger å gjøre litt motstand forstår jeg utrmerket godt, et sted går grensen.

                                    Er så drittlei den "alltid opptre korrekt uansett hva faen man må finne seg i" mentaliteten som er i Kanari-Fansen nå.

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                      Ok - det er ikke bare snakk om å støtte lage, det er snakk om å få frem en kultur som politi, vakter og NFF prøver å bryte ned!

                                      Vi kan ta frem eksempler, samme faen hvordan vi går kledd, hvordan bannere vi har og hva vi gjør ellers... Alle som står i kanarifansen står der for en grunn! Alle støtter LSK 100 % Grunnen for at vi lager f.eks. har A.C.A.B banner er pga hvordan politi/vakter oppfører seg mot oss, ta f.eks. Sandefjord, viking og drammen..... Sånt skal ikke skje fra dem sin side...

                                      Dessuten... hvordan kan du si at det der ikke er å støtte LSK?????? Vi er blandt de som gjør mest på tribunen? Bannere, flagging, synging, hopping etc. kom ikke her å vær uening med meg i det!!
                                      Du tar feil hvis du tror at å protestere mot politiet på denne måten er med på å fremme den supporterkulturen du viser til her. tvertimot kan det være med på å marginalisere den, fordi kulturen kan bli mer uspiselig for mange som ikke har et negativt syn på politiet.

                                      jeg er helt enig i at vakter, politi, nff, og tildels klubbene ved sikkerhets ansvarlig prøver å bryte ned denne kulturen. Men det er kun en løsning som fører frem og den må inneholde 2 ting:

                                      1. organisering organisering organisering
                                      2: dialog dialog dialog
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #79
                                        Det nyttet ikke å ha noe som helst dialog i stavanger.

                                        Kommentar

                                        • FilipOlander
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2004
                                          • 218

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                          Jeg vet dere leser her Sikkerhets-Norge: VI GIR OSS ALDRI!
                                          Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.
                                          Filip!

                                          \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                          Kommentar

                                          Working...