Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #81
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    Nå begynner jeg å bli drittlei av at folk steller seg bak politi/vakter, spesiellt uten å engang ha vært der for å oppleve det som har skjedd. UFC prøvde å ta dette rolig med vakter/politi noe som ikke nyttet i det hele tatt.

    Politiet/sikkerhetssjefens opptreden under denne kampen kunne skapt FARLIGE situasjoner. At man da velger å gjøre litt motstand forstår jeg utrmerket godt, et sted går grensen.

    Er så drittlei den "alltid opptre korrekt uansett hva faen man må finne seg i" mentaliteten som er i Kanari-Fansen nå.
    er helt greit at du er dritt lei mentaliteten som er i Kanari Fansen nå, men kanskje det er den som gjør at folk identifiserer seg med Kanarifansen og som gjør at det er 2000 istedet for 1000som synger for fullt trøkk på Åråsen.
    Og hva med neste år hvis vi fortsetter med den samme mentaliteten_Kanskje vi blir 3000 syngende?
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #82
      Opprinnelig skrevet av FilipOlander
      Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.
      Hva med å lese tråden før du uttaler seg?

      Kommentar

      • FilipOlander
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 218

        #83
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Hva med å lese tråden før du uttaler seg?
        For å svare på ditt spørsmål. Jeg har gjort det.
        Filip!

        \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #84
          Gratulerer. Da kan du fortelle meg hva uttrykket ACAB har med det som skjedde i Stavanger, Drammen eller andre steder å gjøre. Deretter kan du fortelle meg hva Kølla Riisa har med uttrykket ACAB å gjøre.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4384

            #85
            Opprinnelig skrevet av FilipOlander
            Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.
            Går det ikke ann å støtte laget selvom man har en ACAB tvåpinn eller? IDIOT
            ..................

            Kommentar

            • Lene
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Sep 2006
              • 11

              #86
              Rett før kampslutt var jeg i kiosken for å hente meg litt vann, og da spurte jeg han som jobbet der om det alltid pleier å være så mye politiaction på kampene der. Og da sa han faktisk: "ja, det pleier faktisk å være det. Vaktene og politiet har med seg folk ut hit ofte".
              Det viser jo at det er litt vel strengt, og at ting har gått litt over stokk og stein på Viking Stadion. Kan ikke akkurat si at jeg har opplevd lignende på noen av de andre stadionene jeg har vært på i år, og jeg har vært på alle bortekampene.
              Er helt utrolig den behandlingen man får i Stavanger.
              En ung gutt ble kastet ut fordi han ropte "hold kjeft" til den sittende viking fansen når de slang dritt mot oss når de utlignet. Er det ikke lov å vise hat og følelser på viking stadion?

              Synes bare det hele er helt utrolig jeg... Frister ikke akkurat med en 9 timers busstur dit igjen.....

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #87
                Opprinnelig skrevet av e.d
                er helt greit at du er dritt lei mentaliteten som er i Kanari Fansen nå, men kanskje det er den som gjør at folk identifiserer seg med Kanarifansen og som gjør at det er 2000 istedet for 1000som synger for fullt trøkk på Åråsen.
                Og hva med neste år hvis vi fortsetter med den samme mentaliteten_Kanskje vi blir 3000 syngende?
                Og du mener at det er pga det har forandret seg at bøffelberget har vokst fra noen hundre til 2000? Eh, tror ikke det gitt.

                Kommentar

                • Tobben
                  Jeg elsker å kjøre trikk
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2005
                  • 1666

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                  Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.
                  Hva i helvete får deg til å si at vi ikke støtter laget? Sånne innlegg som det der er så ufattelig provoserende, og det er faen meg ikke rart det blir mye drittslenging her inne når folk skal uttale som om alt og ingenting i full uvitenskap. Jævla nisse!

                  Kommentar

                  • FilipOlander
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 218

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Tobben
                    Hva i helvete får deg til å si at vi ikke støtter laget? Sånne innlegg som det der er så ufattelig provoserende, og det er faen meg ikke rart det blir mye drittslenging her inne når folk skal uttale som om alt og ingenting i full uvitenskap. Jævla nisse!
                    Ingen som ikke sier at dere ikke støtter, men fokuset blir jo borte når man hele tiden skal påberope seg rollen som ytringsfrihetens forkjempere.

                    Jeg er forresten bare nisse en gang i året, og det forstår du sikkert når er.

                    Og det heter forresten "i full uvitenhet". Vitenskap er noe annet ;-)
                    Filip!

                    \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                    Kommentar

                    • Frode Thai
                      KFL styremedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 380

                      #90
                      "aksjon flagg", - viking stadion 020907....

                      Tenkte jeg ville skrive noen ord som omhandler en kampdag for KFL.

                      Mye skal planlegges for at ting skal klaffe når man skal reise på borte tur med KFL.

                      Foruten å bestille og sette opp busser, selge billetter, velge møtested i gjestebyen og ikke minst gjennomføre selve bussturen skjer det også en del ting utenom dette.

                      Man har kontakt med hjemmelaget/hjemmesupporterne for å fortelle hvor mange man antar vi blir, vi får tildelt plasser/billetter.

                      Det er heller ikke uvanlig at man har kontakt med lokalt politi for å fortelle de at vi kommer, og at møtestedet for våre supportere er der og der, og hvor mange vi forventer oss. Vi forteller også om vi har med egne vakter og hvordan vi ønsker å ha det på ”vårt” felt.

                      I Stavanger er ting ”noe” annerledes en det man vanligvis opplever ellers i fotball Norge.

                      Før hver kamp finner sted, er det obligatorisk med kampmøte 3 timer før kampen finner sted. Slik var det også nå sist mot Viking. Man gikk gjennom fastsatt kjøreplan for dette.

                      Undertegnede representerte Kanari-Fansen Sikkerhet på dette møte, Per Svendsen representerte LSK.

                      I Viking har man 0 toleranse for ultras og casuels kultur.
                      Det være seg bannere, flagg og andre type ting som kan relateres til nevnte. Den samme 0 toleransen har Viking fått gjennomslag hos de mange utestedene som finner sted i byen deres.

                      Det som gjør det hele noe vanskelig, er at det blandes for mange kort.
                      Man blander ultras opp i mot casuels, og sier samtidig at det er forbud mot tifo….

                      Litt av en røre…ikke sant…?

                      Arrangementsjefen i Viking, Gisle Oseberg, kjører med jernhånd på de vedtak som er fattet, og er ikke til å rikke på.
                      Han kjører steinhardt på det som er bestemt.

                      Vi kjenner godt til arrangementsjefens jernhånd fra tidligere, vi vet hvordan han praktiserer på kampdagen og vi hadde på forhånd minnet mange av våre supportere på reglene som Viking kjører, og hva konsekvensen blir om man blir ”fanget” av vaktenes oppmerksomhet ved ankomst stadion. Beslag av utstyr, evt nektet adgang til stadion.

                      Alle ble sjekket før inntreden på Viking før kampstart.
                      Noen småting ble stoppet i kontroll, men ingen ting ble beslaglagt/anmeldt.

                      Når man da etter halvspilt kamp, i pausen, velger å ta beslag i et flagg som ble godkjent ved innsjekk før kampen, begynner ting å bli noe vanskelig.

                      Vedkommende som stod med dette flagget, fikk muligheten til å levere fra seg nevnte flagg tidlig, men valgte å ikke gi fra seg dette ”uten kamp”, og han argumenrte godt for hvorfor han ikke ville gjøre dette.

                      Han er selv ingen casuels, men en ivrig supporter som kaller seg ultras.

                      Flagget skulle beslaglegges, koste hva det koste ville ,dette etter ordre fra Oseberg.

                      Det ble mye høylytt krangling, riving i flagg,klær,bukser og jakker og tilløp til det fullstendig kaos når 6 veltrente politifolk gikk til aksjon ”flagg”.

                      Flagg og flaggbærer ble etter hvert overmannet. Til manges store fortvilelse.

                      Det oppstod også noen småting i etterkant av nevnte, og dette skulle vi helst sett oss foruten hadde skjedd. Kinaputter hører ikke hjemme på en stadion.

                      Det vil bli sendt en detaljert rapport fra undertegnede til styret i LSK og KFL som omhandler denne dagen, ettersom KFL Sikkerhet mener at det som skjedde under kampen er et resultat av noe som ikke skulle ha funnet sted.
                      Dette til orientering


                      Frodethai
                      Frode Johansen
                      styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

                        #91
                        Nå begynner det å bli mye dumt her.. Tror ikke det er veldig mange som er helt med.

                        Helt enig med norby at den mentaliteten kfl har nu, begynner å bli kjedelig! Grupperingene skal ha en del av æren for å dra inn ny mentalitet og tankegang, og da spesielt UFC i mine øyne...

                        Og nei, jg er ikke med i UFC, jeg er med i MB-1917 og ja, det er vi som har den ACAB banneren på det bilde! so? Jeg mener det som står der, og står for det!

                        Nok en gang, ytringsfrihet!
                        UFC 05!

                        Kommentar

                        • ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                          Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.

                          Støtt laget eller stikk? Vis du sammenligner å ha en to-stangs med "neger" på, og en to-stangs med "ACAB" så tror jeg det er du som burde stikke. Til nærmeste psykiatriske sykehus.

                          Kommentar

                          • Dandy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 346

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                            Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.

                            Pent å si.. trur ikke du er helt med i denne tråden du heller!

                            En del forskjell på en banner med neger, enn en med ACAB...

                            tenk deg om to ganger før du uttaler deg om noe sånn a?
                            UFC 05!

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                              Dette er en forutinntatt holdning. Hvis jeg velger å lage en banner, og ha det med på tribunen der det enkelt og greit står: "NEGER", så vil ALLE tro jeg er en rasist. Vi snakker om visse mekanismer. ACAB har ingenting på en tribune å gjøre. Støtt laget eller stikk.
                              For et fantastisk innlegg. Nok et flott bidrag fra deg. Foreslår at du sier i fra til dem som holder tvåpinnsen på neste match istedenfor å sutre her inne.


                              Hysterisk morsomt å lese enkelte uttale seg om det som skjedde uten å ha vært på stadion.
                              Last edited by Vestfold Kanaris; 04.09.2007, 02:12.
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • scages
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1292

                                #95
                                Jeg mener ytringsfriheten skal forsvares til det ytterste, og er svært glad for at vi har dette lovfestet i Norge.
                                Kan noen med loven i hånden nekte noen å ha ett tøystykke med påskriften ACAB? Jeg mener ikke nødvendigvis at dette har noe på en fotballtribune å gjøre, men jeg kan ikke se at det skulle være ulovlig. Ergo er det i praksis maktmisbruk fra politiets side. Hadde jeg fått en bot for dette, hadde den havna i nærmeste søpplebøtte. Vi er ikke kveg, vi er mennesker med rettigheter! Ingen skal krenke det. Noen med jus som kan utdype hva lovverket sier?

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av scages
                                  Jeg mener ytringsfriheten skal forsvares til det ytterste, og er svært glad for at vi har dette lovfestet i Norge.
                                  Kan noen med loven i hånden nekte noen å ha ett tøystykke med påskriften ACAB? Jeg mener ikke nødvendigvis at dette har noe på en fotballtribune å gjøre, men jeg kan ikke se at det skulle være ulovlig. Ergo er det i praksis maktmisbruk fra politiets side. Hadde jeg fått en bot for dette, hadde den havna i nærmeste søpplebøtte. Vi er ikke kveg, vi er mennesker med rettigheter! Ingen skal krenke det. Noen med jus som kan utdype hva lovverket sier?
                                  Det værste med hele saken var jo at det ikke var et banner det stod ACAB på heller. Det var UFCs logo.

                                  Kommentar

                                  • Cheeky Boy
                                    -Rosenborgsupporter-
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2006
                                    • 43

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av scages
                                    Jeg mener ytringsfriheten skal forsvares til det ytterste, og er svært glad for at vi har dette lovfestet i Norge.
                                    Kan noen med loven i hånden nekte noen å ha ett tøystykke med påskriften ACAB? Jeg mener ikke nødvendigvis at dette har noe på en fotballtribune å gjøre, men jeg kan ikke se at det skulle være ulovlig. Ergo er det i praksis maktmisbruk fra politiets side. Hadde jeg fått en bot for dette, hadde den havna i nærmeste søpplebøtte. Vi er ikke kveg, vi er mennesker med rettigheter! Ingen skal krenke det. Noen med jus som kan utdype hva lovverket sier?
                                    Ikke overraskende så sier du mye fornuftig. God utdanning sikkert

                                    Ellers så preges norsk supporterkultur av mye naivitet. Politiet er noen svin, særlig de som jobber under kamper. Det er ikke akkurat slik at de får ordre om å dra dit. Overtidsbetaling og helgetilegg og de kan gjøre hva faan de vil uten at noen hever så mye som et øyenbryn. Vi står nederst på rangstigen, nesten så man får håpe en supporter med litt mørkere hud blir trakasert under kamp, så kanskje det er noen som bryr seg.
                                    Alle jobber mot oss nå, media, forbund og politi, ikke akkurat mye støtte fra o'store NSA, ikke så rart igrunn.
                                    Ultras Liberi og A.C.A.B
                                    un99

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #98
                                      Jeg var ikke på kampen, så jeg utaler meg generelt.


                                      Jeg bryr meg ikke om hvem som proesterer mot hvem eller hva, men jeg mener på tribunen skal man konsentrerer seg om å synge og lage stemning, ikke at man kan gjøre begge ting samtidig, men hva er vistes med å lage mer styr sånn generelt? Dette gjelder ALLE suportere i Norge. Hvis man må protestere mot noe hele tiden eller bedrive ytringsfrihet mot "snuten" kan man bli med Blitz, dem er veldig glad i det.
                                      Jeg begynner faktisk å savne at det var full fokus tribunen for eget lag.

                                      PS: Blir for dumt at "snuten" bryr seg mer om noen flagg, når de ikke klarer å ta 50stk som slår løs på hverandre i kristiansand før kamp, når det kommer frem i media at de viste at det skulle være et møte der. TV2 klarer å møte opp, men politiet klarer å spise smulteringer mens de ser på tv på brakka.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • ErikB
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 360

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        Og du mener at det er pga det har forandret seg at bøffelberget har vokst fra noen hundre til 2000? Eh, tror ikke det gitt.
                                        Det kan vel ikke være noen tvil om det? Bøffelberget kan man sikkert si mye om, men at Kanarifansen har så mange medlemmer nå, skyldes i stor grad at de har forandret seg. Bøffelberget var ikke "spiselig" for den jevne LSK tilhenger, Kanarifansen er inkluderende, og en organisasjon alle kan føle tilhørighet til.
                                        At vi er så store at vi får ulike grupperinger, er kanskje uunngåelig, men jeg tror ikke det gjør KFL bedre. Men det er kanskje en avsporing, i hvertfall i denne tråden..


                                        -erik
                                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av krisruds
                                          Hvis man må protestere mot noe hele tiden eller bedrive ytringsfrihet mot "snuten" kan man bli med Blitz, dem er veldig glad i det.
                                          Jeg tenkte det samme... Om det er viktigere å ha rett banner enn å støtte laget kan man heller gå i protesttog med Lillevolden...
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...