Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

    Opprinnelig skrevet av ErikB
    Kanarifansen er inkluderende, og en organisasjon alle kan føle tilhørighet til.
    At vi er så store at vi får ulike grupperinger, er kanskje uunngåelig, men jeg tror ikke det gjør KFL bedre.
    Forklar ?

    Kommentar

    • ErikB
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 360

      Egentlig er dette en diskusjon som har gått mange ganger. Alle ønsker å støtte Fugla i utgangspunktet, men måten å gjøre det på er vi ikke enige om. En del av årsaken til at KFL har blitt så store, er at alle hittil har dratt i samme retning, mens vi nå opplever en slags rivalisering, der de forskjellige gruppene sitter på forskjellig fasit på hva som er riktig "supporterkultur".

      -erik
      Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        Opprinnelig skrevet av ErikB
        Egentlig er dette en diskusjon som har gått mange ganger. Alle ønsker å støtte Fugla i utgangspunktet, men måten å gjøre det på er vi ikke enige om. En del av årsaken til at KFL har blitt så store, er at alle hittil har dratt i samme retning, mens vi nå opplever en slags rivalisering, der de forskjellige gruppene sitter på forskjellig fasit på hva som er riktig "supporterkultur".

        -erik
        Helt enig. Jeg støtter fullt ut UFC og andre i deres "ultrasmentalitet", og forstår at de blir forbannet når politiet og andre ikke tolererer denne måten å være supporter på.

        Derimot så mener jeg at ACAB og lignende ikke burde være tilstede på tribunen. Fordi

        1) Det er med på å gi politiet og andre ekstra legitimitet på å fortsette den linja de har lagt seg på (en legitimitet de ikke bør få).

        2) I denne "kampen" bør man fortsette den linjen man har hatt, nemlig flagging og synging til støtte for fugla. Ikke til motstand mot purken.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Jeg kommer aldri til å løfte en finger eller heve stemmen dersom politi eller vakter kommer for å konfiskere ACAB-banneret, om det er på Åråsen eller andre steder. Mest meningsløse bruken av gult stoff og sort maling jeg har vært borti.

          Og kom ikke til meg og snakk om mentalitet...
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Dandy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 346

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Jeg kommer aldri til å løfte en finger eller heve stemmen dersom politi eller vakter kommer for å konfiskere ACAB-banneret, om det er på Åråsen eller andre steder. Mest meningsløse bruken av gult stoff og sort maling jeg har vært borti.



            Og kom ikke til meg og snakk om mentalitet...


            Det hadde jeg ikke forventet heller

            Takk!
            Last edited by Dandy; 04.09.2007, 12:09.
            UFC 05!

            Kommentar

            • JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

              Opprinnelig skrevet av ErikB
              Egentlig er dette en diskusjon som har gått mange ganger. Alle ønsker å støtte Fugla i utgangspunktet, men måten å gjøre det på er vi ikke enige om. En del av årsaken til at KFL har blitt så store, er at alle hittil har dratt i samme retning, mens vi nå opplever en slags rivalisering, der de forskjellige gruppene sitter på forskjellig fasit på hva som er riktig "supporterkultur".

              -erik
              Er det rivaliseringer mellom grupper? Hvem hva hvor?
              Du snakker tydligvis om noe du ikke har peiling om

              Kommentar

              • Dandy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 346

                Opprinnelig skrevet av JhnY
                Er det rivaliseringer mellom grupper? Hvem hva hvor?
                Du snakker tydligvis om noe du ikke har peiling om

                Overså det inlegget i sta... Jeg har faktisk ikke merket noe annet en bedre samarbeid mellom grupperingene den siste tiden, så kan si jeg er sterkt uning i det som han sier i inlegget sitt,

                Enig med deg JhnY.... Han bet tydeligvis ikke noe om hva han snakker om =)
                UFC 05!

                Kommentar

                • ErikB
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 360

                  Fascinerende debatteknikk gutter, ingen som kommer med synspunkter har peiling på hva de snakker om.
                  Ingen som har hengt litt på forumet en stund har unngått å se debatten om grupperingene. Hvis alle var enige, og samarbeidet var rosenrødt, hadde vi ikke hatt denne debatten.
                  Jeg sier ikke at alt er ræva, men at det er en utfordring at vi har blitt store.

                  -erik
                  Last edited by ErikB; 04.09.2007, 12:15. Begrunnelse: Faen, skirveflie igjen!
                  Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    Opprinnelig skrevet av ErikB
                    Jeg sier ikke at alt er ræva, men at det er en utfordring at vi har blitt store.
                    Den største utfordringen er at enkelte, etter min mening, prøver å gjøre tribunen til en arena for saker, holdninger og temaer som ikke hører hjemme der.

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Kølla Riisa
                      Seniormedlem
                      • Jun 2004
                      • 1021

                      Kan ikke folk holde seg til tema her? Det er maktmisbruket fra Viking sin sikkerhetssjef som er tingen her. Karen hadde bestilt en buss tilbake til Lillestrøm for alle som satt på UFC bussen.

                      Den skulle frakte alle tilbake til østlandet. Mannen er gal og noen bør stoppe han.

                      ACAB banneret ble ikke brukt i Stavanger kun UFC logo og flagg. SKal man diskutere ACAB bannere foreslår jeg at det opprettes en egen tråd for det.

                      Kommentar

                      • ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

                        Beklager avsporing.
                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          Artikkel fra UFC om turen til Stavanger

                          http://www.ultrasfeltc.com/index.php..._from=&ucat=12&

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                            Skjærer ikke dere også alle over samme kam?

                            Norske fotballstadioner er i ferd med å utvikle seg til et sted hvor man krenker rettigheter til supportere med støtte fra forbund, politi og i mange tilfeller også klubbene
                            Mitt intrykk er vel at Viking er verstingen i klassen, tett fulgt av Marienlyst.
                            Er det problemer andre steder også?

                            Og den boten der hadde jeg plent nekta å betale Raymond!
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                              Karen hadde bestilt en buss tilbake til Lillestrøm for alle som satt på UFC bussen.

                              Den skulle frakte alle tilbake til østlandet. Mannen er gal og noen bør stoppe han.
                              HÆææ?

                              Forøvrig; Måtte raymond vedta bota for å slippe ut?

                              Kommentar

                              • Kølla Riisa
                                Seniormedlem
                                • Jun 2004
                                • 1021

                                Ja, du leste riktig. Han fikk heldigvis ikke gjennomslag.

                                Ja, han måtte vedta for å slippe ut.

                                Kommentar

                                • e.d
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 688

                                  det er viking som må ta hovedansvaret for maktmisbruket mot Kanarifansen. Er jo de som ansetter sikkerhetssjefen og som gir ham retningslinjer. De har sikkert proppet huene til de i politiet fulle med skrekkhistorier om de fæle supporterne fra Lillestrøm..
                                  Skjønner ikke at Røsler holder ut i den klubben der.
                                  Face it Viking: Ultraskulturen er her, og den vil vokse. og det er ikke en dritt dere kan få gjort med det.
                                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Face it Viking: Ultraskulturen er her, og den vil vokse. og det er ikke en dritt dere kan få gjort med det.
                                    Problemet er vel at de blander casuals/ultras. som mange mange andre i norges land....
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

                                      Uansett hva man definerer seg som skal man få lov til å gå rundt uten å bli trakkasert bare fordi man ikke bærer supporterutstyr.

                                      Du er faktisk uskyldig til det motsatte er bevist.

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        Til å med terrorister har større rettsikkerhet. I den nye terrorloven står det at det er først når du planlegger eller gjennomfører et terroranslag at det er ulovlig. Det å være medlem av en terroristorganisasjon er derimot ikke ulovlig.

                                        Hvis man ikke bryter loven har man krav på å bli behandlet med respekt fra politiet. Hvorfor gjelder ikke enkle rettsikkerhetsprinsipper også for fotballsupportere?
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                          Uansett hva man definerer seg som skal man få lov til å gå rundt uten å bli trakkasert bare fordi man ikke bærer supporterutstyr.
                                          Helt enig.

                                          Men hva kan vi gjøre med dette? Taler f.eks. Frode thai våres sak, LSKs sak, LSKs sikkerhets sak, eller noe annet?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...