Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    En fotballsupporter lever ikke akkurat et A4-liv. Ihvertfall ikke på kampdag.

    Og kampdag er en herlig dag. Alle som ligger på sofaen og sløver enten det er etter å ha vært på fylla dagen før, eller venter på svigermors kjøttkaker, kan misunne oss.

    Vi som derimot har en en klokke i kroppen som ringer "LSK-kamp!" innstiller oss mentalt på å gå på Kanarifeltet, hjemme eller borte, og støtte laget vårt nok en gang - lenge før vi våkner søndag morgen.

    Mange av disse er involvert i tribunearrangementet til Kanari-Fansen, og dette tribunearrangementet er en flerhodet drage:

    * Billettformidling/distribusjon
    * Reisepushing
    * Synging
    * Tifo

    Her spiller kanarifans i alle aldre en stor rolle og gjør KFL til det gruppa er i dag.

    Mot hver kamp tikker klokka i oss og det mobiliseres til synging og tifo vha. billettformidling og reisepushing..

    Mot utvalgte kamper jobbes det ekstra hardt mtp. tifo, billetter, logistikk angående fuglamarsjer/bussreiser/puber/sikkerhet osv.

    Herunder gjør en masse folk i forskjellige distrikter og undergrupper en stor og frivillig jobb, som bl.a gjør oss til en gjeng på over 200 som synger for fugla på Viking Stadion en søndagskveld i September.

    Inne på stadion lever vi ut det vi har venta på en hel uke. At en så stor gruppe som KFL skal være enig i alt vil ikke skje, og skal ikke skje. Da kommer vi ingensteds. Ville The Simpsons vært så bra og holdt det gående og blitt så fantastisk om det var en tegneserie uten forskjellige karakterer?

    Når det er sagt, så må både Homer og Bart innfinne seg i blant, og det samme med Lenny, Carl, Krusty, Sideshow Mel, Skinner, Nelson, Mr. Burns og Smithers for å nevne noen. Uten hverandre er de ingenting, hvis dere skjønner hva jeg mener.

    - Den som mener Kanarifeltet i dag er kjedelig, enten det er hjemme eller borte, må gå til vasken og skylle seg med kaldt vann.
    - Den som mener det ikke fins hat på tribunen vår, gjør det samme.
    - Den som mener det ikke fins humor og ironi, gjør det samme.

    Kanari-Fansen er ikke en ensartet gruppering mtp. alder, og mentalitet. Og takk for det!

    Uten hverandre er vi ingenting.
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • defoe6472
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Nov 2006
      • 13

      Håpløs debatt

      Tragisk å høre på denne sytinga. Jeg er helt enig i at politiet overreagerte, men utrolig barnslig oppførsel av gjeng fra lillestrøm. Støtten til laget må vel være viktigere enn å framheve seg selv. Den hetsen mot politiet og tåpelige bannere minner mer om en mentalitet som ikke hører hjemme på norske fotballbaner. Håper for all del at ikke dette kommer til å utvikle seg. Lag heller noen flott bannere med Lillestrøm på. Hva har Ultras osv med klubben vår å gjøre.

      Raseriet fra en del supportere på viking stadion minner meg om at de kanskje ikke er modne nok til å dra utenfor lillestrøms grenser. I hvertfall ikke uten støttekontakt!!

      Alt for Lillestrøm!!!!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        Opprinnelig skrevet av defoe6472
        Lag heller noen flott bannere med Lillestrøm på. Hva har Ultras osv med klubben vår å gjøre.


        Alt for Lillestrøm!!!!
        Utfordringen er sendt! Er spent på hva du kommer med

        Hva ultras har å gjøre med LSK? Det finnes en gruppe i KFL som heter Ultras Felt C. Der har du svaret ditt

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Fra forsiden:

          Viking stadion, den siste nazi stat


          Det er med vanntro og sjokk at styret i KFL ser hvordan våre medlemmer blir behandlet av politi og vakter på Viking stadion. Det er trist at enkeltpersoner kan skape så mye kvalme for en hel gruppering. Og det er ikke første gangen iår. Første gangen var det en journalist fra Drammen som prøvde å gjøre det han kunne for at KFL skulle få ett utrivelig opphold. Denne gangen var det en udugelig og paranoid sikkerhetsjef ved navn Gisle Oseberg. Som presterer å bestille en buss for å sende bort supportere han hevder er utestengt fra Åråsen. Noe som er direkte løgn. Når man sender seks polititjenestemenn inn i en gruppe på ett par hundre. Så bør det være noe ulovlig eller kriminelt som er skjedd. Men faktumet er at det eneste personen de skulle ha tak i gjorde var å flagge med ett flagg som vaktene ved stadion hadde godkjent for under en time siden. Det blir det for oss helt uforstålig.
          Dette er ting som KFL ikke kan sitte stille og se på. Vi vil forsikre alle våre medlemer om at vi vil gå videre med saken. Dette fordi vi mener at den oppførselen som ble utvist av vaktkorps og sikkerhetsjef på Viking stadion er totalt uakseptabel.
          Slik oppførsel håper vi at vi ALDRI noen gang kommer til å se igjen på noen arena i Norge. Og vi håper heller ikke at noen av våre motstandere i eliteserien som gjester Viking stadion vil oppleve dette.

          Vi kan heldigvis prise oss lykkelige de tilstandene som råder på Åråsen, hvor vi gjennom dialog med klubben har fått et klima mellom klubb og supportere som er til etterfølgelse for andre klubber.
          Erling Stray
          KFL Styret
          Last edited by RoyVaadal; 05.09.2007, 07:03. Begrunnelse: Tatt bort feit skrifttype.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Vel, som "vanlig" tilskuer - hvorfor i helvete står ikke representanter for de ulike undergruppene i kø for å rekruttere meg??? - på plass i Stavanger var jeg på plass på Viking stadion i god tid før matchen, men hadde ikke fått med meg noe av forhistorien om hva man kunne ha med inn på match eller ikke.

            Første tegn på at de har for mye penger til sikkerhetsvakter på stadion var at de brukte et par minutter for å sjekke skulderveska mi som inneholdt en paraply og ett Fugla-skjerf. Derimot var de høflige nok, så jeg bare registrerte det som overforsiktighet.

            Etter noen år på veien med Kanari-Fansen burde jeg vel ikke la meg overraske lenger, men jeg synes fortsatt at det er rart at mange av mine medsupportere blir så jævlig provosert av at småunger hos motstanderfansen slenger dritt. (Men nå er jo jeg av typen som ikke blir aggresiv av alkohol, men i godt humør...) Synger man for Fugla i 90 minutter går det etter min mening an å stenge ute uvelkommen "støy".

            Derimot skjønner jeg godt det høye frustrasjonsnivået over vertenes vakter og innleide politistyrker. Regner med at Stavanger (og Drammen) er politisk styrt av høyresiden. Bruker å bli mye rop om politi som løsning på alle utfordringer av det...

            Sleivspark til side: Jeg reagerte sterkt negativt på hvordan vakter og politi oppførte seg. To hundre supportere som er på match for å synge, hoppe og flagge for laget de heier på burde det gå an å kontrollere på en vennlig og imøtekommende tone. At oppgira og engasjerte fans neppe alltid er de mest diplomatiske burde profesjonelle aktører være opplært til å håndtere. Dessverre skapte dette en helt unødvendig misstemning og uro på feltet.

            Det er min klare oppfatning at måten sikkerhetspersonellet på Viking stadion opptrådte på var klart provoserende og unødvendig! Det var aldri noen grunn til å anta at det skulle bli tilløp til bråk og Stavangerpublikummet var aldri i fare for å bli utsatt for ubehageligheter av noe slag.

            Som medlem av Kanari-Fansen er det skuffende, slik som vi har opptrådt land og strand rundt de siste åra - med unntak av den uheldige Moldeturen - å oppleve at vi blir møtt med fordommer og uvitenhet! Mekanismene fra rasisme og, et eksempel grepet helt ut av løse lufta, homofobi er svært gjenkjennelige.

            Det betyr at styret i Kanari-Fansen fortsatt har en lang vei å gå i å jobbe for at det fortsatt skal være trivelig å reise på borteturer rundt i Norge - for hele KFL. Det må da gå an å få det inn etter hvert at vår ultrasvirksomhet ikke kan sammenlignes med voldelige fotballsupportere, eller degenererte tapere om du vil!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Kølla Riisa
              Seniormedlem
              • Jun 2004
              • 1021

              Tragisk å høre på denne sytinga. Jeg er helt enig i at politiet overreagerte, men utrolig barnslig oppførsel av gjeng fra lillestrøm. Støtten til laget må vel være viktigere enn å framheve seg selv. Den hetsen mot politiet og tåpelige bannere minner mer om en mentalitet som ikke hører hjemme på norske fotballbaner. Håper for all del at ikke dette kommer til å utvikle seg. Lag heller noen flott bannere med Lillestrøm på. Hva har Ultras osv med klubben vår å gjøre.

              Raseriet fra en del supportere på viking stadion minner meg om at de kanskje ikke er modne nok til å dra utenfor lillestrøms grenser. I hvertfall ikke uten støttekontakt!!

              Alt for Lillestrøm!!!!
              Gratulerer med et herlig innlegg. Hvis vi ikke støttet laget hadde vi ikke vært der etter 2 av våre kamerater hadde blitt kastet ut av nevnte vaktgjeng?

              Utrolig inteligent den siste der. Jævla umodent å ikke stå opp for kamerater og andre medsupportere når de blir herset med av ordensmaktene.

              Når det gjelder bannere du trekker inn er det så dumt at du fortjener ikke svar men jeg gjør det alikevel. Det største gulsvarte banneret som hang på Viking Stadion var laget av de fæle ultrasee, på banneret sto det: Flisbyens Krigere

              Kan ikke du bare holde deg hjemme neste gang hvis det blir for provoserende med en levende supporterkultur.

              Eventuelt finnes det alternativer som Blåhvalene pg Stormen

              Kommentar

              • techern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 327

                Viking stadion's sikkerhetsgruppe er vel noe av
                det mest bedrøvelige jeg har vært borti før.

                Nei, huff.. bare glem den møkka nå og se frem til en herlig
                kamp og tre nye poeng mot start på sør arena.
                Shut up and focus on the good things

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  Opprinnelig skrevet av techern
                  Viking stadion's sikkerhetsgruppe er vel noe av
                  det mest bedrøvelige jeg har vært borti før.

                  Nei, huff.. bare glem den møkka nå og se frem til en herlig
                  kamp og tre nye poeng mot start på sør arena.
                  Får da virkelig håpe vi får 3 poeng før den tid.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • techern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 327

                    Såklart.
                    Tenkte mer i banen av borte-turer
                    Satser selvfølgelig på 3 poeng den 16
                    Shut up and focus on the good things

                    Kommentar

                    • kid
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2006
                      • 68

                      tenkte bare jeg skulle si, at vi får masse skryt på hordene sitt forum.
                      de mener KFL er kjempeflinke til å lage liv, og at vi lager god stemning.
                      dette er kanskje ikke helt i samsvar med nevnte oseberg, men synes det var bra å lese noe positivt fra stavanger og.
                      tråden heter fraktisk: Hordene, norges beste på stillhet (samme som banneret i fjor)
                      jeg ble i bedre humør av å lese de fleste av innlegga der.
                      tror det er vikingforum.com?
                      Last edited by kid; 05.09.2007, 14:36.

                      Kommentar

                      • JhnY
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 975

                        Opprinnelig skrevet av kid
                        tenkte bare jeg skulle si, at vi får masse skryt på hordene sitt forum.
                        de mener KFL er kjempeflinke til å lage liv, og at vi lager god stemning.
                        dette er kanskje ikke helt i samsvar med nevnte oseberg, men synes det var bra å lese noe positivt fra stavanger og.
                        tråden heter fraktisk: Hordene, norges beste på stillhet (samme som banneret i fjor)
                        jeg ble i bedre av å lese de fleste av innlegga der.
                        tror det er vikingforum.com?
                        Fra vikingforum.no
                        At Kanarifuglene er gode er for at de har kanskje to tre sanger som de synger igjennom hele kampene, de greier og holde på hele veien. Hadde de hatt mer variasjon i sangene og mer sanger hadde de vært best i Norge.
                        Jeg skjønner faen ikke hvorfor folk tror det der? I stavanger sang vi masse gode gammle slagere pluss de nye "tromme" sangene. Skjønner ikke at folk mener vi synger bare et par sanger under hele kampen.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          Opprinnelig skrevet av JhnY
                          Fra vikingforum.no


                          Jeg skjønner faen ikke hvorfor folk tror det der? I stavanger sang vi masse gode gammle slagere pluss de nye "tromme" sangene. Skjønner ikke at folk mener vi synger bare et par sanger under hele kampen.
                          Det er sånn det har blitt blant folk det, vi synger høyt og bra, men har kun to sanger.
                          La dem leke videre, samme faen hva andre synes, vi vet selv hva som er reelt.

                          Petter

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Opprinnelig skrevet av JhnY
                            Jeg skjønner faen ikke hvorfor folk tror det der? I stavanger sang vi masse gode gammle slagere pluss de nye "tromme" sangene. Skjønner ikke at folk mener vi synger bare et par sanger under hele kampen.
                            Hordene har jo helt forelsket seg i "Viging te eg/me døhr". Smått komisk å høre to supportergrupper som begge sang identisk sang omtrent samtidig.

                            Fra dem var det _ikke_ variasjon.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • kid
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2006
                              • 68

                              Opprinnelig skrevet av kid
                              jeg ble i bedre av å lese de fleste av innlegga der.
                              tror det er vikingforum.com?
                              synes også det var spesielt med fugla til vi dør/viking te me dør

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                I følge Viking var det 213 LSK-fans på bortefeltet i Stavanger.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Dandy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 346

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Hordene har jo helt forelsket seg i "Viging te eg/me døhr". Smått komisk å høre to supportergrupper som begge sang identisk sang omtrent samtidig.

                                  Fra dem var det _ikke_ variasjon.

                                  Hehehe.. sant! Det eneste jeg hørte når jeg så kampen på tv'n fra viking supporterne var den sagen! Ble egentlig rimlig oppgitt
                                  UFC 05!

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    jeg registrerte meg på forumet deres for å kunne posten den rapporten fra kampen i fjor ang hvor mange sanger vi sang i en omgang , var jo MANGE sanger, men får aldri noe bekreftelsesmail fra det jævla forumet deres så jeg får poste det der.
                                    Jeg klarer ikke å skjønne hvor folk har det fra at KFL bare synger et par sanger hver kamp, kan kanskje ha noe å gjøre med at vi holder en sang gående så mye lengre enn noen andre klarer her i norge, misunnelse skaper hat har jeg hørt :-)
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                      I følge Viking var det 213 LSK-fans på bortefeltet i Stavanger.
                                      Da bomma du og Tobben bare med 200.

                                      Jeg var som vanlig rimelig presis da jeg anslo at vi var rundt 200. 8)

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Da bomma du og Tobben bare med 200.

                                        Jeg var som vanlig rimelig presis da jeg anslo at vi var rundt 200. 8)
                                        Løk du da. Jeg har vel aldri diskutert antallet med Tobben. Hvorfor han skrev det på et annet forumet vet bare han selv. Igjen, løk.
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Det står ikke på et annet forum, det står her i denne tråden.

                                          Kommentar

                                          Working...