Ja til levende tribunekultur - nei til vold og unødig provosering
Collapse
X
-
Du har rett i det, og det er hele poenget mitt at man skal unngå dette i forhold til casuals. Og ikke stemple dem å karakterisere dem med negative merkelapper og unngå å se på dem som potensielle voldsutøvere. Jeg tenkte mere i forhold til dem som nettopp konkret planlegger eller forbereder voldshandlinger, men uten at de har utført selve voldshandlingen. Disse ser jeg på som potensielle voldsutøvere.synging, mentalitet - Kanari-FansenKommentar
-
----------------------------------------------------------------------------
Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
----------------------------------------------------------------------------Kommentar
-
Med den respekten enkelte her har for politiet tror jeg ikke at det skader om vi driver med litt forebyggende oss i mellom.----------------------------------------------------------------------------
Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
----------------------------------------------------------------------------Kommentar
-
Ja, skremmende - og for meg fullstendig uforståelig. Kanarifansen har, og skal ha, stor takhøyde for ulikheter. Det vi har til felles er følelsene for fugla. Men "Nei til vold" må vi da vel for fan alle kunne enes om!Kommentar
-
Jeg er imot fotballrelatert vold,
imot at folk i drakt raver rundt kanon på kampdag, kommer i hångemeng i storgata og spyr på bussen på vei hjem,
imot grov sjikanering av motstandere(blandt annet rasisme og homohets),
imot kasting av glass på puben.
Pissing på pubhjørner kan jeg til nød skjønne, må man så må man
Hvis det kommer innslag i media om lsk supportere som avtaler å sloss med en likesinnet gruppe med motstandersupportere(Likt det innslaget som var med start og branncasuals), så kommer jeg til å bli like flau som hvis folket hadde møtt opp med rosa vg-capser og klappere på feltet.
Bare så det er sagt så ser jeg ikke poenget med folk som sloss på lørdagskvelden i storgata over bagateller heller. Enten bør man ha en jævlig god grunn eller så kan man finne seg en ring.Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Hadde de holdt på slik idag hadde jeg absolutt reagert negativt på det.
Opprinnelig skrevet av FC LillestrømHar vel ikke blitt drivet noen heksjakt på disse klovnene som faktisk bidrar til å sette klubben i et dårlig lys, i motsettning til noen potenseille cæsjuals som aldri har gjort noe som helst for å trekke klubben ned i søla..
Mange her som er ute etter å provosere dem virker det som, men er faktisk ikke alltid det er dem (dere ja..) det er snakk om..
Opprinnelig skrevet av Felt CHvordan ser du på folk som raver kanon rundt på kamper,spyr,sjikanerer motstandere,kaster glass,stjæler på bensinstasjoner,pisser på pubhjørner eller havner i håndgemeng i storgata for den saks skyld?
La meg legge til at de tenkte personene er "vanlige" supportere i drakt.
Er disse også tapere som drar DIN klubb ned i søla?
Regner med at flere enn meg er møkk lei debatten.
Vil og foreslå at folk holder seg saklige og unngår personhets for virker som om det er lett å krysse grensen her....Kommentar
-
Fordi jeg mener at akkurat det at det skjer ofte at de går på andre skal de ikke ha på seg. Folk er ute på heksejakt generellt mot casuals, er ikke grense for hva man finner på de. Selvom casuals er negativt, så behøver man ikke å konsekvent LETE etter flere negative sider.Kommentar
-
Har du hørt om begrepet NULLTOLERANSE??? Hva er ofte og hva er sjelden? Spiller ingen rolle!!! Vi snakker om en kultur som aldri må få spre seg videre!!! Og så sitter det noen inne på forumet som hevder de er mot denne kulturen, som i samme moment ikke klarer å ta avstand og skal begynne å definere hva som er ofte og sjelden... Hvis du virkelig er i mot casualskulturen, er du ingen stor taktiker...Kommentar
-
Har du hørt om begrepet NULLTOLERANSE??? Hva er ofte og hva er sjelden? Spiller ingen rolle!!! Vi snakker om en kultur som aldri må få spre seg videre!!! Og så sitter det noen inne på forumet som hevder de er mot denne kulturen, som i samme moment ikke klarer å ta avstand og skal begynne å definere hva som er ofte og sjelden... Hvis du virkelig er i mot casualskulturen, er du ingen stor taktiker...
Dårlig eksempel men vis naboen din hadde gått rundt å slengt dritt til deg hver gang han så deg, så ville det bare bidratt til at du hadde mislikt han enda mer, eller hva? Og dermed tatt enda større motstand fra han.
Forøvrig er det ikke nødvendig å bruke tre spørsmålstegn.
Forøvrig er dette siste innlegg fra meg i denne "debatten". Gidder ikke å bruke min tid på folk som konsekvent nekter å se flere sider av en sak.Kommentar
-
Man må få ha ulike tanker om ting Skotten. Jeg er imot Casuals, men samtidig tror jeg man må klare å se det fra deres egen side for å få noe ut av det. Da vil de ikke føle seg så "spesielle". Vil tro at når folk konsekvent begynner å bruke "degenererte tapere" osv, så vil det mest sannsynlig bare bidra til at miljøet øker.
Dårlig eksempel men vis naboen din hadde gått rundt å slengt dritt til deg hver gang han så deg, så ville det bare bidratt til at du hadde mislikt han enda mer, eller hva? Og dermed tatt enda større motstand fra han.
Forøvrig er det ikke nødvendig å bruke tre spørsmålstegn.
Forøvrig er dette siste innlegg fra meg i denne "debatten". Gidder ikke å bruke min tid på folk som konsekvent nekter å se flere sider av en sak.
Syns eksemplet ditt var godt jeg, men om jeg misliker naboen min så markerer jeg det likevel ikke med vold.
Skal prøve å slutte med tre spørsmålstegn, som jeg innrømmer er et billig retorikertriks på et skriftlig forumKommentar
-
- tapere,
- degenererte tapere,
- casuals,
- pent kledde,
- voldspøbler,
- firma, eller
- dansere?
RoyVaadal.Kommentar
-
Moderatormelding:
Det er slettet flere titalls innlegg etter pålegg fra KFL-styret som ønsker meget streng moderering i tråden.
Avsporinger tillates ikke. Innlegg som inneholder fraser av typen: "det er det dummeste jeg noensinne har lest", "din løk", eller "ta deg en bolle" tillates ikke selv om resten av innlegget har mye fornuftig i seg.Last edited by RoyVaadal; 02.10.2007, 09:27.RoyVaadal.Kommentar
-
Selvjustis som det kalles.
En diskusjon om hva vi godtar i kfl er helt på sin plass.
Flott at flertallet av KFL viser hva de mener om casuals''kulturen''.------- Forza Fugla! -------Kommentar
Kommentar