Kan man profilere UFC sterkt og likevel ha en gruppeuavhengig mening?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

UFC blir forfulgt, ja stort sett uten grunn, rundtomkring på norske fotballstadioner. Men er det bare politiet, arrangører og sikkerhetsvakter sin skyld? Det er jo ikke så mange andre som opplever slik trakassering. Kanskje det er mulig å justere symbolbruken, sin atferd eller unødig provosering slik at det unngås. Jeg mistenker at det skal være mulig.

Hva med å starte med hjemmesidene, og få fram som et av hovedbudskapene at man i tillegg til fantastisk supporterstøtte på tribunen, også vil jobbe hardt for å holde tribunen fri for rasisme og voldspersoner?

Da kan man oppnå både å unngå at feil personer melder seg inn i gruppa og ikke minst at gruppas annerkjenelse øker utad.
    Last edited by RoyVaadal; 02.10.2007, 08:08. Begrunnelse: Utdatert info etter oppklaring.
    RoyVaadal.

Kommentar

• okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

Opprinnelig skrevet av Nordby
      KFL har egen logo, og egne skjerf de også, det betyr da ikke at det alle medlemer skriver, er KFL sin mening om en sak.
      Egne skjerf?

-okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

Opprinnelig skrevet av okb
        Egne skjerf?

-okb!
        KFL har også produsert egne skjerf.
        Tipper de så dagens lys for 7-8 år sida.
        Teksten er " Kanari - Fansen".

Kommentar

• Per Arne
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2347

Opprinnelig skrevet av scages
          KFL har også produsert egne skjerf.
          Tipper de så dagens lys for 7-8 år sida.
          Teksten er " Kanari - Fansen".
          Du tenker ikke på det gule og svart-stripa med rødt rundt skriften "Kanarifugla" med stjerne i hver ende?
          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• scages
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1292

Nei. Teksten er: "Kanari - Fansen". Trykk på begge sider. Kan hende det er så mye som 10 år gammelt. Tida flyr.

Kommentar

• glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

Nei. Teksten er: "Kanari - Fansen". Trykk på begge sider. Kan hende det er så mye som 10 år gammelt. Tida flyr.
              Har det skjerfet. Ikke vakkert akkurat.

Kommentar

• VallerudKanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 308

Kan faktisk være elleve år! Mener jeg fikk mitt til 20-årsdagen.
                Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3568

Denne diskusjonen er blitt veldig steil med i store trekk to grupperinger. UFC på ene siden og motstanderene på den andre siden. Min oppfatning av dette går mye på Enig/Uenig stemmene hvor de profilerte UFC-medlemmene stort sett er enig i hverandres meninger, og contra uenig i motstanderenes meninger.

Slik jeg har forstått saken blusset den opp etter Stavanger episoden (hvor jeg ikke var tilstede). Etter det som har kommet frem er sikkerhetsansvarlig i Stavanger kjent som en bastant motstander av Ultras-kulturen, og ga klar beskjed på forhånd om hvordan han ville håndtere flagg/bannere. At da noen velger å overse disse advarslene må stå for deres egen regning, og de må akseptere avgjørelsen. Kunne han karen i Stavanger håndtert situasjonen som oppstod anderledes? Selvsagt. Det fremstår som en klønete håndtering, men allikevel det var ikke han som fremprovoserte den. Det var vedkommende som dro frem banneret. At vaktene i porten ikke gjorde jobben sin og slapp det inn er en dårlig unnskyldning for å vifte med et banner som det var kjent at ikke var ønsket på stadionen.

Som supportere er UFC en bra gjeng, men de/dere lager unødig støy rundt grupperingen igjennom navn og ikke minst logo. Ultras-navnet minner mange om casuals, og i den jevne nordmann's hode er casuals bråkmakere som slåss i forbindelse med fotballkamper (definisjonen er en annen, men igjennom medias øyne som farger de fleste utenforstående's oppfatelse blir dette og den mest brukte definisjon). MB tror jeg og vil slite litt med dette da folk flest tenker andreledes når de hører og ser navnet.

Den maskerte supporteren til UFC er en tøff logo, men bringer fort (i hvertfall i mine øyne, og muligens mange andre utenforstående) assosiasjoner med blitzere, danske FZere, og andre profesjonelle gatedemonstranter. En kar kledd som UFC-logoen (har forøvrig aldri sett noen kledd slik på kamp, så jeg ser ikke helt poenget med en slik logo) hadde jeg forventet å se på tv i forbindelse med WTO-toppmøter, og ikke på fotballkamp.
                  Last edited by MortenA; 16.09.2007, 12:54. Begrunnelse: Presisering
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

Moderatormelding:

Det er slettet diverse innlegg etter pålegg fra KFL-styret som ønsker meget streng moderering i tråden.

Avsporinger tillates ikke. Innlegg som inneholder fraser av typen: "det er det dummeste jeg noensinne har lest", "din løk", eller "ta deg en bolle" tillates ikke selv om resten av innlegget har mye fornuftig i seg.
                    Last edited by RoyVaadal; 02.10.2007, 09:26.
                    RoyVaadal.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Slik jeg har forstått saken blusset den opp etter Stavanger episoden (hvor jeg ikke var tilstede). Etter det som har kommet frem er sikkerhetsansvarlig i Stavanger kjent som en bastant motstander av Ultras-kulturen, og ga klar beskjed på forhånd om hvordan han ville håndtere flagg/bannere. At da noen velger å overse disse advarslene må stå for deres egen regning, og de må akseptere avgjørelsen. Kunne han karen i Stavanger håndtert situasjonen som oppstod anderledes? Selvsagt. Det fremstår som en klønete håndtering, men allikevel det var ikke han som fremprovoserte den. Det var vedkommende som dro frem banneret. At vaktene i porten ikke gjorde jobben sin og slapp det inn er en dårlig unnskyldning for å vifte med et banner som det var kjent at ikke var ønsket på stadionen.
                      Vi fikk beskjed på forhånd om at bruk av Ultras var forbudt. Logoen var ok. Jeg hadde selv med et flagg som sikkerhetsansvarlig selv så over og godkjente. At de plutselig skal forby det også i pausa er vanskelig for oss å vite.

Det som utløste bråket var altså et flagg med en logo som ble godkjent i døra av av sikkerhetsansvarlig for bortefans i Stavanger.

Å konkludere med at det var LSK-fans som fremprovoserte bråket er derfor en kjempebom av dimensjoner!

Når man ikke var tilstede, og tydeligvis ikke har sjekka fakta godt nok, bør man la være med å konkludere synes jeg.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

Kommentar

Working...