KFL ut av NSA?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Opprinnelig skrevet av e.d
    Nsa forbinder jeg med billige landskampbilletter og ræva stemning på landskampene. Skulle gjerne likt å se vedtektene og handlinsgsplanen til Nsa. Men slik de framstår for meg så er de en latterlig organisasjon. Kanskje KFL burde melde seg ut og så burde vi prata med de andre supportegruppene i norge å dannet en ny supporterorganisasjon som hadde fokus på tribuneliv , tribunekultur og supporternes rettigheter. jeg mener disse 5 punktene er viktige og jobbe for:

1.
    Sikre fotballsupportereres grunnleggende rettsikkerhet uansett hvilken tribunekultur de står for eller uansett åssen de går kledd.

2.
    Få bort sikkerhetshysteriet på norske fotballbaner.

3.
    jobb for i få innført tribunekultur og tribuneliv på supporternes premisser.

4.
    Jobb for å få bort seter fra ståtribunene.

5.
    ikke la sakalte sikkerhetssjefer i klubbene få diktere og definere tribunekulturen. det har ikke sikkerhetssjefene noe som helst med. Det er supporterne som skal bestemme tribunekulturen.

Se til Tyskland og hvordan supporterne har vært organisert der og hvordan de har fått gjennomslag for sine krav. Det er kjempestemning på kampa i Tyskland. Ikke se til england fordi der har supporterne vært dårlig organisert og de har latt seg overkjøre slik at det nesten ikke finnes tribuneliv der borte lenger.
    Hvorfor ikke få NSA til å gjøre nettopp dette? Det må da være enklere enn å begynne med en helt ny organisasjon?

Petter

Kommentar

• KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

www.fotballsupporter.no er nettsidene til Supporteralliansen. Går an å finne vedtekter, formål og styresammensetning der bl.a.

Vegard Hjermundrud er kanskje den i KFL som har hatt tettest kontakt med NSA. Kunne vært artig å høre hans synspunkter.

Jeg ser at KFL ikke er representert i styret i NSA. Hvis man mener at NSA har livets rett og at det er naturlig at KFL opprettholder medlemskapet sitt der, burde en så stor supporterklubb som KFL aktivt søke styreposisjon. Da vil man også på en helt annen måte kunne sette dagsorden og være en pådriver for at NSA kan jobbe for mer enn å tilrettelegge for at det blir arrangert supportercup.

I utgangspunktet er jeg svært for tanken om en overbygning for de norske supporterklubbene ut fra den gode, gamle tanken om at samhold gjør sterk. NSA burde ha livets rett for å sette dagsorden for de prinsipielle sidene for norsk supporterliv som er felles for supporterklubbene uavhengig av klubbtilhørighet.

Her burde alle de store supporterklubbene være interessert i å dra lasset sammen. Tross alt bør ikke dette være arenaen for om man synes trommer er teit eller ikke...
      Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

Opprinnelig skrevet av Lars
        men er det noen her som tror at NSA er interresserte i KFL, Norges nest største supporterklubb, sine meninger?
        Hvorfor skulle de ikke det? Er vi på kollisjonskurs med de andre store supporterklubbene når det gjelder de overordna rettighetene og tilrettelegging for godt supportermiljø?

Hvis vi jobber for å få valgt inn en god representant fra KFL på neste årsmøte vil det kanskje være lettere å fremme synspunkter?
        Vidar Evje

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Uten å ha spesielt god kjennskap til saken, vet jeg at KFL har blitt svært så oversett av NSA, f.eks. når det gjelder det å ha et medlem i styret. (Nevnt ovenfor.)

Mulig jeg tar feil, men kan ikke du, petter, fortelle litt om dette? Husker spesielt en episode i vinter da NSA visstnok ignorerte KFL ang. det å ha et styremedlem i NSA.

Kommentar

• sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

Opprinnelig skrevet av Lars
            Uten å ha spesielt god kjennskap til saken, vet jeg at KFL har blitt svært så oversett av NSA, f.eks. når det gjelder det å ha et medlem i styret. (Nevnt ovenfor.)

Mulig jeg tar feil, men kan ikke du, petter, fortelle litt om dette? Husker spesielt en episode i vinter da NSA visstnok ignorerte KFL ang. det å ha et styremedlem i NSA.
            Ikke for å sette deg i noe dårlig lys Lars, men jeg kan ikke huske noe fra i vinter, beklager.

KFL har i mange år hatt et styremedlem i NSA, så det er først i år vi ikke er representert. Undertegnede ble spurt, men takket nei.

Petter

Kommentar

• Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

Jaja, selv den beste kan ta feil... ;-)

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Opprinnelig skrevet av petter
                KFL har i mange år hatt et styremedlem i NSA, så det er først i år vi ikke er representert. Undertegnede ble spurt, men takket nei.

Petter
                Da du virker å ha motforestillinger til hvordan NSA arbeider virker det merkelig at du takket nei til en plass i styret, hvor du da kunne flagget dine synspunkter i større grad. Slik jeg ser det ville det vært naturlig at KFL, som en av Norges største supporterklubber, hadde et medlem i NSA.

Er det noen i KFL som ønsker denne rollen? Kanskje en sak å ta opp på neste styremøte i KFL?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                  Hæ? Han fyren der fremstår som en bedrevitende, politisk korrekt, lissomopposisjonell, pr-kåt organisasjonsape.
                  Mulig han er det også...
                  Jeg har aldri snakket med ham, og kjenner ham ikke så godt som deg. Uttaler meg derfor bare om hvordan jeg har oppfatter ham via media.

Ser også at Petter, som jeg positivt vet kjenner ham, gir ham gode skussmål.

"Når det gjelder Richard Jansen kan det til tider virke som han blir en smule urettferdig behandlet pga den saken med SI for mange år siden. Han er faktisk en ganske så fornuftig fyr, selv om man er uenig i akkurat den saken der. Petter"

Men det er altså ikke det denne debatten dreier seg om. Den handler om KFL skal være medlem av NSA eller ikke.

Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

Fortsatt OT: Richard Jansen har i dag ikke noe verv i NSA så vidt jeg skjønner.
                    Vidar Evje

Kommentar

• sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Da du virker å ha motforestillinger til hvordan NSA arbeider virker det merkelig at du takket nei til en plass i styret, hvor du da kunne flagget dine synspunkter i større grad. Slik jeg ser det ville det vært naturlig at KFL, som en av Norges største supporterklubber, hadde et medlem i NSA.

Er det noen i KFL som ønsker denne rollen? Kanskje en sak å ta opp på neste styremøte i KFL?
                      Jeg personlig ønsket å trappe ned i år da tiden ikke alltid strekker til.

Men, jeg er selvsagt enig i at KFL, som den nest største supp-klubben i Norge må ha en representant i styret i NSA. Vi er avhengige av det dersom vår supporterkultur, som har endret seg såpass i forhold til de andre i Norge, skal bli hørt og synlig for klubber og ordensmakta i Norge.

Petter

Kommentar

• Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

Hvem som sitter i styret i NSA er ikke opp til Kanari-Fansen å velge. Dem som velger det er valgkomiteen til NSA. Vi kan komme med forslag, men vi kjenenr ingen som vil sitte i styret i NSA.

Ingen i dagens styre vil det heller

Men ettersom jeg hører så er NSA på stedte hvil akkurat nå

Kommentar

• MobBoss
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 900

For å komme med styret sin oppfatning av saken. Så er den at vi mener at NSA egentlig ikke jobber med de sakene som er viktige for oss. De jobber mer med billig landskamp billetter og ikke med de sakene som som betyr noe for oss. Som F.eks klmat på tribunen og det å få gjensidig respekt fra ordensmakter og sikkerhets sjefer.

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• MobBoss
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 900

Så vil jeg legge til en egen personlig komentar:
                            Jeg kommer til å ta opp på neste styremøte at jeg mener vi bør sende ett forslag til årsmøte hvor vi stemmer over om vi fortsatt skal være medlemmer av NSA

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• RuneK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 861

En ting er hva vi kunne tenke oss hva NSA skal jobbe med, men hva har vi har gjort for å påvirke NSA til å jobbe med disse sakene som er foreslått tidligere i tråden.

At vi har et medlem i styret i NSA er viktig hvis vi tror vi kan tilføre noe, men det er strengt tatt ikke et must så lenge NSA arbeider for å fremme våre og andre supporteres interesser.Jeg støtter forslaget til Erling her om at jeg synes vi bør ha et medlem i styret.

Kanskje skulle NSA vært på banen med direkte spørsmål om hvilke saker som står høyest i hver av de representerte supporter klubbene. Da kunne vi funnet topp 5 eller 10 som står som viktigste saker å jobbe med.

Jeg synes NSA har gjort en flott jobb, men har nok sakket litt på kreativiteten i det siste. For oss medlemsklubber så er det på tide å benytte NSA, annet en billige landskamp billetter.
                              Støtt FuglaTifo
                              Kontonr: 6201 05 41919

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Hva koster det å være medlem i NSA?

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

Det var en gang 1 krone pr betalende medlem mener jeg å huske.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

Dette er eneste saken NSA har jobbet med siden April (Seriestart!), utenom supportercupen. Dog er dette en meget god sak, men alikvell.

Kommentar

• sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

Det er et maxbeløp, slik at de store organisasjonene skal slippe å betale 2 kr pr medlem som jeg mener det koster.

Kommentar

• RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        http://www.fotballsupporter.no//inde...om_content&tas

Dette er eneste saken NSA har jobbet med siden April (Seriestart!), utenom supportercupen. Dog er dette en meget god sak, men alikvell.
                                        Dårlig link, hvilken sak er dette?
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

Kommentar

• ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

Ang bilettpriser.

Kommentar

Working...