casuals utestengt fra Sør Arena (IK Start)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommasso
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2004
    • 46

    casuals utestengt fra Sør Arena (IK Start)

    http://www.fvn.no/sport/article508879.ece


    diskusjon pågår her nå: http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?t=3577
    Norgesmester 2007
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    meget bra
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

      #3
      Kan noen som vet fortelle meg hva tommel opp og tommel ned betyr i denne tråden?

      -okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        #4
        Tolker jeg det rett, så støtter altså folk i UFC casuals?

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #5
          Nok en gang gir flere folk i UFC hint til at de støtter casuals. Håpløst.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • Krissern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1017

            #6
            Jeg syns det er bra at disse blir utesteng... Håper bare ikke sør arena blir som viging stadio...

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Nok en gang gir flere folk i UFC hint til at de støtter casuals. Håpløst.
              Det behøver ikke å bety det, og jeg tviler på at det betyr det. Det at de sier nei på det innlegget kan foreksempel bety at de mener det er feil å utstenge de 4 uten bevis. F.eks. Alle skal alltid vri på det UFC sier/mener til værste mening.

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1452

                #8
                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Det behøver ikke å bety det, og jeg tviler på at det betyr det. Det at de sier nei på det innlegget kan foreksempel bety at de mener det er feil å utstenge de 4 uten bevis. F.eks. Alle skal alltid vri på det UFC sier/mener til værste mening.
                Når man svarer på "Casuals utestengt fra Sør-Arena" med "uenig" betyr det kun en ting; Man er uenig i at casuals blir utestengt fra kamper. Det mener jeg er å gi støtte til voldspøbler.

                Hvis de mener noe annet får de skrive det. Jeg vrir ikke på noen verdens ting, det er du som tillegger de meninger det ikke er noe grunnlag for i denne tråden.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  Når man svarer på "Casuals utestengt fra Sør-Arena" med "uenig" betyr det kun en ting; Man er uenig i at casuals blir utestengt fra kamper. Det mener jeg er å gi støtte til voldspøbler.

                  Hvis de mener noe annet får de skrive det. Jeg vrir ikke på noen verdens ting, det er du som tillegger de meninger det ikke er noe grunnlag for i denne tråden.
                  Det var et eksempel, og jeg tillegget de absoulutt ingenting.

                  Jeg personlig mener at det blir feil å utestenge de fra matcher, så lenge de ikke har laget bråk på stadion, og så lenge man ikke har bevis på at de har vært med i en slåsskamp noen andre steder.

                  Kommentar

                  • Stone
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2006
                    • 225

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Jeg personlig mener at det blir feil å utestenge de fra matcher, så lenge de ikke har laget bråk på stadion, og så lenge man ikke har bevis på at de har vært med i en slåsskamp noen andre steder.
                    Har de ikke noen av disse gutta på film da...?
                    Isåfall må det jo være helt rett i og kaste de ut etter min mening, spesielt hvis de har organisert denne slåsskampen gjennom sin kontakt med andre supportere.

                    Hadde dette vært et helt vanlig gjeng oppgjør eller lignende som hadde oppstått uten innblanding av fotballen. Med det mener jeg og avtale en slåsskamp først for deretter og gå på kamp, syns det blir for dumt...

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Stone
                      Har de ikke noen av disse gutta på film da...?
                      Isåfall må det jo være helt rett i og kaste de ut etter min mening, spesielt hvis de har organisert denne slåsskampen gjennom sin kontakt med andre supportere.

                      Hadde dette vært et helt vanlig gjeng oppgjør eller lignende som hadde oppstått uten innblanding av fotballen. Med det mener jeg og avtale en slåsskamp først for deretter og gå på kamp, syns det blir for dumt...
                      De har vel en film av bråket jo, men virker jo ikke som om de har brukt den. Da burde de isåfall ha gått ut med dette på sin hjemmeside, ettersom det gir dem mye mer legitimitet til å utestenge de. (Syns iværtfall jeg).

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1452

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Jeg personlig mener at det blir feil å utestenge de fra matcher, så lenge de ikke har laget bråk på stadion, og så lenge man ikke har bevis på at de har vært med i en slåsskamp noen andre steder.
                        Hvordan kan du vite at de ikke har noe bevis? Jeg er enig i at rettssikkerheten skal gjelde også for fotballsupportere, men på hvilket grunnlag Start har tatt denne beslutningen har jeg ingen kjennskap til. Det som er sikkert er at Start har casuals som slåss for kort tid siden og jeg mener denne slåssingen er grunn til å bli kastet ut fra stadion. Det er ingen grunn til å se mellom fingrene på vold.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                          Hvordan kan du vite at de ikke har noe bevis? Jeg er enig i at rettssikkerheten skal gjelde også for fotballsupportere, men på hvilket grunnlag Start har tatt denne beslutningen har jeg ingen kjennskap til. Det som er sikkert er at Start har casuals som slåss for kort tid siden og jeg mener denne slåssingen er grunn til å bli kastet ut fra stadion. Det er ingen grunn til å se mellom fingrene på vold.
                          Som jeg skrev over, da burde de iværtfall skrevet på sin side at de har bevis for dette. Noe de ikke gjør, de begrunner det bare med "av sikkerhetsmessige årsaker".

                          Disse gutta har vel aldri laget noe bråk på Sør Arena, og dermed er ikke det Start kommer med en grunn til å utestenge disse gutta. Men jeg ser poenget ditt, jeg ser bare litt negativt på den trenden som sprer seg i fotballnorge for tiden, hvor det ikke koster klubbene noe som helst å utestenge folk for lange perioder.

                          Kommentar

                          • Stone
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2006
                            • 225

                            #14
                            Vet ikke helt hva det står i lover og regler om akkurat dette, men ser ikke helt hvorfor Start skal behøve å begrunne det noe nærmere egentlig. Hvis de har bevis og det er disse gutta som har blitt utestengt, så vil vel "av sikkerthetsmessige" årsaker være mer enn godt nok. Start som klubb vil på ingen måte bli sett på som en gjeng med voldsuttøvere, ikke vil de ta sjansen på at det utarter seg til å bli slossing på eller i nærheten av stadion heller tenker jeg.

                            NEI til fotball relatert vold...

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Nordby
                              Som jeg skrev over, da burde de iværtfall skrevet på sin side at de har bevis for dette. Noe de ikke gjør, de begrunner det bare med "av sikkerhetsmessige årsaker".

                              Disse gutta har vel aldri laget noe bråk på Sør Arena, og dermed er ikke det Start kommer med en grunn til å utestenge disse gutta. Men jeg ser poenget ditt, jeg ser bare litt negativt på den trenden som sprer seg i fotballnorge for tiden, hvor det ikke koster klubbene noe som helst å utestenge folk for lange perioder.
                              Svarte uten å ha lest det siste innlegget ditt. Slik jeg oppfatter deg nå er vi egentlig enige. Vi mener begge at slåssing mellom casuals er grunn til å bli nektet adgang til stadion, MEN det er viktig at folk ikke blir kastet ut uten grunn. Du har rett i at begrunnelsen til Start kan virke litt tynn, men det er vanskelig å vurdere utenfra hvilken informasjon de sitter på.

                              En ting man må huske på er at hvis det var opp til casualsen selv hadde nok slåsskampene foregått inne på stadion slik som i "glansdagene".
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2756

                                #16
                                Bruk av tomler opp og ned i denne saken er ganske uvørent. Håper jeg.

                                JhnY har nå gitt tommel ned til to innlegg som slutter med "Det er ingen grunn til å se mellom fingrene på vold." og " NEI til fotball relatert vold..."

                                Hvordan skal en tolke dette?
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #17
                                  Jeg vil tolke det som at Jhny er en løk som sitter på jobben og har lite å gjøre.

                                  Tror ikke folk skal legge så veldig mye i det for og si det sånn.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                                    Som jeg skrev over, da burde de iværtfall skrevet på sin side at de har bevis for dette. Noe de ikke gjør, de begrunner det bare med "av sikkerhetsmessige årsaker".
                                    Nei, begrunnelsen er:

                                    Opprinnelig skrevet av fvn.no
                                    Fra og med neste uke vil flere personer involvert i casuals-miljøet i Kristiansand være utestengt fra Sør Arena.
                                    I denne sammenhengen så betyr "casuals-miljø" et miljø som driver med slåsskamper, oppfordrer til slåssing eller støtter slåssing i forbindelse med fotballen.

                                    Dermed burde begrunnelsen om å utestenge personer fordi de tilhører et casuals-miljø være grei? Eller har vi noen som ikke støtter slike utestengelser?
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Felt C
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 776

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Nei, begrunnelsen er:


                                      Dermed burde begrunnelsen om å utestenge personer fordi de tilhører et casuals-miljø være grei? Eller har vi noen som ikke støtter slike utestengelser?
                                      Det har vi helt sikkert og hva har du tenkt å gjøre med det?

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #20
                                        Har ikke noe direkte med denne tråden å gjøre, men discovery skal nå vise "real football factories".

                                        Kommentar

                                        Working...