Fredag 27. juni..
Flisbyen 08
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
4-4 mot Fjellhamar 2 away i dag. Vi leda først 2-0, deretter var Fjellhamar supereffektive og gikk til pause på 4-2. En magisk opphenting ala Rælingen away var i emning, og vi endte på poengdeling og 4-4.
Dette var en match vi helt klart skulle ha vinni, men når alt ble som det ble er vel 4-4 helt ok.
25 tilreisende fra Byen som sang ut ingen.
PetterKommentar
-
Det var en artig kamp detta, vi(fjellhamar 2) stilte med 7 juniorspillere så er fornøyd med at vi greide oss såpass bra. Det var farlig mot slutten og kunne fort endt med scoring for dere. En ting er sikker: dommern dømte mye rart begge veier. Men takk for kampen!Kommentar
-
dommeren fra Feiring hadde ikke helt kvelden nei.
Og ja, Byen skulle ha vunnet.
Men en ting, fy faen så morsomt det er så se på Flisbyen Ballklubb. Der klarer de til og med å legge skikkelige dødballer. Og det gang på gang.
Jeg gleder meg masse til neste match.
Kaptein Davidsen er rå, beste kaptein på Romerike siden Solbakken.
PetterKommentar
-
"referat" er lagt ut: http://idrett.speaker.no/organisatio...lementId=54583I'd rather have a bottle in front of me
than a frontal lobotomy.Kommentar
-
Fra hjemmesidene til Flisbyen:
Opprinnelig skrevet av JensFjellhamar 2 - Flisbyen 4-4 (4-2)
Det er mye rart å si om Flisbyen, men at dem spiller kjedelige kamper, er ikke en av dem.
Mot Fjellhamar 2, stilte omtrent samme laget som sist, og selv om det var tynt med supportere i begynnelsen, rant det på etterhvert. Finn Bjerk hadde raida vaffelkiosken, så det var tomt og alt var som det skulle. Fjellhamar 2 stilte med ett "ungt" lag, sett i forhold til Byen og da stiller vel alle lag med unge lag, men det var et jevnt lag. Ingen ekstremt gode/dårlige, selv om nr 9(?) og spiss nok var hakket vassere enn resten.
Byen går greit opp i en 0-2 ledelse, av henholdsvis Roger og Stian Davidsen, før nevnte nr 9 på Fjellhamar klaska en lavt nede ved stolpen og reduserte til 1-2, så scorer Fjellhamar 3 til (4-2 målet var en perle av et langskudd oppe i vinkelen), og her må jeg dessverre gå litt inn på dommeren.
Hovedgrunnen er at Dommeren fra Feiring har jeg sett på som ganske bra i tidligere kamper, men her ble det mist. 3-2 målet til Fjellhamar er så klar offside at selv uten linjemenn så bør den ses. Også frisparkene fra mitt ståsted gikk på feilgrunnlag. Klokkereine taklinger ble blåst på, og stygge slengere fikk gå, veldig ukonsekvent. Og når da dommeren blåser frispark på en rein takling, for så å markere at han gjør det pga at takler viser knotter, uten å gi gult så ble det rart. Kenneth Faanes ble utsatt for tre overfall, hvor alle tre skulle vært gult kort, fikk ikke frispark på to av dem.
For ordens skyld, dette gikk begge veier. Rant is over.
Andre omgangen til Flisbyen var som andre omgang mot Rælingen + +. Total Byen dominans. Keeperen til Fjellhamar hadde en redning i første omgang som var helt syk, da han får opp armen på en heading fra 50 cm. I andre omgang ble han skyteskive for hissige Byenspillere. Espen Pedersen klarer å heade keeperen midt i panna fra én meter! Keeper rekker ikke å få opp arma før han redder med panna. Byen reduserer til 4-3 ved Edin og Davidsen (scora to!) setter inn 4-4, når det er 10 min igjen. Dette burde Flisbyen ha avgjort helt selv da de har mer enn nok sjanser til å avgjøre, men får liten hjelp av dommeren. En ting er hvertfall sikkert: Byen er 1000 ganger bedre enn LSK på dødballer. Farlig HVER gang
Stian D er fryktelig god, og dominerer veldig bak i forsvaret, når han samtidig scorer to så er det vanskelig å ikke fremheve han, men det begynner å bli litt kjedelig. Godt var det at det var en KJEMPETABBE AV DAVIDSEN, som førte til 3-2 målet. Han er et menneske han også! Kenneth Faanes blir nesten drept der ute, men gir seg ikke. No brain, no pain. Spiller også veldig bra. Stein T kommer til å bli superbra når han får inn formen. Trygg bakover, og godt med offensivt og hadde mange gode løp og innlegg i går. Are A leverer så det står etter, (bruke han som spiss Bjerker'n?) og Kenneth Ø er en spiller etter mitt hjerte; gir seg aldri. Samtidig er midtbanen sterk over hele linja med Mike, Espen P og Buer. Edin gjør et kjempeinnhopp. Vanskelig å trekke fram topp tre i går da jeg synes at alle gutta var gode, og klarer vi å stille full ellever hele sesongen, så skal vi bli vanskelige å kjøre over. Forza Hesta!
Men Fjellhamar idrettslag, se å få flomlysa i orden a. Så jo ikke ballen når det ble slått cornere tilslutt. Ikke var det lys på ene dassen heller. Hvis dette er energisparing for å slippe ut mindre co2, så funker det ikke. Trust me, I know resten.Kommentar
Kommentar