Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Får legge til at Byen startet kampen med 9 mann. 3 av disse skulle i utgangspunktet være innbyttere. Avtalen var å starte kampen senest 17.45, men den avtalen ble ikke holdt. Dommeren blåste i gang 17.35.
Hvertfall ett av målene til Hauerseter var offside (2-1 målet). Hauerseter imponerte ikke, hadde faktisk tro på at Byen skulle ta dem en stund der.
Ny kamp, nye muligheter; neste kamp spilles søndag 12.10 kl.15.00 borte mot Bjørkelangen.
Akerhus Fotballkrets ilegger Flisbyen BK bot på kr 4000,-
Av Jon-Arne Chr. Møller
Personlig synes jeg dette blir helt rammeskeivt.
Jeg var tilstede på kampen dog på andre siden av hvor episoden skal ha utspilt seg.
Dette var forklaringen jeg som leder i Flisbyen BK ga kretsen etter å ha hørt om episoden i etterkant:
--------------------------------------------------------------
Hallo fikk bekreftet at vi ble varslet i pausen og sendte en mann over som snakket til tilskuerne.
Jeg fikk dessverre ikke med meg dette, jeg skal følge opp saken og se på hvordan vi kan/bør håndtere dette bedre ved en liknende situasjon.
Jeg oppfattet heller ikke situasjonen fra andre siden.
Men vi skal selvfølgelig ta dette opp med våre tilskuere og si nok en gang at vi ikke tillater at det drikkes på våre arrangementer.
Hvis det ikke overholdes fra våre tilskuere vil ikke de være velkommene på våre kamper.
Vennlig hilsen Flisbyen BK
her kommer dommen: VEDRØRENDE RAPPORT PÅ TILSKUERE UNDER KAMP 120401149
Akershus Fotballkrets har mottatt rapport fra observatør i ovennevnte kamp. Forholdet som rapporteres er åpenlys øldrikking i tilknytning til kampen. Klubben ble gjort oppmerksom på forholdet, men gjorde lite eller intet for å stoppe det.
Saken er behandlet i kretsens Arbeidsutvalg 1. oktober 2008.
Drøfting:
I sin forklaring har klubben ingen ting annen å anføre enn at de vil se alvorlig på saken og ta det opp med sine supportere.
I en lignende sak tidligere i sesongen (kampen mot Rælingen på Sandbekken) fikk klubben en advarsel, og klar melding om at den saken ville bli brukt skjerpende ved gjentagelse.
Kretsen finner forholdene som er rapportert for dokumentert.
Som kretsen også anførte i forrige sak:
I retningslinjene for utmåling av sanksjoner for 2008, punkt 9 står det:
”Klubben sanksjoneres dersom dens supportere viser upassende opptreden”.
I sin avgjørelse har derfor AFK tatt med tidligere sak som skjerpende. Avgjørelse:
Flisbyen BK ilegges en bot stor kr 4000,-
Sanksjonen er i henhold til Sanksjonsreglementet §2 – 1 (2) a), § 3 – 1 b) og § 3 – 2 (3).
Skjønner faktisk ikke helt hva som er så farlig med at det er noen tilskuere som tar seg en pils å ser på 4.divisjon. Personlig så kan jeg se det fra 2.div og oppover, men 3- 8.divisjon hva faen?
Skjønner faktisk ikke helt hva som er så farlig med at det er noen tilskuere som tar seg en pils å ser på 4.divisjon. Personlig så kan jeg se det fra 2.div og oppover, men 3- 8.divisjon hva faen?
Kommentar