Litt spesielt at de har 10 personer for å gjøre samme jobb som Simon Mesfin gjør i LSK :O
Den deilig lattervekkende vålerengatråden
Collapse
X
-
Julebord på valle:
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
vif sitt økonomiske elende fortsetter. Stabæk fremholder kravet om opsjonspremien 4 mill + renter.
Fra Dagens Næringsliv, papiravisen:
"- Vi mener at Vålerenga skylder oss fem millioner inkludert moms, pluss renter, sier Stabæk-styreleder Espen Moe til Dagens Næringsliv.
(...)
- Vi er i dialog med Vålerenga, men ser at de sliter mye mer enn oss. Nå får vi se hva de kommer tilbake med - vi forsøker å finne en minnelig løsning. Men det må skje noe før nyttår."Sint og tverr på felt NKommentar
-
-
Kult å få denne beskjeden fra Stabæk: - Vi er i dialog med Vålerenga, men ser at de sliter mye mer enn oss. Nå får vi se hva de kommer tilbake medAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
vif sitt økonomiske elende fortsetter. Stabæk fremholder kravet om opsjonspremien 4 mill + renter.
Fra Dagens Næringsliv, papiravisen:
"- Vi mener at Vålerenga skylder oss fem millioner inkludert moms, pluss renter, sier Stabæk-styreleder Espen Moe til Dagens Næringsliv.
(...)
- Vi er i dialog med Vålerenga, men ser at de sliter mye mer enn oss. Nå får vi se hva de kommer tilbake med - vi forsøker å finne en minnelig løsning. Men det må skje noe før nyttår."Kommentar
-
Kommentar
-
Herman Stengel ble i da klar for vif etter at kontrakten med Stabæk gikk ut.
Er ikke mange månedene retten sa at pga den store interessen fra store klubber som Juventus o'l så var verdien hans definitivt så høy at å betale 4 millioner for retten til å kjøpe han for 15 mill var helt i orden. Spesielt at han da kan gå gratis til den samme klubben uten at noen av disse storklubbene viser interesse.
Da gratulerer vi Herman Stengel med ett sportslig selvmord og uvissheten om han får lønn neste måned.
edit:
Forøvrig merkelig å lese denne teksten fra tv2 i forbindelse med rettsaken:
Nå viser det seg at Stengel-opsjonen er mer omfattende enn først antatt. Dersom Stengel går til Vålerenga før 2014 må Oslo-klubben bla opp til sammen 19 (!) millioner kroner for Stabæk-spilleren.I pressemeldingen påtalenemnda sendte ut i ettermiddag står det følgende:
"For spillerettighetene vil Vålerenga måtte betale kr 12.5 mill for spilleren ved overtakelse innen 1. september 2012 og kr 15 mill for overtakelse innen 1. september 2014. Opsjonspremien kr 4 mill kommer ikke til avkortning i denne prisen. Dette innebærer slik nemnda ser det at opsjonen kun er fordelaktig for Vålerenga dersom spilleren før fylte 20 år er verdt over 19 millioner kr i en nasjonal overgang."
Her har de altså en opsjon som sier at de må betale 15 millioner hvis vif henter han innen 1.september, som altså er nesten ett år etter at kontrakten hans faktisk gikk ut. At dette gikk igjennom det Norske rettsapparatet og Nøff uten noen form for sanksjoner er for meg fremdeles en skandale uten sidestykke i Norsk fotball.Kommentar
-
Med tanke på at de betalte 4 mill i opsjon og tapte flere sponsorer må vell Stengel bli den dyreste spilleren vålerenga har hentet på free transfer noen gangKommentar
-
Sikkert populært i spillergruppa at de må kutte i lønn i mens klubben signerer flere på lønnslistaPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Hvordan har de råd til å signere en ung, lovende og sikkert ikke kjempebillig spiller når resten av stallen må tåle 20 % lønnskutt og klubben er fittehåret unna konkurs? Har de engang lov til det? Jeg trodde nff faktisk hadde regler om ansvarlig klubbdrift.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Egne regler for rævbk,Søpla og BergenKommentar
-
Ikke for at jeg tror stengel blir noen hit, men dette irriterer meg så grenseløst. Her driver man en klubb strake veien mot konkurs. Nedbemanner og kutter i lønn, men går å henter, i følge norsk rettsapparat, Norges største talent?
patetisk. Norsk fotball byr meg mer og mer i mot.Kommentar
-
Vålerenga ønsker å komme til enighet med stabæk. Burde de ikke unnagjort det før de signerte kontrakt med dem?Kommentar
-
http://touch.budstikka.no/sport/stab...enga-1.8207043
Vålerenga ønsker å komme til enighet med stabæk.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar