Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Er vel snakk om to vidt forskjellige roller her. Den ilagte karantenen bør etter min mening sones i kampene for det laget han spilte for. Og så kan man jo snu på det: om du blir utvist i Eliteserien, så soner du jo ikke karantenen om rekruttlaget spiller to kamper i mellomtiden.
Når det er sagt, så var det på høy overtid at Martine ble utvist og fikk karantene pga munnbruk.
Poenget her er jo at han har fått TO kampers karantene. Forseelsen er så grov at han blir utestengt fra alle turneringer fram til karantenen er sonet. Sånn er reglene. Hadde han fått én kamp, så hadde han sluppet tribunen i Molde.
Rolle-argumentet er bare piss. Hva om Henning blir sendt på tribunen neste kamp. Skal han da kunne sitte på benken neste kamp, så lenge han er der som spiller? Eller fysio?
Karantene er karantene, det hjelper ikke å sjonglere med hattene.
Poenget her er jo at han har fått TO kampers karantene. Forseelsen er så grov at han blir utestengt fra alle turneringer fram til karantenen er sonet. Sånn er reglene.
Som Leif A. nevner;
Kan en eliteseriespiller sone to kamper i 2.div i f.eks en landskamppause? Han er jo utestengt fra alle turneringer.
Er vel snakk om to vidt forskjellige roller her. Den ilagte karantenen bør etter min mening sones i kampene for det laget han spilte for. Og så kan man jo snu på det: om du blir utvist i Eliteserien, så soner du jo ikke karantenen om rekruttlaget spiller to kamper i mellomtiden.
Når det er sagt, så var det på høy overtid at Martine ble utvist og fikk karantene pga munnbruk.
Uenig. 1. og 2. laget er en felles symbiose som påvirker hverandre, alt er A-stall (med juniorpåfyll v/behov) Det fins ikke noe som heter B-stall i klubbene. Samme gjelder trenerrollen og spillerrollen, kort- og karantenesystemet er og bør være det samme.
Uenig. 1. og 2. laget er en felles symbiose som påvirker hverandre, alt er A-stall (med juniorpåfyll v/behov) Det fins ikke noe som heter B-stall i klubbene. Samme gjelder trenerrollen og spillerrollen, kort- og karantenesystemet er og bør være det samme.
Jeg unnlot med fullt overlegg å bruke betegnelse A- og B-lag nettopp av den grunn....
Og vi kommer ikke til å bli enige. Jeg mener at det er en feil i regelverket når det får slike utslag.
Hadde det dreid seg om andre personer enn Martine hadde jeg sikkert fortsatt diskusjonen i det uendelige, men jeg kjenner at det er grenser for hvor mye jeg gidder å bry meg......
Gidder nok ikke å dra dette til en enorm diskusjon selv. Men for å sette meningen i perspektiv så ville det være tragisk hvis man kan gå ut på banen i en 2. lagskamp som en halvmotivert spiller som helst skulle spilt a-kamp i eget hode, og ikke oppleve at konsekvensene for farlig spill er like alvorlige for eget vedkommende som om det hadde vært a-kamp. Martine ble ikke utvist for farlig spill riktignok, men kort er kort og da er det den ryddigste måten å gjøre det på.
Er også av den grunn direkte røde kort i treningskamper gir karantene i tellende matcher.
Du unnlater det viktigste poenget her, skotten, og det er at dette er en to kampers karantene. Hadde han gitt seg med munnbruken etter det andre gule, hadde han fått 1 kamps karantene og sittet på benken mot Molde. En vanlig karantene gjelder ikke i andre turneringer. Hele greia er at han fortsatte å skjelle ut dommeren både ute på banen og i garderoben etter kampen. Derfor får han 2 kampers karantene, og må derfor holde seg unna all norsk fotball til karantenen er sonet. Fatter ikke at det går an å forsvare Pep Andresen i denne saken. Når han går amok og ødelegger fotballen på den måten, må det få konsekvenser.
Enig i den, men unnlot den delen fordi jeg oppfatter dette som to forskjellige debatter. Jeg er soleklar på at det er riktig å sone a-kamper for kort mottatt på 2. laget, og i den andre diskusjonen er jeg også enig med deg. Riktignok er fotball følelser, men Martine er i en posisjon der han helt klart har et ansvar for å rulle inn årene på riktig tidspunkt.
Denne tråden burde vel strengt tatt få seg en velfortjent pause, er liksom ikke såååååå mye å smelle i bordet med nå som vårt lag fremstår på denne måten... Ikke bare laget, men hele klubben er jo på vei til å visne bort og alle strømlinger og enga gutter kan med god grunn le hele veien til "banken" om dagen!!!
FAEN!!!
Kommentar