Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Martine skal kose seg på tribunen fremover

Han må sitte på tribunen mot Molde til helga.

Kommentar

• Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

Opprinnelig skrevet av *46*
      http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...e-3274324.html

Han må sitte på tribunen mot Molde til helga.
      Det der sier mer om NFF enn om Martine. Er det mulig?!?
      Knurr...

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Hva mener du? Skal det være mulig å unngå karantene ved å ta på seg en annen hatt?

Kommentar

• Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

Er vel snakk om to vidt forskjellige roller her. Den ilagte karantenen bør etter min mening sones i kampene for det laget han spilte for. Og så kan man jo snu på det: om du blir utvist i Eliteserien, så soner du jo ikke karantenen om rekruttlaget spiller to kamper i mellomtiden.

Når det er sagt, så var det på høy overtid at Martine ble utvist og fikk karantene pga munnbruk.
          Knurr...

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Poenget her er jo at han har fått TO kampers karantene. Forseelsen er så grov at han blir utestengt fra alle turneringer fram til karantenen er sonet. Sånn er reglene. Hadde han fått én kamp, så hadde han sluppet tribunen i Molde.

Rolle-argumentet er bare piss. Hva om Henning blir sendt på tribunen neste kamp. Skal han da kunne sitte på benken neste kamp, så lenge han er der som spiller? Eller fysio?

Karantene er karantene, det hjelper ikke å sjonglere med hattene.

Kommentar

• Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

Hehe, tenker det hadde vært furorisk stemning her inne om noe tilsvarende skulle skjedd i LSK. Da hadde det vært "helvetes NFF"!

Kommentar

• Speeder
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 951

Opprinnelig skrevet av Lars
                Poenget her er jo at han har fått TO kampers karantene. Forseelsen er så grov at han blir utestengt fra alle turneringer fram til karantenen er sonet. Sånn er reglene.
                Som Leif A. nevner;
                Kan en eliteseriespiller sone to kamper i 2.div i f.eks en landskamppause? Han er jo utestengt fra alle turneringer.
                Tore Galgerud

Kommentar

• El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

Hmm.. uggugg
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5102

Opprinnelig skrevet av Speeder
                    Som Leif A. nevner;
                    Kan en eliteseriespiller sone to kamper i 2.div i f.eks en landskamppause? Han er jo utestengt fra alle turneringer.
                    Er ikke reglene slik at du må sone i ligaen forseelsen blir begått i, og at du ikke får spille kamper i andre serier før karantenen er ferdigsonet?

Ref Gylfi for noen år siden, da han i 2.div, kalte en kvinnelig dommer for noe litt mer vulgert enn en rose.

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Jo!

(Med unntak for 1 kamps karantene.)

Kommentar

• skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

Opprinnelig skrevet av Leif A
                        Er vel snakk om to vidt forskjellige roller her. Den ilagte karantenen bør etter min mening sones i kampene for det laget han spilte for. Og så kan man jo snu på det: om du blir utvist i Eliteserien, så soner du jo ikke karantenen om rekruttlaget spiller to kamper i mellomtiden.

Når det er sagt, så var det på høy overtid at Martine ble utvist og fikk karantene pga munnbruk.
                        Uenig. 1. og 2. laget er en felles symbiose som påvirker hverandre, alt er A-stall (med juniorpåfyll v/behov) Det fins ikke noe som heter B-stall i klubbene. Samme gjelder trenerrollen og spillerrollen, kort- og karantenesystemet er og bør være det samme.

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Opprinnelig skrevet av skotten
                          Uenig. 1. og 2. laget er en felles symbiose som påvirker hverandre, alt er A-stall (med juniorpåfyll v/behov) Det fins ikke noe som heter B-stall i klubbene. Samme gjelder trenerrollen og spillerrollen, kort- og karantenesystemet er og bør være det samme.
                          Jeg unnlot med fullt overlegg å bruke betegnelse A- og B-lag nettopp av den grunn....
                          Og vi kommer ikke til å bli enige. Jeg mener at det er en feil i regelverket når det får slike utslag.
                          Hadde det dreid seg om andre personer enn Martine hadde jeg sikkert fortsatt diskusjonen i det uendelige, men jeg kjenner at det er grenser for hvor mye jeg gidder å bry meg......
                          Knurr...

Kommentar

• skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

Gidder nok ikke å dra dette til en enorm diskusjon selv. Men for å sette meningen i perspektiv så ville det være tragisk hvis man kan gå ut på banen i en 2. lagskamp som en halvmotivert spiller som helst skulle spilt a-kamp i eget hode, og ikke oppleve at konsekvensene for farlig spill er like alvorlige for eget vedkommende som om det hadde vært a-kamp. Martine ble ikke utvist for farlig spill riktignok, men kort er kort og da er det den ryddigste måten å gjøre det på.

Er også av den grunn direkte røde kort i treningskamper gir karantene i tellende matcher.

Kommentar

• Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

Du unnlater det viktigste poenget her, skotten, og det er at dette er en to kampers karantene. Hadde han gitt seg med munnbruken etter det andre gule, hadde han fått 1 kamps karantene og sittet på benken mot Molde. En vanlig karantene gjelder ikke i andre turneringer. Hele greia er at han fortsatte å skjelle ut dommeren både ute på banen og i garderoben etter kampen. Derfor får han 2 kampers karantene, og må derfor holde seg unna all norsk fotball til karantenen er sonet. Fatter ikke at det går an å forsvare Pep Andresen i denne saken. Når han går amok og ødelegger fotballen på den måten, må det få konsekvenser.

Kommentar

• skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

Enig i den, men unnlot den delen fordi jeg oppfatter dette som to forskjellige debatter. Jeg er soleklar på at det er riktig å sone a-kamper for kort mottatt på 2. laget, og i den andre diskusjonen er jeg også enig med deg. Riktignok er fotball følelser, men Martine er i en posisjon der han helt klart har et ansvar for å rulle inn årene på riktig tidspunkt.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Vel. Det er bare å sende takk og en stor ladning crack-kokain til de trygdede i søpla.

Ufattelig at vi har sunket så lavt at vi er avhengige av denne hjelpen.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Denne tråden burde vel strengt tatt få seg en velfortjent pause, er liksom ikke såååååå mye å smelle i bordet med nå som vårt lag fremstår på denne måten... Ikke bare laget, men hele klubben er jo på vei til å visne bort og alle strømlinger og enga gutter kan med god grunn le hele veien til "banken" om dagen!!!
                                    FAEN!!!

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Vi får prøve motsatt strategi, da.

DEILIG med seier til enga idag!! Fortsatt 8 poeng ned til kvalifisering!

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7130

Steng denne tråden. Den er patetisk, og dessuten helt absurd ute av takt med tabellen.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Tråden er helt utmerket. Et heislag må få lov til å levere en god sesong. Resten er som før.

Kommentar

Working...