Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Jeg sitter med sikre kilder om at Nordea gir seg i vif også..

Kommentar

• Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

Ryker Martin Andresen i vif tror jeg vi mister muligheten for å få Stoor på permanent basis etter sesongen. Måtte ANdresen fortsette å jobbe på Valle.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av Martin83
        Ryker Martin Andresen i vif tror jeg vi mister muligheten for å få Stoor på permanent basis etter sesongen. Måtte ANdresen fortsette å jobbe på Valle.
        Får vi han i det hele tatt ut sesongen? Han har vel kun utlånsavtale til sommeren?
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Martin83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 794

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Får vi han i det hele tatt ut sesongen? Han har vel kun utlånsavtale til sommeren?
          I følge den gamle nettsida er han klar for hele 2012. Om det ligger en «hente tilbake»-klausul i avtalen aner jeg ikke, men har ikke hørt noe om det.

Opprinnelig skrevet av http://old.lsk.no
          Det har lenge vært spekulert i om Fredrik Stoor vil bli LSK-spiller. Sent lørdag kveld ble VIF-spilleren klar for LSK. Den svenske 28-åringen blir leiesoldat for LSK ut 2012.
          - Vi har lånt Fredrik Stoor for denne sesongen fra Vålerenga, og er godt fornøyd med å få han på plass. Han er en spille rmed mye erfaring som kommer til å gli godt inn i gruppa. Magnus Haglund er også veldig godt fornøyd med å få han inn i troppen, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann til LSK.no.

Kommentar

• Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

Jaja, her kommer den enda mer. Tror vif er ute å sykler mer enn vi trodde...

Opprinnelig skrevet av Nettavisen/NA24
            Ifølge Nordbrekken er problemet i Vålerenga, at det er en alt for komplisert og utydelig organisasjonsstruktur. For mange «sjefer» rett og slett slik at ansvaret smuldrer bort.

- Det blir som flasketuten peker på, rene bingoen, sier Nordbrekken.

- Grenselinjen mellom ansvar, makt og myndighet, er for utydelig, fortsetter han.

Han viser til at man har hatt en rekke intervjuer og møter rundt dette temaet. Tidsbruken har vært enorm.

- Det tok Tor Olav Trøim en dag å forhandle frem et kjøp av Marine Harvest, mens vi har brukt over tre år på å forhandle om en forlengelse av samarbeidsavtalen med klubben, noe vi fortsatt holder på med, fortsetter Nordbrekken.

Han sikter da til «banken» i Vålerenga, mannen som sitter på pengesekken, Tor Olav Trøim.

Kommentar

• Martin83
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 794

Slusene er åpne. Her kommer enda mer:

Opprinnelig skrevet av Verdens Gang
              Telenor, som også sponser Vålerenga, vil ikke gå ut med samme kritikk av det sportslige i Vålerenga som Hafslund.

Deres sponsorsjef, Petter Svendsen, merker seg kritikken fra Geitvik kommer med, men mener at når man velger å sponse idrett må man akseptere at det av og til går nedover.
              (...)

- Når vil Vålerengas sponsorkontrakt med Telenor vurderes neste gang?

- Nå over sommeren. Vi har gjort et kartleggingsarbeid nå i forkant av ferien, så vil ledergruppen fatte en avgjørelse rett over sommeren. Dette gjelder ikke bare Vålerenga, men også Rosenborg, Tromsø, Sogndal, Sandnes-Ulf og Start. Vi ser helhetlig på det, sier Svendsen.

(...)

Nordea, en annen av Vålerengas store sponsorer, er også bekymret for klubbens dårlige resultater.

(...)

Nordea har sponsoravtale med Vålerenga ut desember i år. I august vil selskapet ta stilling til om de vil benytte seg av opsjonen de har på sponsing frem til 2014.

- Uro rundt klubben påvirker totalvurderingen vår av sponsoravtalen, men det er ikke bare det som er avgjørende, sier Lambech, som understreker at det er nødvendig at styret og administrasjonen tar tak i utfordringene.

Spørs hvor lenge vif holder på Andresen. Det virker uansett som at problemet sitter ikke bare der men flere steder i klubben...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Stusser mer og mer på argumentasjonen om at Martin har gjort så mye bra på lavere nivåer i søpla at det er verdt å beholde han. Har en kollega med sønn i Oppsal som forøvrig har en meget bra ung årgang som sier at sønnen stakk fra søpla fordi det var elendige forhold der og ungguttene ikke fikk oppfølging i det hele tatt. Kollegaen er søplamann.

I tillegg sa han at spillerne der tenker seg veldig nøye om før de sier ja til søpla som var en selvfølge før.

Det er kun en Osloklubb i de to øverste nivåene og den klarer ikke å tiltrekke seg de lokale talentene en gang lenger.

MA har kanskje hatt de beste arbeidsforholdene noensinne som søplasjef og får ikke til en dritt lenger.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Det er kun en Osloklubb i de to øverste nivåene og den klarer ikke å tiltrekke seg de lokale talentene en gang lenger.
                  Lillestrøm er bare en kort biltur unna.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
                    Lillestrøm er bare en kort biltur unna.
                    Det har Osvold og Faye-Lund funnet ut. Begge er fra Oppsal trur jeg.

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Osvold er fra Lillestrøm, men har spilt for Oppsal. Faye-Lund er fra Oppsal.

Kommentar

• Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

Glem ikke Holmlia-kameratene heller, når vi først er i gang
                        Knurr...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Jeg sitter med sikre kilder om at Nordea gir seg i vif også..

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Kun Hæstad og Muri som støtter Martin: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle241428.ece

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Bergdølmo leder vif`s trening i dag....
                              Martin i krisemøte. Pokker, la mannen sitte i sin gromme stol videree.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Ja ja da er vi flere om det samme ønsket:

Heller første div en rævkjøring fra London

Kommentar

• *46*

Kjøper meg popcorn og setter meg tilbake for å nyte tingenes tilstand og kommende utspill!

Kommentar

• Siggen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 656

Martin ser ut til å merke kjøret...

----------------------------------------------------------------------------
                                    Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                                    ----------------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Best i Norge, Best i Norden, Unike i Europa:

«Best i Norge innen 2010»

Maratontabell Tippeligaen 2008-2012 (128 kamper):
                                      1. Rosenborg 68-40-20 244 poeng
                                      2. Molde 59-33-36 210 poeng
                                      3. Tromsø 57-37-34 208 poeng
                                      4. Vålerenga 57-21-49 192 poeng
                                      5. Stabæk 55-27-46 192 poeng

Vålerengas serieprestasjoner år for år:
                                      2008: 10.-plass, 26 kamper 8-6-12 30 poeng (snitt: 1,15 poeng per kamp). Seriemester: Stabæk 54 poeng (snitt: 2,07 poeng per kamp).
                                      2009: 7.-plass, 30 kamper 12-4-14 40 poeng (snitt: 1,33 poeng per kamp). Seriemester: Rosenborg 69 poeng (snitt: 2,3 poeng per kamp).
                                      2010: 2.-plass, 30 kamper 19-4-7 61 poeng (snitt: 2,03 poeng per kamp). Seriemester: Rosenborg 68 poeng (snitt: 2,27 poeng per kamp).
                                      2011: 7.-plass, 30 kamper 14-5-11 47 poeng (snitt: 1,57 poeng per kamp). Seriemester: Molde 58 poeng (snitt: 1,93 poeng per kamp).
                                      2012: 8.-plass, 11 kamper 4-2-5 14 poeng (snitt: 1,27 poeng per kamp). Serieleder: Strømsgodset 26 poeng (snitt: 2,17 poeng per kamp).

«Best i Norden innen 2013»

Nordiske klubber som er høyere rangert enn Vålerenga (nummer 200) på Uefas klubbkoeffesient:
                                      Fra Danmark: 7
                                      Fra Sverige: 3
                                      Fra Norge: 2 (Rosenborg og Brann)
                                      Fra Finland: 0
                                      Fra Island: 0

«Unike i Europa»

Europa League-kvalik 2008-2009:
                                      PAOK (Hellas): 1-2 (H), 1-0 (B) - røk ut på bortemål

Europa League-kvalik 2011-2012:
                                      Mika (Armenia): 1-0 (H), 1-0 (B)
                                      PAOK: 0-2 (H), 0-3 (B)

Ikke kvalifisert for europacupene øvrige sesonger.

Kommentar

• rælingen kanaris
                                        Kaptein Reketråler
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 1446

Martin får fortsette Hurra, hurra, hurra! Heia Martin!
                                        Custodes
                                        I med og motgang

Kommentar

• Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5918

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                          Martin får fortsette Hurra, hurra, hurra! Heia Martin!
                                          Klart han får bli. Martin har nemlig en langsiktig plan. Den glupeste og mest gjennomtenkte jeg har hørt fra en fotballtrener noen gang:

- Vi har en langsiktig plan; det har vi ikke mestret, det går også på ferdigheter, og noe på selvtillit, og da er det vanskelig å dominere.

- Vi må vinne fotballkamper, og utvikle oss mer for å være gode nok til å spille slik vi gjør, sier Andresen til VG Nett.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

Working...