Det er én tanke som har slått meg: Vålerenga har i år greid å få fram en del svært gode spillere med innvandrerbakgrunn. Den siste tida har de også spilt ganske bra fotball til Vålerenga å være. Samtidig svikter publikum som aldri før. Hvordan passer dette inn i "Vålerenga mot rasisme"-bildet?
Den deilig lattervekkende vålerengatråden
Collapse
X
-
Synes definitivt NFF burde sparke igang noe ala Assyriska i Oslo-området. Er nok ikke mange 1. og 2. generasjons innvandrere som liker arven fra apeberget, uansett hvor godt den er feid under teppet. Samtidig vil man kanskje oppnå en heidundrende internasjonal suksess ala Assyriska, med kamper vist i opptil 80 land. Ville være gunstig for oslo-fotballen og for mange innvandrermiljøers selvfølelse. Innvandrere som har lyst til å gå på fotballkamp slipper dermed å oppleve at de i enda større grad assosiseres med trygdemisbrukere og narkotika.Kommentar
-
Kommentar
-
Synes definitivt NFF burde sparke igang noe ala Assyriska i Oslo-området. Er nok ikke mange 1. og 2. generasjons innvandrere som liker arven fra apeberget, uansett hvor godt den er feid under teppet. Samtidig vil man kanskje oppnå en heidundrende internasjonal suksess ala Assyriska, med kamper vist i opptil 80 land. Ville være gunstig for oslo-fotballen og for mange innvandrermiljøers selvfølelse. Innvandrere som har lyst til å gå på fotballkamp slipper dermed å oppleve at de i enda større grad assosiseres med trygdemisbrukere og narkotika.Kommentar
-
-
Begge lag spilte i divison 1 norra i 2007, altså ekvivalenten til norsk 2. divisjon. En av derbykampene dro dröyt 7000 tilskuere. Forövrig samme antall tilskuere som befant seg på Ullevål i helga."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Endelig er det bekreftet: Arild Rønsen er en tulling, og kanskje noe overraskende også horekunde.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Husker da jeg var på leirskole på Spiterstulen i 7. klasse. Vår klasse + en fra et eller annet sted i Oslo, hvor Arild Rønsen + dattera hans var med. Dattera hans ble veldig interessert i kompisen min, så nest siste dagen kom Rønsen bort og sa "Hør, dattera mi liker deg veldig godt, så du må gjerne gå bort og ha det moro med henne".
Så at han er i den bransjen overrasker meg ikke.Alt for KongenKommentar
-
Nydelig å lese. Pølsepapirklubben fornekter seg ikke. Hver gang de får penger mellom henda, brukes de som om klubben var en full sjømann på landlov i Mombasa.
De absurde lønningene de har på spillere som Hæstad (drøyt fire mill i året) og flere av de andre superstjernene sine kommer til å henge som et blylodd rundt anklene til klubben i lang, lang tid. Nedrykkskandidat i 2010? Jeg holder ikke pusten.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Det absolutt viktigste i artikkelen i mine øyne er: " Og eierne ønsker ikke lenger å finansiere underskuddene."
Niks mer penger fra investorene. I alle år har jo søpla fått penger inn på konto dagen etter landlov fra en altfor snill reder og hans sleske følgesvenn.
Tidligere er det jo blitt kjent at skattedirektoratet har tvangsflyttet Trøim hjem fra Kypros og at han må betale skatt for alle de årene han trodde han hadde sneket seg unna. I følge våre venner i skattedirektoratet var ikke dette den siste "hjemsendelsessaken". Kan vi håpe på samme behandling av motbydelige Fredriksen?Kommentar
-
Nettutgaven har dessverre kuttet noen tomme rader i bunn i forhold til papirutgavens suverene bilde, men dog:
Mange tomme tribuneseter har gitt fire millioner i tapte inntekter. Nå må VIF kutte. Foto: ScanpixVidar Evje
Kommentar
-
Nydelig å lese. Pølsepapirklubben fornekter seg ikke. Hver gang de får penger mellom henda, brukes de som om klubben var en full sjømann på landlov i Mombasa.
De absurde lønningene de har på spillere som Hæstad (drøyt fire mill i året) og flere av de andre superstjernene sine kommer til å henge som et blylodd rundt anklene til klubben i lang, lang tid. Nedrykkskandidat i 2010? Jeg holder ikke pusten.Kommentar
-
http://www.dagbladet.no/2009/12/01/s...renga/9292227/
Han mener Vålerenga har utviklet seg positivt.
- VIF er den klubben med færrest utlendinger i stallen, og i den siste seriekampen hadde vi med 10—11 spillere som er vokst opp i sykkelavstand fra Valle Hovin. Og da snakker vi sykkel uten gir, sier Kaggestad.
Hva mener han egentlig? Dette var spillerne i siste seriekamp for Vålerenga:
Troy Perkins
Amin Nouri
André Muri
Andreas Nordvik
Jarl-André Storbæk
Bojan Zajic
Kristofer Hæstad
Harmeet Singh
Morten Berre
Bengt Sæternes
Luton Shelton
(Mohammed Fellah i 28 min.)
Nouri, Singh og Fellah kunne sikkert sykle uten gir til Valle Hovin fra der de vokste opp.
Hvem er de 7-8 andre?Kommentar
-
I forhold til Tour de France er sikkert Kristiansand og vestlandsbygder en ettermiddagstur i hodet til Kaggestad. Mulig noen hadde klart det. Men Bojan Zajic orker vel knapt å sykle rundt Valhall? Utrolig at Kaggestad kan si seg fornøyd når spillere som har vært der i to år forsatt ikke holder mer enn en omgang.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar