Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av reka
    Hæ!? Man spiller ballen inn i et hull, den går i bue og kommer ut av et annet hull? Jeg tror jeg ler meg ihjæl, Martine må ha garasjen full av slangeolje og dyre støvsugere.
    To tomme bruskasser, ett par søppeldunker og vips så har du millionkontrakt med vålerengen..

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av reka
      Hæ!? Man spiller ballen inn i et hull, den går i bue og kommer ut av et annet hull? Jeg tror jeg ler meg ihjæl, Martine må ha garasjen full av slangeolje og dyre støvsugere.
      Enda litt mer sofistikert var den, Man kan slå ballen mot den skrå platen i midten, slik at du kan få ballen tilbake i brysthøyde. Ikke mindre en genialt, selvfølgelig blir man teknikkens konger av dette.......

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        Tja, alt som teoretisk kunne fått våre spillere til å levere pasningene dit de er tiltenkt, og som ikke koster noe særlig, ville mottas med takk. De har ikke akkurat imponert på fronten, de heller. Greit å bruke til egentrening, vel? Det som er pussig er at Martin klarer å få presse på et egentreningsapparat.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Trener de alene? Som lagspill er det kanskje naturlig at pasningsøvelsene gjøres med en medspiller?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5916

            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Trener de alene? Som lagspill er det kanskje naturlig at pasningsøvelsene gjøres
            med en medspiller?
            Jeg vetta pokker hva VIF-spillerne gjør. Jeg håper våre driver egentrening i tillegg til lagtreningen, for det trengs i det minste for de som signerte før dette vinduet.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • 36.
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2009
              • 121

              Da jeg var liten hadde vi en garasjeport som var knall å slå pasninger på og få tilbake. Ville jeg ha balle i brysthøyde slo jeg den opp på veggen over taket.
              Seksogtredve år

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av 36.
                Da jeg var liten hadde vi en garasjeport som var knall å slå pasninger på og få tilbake. Ville jeg ha balle i brysthøyde slo jeg den opp på veggen over taket.
                Problemet til vif er at slår de ballen i veggen i valhall så kolapser hallen. Den er jo bygd like solid som et korthus.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  Jeg syntes det er latterlig å gjøre narr av noe som våre spillere skriker etter. Tror faktisk at disse maskinene kan være noe for seg for våre spillere. Vi så vel igjennom andreomgangen igår og hele høstsesongen hvor lett våre spillere slår feilpasninger og hvor ofte våre spillere har elendige mottak. Maskinen her kan spesielt være nyttig for sistnevnte (mottak). At man finner måter man kan trene alene på dette er ikke dumt. Men det er jo typisk norsk holdning å være negative til å trene på elementere basisferdigheter som norske spillere, også våre, sammenlignet med utlandske står til stryk. Jeg håper at klubben skaffer slike maskiner og at Bolly, Ohi, Fredrik, Björn, Erling, RUben setter i gang med en gang. Gjerne med Andersson som forbilde. Er selvfølgelig lov å gjøre dette sammen også, men jeg tror repitisjon og konsentrasjon er nøkkelord her. En slik maskin er bedre treningspartner enn folk som knapt klarer å treffe en medspiller.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Jeg syntes det er latterlig å gjøre narr av noe som våre spillere skriker etter. Tror faktisk at disse maskinene kan være noe for seg for våre spillere. Vi så vel igjennom andreomgangen igår og hele høstsesongen hvor lett våre spillere slår feilpasninger og hvor ofte våre spillere har elendige mottak. Maskinen her kan spesielt være nyttig for sistnevnte (mottak). At man finner måter man kan trene alene på dette er ikke dumt. Men det er jo typisk norsk holdning å være negative til å trene på elementere basisferdigheter som norske spillere, også våre, sammenlignet med utlandske står til stryk. Jeg håper at klubben skaffer slike maskiner og at Bolly, Ohi, Fredrik, Björn, Erling, RUben setter i gang med en gang. Gjerne med Andersson som forbilde. Er selvfølgelig lov å gjøre dette sammen også, men jeg tror repitisjon og konsentrasjon er nøkkelord her. En slik maskin er bedre treningspartner enn folk som knapt klarer å treffe en medspiller.

                    Har du misforstått poenget med denne tråden? vif er latterlige uansett, denne tråden er til å poengtere det.
                    Hele greia starta vet med at det mest "spennende" som skjer på valle om dagen er at vif har brukt masse penger på dingser som gjør samme nytte som en vegg...
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Men det er jo typisk norsk holdning å være negative til å trene på elementere basisferdigheter som norske spillere, også våre, sammenlignet med utlandske står til stryk.
                      Nå tror jeg det ikke er typisk norsk, men heller denne trådens deltagere som desperat prøver å lulle seg inn i en fantasi om at søpla blir fantastisk dårlige denne sesongen. Hadde vi investert i denne innretningen ville Haglund blitt genierklært!

                      Forøvrig, med tanke på at vi nå har tre islendinger, to svensker, en bosnier, en kameruner og en nigerianer i stallen (og vi har definitivt hatt høyere andel utledninger før), er det slik at de mister ethvert snev av basisferdigheter så fort de tusler inn portene til Åråsen (i den grad Åråsen har porter)?

                      Det er jo utlendingene som har bra basisferdigheter, mens vi nordmenn og da LSK i særklasse dårligst i landet, er mongloide med ball...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Har du misforstått poenget med denne tråden? vif er latterlige uansett, denne tråden er til å poengtere det.
                        Hele greia starta vet med at det mest "spennende" som skjer på valle om dagen er at vif har brukt masse penger på dingser som gjør samme nytte som en vegg...
                        Hvis man skal le av enga, får man vel nevne at de tapte 3-1 mot Bærum idag ;-)

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          Opprinnelig skrevet av 36.
                          Da jeg var liten hadde vi en garasjeport som var knall å slå pasninger på og få tilbake. Ville jeg ha balle i brysthøyde slo jeg den opp på veggen over taket.
                          Hos oss var det en liten stund lamper med store glasskupler på hver side av garasjeporten :-D
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Hos oss var det en liten stund lamper med store glasskupler på hver side av garasjeporten :-D
                            Utrolig at det knuste så få av de. Dog, lyspærene gikk jo i hele huset når vi begynte å få litt krutt i skoa.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              Hos oss var det en liten stund lamper med store glasskupler på hver side av garasjeporten :-D
                              Muttern og fattern sine porter ble litt slappe... Jeg har isolerte porter med isolasjon i midten og tynt blekk på begge sider - duger ikke til fotball dessverre.

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                En gammel kar oppi høgget der jeg vokste opp så seg lei på at barnebarnet hans og jeg sparka fotball mot garasjeporten hans. Derfor slo han gjennom spiker fra innsida over hele porten. At han ikke lenger kunne åpne porten sin fikk vist våge seg så lenge ungene ikke hadde det morro.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  Opprinnelig skrevet av 36.
                                  Ville jeg ha balle i brysthøyde slo jeg den opp på veggen over taket.
                                  Å få balla i brysthøyde kan umulig være noe å trakte etter.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Jan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2007
                                    • 386

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Å få balla i brysthøyde kan umulig være noe å trakte etter.
                                    Høres ikke akkurat ideelt ut å slå balla i veggen heller.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av Jan
                                      Høres ikke akkurat ideelt ut å slå balla i veggen heller.
                                      Ahhh... Endelig begynner den teutoniske språktåka å lette fra denne. Skjønte aldri helt hva den handlet om før nå.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7080

                                        (VG Nett) Vålerengas Harmeet Singh (21) skal være nær en overgang til den nederlandske klubben Heerenveen.


                                        Nestemann som forlater den synkende skuta. Prosjekt Martin går aldeles fantastisk.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Fra sprøyteforumet hvor optimismen ligner mer og mer på en velutvikla psykose. Vet ikke om jeg skal le eller gråte:
                                          Det er greit å furte fordi man ikke forlenger kontraktene. Men nå må det ikke glemmes at for å få noen til å forlenge må man også ha noe å lokke med.

                                          Jeg forventer ikke at våre unggutter som er gode nok ikke vil ut. Hvis de gir oss noen gode år og noen millioner på konto så er det alt jeg forlanger.

                                          Det er flere i klubben som også har ambisjoner. Og med mye penger på bok begynner den opsjonen på Stengel å virke mer verdifull.

                                          Å byttte Singh mot Stengel + noen ekstra millioner er ingen dum deal. Da har vi nok en talentfull unggutt, noen millioner i banken og noen i NFF/TV2 får seg en overraskelse. Samt en spiller vi igjen kan selge for gode penger om noen år. Kjenner jeg har et sterkt ønske om at Stengelovergang blir en realitet. Både fordi han er en av de mest talentfulle midtbanespillerne i sin generasjon. Men også fordi det hadde vært gøy å peke nese til hylekoret.

                                          Kommentar

                                          Working...