Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 806

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Hvordan har dem penger til å kjøpe Kind Mikaelsen fra Kisa om de ikke kan betale ut lønn til spillerne de allerede har på kontrakt?
    Har det vært snakk om at søpla har vært interessert i å kjøpe denne spilleren? Av det jeg kan finne i RB ser jeg kun at Kisa har vært interesert i å selge...

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Har det vært snakk om at søpla har vært interessert i å kjøpe denne spilleren? Av det jeg kan finne i RB ser jeg kun at Kisa har vært interesert i å selge...
      Det står vel i nyhetstråden at han bestemmer seg over helgen etter at Kisa har godtatt bud fra både LSK og v*f..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Trøim eller hva faen jævelen heter sier han ikke går inn med mer penger før spillerne godtar lønnskutt. Fra januar har de desverre ikke Bojan eller Doffen lenger på lønningslisten sin(mener disse er uten kontrakt). Allikevel, de sliter med å betale lønn, de skylder Odd penger. Hva med å gi dem kjøpstans foran neste sesong. Ikke hadde de hovedsponsor denne sesongen, tviler de får det neste år... Ballen vil bare fortsette å rulle, fryder meg stort!

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Guffen har kontrakt ut 2015, så dem vil uansett ryke på en pen posjon lønn til han neste år og sannsynligvis i 2015 om dem velger å kvitte seg med han. Signerte for fem (!) år i starten av 2011.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            fra nordens barcelona, til nordens fck, til å kopiere godset..... neste må vel være å kopiere lyn da eller?

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Måtte bare lese litt på *** sitt eget forum. FrankO er en type som vet en del om hva som foregår internt i klubben:

              Vålerenga hadde et driftsunderskudd på 30 millioner kroner i fjor, men solgte spillere for 40 millioner kroner. De gikk med andre ord ti millioner kroner i pluss. Da budsjettet for 2013 ble lagt var de alt for naive med inntektsnivået mens utgiftene faktisk økte.

              Dette på grunn av at en haug med personer skulle ha etterlønn som ble plassert over på 2013:
              Martin Andresen
              Veigar Pall Gunnarsson
              Truls Haakonsen
              Yssouf Koné
              Og sikkert flere skjeletter i skapet også.


              Investorene har til nå i 2013 brukt over 20 millioner kroner på Vålerenga. To av disse har gått til å dekke årets bruk - resten har gått til å dekke opp underskuddet vi har hatt.


              De er så klart lei av å spytte penger inn i et stort, svart høl, og krever nå at budsjettet for 2014 kommer på plass før de hjelper oss med det vi mangler i 2013. Vi må kutte 10 millioner kroner på 2014-budsjettet før vi er i mål.


              Det betyr lønnskutt for flere spillere samt at flere øvrige må gå.


              Under Rekdal har Vålerenga kvitta seg med enormt mange spillere og kostnader knyttet til disse. Dette veier opp i stor grad for de pengene som ble brukt på å få Grindheim, Mos, Fredheim Holm osv til klubben. Under Rekdal ender vi opp med å bruke to millioner kroner på sportslig satsing.


              Fra det laget som avsluttet for oss vil vi, per nå, miste Lecjaks, Baffo, Solli og Zajic i tillegg til noen unggutter. To har kommet inn.


              Naturligvis er flere spillere rasende over nyheten i dag og vil løses fra kontraktene sine, mens noen nok vil forstå at et lønnskutt ikke er så verst likevel. Hvis alle spillerne blir fristilt, som jo er det beste for Vålerenga, vil jo en spiller som Hæstad gå glipp av seks millioner kroner de neste to årene. Er det noen som vil gi han mer enn et par millioner i lønn over de neste par årene? Neppe. Så for han vil et lønnskutt være fordelaktig økonomisk slik realiteten er nå. Unge, attraktive spillere som ikke tjener så mye vil nok se for seg en framtid som er bedre om de blir fristilt. Da vil de jo kunne putte overgangssummen i egen lomme og tjene like mye som nå.


              Men igjen: Uten investorhjelp i 2013 ville Vålerenga allerede vært slått konkurs.


              Bare til ettertanke for dem som klager på akkurat dette.
              Det nevnes også at Guffen har såpass lite som minimum 3. mill i året.... Beskjedent.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Jan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2007
                • 386

                Hvis det er tilfelle så er det helt utrolig. Tror jeg kan ramse opp minst 50stk i tippeligaen som er minst 1 hakk bedre enn han.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7080

                  Hvis vif må starte på nytt i 8. divisjon, gjør jeg comeback som dødsmidtstopper.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Kremeksempel på en klubb som har spart seg til fant. Håper Sportsklubben aldri går i den fella igjen og satser som bare faen nå mot 2014
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Artig liste over de store ugiftspostene:


                      • Lønn til Kristofer Hæstad, som har vært ut og inn av laget i år.
                      • Lønn til reservekeeper Lars Hirschfeld.
                      • Etterlønn til tidligere manager Martin Andresen.
                      • Etterlønn til tidligere spiller Veigar Pall Gunnarsson.
                      • Lønn til den 32-årige midtstopperen André Muri.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Hvis vif må starte på nytt i 8. divisjon, gjør jeg comeback som dødsmidtstopper.
                        Jeg er allerede på plass i 7. Div og gleder meg til å spille bortekamp på Valle. Det lukter kortstokk.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Artig liste over de store ugiftspostene:


                          • Lønn til Kristofer Hæstad, som har vært ut og inn av laget i år.
                          • Lønn til reservekeeper Lars Hirschfeld.
                          • Etterlønn til tidligere manager Martin Andresen.
                          • Etterlønn til tidligere spiller Veigar Pall Gunnarsson.
                          • Lønn til den 32-årige midtstopperen André Muri.
                          Denne listen ble presentert av dagbladet. For en deilig dag det var i går, bare leke med tanken om vif synke nedover i divisjonene. Håper Trøim og Co reiser på en lengre ferie.
                          styreleder Christensen sier at ingen i vif er spåmenn, nei du sier ikke det. Det kommer pressekonferanse senere i dag hvor de sikkert sier klubben er reddet ut 2013. Men jeg ser ikke klubben bli reddet i denne omgangen. Sviktende publikum, ingen sponsorer osv så vil krisen oppstå værre en noensinne i løpet av våren 2014.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Tipper dagens pressekonferanse med vif inneholder noe av dette ...Fredriksen redder klubben nok en gang og blir hovedsponsor. Ny satsning og vi skal bli som Bayern Munchen.Vi skal hente etablerte spillere og utfordre toppen osv osv osv.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Tipper dagens pressekonferanse med vif inneholder noe av dette ...Fredriksen redder klubben nok en gang og blir hovedsponsor. Ny satsning og vi skal bli som Bayern Munchen.Vi skal hente etablerte spillere og utfordre toppen osv osv osv.
                              Jeg tror faktisk investorene begynner å gå lei. Klubben styres jo som en gjeng med fulle sjømenn på vei inn i havna. Når alle andre klubbene (med to-tre unntak - mfk, rbk og vif) kutta kostnader og forsøkte å ta den nye økonomiske hverdagen inn over seg, så ga vif Guffen ny kontrakt på beskjedne 5 år - verdt minst 15 mill brutto/før skatt. Muri har ikke noe dårligere kontrakt.

                              Og ikke minst, det er såpass flotte forhold utad at de spillerne med høy lønn gis en del av skylda for situasjonen klubben er i. Jeg ville gått etter dem som ga dem kontraktene... Hvem takker nei til 3 mill i lønn årlig?
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Det er så jævlig digg, for å si det som en tenåring ville sagt det, å lese på forumet til *** om dagen. Syting om økonomi, spleiselag for å redde klubbens økonomi, store forhåpninger om hvem som skal signeres og siste, men ikke minst: bitterheten over at Mikalsen gikk til LSK i stede for ***. Det skal ikke mer til å få meg i virkelig godt humør!
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Børven blir solgt (sikkert for å dekke det man skylder Odd, knut.anm)

                                  Oslo-klubben skal være i dialog med danske FC Nordsjælland om en overgang.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Selger Børven. I tillegg kommer dette - hysterisk!

                                    Spillerne fikk ikke lønn

                                    – Jeg fikk ikke lønn på fredag, ingen andre av spillerne fikk det helle, sier Fegor Ogude til NRK.
                                    Han regner med å forlate klubben.
                                    – Jeg vil ha nye utfordringer og forlater sannsynligvis Vålerenga. Men først skal jeg ha ferie, så får vi se hva som skjer neste sesong.
                                    Vålerenga har annonsert en pressemelding i løpet av formiddagen og har også kalt inn til pressemøte.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6079

                                      Synes litt synd på Ogude. Nå sittern med begge beina i gjørma på Valle. Lurer på hvor han hadde vært nå om han fikk komme til samme klubb som Ujah og Nosa back then.

                                      Fint å se at Børven slipper unna. Landslaget trenger en ordentlig spiss og Børven har vel ikke rukket å bli helt ødelagt enda.

                                      Kommentar

                                      • Patriot
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2010
                                        • 437

                                        Fysj og fy, men Ogude kan faktisk være mannen vi mangler på midtbanen vår ...

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Synes litt synd på Ogude. Nå sittern med begge beina i gjørma på Valle.
                                          Og han har veldig mye lavere lønn enn spillere han er langt bedre enn.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...