Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Hvis jeg har forstått dette riktig kan private max bidra med 1000.- Reklamen kommer ikke før 5 mill er inne.
    Dem kan sikkert kjøpe flere andeler, men kr 1000,- er minimum. Hva skjer med penga hvis det ikke slår inn? Forsvinner dem i det store svarte hullet i Valle?
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      Jeg merker det koker innvendig av sinne når jeg ser den dritten der.
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Ta å klikk på denne linken(ja det er søplas) men her får dere en god latter av denne gjengen.

        Edit: Se nedenfor:-)
        Last edited by Ketil Cantona; 08.04.2014, 11:20.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Ta å klikk på denne linken(ja det er søplas) men her får dere en god latter av denne gjengen.

          http://www.urinentilgelius.xtc
          Eller ikke klikk:

          INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er Vål’enga – 2014

          08. april - 2014 MortenN
          Bakgrunnen er jævlig grei. Klubben når ikke budsjetterte inntekter på sponsorsida – markedet er tørt. Kort oppsummert – klubben må ha inn penger å drive videre på det nivået de har lagt seg på 2014. Alternativet er trist og alternativet er ikke noe alternativ.
          Tekst: Christian Kjellsen, talsmann i Klanen
          Detaljer rundt bakgrunn, framtid og fortid samt endelig eventuelle logo-løsning etc vil bli gitt av klubben førstkommende torsdag.
          Det er kun detaljer!
          Nå er tida inne for handling for oss som er litt over middels opptatt av Vålerenga fotball.
          Vålerengas tilhengere og ikke minst Klanen har vist fotball-Norge de siste 25 åra at innsamling og grasrotengasjement funker – og er en viktig mulighet når det kniper som værst. At andre klubber har lignende aksjoner er vel mer et symptom på hvor ille det står til med fotball-Norges økonomi enn nok en grunn til å komme med smålig kritikk av et velment initiativ for å redde klubbens økonomi. Ham-Kam gjør det, LSK gjør det og nå gjør vi det igjen også. Håper virkelig at alle klubbene når sine mål – og med det sementerer budskapet og dermed viser den ekte drivkraften som ligger bak slike aksjoner.
          Når det kniper er det faktisk grunnfjellet som står opp. Dette er en aksjon som betyr noe og som kun vil ha positive effekter på lang og kort sikt. Det har historien vist.
          Utover dagen og kvelden søndag ble det klart for flere og flere at vi faktisk ”var der igjen”. Samholdet som før har redda klubben seig sakte inn sammen med seierspilsene på Bohemen og på Vertshuset:
          ”Slepp meg fram, jeg er genneral-sponsor” – en sjeldent hørt frase på dassen på Bohemen.
          Kort oppsummert: du er ikke skikkelig Vål’enga før du har opplevd å redde klubben et par ganger. – Dette er ikke ment som drittslenging til de som er så heldige at de fortsatt er unge, pene og spreke, med håret i behold og ikke var med sist gang – men som en påminnelse om Vålerengas unike historie og samhold. Det er dette vi består og av dette vi kommer fra.
          Min innstendige oppfordring til alle med hjertet i Vålerenga er følgende har du eller en du kjenner en tusenlapp eller to å avse – ja, da bør den gis til Vålerenga. Det haster faktisk og utfallet av en god og samlende aksjon er kun oppsider og faktisk historisk sett gull i cup eller serie ca to år etter.
          To be continued, utvidet og oppdatert utover de nærmeste ukene.

          Kjellsen
          Talsmann, Klanen.
          Last edited by Kjell.T.Ring; 08.04.2014, 11:24.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Fra vgd:

            Da er jo på en måte standarden satt for hva vi kan håpe på senere ved forhandlinger med generalsponsor. Det er problemet. Er jo ikke så lenge siden vi dro inn 10 mill fra Nordea.
            Et poeng det her. Her viser klubbene på mange måter sin egentlige markedsverdi?
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Fra vgd:



              Et poeng det her. Her viser klubbene på mange måter sin egentlige markedsverdi?
              10 mill alene for reklamen på brystkassa? Ikke f**n. Da er det andre ytelser/reklameflater med i pakka. Er sannsynligvis kun rbk som blar opp slike summer i norge og dem er jo som kjent ikke investorer, men liker bare å gi rbk over snittet med cash.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • fotballfan
                Medlem
                Hoffnarr
                • Dec 2013
                • 51

                Norsk riksavis med bred nyhetsdekning fra inn- og utland. Kommentarer, helse- og livsstil, reise, privatøkonomi og motor.


                Haha kompetente mennesker som styrer møkka. Håper de fortsetter i dette sporet.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Fra Josimar sitt intervju med Raymond Verhejien:

                  Tidligere Vålerenga-trener, Martin Andresen, sa han hadde implementert dine treningsmetoder, og ga spillerne en uke fri etter en intensiv
                  treningsperiode. Er det essensen av din filosofi?

                  – Nei, det kjenner jeg ikke igjen. Men jeg er ikke overrasket. Det begynner vel å bli en ganske kjent historie etter hvert. Han og hele staben hans kom til Amsterdam og vi snakket sammen i to timer. Hvis en norsk trener gjør det, for å tilegne seg kunnskap, så synes jeg det er veldig bra. Likevel fikk jeg høre at han hadde gjort et stort intervju i Norge hvor han sa han hadde implementert min filosofi. Det ble jeg veldig overrasket over, fordi trenere studerer gjerne 10 til 15 dager, og likevel har de en følelse av at de kun forstår 70-80 %. Med andre ord, det er helt umulig å forstå og kunne dette etter kun to timer med samtaler. Det er en typisk uttalelse fra en uerfaren trener. Når du snakker med store ord gjør du deg også veldig sårbar, fordi du sier ting du ikke klarer å oppfylle.

                  Kommentar

                  • Marit
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2010
                    • 885

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Fra Josimar sitt intervju med Raymond Verhejien:

                    Tidligere Vålerenga-trener, Martin Andresen, sa han hadde implementert dine treningsmetoder, og ga spillerne en uke fri etter en intensiv
                    treningsperiode. Er det essensen av din filosofi?

                    – Nei, det kjenner jeg ikke igjen. Men jeg er ikke overrasket. Det begynner vel å bli en ganske kjent historie etter hvert. Han og hele staben hans kom til Amsterdam og vi snakket sammen i to timer. Hvis en norsk trener gjør det, for å tilegne seg kunnskap, så synes jeg det er veldig bra. Likevel fikk jeg høre at han hadde gjort et stort intervju i Norge hvor han sa han hadde implementert min filosofi. Det ble jeg veldig overrasket over, fordi trenere studerer gjerne 10 til 15 dager, og likevel har de en følelse av at de kun forstår 70-80 %. Med andre ord, det er helt umulig å forstå og kunne dette etter kun to timer med samtaler. Det er en typisk uttalelse fra en uerfaren trener. Når du snakker med store ord gjør du deg også veldig sårbar, fordi du sier ting du ikke klarer å oppfylle.
                    Andas in och andas ut
                    Orkar jag så orkar du

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Det er en typisk uttalelse fra en uerfaren trener. Når du snakker med store ord gjør du deg også veldig sårbar, fordi du sier ting du ikke klarer å oppfylle.
                      Så sant som det er sagt.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Bryr meg ikke fletta om hockey, men enga tapte en finale idag.

                        Yay!
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Det er så deilig å slå Vålerenga. De har snakket om tradisjoner og at det sitter i veggene der. Det er bare så utrolig deilig å slå hele møkka fra Oslo, sier Tommy Kristiansen til TV 2, og legger til:
                          - Nå skal det festes for alle pengene!

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9453

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Kvitta seg med Børven og henta islending som spiss. Faen ass.
                            Faen ass.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Enga blir grusa 3-0 av Sarpsborg 08 og to av de mest avgjørende spillerne er tidligere vif spillere Aaron Samuel og klanens store kulthelt Bojan Zajic. Sistnevnte svarer med å peke nese til Kjetil Rekdal før Reka svarer følgende etterpå:

                              - Da vi sto der i november hadde vi flere møter med Bojan. Vålerenga var i utgangspunktet konkurs. Hadde ikke Tor Olav Trøim og noen andre kommet opp med en aksjeemisjon på 15 millioner kroner, så hadde vi ikke stilt til start i år. Når du ikke har penger til hverken å betale november- eller desemberlønn, så kan du ikke drive å signere spillere, påpekte Kjetil Rekdal.

                              De signerte Herman Stengel, Niklas Gunnarsson, Sivert Helte Nilsen og Vidar Ørn Kjartansson før januar 2014 mens de har signert Alexander Mathisen, Rasmus Lindqvist, Michael Langer og ikke minst Ruben Kristiansen etter dette.

                              Snakk om å drite seg ut foran egne supportere som elsket Bojan, som også hadde ett så stort ønske om å bli i klubben at han tilbydde seg å gå ned masse i lønn, og bli blant de dårligst lønnede førstelagsspillerne i klubben.

                              lenke til saken med Bojan i VG

                              Ikke rart de sliter med å få frem klubbspillere!

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Lenge siden Rekdal har driti seg ut nå (hvertfall noen dager), så det var på tide å ta skikkelig rennafart igjen.. Snakk om å drite seg ut. Hørte dere han under intervju med P4 eller? Tilta helt! Rekdal er en kjempe fin fyr, for vålerengen!

                                Bojan er klasse, endelig kan vi si dette høyt.. Bojan er sjef!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Bojan er klasse, endelig kan vi si dette høyt.. Bojan er sjef!
                                    Er den eneste spilleren i vif jeg faktisk har hatt sansen for. Hadde passet perfekt i mellomrommet hos oss.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Er den eneste spilleren i vif jeg faktisk har hatt sansen for. Hadde passet perfekt i mellomrommet hos oss.
                                      Det har jeg sagt i mange år, eneste vålerengen spilleren jeg kunne tenke meg på laget var Bojan.. Når vi ser hvor lite han krevde i lønn (under 40.000 kr i mnd) er det galskap at ikke flere/større klubber har prøvd seg (dog mulig 08 betaler mer enn hva han selv var villig til å spille for i vålerengen). Bojan er klasse og holder fint nivået ett par år til!

                                      Kommentar

                                      • jerven
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 272


                                        Opprinnelig skrevet av Dagbladet
                                        Investor Tor Olav Trøims aksjonæravtale med Vålerenga går ut etter denne sesongen. Hva som skjer med Oslo-klubben etter det, er høyst usikkert. Etter det VG erfarer er det ikke avklart om Trøim fortsatt ønsker å bidra med nye millioner i årene som kommer.
                                        Her ligger det en potensiell kjempenyhet. Hvis Trøim klipper snora raser fort vif ned til 8. divisjon.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Muri langtidsskadet. Det kommer til å koste noen poeng.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...