Dommertråd 2009

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK N/B
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 830

Dommertråd 2009

Lager en egen tråd for dommere. Kan ta mer av dommerdiskusjonen her, så slipper vi 100 post i kamptråden.
    ------------------------------------------------

Hva faen er det som skjer? Nå er det faen ikke tilfeldigheter lenger. 3 kaper på rad med KJEMPE feil av dommere mot LSK. Som jeg skrev tidligere i kamptråden. Det har gått så langt at jeg ikke klarer å være sint, blir for patetsik. Er samma faen hva spillerene gjør på banen. Det er jo dommerene som avgjør allikevel. Er det vits å stille lag mer?
    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 496

Jeg tror det med dårlig dømming av dommerne jevner seg ut over en sesong. Husker bare for ett par år siden da vi ledet serien i begynnelsen av sesongen, jaggu meg var vi ikke heldig med dommeren. Hjemme mot stabæk i 2007 cupen??

Kommentar

• vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

Dommer? hva mener du. Hvilken dommer?

Kommentar

• Hel1017
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2008
        • 196

Jeg er møkk lei av å lese om hvor dårlige dommerene er.

Helt klart at vi har fått en del avgjørelser mot oss i starten av sesongen, men det er faktisk slik at det gjelder for andre klubber også som presterer bedre enn oss.

Faktum er at per dag dato er Lsk det dårligste laget i TL. Desverre.

En annen ting er at dette maset om dårlige dommere ikke bedrer klubbens rykte som en sutrete klubb.
        Husk at man som supporter faktisk opptrer som en representat for klubben utad.

Skjerpings!
        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

Opprinnelig skrevet av Hel1017
          Jeg er møkk lei av å lese om hvor dårlige dommerene er.
          Om ikke det er lov å ventilere litt her, ellers kommer det til å bli mange koner med blåveis fremover.

Helt klart at vi har fått en del avgjørelser mot oss i starten av sesongen, men det er faktisk slik at det gjelder for andre klubber også som presterer bedre enn oss.

I fleng nevner du?

En annen ting er at dette maset om dårlige dommere ikke bedrer klubbens rykte som en sutrete klubb.
          Husk at man som supporter faktisk opptrer som en representat for klubben utad.
          Og når startet vi bry oss om hva andre supportere mener om oss?

Nei til NFF!

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Dommere gjør mye feil, det er bare å leve med. Noen ganger er det værre enn andre. Utvisninga i dag var meningsløs, men lar en seg hisse opp av sånt er hjerteflimmer faretruende nærme.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Hel1017
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2008
              • 196

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
              Om ikke det er lov å ventilere litt her, ellers kommer det til å bli mange koner med blåveis fremover.

Og når startet vi bry oss om hva andre supportere mener om oss?
              Klart man må slippe ut litt frustrasjon, og det er vel viktig for de fleste av oss, men dommeravgjørelser får man uansett ikke gjort noe med.
              Så hva faen er vitsen med å gå så langt som enkelte gjør her?

Konebanking er heller ikke egenskaper som jeg setter veldig høyt.:evil:

Jeg driter i hva andre supportere mener om LSK, og det er faktisk ikke det jeg er opptatt av.

Før sesongen var det et ønske fra klubbens ledelse og sportslig ledelse at man skulle unngå slike situasjoner som vi så i fjor, hvor media tok tak i hver minste lille ting og vred det mot klubben.
              Samt at det var en del ugunstige uttaleler fra ledere og spillere som klubben ikke ønsker reprise på i år.
              Det er neppe tegn til at media skal være noe snillere mot klubben i år, og da må alle som er innvolvert og har hjerte for klubben tenke på hvordan man ønsker å framstå utad.
              Skal man fortsette den gamle tralten, eller skal man tenke seg om før man prater/ skriver?

Jeg for min del registerer at en del avgjøreler har gått mot oss, men det er ikke grunnen til at vi ligger nederst på tabellen.

Og nå trenger klubben at vi som supportere bruker energi på å støtte spillere, trenere og støtteapperat, for det er her vi kan påvirke resultatene.

Kommentar

• MedlemNR35
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 905

Jeg har vel sagt det meste jeg har lyst å si om dagens dommer i kamptråden. Ellers vil jeg bare si at det er kun 2, max 3 dommer som holder bra nivå i Tippeligaen. Resten er rett og slett söppel med Edvartsen, Espen Berntsen (?)og Roy Helge Olsen i spissen. Det er nesten et hån i mot söppel og nevne de tre navna i samme setning. Så ille er de faktisk.

2-3 gode.
                Mange middelmådig minus.
                3 skandalöse.

Kommentar

• heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2131

Faktum er at vi har fått dommeravgjørelser mot oss som har vært direkte matchavgjørende i de to siste kampene. Alle dommere gjør feil, men når de blir avgjørende må det da være lov til å reagere!
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Hel1017
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2008
                    • 196

Opprinnelig skrevet av heidar
                    Faktum er at vi har fått dommeravgjørelser mot oss som har vært direkte matchavgjørende i de to siste kampene. Alle dommere gjør feil, men når de blir avgjørende må det da være lov til å reagere!
                    Enig, men må vi dra det så jævlig langt?

Kommentar

• athomash
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2007
                      • 118

Noen som kan kjøre statestikk på de kamper Roy Helge har dømt oss???

Tror ikke vi har vunnet mange, men det har helt sikkert vært mange omdiskuterte situasjoner som har gått mot oss.

Han bør degraderes til 4 div, burde ikke engang få gå på linja!

Kommentar

• LSK N/B
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 830

Klart man må slippe ut litt frustrasjon, og det er vel viktig for de fleste av oss, men dommeravgjørelser får man uansett ikke gjort noe med.
                        Så hva faen er vitsen med å gå så langt som enkelte gjør her?
                        Så siden vi ikke får gjort noe med dommeravgjørelser, så skal man ikke nevne de? Jeg personlig bruker ikke de som en unskyldning for en dårlig sesong, men som en del av forklaringen for at det går som det gjør.

Ja jeg er enig at noen går for langt, men vi har mange moderatorer som har som jobb å ta seg av det.

Konebanking er heller ikke egenskaper som jeg setter veldig høyt.:evil:
                        Var ment som et humoristisk innslag i all frustrasjonen min. glemet en . Beklager.

Før sesongen var det et ønske fra klubbens ledelse og sportslig ledelse at man skulle unngå slike situasjoner som vi så i fjor, hvor media tok tak i hver minste lille ting og vred det mot klubben.
                        Samt at det var en del ugunstige uttaleler fra ledere og spillere som klubben ikke ønsker reprise på i år.
                        Det er neppe tegn til at media skal være noe snillere mot klubben i år, og da må alle som er innvolvert og har hjerte for klubben tenke på hvordan man ønsker å framstå utad.
                        Skal man fortsette den gamle tralten, eller skal man tenke seg om før man prater/ skriver?

At journalister i Norge ikke har mer presseetikk en at de går inn å plukker det som passer sakene deres på et fans forum, er deres problem, ikke vårt. Derfor synes jeg ikke vi skal bry oss om det. Forumet blir litt kjedlig om alle skal kun skrive med hode, trenger også de som skriver med hjertet, selv om noen går over streken innemellom.

Og nå trenger klubben at vi som supportere bruker energi på å støtte spillere, trenere og støtteapperat, for det er her vi kan påvirke resultatene.
                        Synes i det store og hele at de fleste som på Åråsen bruker meste av energien sin på støtte laget, her mener jeg at det er greit med en "pipekonsert" spess med tanke på i fjor, og starten i år.

Nei til NFF!

Kommentar

• holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

Som andre har påpekt før meg, jeg vil bare gjenta: Til slutt orket jeg faen ikke se ferdig dagens kamp etter at mannen i svart hadde sagt sitt. Dette handler ikke om:
                          • Dommerne hater oss
                          • De er forutinntatte av NFF
                          • De håper og ønsker vi taper

For meg handler det om at vi konsekvent har en ræva, feit fyr løpende rundt i svart drakt som annullerer mål, deler ut kort i hytt og gevær og at alle fordommene til tv2 tydeligvis leses opp på samtlige samlinger der mennene i svart møtes.

Jeg gidder rett og slett ikke se kamper der dommeren ødelegger kampen, enten laget heter Barcelona, Manchester U, Rosenborg, *** eller Lillestrøm. Fakta er at vi er fradømt straffer, fått mål annullert på feil grunnlag og ellers får utdelt kort over en lav sko, mens andre stadig slipper unna (ref. Fakiri vs. Riseth i kveld)

Jeg påstår overhodet ikke at det er en konspirasjon mot oss. Jeg sliter med å se hvilket motiv dommerne har for å blåse i hytt og gevær. Det henger rett og slett ikke på greip, greit nok. Det jeg derimot sliter noe jævli med er å finne en eneste konsekvent mann i svarte klær. En dommer som ikke er forutinntatt av all søpla tv2 og resten av fotball-Norge konsekvent lirer av seg. Vi er liksom et møkkalag, og ja, da må vi vist ta konsekvensen av det. Kampen i dag var faen meg selve skoleeksempelet på inkonsekvent dømming.

Min påstand: Så lenge hylekoret fritt får lov til å kalle oss et grisespillende lag, ja da er vi det inntil vi beviser det motsatte. Ikke fortell meg noe annet enn at dommerstanden i vårt langstrakte land også tror på dette pisspreiket som har blir preket så lenge, det at vi er et griselag i utgangspunktet, at det nå er en etablert sannhet.

Dommere ser på tv som alle andre dødelige mennesker, og tv2 er dessverre en søplekanal som fritt ytrer sine meninger uten et snev av rot i virkeligheten, og dommerne har nok denne kanalen stilt inn på sin tv hjemme.
                          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2131

Riseth - To gule på to minutter
                            Brann - Ingen gule på 90 minutter

Hvor lå lista?? Skulle du gi kort på alt eller ingenting idag??
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Jeg har vel sagt det meste jeg har lyst å si om dagens dommer i kamptråden. Ellers vil jeg bare si at det er kun 2, max 3 dommer som holder bra nivå i Tippeligaen. Resten er rett og slett söppel med Edvartsen, Espen Berntsen (?)og Roy Helge Olsen i spissen. Det er nesten et hån i mot söppel og nevne de tre navna i samme setning. Så ille er de faktisk.

2-3 gode.
                              Mange middelmådig minus.
                              3 skandalöse.
                              Veldig enig med deg her. Tror mye av problemet kan bli løst om vi får helproffe dommere i Norge. NFF burde ta tak i dette veldig fort, For fotball i Norge kommer til å utvikle seg videre, og gå fortere og fortere, og da kommer det til å bli fler og fler slike situasjoner som i dag. Om de ikke har lyst til det, må de seriøst vurdere videodømming, noe jeg mener ødelegger mye av fotballen.

Nei til NFF!

Kommentar

• dennis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 872

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                Veldig enig med deg her. Tror mye av problemet kan bli løst om vi får helproffe dommere i Norge. NFF burde ta tak i dette veldig fort, For fotball i Norge kommer til å utvikle seg videre, og gå fortere og fortere, og da kommer det til å bli fler og fler slike situasjoner som i dag. Om de ikke har lyst til det, må de seriøst vurdere videodømming, noe jeg mener ødelegger mye av fotballen.
                                Kjør på med utenlandske dommere en 3,4,5,6 serierunder i sesongen og evaluer etter sesongslutt hvordan de rundene da var, kanskje vi da slipper å få kort/utvisninger kun på navnet til den enkelte spiller.....

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Jeg vil gjerne vite hvordan man forklarer at Hassan El Fakiri slipper unna gult kort når han tar tak i ankelen til Nosa som er på vei inn i farlig posisjon med ballen. Det lyste drittunge uten grensesetting av hele fyren da han gjorde det, og det synes jeg faktisk sier alt. Han visste han ville slippe unna med det. Han satt på bakken etter å ha blitt dratt av, lente seg fremover, og tok tak i ankelen på Nosa, og dro bakover. Hvordan går det an å forklare at han slapp unna med noe slikt???

Vi hadde et utvekslingsprogram med Romania i fire-fem serierunder på starten av 2000-tallet. De fikk høye karaktersnitt og masse ros i hver kamp...
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Nightfox
                                    -Brannsupporter-
                                    Bøffel
                                    • May 2006
                                    • 24

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    Som andre har påpekt før meg, jeg vil bare gjenta: Til slutt orket jeg faen ikke se ferdig dagens kamp etter at mannen i svart hadde sagt sitt. Dette handler ikke om:
                                    • Dommerne hater oss
                                    • De er forutinntatte av NFF
                                    • De håper og ønsker vi taper

For meg handler det om at vi konsekvent har en ræva, feit fyr løpende rundt i svart drakt som annullerer mål, deler ut kort i hytt og gevær og at alle fordommene til tv2 tydeligvis leses opp på samtlige samlinger der mennene i svart møtes.

Jeg gidder rett og slett ikke se kamper der dommeren ødelegger kampen, enten laget heter Barcelona, Manchester U, Rosenborg, *** eller Lillestrøm. Fakta er at vi er fradømt straffer, fått mål annullert på feil grunnlag og ellers får utdelt kort over en lav sko, mens andre stadig slipper unna (ref. Fakiri vs. Riseth i kveld)

Jeg påstår overhodet ikke at det er en konspirasjon mot oss. Jeg sliter med å se hvilket motiv dommerne har for å blåse i hytt og gevær. Det henger rett og slett ikke på greip, greit nok. Det jeg derimot sliter noe jævli med er å finne en eneste konsekvent mann i svarte klær. En dommer som ikke er forutinntatt av all søpla tv2 og resten av fotball-Norge konsekvent lirer av seg. Vi er liksom et møkkalag, og ja, da må vi vist ta konsekvensen av det. Kampen i dag var faen meg selve skoleeksempelet på inkonsekvent dømming.

Min påstand: Så lenge hylekoret fritt får lov til å kalle oss et grisespillende lag, ja da er vi det inntil vi beviser det motsatte. Ikke fortell meg noe annet enn at dommerstanden i vårt langstrakte land også tror på dette pisspreiket som har blir preket så lenge, det at vi er et griselag i utgangspunktet, at det nå er en etablert sannhet.

Dommere ser på tv som alle andre dødelige mennesker, og tv2 er dessverre en søplekanal som fritt ytrer sine meninger uten et snev av rot i virkeligheten, og dommerne har nok denne kanalen stilt inn på sin tv hjemme.
                                    Her er jeg fullstendig enig med deg, veldig saklig innlegg. Jeg er veldig ofte uenig med situasjoner de såkalte fotballekspertene tar opp på sportssendingene, og man får en følelse av at det dem sier er opplest og vedtatt. De kommer med en løsning på Magasinet, og det blir siste ord i saken. Siden jeg så dagens kamp fra røde briller skal jeg ikke uttale meg unødvendig provoserende, men Fakiri var aldri i duell med Riseth, bare for å påpeke det. Jeg skal være så tilbøyelig til å si at det ble mer klapping enn buing på dommeren fra mitt ståsted i kveld, noe som kan tyde på en noe skjev fordeling av avgjørelser i vår favør.

Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Riseth - To gule på to minutter
                                    Brann - Ingen gule på 90 minutter

Hvor lå lista?? Skulle du gi kort på alt eller ingenting idag??
                                    Det der er så latterlig usaklig at det faller på sin egen urimelighet. Det har absolutt ingen relevans what so ever at Brann ikke fikk noen gule kort mens Riseth fikk to. Enhver situasjon skal vurderes adskilt fra hverandre, og en dommer kan ikke gå rundt å tenke: "Nå er det på tide jeg gir RBK kort, for Sandefjord har fått 8 gule og 2 røde!". Man kan godt diskutere Risethsituasjonene og eventuelle situasjoner hvor dere mener Brann burde hatt kort, men det der er tilbake på fjortenårsstadiet.

Kommentar

• Håkon
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2006
                                      • 40

Hvordan skal spillerne til slutt forholde seg?

Når dommerne er så lite konsekvente, hvordan skal spillerne til slutt vite hvor grensene går og hva de kan og ikke kan gjøre? Hvis du dømmer like ræva hele tiden og tillater det meste, ja da er du i hvert fall konsekvent. Men slik forskjells behandling som vi nå ser er jo helt umulig å forholde seg til, og vil jo slå feil ut. Og i dag gjorde det det igjen for LSK. :evil:

Kommentar

• Nightfox
                                        -Brannsupporter-
                                        Bøffel
                                        • May 2006
                                        • 24

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Jeg vil gjerne vite hvordan man forklarer at Hassan El Fakiri slipper unna gult kort når han tar tak i ankelen til Nosa som er på vei inn i farlig posisjon med ballen. Det lyste drittunge uten grensesetting av hele fyren da han gjorde det, og det synes jeg faktisk sier alt. Han visste han ville slippe unna med det. Han satt på bakken etter å ha blitt dratt av, lente seg fremover, og tok tak i ankelen på Nosa, og dro bakover. Hvordan går det an å forklare at han slapp unna med noe slikt???

Vi hadde et utvekslingsprogram med Romania i fire-fem serierunder på starten av 2000-tallet. De fikk høye karaktersnitt og masse ros i hver kamp...
                                        Kan jeg få vite når i kampen dette skjedde?

Kommentar

Working...