Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Drømmen min er at vi skal få danske eller svenske dommere til TL. Men jeg har full forståelse for at svenskene og danskene ikke gidder å ha norske dommere til å dømme i sine ligaer.
Makan til tilbakestående blåsekåte tullinger skal man se lenge etter.
Drømmen min er at vi skal få danske eller svenske dommere til TL. Men jeg har full forståelse for at svenskene og danskene ikke gidder å ha norske dommere til å dømme i sine ligaer.
Makan til tilbakestående blåsekåte tullinger skal man se lenge etter.
Jeg har foreslått dette en gang før. Det kunne være en god ide å gjøre dommerene i Norge, Sverige og Danmark profesjonelle, og få den til å rullere på hvor de dømmer. Da slipper vi (forhåpentligvis) at vi supportere sitter igjen med et inntrykk av at dommerene hater oss før første spark på kula.
Et helt objektivt eksempel på håpløs inkonsekvens er jo tilleggstiden som blir lagt til i første omgang. Et bytte og utvisningen kunne forsvart et par minutter. Jeg var helt sikker på at det skulle bli lagt til 3 minutter.
Jeg har foreslått dette en gang før. Det kunne være en god ide å gjøre dommerene i Norge, Sverige og Danmark profesjonelle, og få den til å rullere på hvor de dømmer. Da slipper vi (forhåpentligvis) at vi supportere sitter igjen med et inntrykk av at dommerene hater oss før første spark på kula.
Jeg er helt enig med deg, men det er bare det at norske dommere har så altfor lang vei å gå, før de blir profesjonelle. De er jo rett og slett skandale alle sammen.
Greit nok at vi ikke har vært gode, men dommerne har vært enda mer svake enn det LSK har vært i de siste kampene. Men enn så lenge må man tro at dommerne gjør så godt de kan. Dommerne får hard medfart av observatører og lignende dersom de gjør svake prestasjoner. Edvartsen f eks er blitt fratatt statusen som FIFA-dommer. Dårlig dømming får konsekvenser for dommerne. Noen ganger blir de sendt ned i Adecco for å dømme et par kamper.
Provoserende å se Roy H bare glise til El Fakiri og nærmest gir han ett klapp på skuldra. I tillegg ble Nosa klippet ned uten å få frispark en gang. Hvor er linja? Riseth får gule kort på langt mindre ting.
Jeg er helt enig med deg, men det er bare det at norske dommere har så altfor lang vei å gå, før de blir profesjonelle. De er jo rett og slett skandale alle sammen.
Jeg velger å tro at hvis det eneste disse fløyteblåserne gjorde hver dag var å se på videoer, analysere, trene, se på video, analysere, trene, dømme kamp, trene, analysere, trene, osv osv osv, så ville de faktisk komme opp på et akseptabelt nivå. Det er merkelig at NFF velger å stort sett frede dommerne sine. De må jo se at dommeren er en vesntlig faktor av fotballen. Det er ikke bare stadioner, spillerprofiler, trenerprofiler, supportere, osv som skaper produktet de selger. Derfor tror jeg det vil være det beste for NFF å gjøre dommerne bedre, eller hvertfall gjøre det de kan for å minske mulighetene for at de gjør feil.
Det skjedde cirka etter 87 minutter og var et av de klareste gule kortene jeg har sett i tippeligapen år. Når jeg så dommerjævelen bare smile til Hassan El Fakiri når han tydeligvis hadde sett forseelsen mistet jeg alle illusjoner. Dette var en dommer i lomma på TV2, Alsaker og Wathne.
Brannspillerne grein seg til at Roy Helge skulle gi det andre gule til Riseth, og der og da ble kampen avgjort. Det tok faen meg over et halvt minutt før dommeren gjorde tegn til at han skulle gi noe kort.
Jeg håper for Roy Helge sin skyld at han ikke blir satt opp på Åråsen i år.
Noen som kan kjøre statestikk på de kamper Roy Helge har dømt oss???
Tror ikke vi har vunnet mange, men det har helt sikkert vært mange omdiskuterte situasjoner som har gått mot oss.
Han bør degraderes til 4 div, burde ikke engang få gå på linja!
Roy Helge Olsen på linja ja...fy faen, det glemmer jeg aldri. Jeg er sikker på at til og med styremedlemmer i LSK kasta mynter fra den gamle ærestribunen da gitt;o)
Her er jeg fullstendig enig med deg, veldig saklig innlegg. Jeg er veldig ofte uenig med situasjoner de såkalte fotballekspertene tar opp på sportssendingene, og man får en følelse av at det dem sier er opplest og vedtatt. De kommer med en løsning på Magasinet, og det blir siste ord i saken. Siden jeg så dagens kamp fra røde briller skal jeg ikke uttale meg unødvendig provoserende, men Fakiri var aldri i duell med Riseth, bare for å påpeke det. Jeg skal være så tilbøyelig til å si at det ble mer klapping enn buing på dommeren fra mitt ståsted i kveld, noe som kan tyde på en noe skjev fordeling av avgjørelser i vår favør.
Riseth VS Fakiri siktet ikke til at de var i noen duell i kampen, men at det var ekstremforskjeller i terskelen for å gi gule kort.
At han ikke ga kort til Hassan da han liggende tok tak rundt hele ankelen til Nosa i god posisjon 17 meter fra mål, er helt utrolig da dommeren tydeligvis så det. Han blåste jo frispark.
Se også hvordan dommeren smiler til Fakiri hvis du har opptak av dette, det er faen meg utrolig provoserende når en vet hvordan han flagret med kortene mot Riseth i løpet av 2 minutter og derigjennom avgjorde kampen
Det skjedde cirka etter 87 minutter og var et av de klareste gule kortene jeg har sett i tippeligapen år. Når jeg så dommerjævelen bare smile til Hassan El Fakiri når han tydeligvis hadde sett forseelsen mistet jeg alle illusjoner. Dette var en dommer i lomma på TV2, Alsaker og Wathne.
Det var faktisk så elendig vurdert at til og med Alsaker, av alle, kalte det for håpløst. DA er det ille.
Stian
"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller
Riseth VS Fakiri siktet ikke til at de var i noen duell i kampen, men at det var ekstremforskjeller i terskelen for å gi gule kort.
Aha, jeg følger deg på den. Jeg var rett og slett ikke klar over at Fakiri hadde gjort noe galt.
Fant ut at det skjedde ca 81:50 ut i kampen. Burde nok vært gult kort der. Angående Risethsaken vil jeg være tilbøyelig til å være enig med Huseklepps versjon. Det første var relativt billig, det andre var klart. Begge kortene kom jo som følge av at Brann hadde fått en stor målsjangse ved begge anledninger hvis ikke Riseth hadde avverget det. Spørsmålet er jo hvorvidt det i andre tilfelle bare er en ren duell hvor man skal vinke spillet videre eller om man tolker det som om Riseth spolerer en stor målsjangse, og der er vi alle rimelig inhabil. Men jeg ser hva dere vil frem til.
Det jeg derimot ble mest overrasket over var at dere ikke fikk straffe i Riise-Holmvik-situasjonen. Brann hadde et lignende problem i rundt 04-05. Spillerne holdt seg for død og liv på beina, og da blir det ikke dømt. Jeg er helt enig i at en forseelse er en forseelse, men det blir ikke dømt på det innenfor 16-meteren, verken i Norge eller utlandet. Det handler ikke om å filme og det handler ikke om å fiske seg til så lette straffer som Azar Karadas fikk i Brann-Tromsø-kampen, men det handler om å ikke på død og liv holde seg på beina.
Intensjonen er god, men det er det samme som å holde seg edru og være sjåfør hjem fra byen hver eneste helg i et år: Det blir satt pris på, men man får lite igjen for det og det utnyttes. Alle på tribunen reiste seg og klappet på Olsen for at han ikke dømte, vi var sikker på at han kom til å blåse.
Veldig enig med deg her. Tror mye av problemet kan bli løst om vi får helproffe dommere i Norge. NFF burde ta tak i dette veldig fort, For fotball i Norge kommer til å utvikle seg videre, og gå fortere og fortere, og da kommer det til å bli fler og fler slike situasjoner som i dag. Om de ikke har lyst til det, må de seriøst vurdere videodømming, noe jeg mener ødelegger mye av fotballen.
Helproffe dommer kommer nok også til å la seg påvirke av TVbrann2s fotballpropaganda.
Alternativ 1) ingen fotball på TV2
Alternativ 2) utenlandske dommere
Alternativ 3) trekke laget fra den norske kokoss-serien
Det jeg derimot ble mest overrasket over var at dere ikke fikk straffe i Riise-Holmvik-situasjonen. Brann hadde et lignende problem i rundt 04-05. Spillerne holdt seg for død og liv på beina, og da blir det ikke dømt. Jeg er helt enig i at en forseelse er en forseelse, men det blir ikke dømt på det innenfor 16-meteren, verken i Norge eller utlandet. Det handler ikke om å filme og det handler ikke om å fiske seg til så lette straffer som Azar Karadas fikk i Brann-Tromsø-kampen, men det handler om å ikke på død og liv holde seg på beina.
Intensjonen er god, men det er det samme som å holde seg edru og være sjåfør hjem fra byen hver eneste helg i et år: Det blir satt pris på, men man får lite igjen for det og det utnyttes. Alle på tribunen reiste seg og klappet på Olsen for at han ikke dømte, vi var sikker på at han kom til å blåse.
Jeg kunne knapt sagt det bedre selv. Hyggelig å høre at det finnes fornuftige brann-supportere
En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
***En annen ting er at dette maset om dårlige dommere ikke bedrer klubbens rykte som en sutrete klubb.
Husk at man som supporter faktisk opptrer som en representat for klubben utad***
Hva Faen! Hvem faen bryr seg om hva svette lag rundt om i landet sier eller mener om LSK! Hva VG skriver eller hva Nils Johan Semb sier på TV2 Sporten!
No one likes US,NO one likes us,No one likes us,but we dont care,we dont care,couse we are kanaris,SUPER kanaris,Kanaris from Åråsen enkelt og jævla greit!
Jeg sendet de denne, men forventer ikke noe godt eller selvkritisk svar.
Jeg forventer et svar som passer dommerstanden, nemlig et aroogant og korrupt svar.
Egentlig hadde det vært aller mest morro å troppe opp på kontorene på Ullevold, og spørre de ansvarlige (Les: Rune Pedersen) hva faen det er de nå holder på med.
"Fair Play, hva faen er det? Har dere rett til å ta et bruke et slikt begrep i deres markedføring, når dere selv ikke fremmer RETTFERDIGHET i sporten?
Synes dere i det minste skal klare å sette opp dommere som er om ikke dyktige, for det er de ikke, så i alle fall UPARTISKE. Det burde være et absolutt minstekrav.
La oss se litt på siste 3 serierunder. Før kampen mot Brann i går VISSTE jeg at dommeren ville komme til å gi Brann kampen på et sølvfat.
Så skjedde det også. Jeg tror ikke det fantes en eneste LSK-fan som var overrasket over det vi fikk se. Skuffet, ja. Overrasket, nei på ingen måte.
I Kampen mot RBK finnes INGEN GRUNN til å annulere 2-0. Dømmingen minner om en korrupt italiensk eller afrikansk dommer som har tatt penger før kampen.
Dømmingen er hele veien 70/30 fordel motstanderne, slik er det jo faen brenne meg alltid når LSK spiller.
Mot Tromsø fratas LSKs Myklebust et helt regulært straffespark når han feies ned innenfor 16. Han får ikke frispark engang av NFFs utsendte klovn.
Ca. 6 poeng som NFF tar fra LSK og som sender laget rett ned i møkka. Det er trolig også høyt oppe på NFFs agenda.
Beviset får vi se når kloven Roy Helge Olsen ser en liggende Hassan El-Fakiri holde og trekke en LSK spiller etter ankelen.
Hvorfur inn i helvette gis det ikke gult kort her, når dommeren ser situasjonen? HVORFOR går Roy Helge Olsen bort og smiler og vitser litt med El-Fakiri? Dette skjer på et tidspunkt lenge etter at han har gitt kampen til Brann. Et Brann som allerede har fått minst 2 helt feilaktige straffer hjemme i Bergen i år. Til liten eller ingen debatt.
Jeg heier selv med LSK, en klubb som deres såkalte dommerstand bevisst motarbeider og har motarbeidet i en årrekke. Hva faen er vitsen?
Kom ikke her å si at dømmingen i de tre siste kampene, og i et større perspektiv, de siste åra, i LSks kamper har vært objektiv og rettferdig.
Hvor mye tar dere betalt av RBK og Brann egentlig? FORBANNA RASSHØL, dere kan drite og dra.
Har mistet helt interessen for norsk fotball etter å ha sett Tom Henning Øvrebøs og Roy Helge Olsen siste morroturer.
De kan begge knulle seg selv og hverandre hardt i ræva uten vaselin, og ALDRI komme til Åråsen igjen. Det vil ikke være uproblematisk om de kommer, for å si det slik. Dere må være forberedt på å yte dommerne som fortsetter å dømme så partisk som dette, større risikotillegg.
Hvem faen skal dere sende til Åråsen i neste hjemmekamp egentlig, dere har jo ikke en eneste dommer igjen med snev av troverdighet / som ikke er blitt kompromittert? Når Tommy Skjerven dømmer LSK, har vi tapt 60 % av et relativt høyt antall kamper. Hva er sannsynligheten for at dette er tilfeldig?
LSK har spilt 16 kamper uten å få straffe tildelt. Sist gang satte vi en rekort på enda flere kamper, oppimot 80 kamper, uten å få straffe. Hva er sannsynligheten for at dette er tilfeldig??
Takk for meg, det var det for norsk fotball i denne omgang. Nå skal jeg begynne å følge med på en sport som spilles på like vilkår, og der reglene følges, og der forbundet/dommerne ikke har forutinntatte meninger om utøverne og agrerer deretter. Der en TV-kanal fritt for drive progaganda for noen lag og hets av andre, og dermed former opinionen. Jeg snakker selvfølgelig om fuckings TVbrann2.
Jeg sendet de denne, men forventer ikke noe godt eller selvkritisk svar.
Jeg forventer et svar som passer dommerstanden, nemlig et aroogant og korrupt svar.
Egentlig hadde det vært aller mest morro å troppe opp på kontorene på Ullevold, og spørre de ansvarlige (Les: Rune Pedersen) hva faen det er de nå holder på med.
"Fair Play, hva faen er det? Har dere rett til å ta et bruke et slikt begrep i deres markedføring, når dere selv ikke fremmer RETTFERDIGHET i sporten?
Synes dere i det minste skal klare å sette opp dommere som er om ikke dyktige, for det er de ikke, så i alle fall UPARTISKE. Det burde være et absolutt minstekrav.
La oss se litt på siste 3 serierunder. Før kampen mot Brann i går VISSTE jeg at dommeren ville komme til å gi Brann kampen på et sølvfat.
Så skjedde det også. Jeg tror ikke det fantes en eneste LSK-fan som var overrasket over det vi fikk se. Skuffet, ja. Overrasket, nei på ingen måte.
I Kampen mot RBK finnes INGEN GRUNN til å annulere 2-0. Dømmingen minner om en korrupt italiensk eller afrikansk dommer som har tatt penger før kampen.
Dømmingen er hele veien 70/30 fordel motstanderne, slik er det jo faen brenne meg alltid når LSK spiller.
Mot Tromsø fratas LSKs Myklebust et helt regulært straffespark når han feies ned innenfor 16. Han får ikke frispark engang av NFFs utsendte klovn.
Ca. 6 poeng som NFF tar fra LSK og som sender laget rett ned i møkka. Det er trolig også høyt oppe på NFFs agenda.
Beviset får vi se når kloven Roy Helge Olsen ser en liggende Hassan El-Fakiri holde og trekke en LSK spiller etter ankelen.
Hvorfur inn i helvette gis det ikke gult kort her, når dommeren ser situasjonen? HVORFOR går Roy Helge Olsen bort og smiler og vitser litt med El-Fakiri? Dette skjer på et tidspunkt lenge etter at han har gitt kampen til Brann. Et Brann som allerede har fått minst 2 helt feilaktige straffer hjemme i Bergen i år. Til liten eller ingen debatt.
Jeg heier selv med LSK, en klubb som deres såkalte dommerstand bevisst motarbeider og har motarbeidet i en årrekke. Hva faen er vitsen?
Kom ikke her å si at dømmingen i de tre siste kampene, og i et større perspektiv, de siste åra, i LSks kamper har vært objektiv og rettferdig.
Hvor mye tar dere betalt av RBK og Brann egentlig? FORBANNA RASSHØL, dere kan drite og dra.
Har mistet helt interessen for norsk fotball etter å ha sett Tom Henning Øvrebøs og Roy Helge Olsen siste morroturer.
De kan begge knulle seg selv og hverandre hardt i ræva uten vaselin, og ALDRI komme til Åråsen igjen. Det vil ikke være uproblematisk om de kommer, for å si det slik. Dere må være forberedt på å yte dommerne som fortsetter å dømme så partisk som dette, større risikotillegg.
Hvem faen skal dere sende til Åråsen i neste hjemmekamp egentlig, dere har jo ikke en eneste dommer igjen med snev av troverdighet / som ikke er blitt kompromittert? Når Tommy Skjerven dømmer LSK, har vi tapt 60 % av et relativt høyt antall kamper. Hva er sannsynligheten for at dette er tilfeldig?
LSK har spilt 16 kamper uten å få straffe tildelt. Sist gang satte vi en rekort på enda flere kamper, oppimot 80 kamper, uten å få straffe. Hva er sannsynligheten for at dette er tilfeldig??
Takk for meg, det var det for norsk fotball i denne omgang. Nå skal jeg begynne å følge med på en sport som spilles på like vilkår, og der reglene følges, og der forbundet/dommerne ikke har forutinntatte meninger om utøverne og agrerer deretter. Der en TV-kanal fritt for drive progaganda for noen lag og hets av andre, og dermed former opinionen. Jeg snakker selvfølgelig om fuckings TVbrann2.
DERE ER YNKELIGE.
Uærbødigst, Hamburgkanari"
NFF,hva faen er det?
Lå ikke lokalene demmes utpå Lier engang i tiden?
Meget fin utblåsning der Humburgkanari
Har dratt på meg 2 røde kort i forum sammenheng selv,så Du blir bare smågutten Vidar Riseth
Kommentar