Dommertråd 2009

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

Har ikke sett kampen, så aner ikke om han har gjort mye feil, men snart må de vel skjønne at de norske dommerne ikke er gode nok for å dømme tippeligaen en gang, og hvertfall ikke ute i Europa.

Kommentar

• mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

Opprinnelig skrevet av Serbern
      http://www.vg.no/sport/fotball/artik...p?artid=590420

Har ikke sett kampen, så aner ikke om han har gjort mye feil, men snart må de vel skjønne at de norske dommerne ikke er gode nok for å dømme tippeligaen en gang, og hvertfall ikke ute i Europa.
      Man kan spørre seg hva som ligger til grunn og hvem som velger ut dommere til europecupkamper. Moen og Edvardsen er, som Serbern så korrekt hevder, ikke i nærheten av å levere prestasjoner i tippeligaen som skulle tilsi fornyet tillit i 2010. Hva F*** gjør de ute i Europa da? Rune Pedersen, som i sin tid hadde en høy stjerne som toppdommer, blir bare patetisk når han forsvarer disse og andre norske dommere som gjør en elendig jobb i Norge og Europa, gang på gang. Kanskje ikke så rart at publikum nå reagerer? Fader heller; hvorfor skal disse svina kledd i sort få lov å ødelegge det som skulle vært en fotballfest for oss supportere? Dagens kaktus rekker ikke for de to nevnte dommere. Her snakker vi heller bæsj i pose...
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
      Mr.Jordbakke

Kommentar

• knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9514

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Dagens kaktus rekker ikke for de to nevnte dommere. Her snakker vi heller bæsj i pose...
        Plassert uttafor døra, påtent med ringpigg

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Eliteseriedommere 2010:
          Espen Berntsen
          Svein-Erik Edvartsen
          Dag Vidar Hafsås
          Tom Harald Hagen
          Terje Hauge
          Kristoffer Helgerud
          Ken Henry Johnsen
          Svien Oddvar Moen
          Roy Helge Olsen
          Brage Sandmoen
          Tommy Skjerven
          Per Ivar Staberg
          Kjetil Sælen
          Tom Henning Øvrebø

(VG Nett) Norges Fotballforbund har plukket ut de 14 som skal ta seg av dømmingen i den kommende eliteseriesesongen.

Edvartsen kom flere ganger i negativt fokus sist sesong, og den unge dommeren fikk massiv kritikk fra flere hold - deriblant Aalesund-trener Kjetil Rekdal og RBK-trener Erik Hamrén.

Men dommersjef Rune Pedersen har en rekke ganger gjort det klart at Edvartsen er en mann NFF satser på for fremtiden. Derfor tok Pedersen og Edvartsen initiativ til å få ekstra hjelp av en mental trener sist sesong.
          Er utrolig at Svein-Erik og Roy Helge får domme på toppnivå! Hvordan kan Rune Pedersen si at Edvartsen er en mann NFF skal satse på?! Makkan litt møkka dommer skal du lete lenge etter.

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9514

Pga. "pakkis"-kvota. Velkjent i hockeymiljøet

Roy Helge er pimp.

2cents:

Nei, problemet ligger i at de som er dommere er som regel de gutta som aldri spelte ball sjøl, men som hadde lyst, så når de ble 13-14 år, så så de sitt snitt til å begynne med dømming for å bli en del av fotballverdnen. De består alle kurs som trengs for å dømme, men siden de ikke har spelt sjøl så har de null grunnlag til å forstå spill og situasjoner utifra annet en regelverket.

Og lønna... Über god den. Den gleden (og prestisjen) de pengene gir tar bort fokus fra den trauste, vanlige, kjedlige bi-jobben de har og det faktum at de konstant blir sjikanert av ekle folk (alle i KFL inkl. ) hvor hen de går.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Mental trener til Edvartsen? Ville tro at en tur til optiker og noen timer hver dag til studier av reglene ville vært langt bedre anvendte penger? Om du forårsaker ulykke etter ulykke i trafikken er det oftest enten fordi du har et alvorlig sanseproblem eller fordi du ikke kan reglene.

Kommentar

• Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

En ting skal Edvartsen ha. Til tross for at han er udugelig, så virker han i alle fall noen lunde nøytral. Virker som om han gir rimelig faen i hvem han fornærmer.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

Nå føler jeg for å gå litt mot strømmen her, men såvidt jeg kan huske så bedret vel prestasjonene til Edvartsen seg utover høsten.
                  Så får vi se om en svale for én gangs skyld kan gjøre en sommer (for å vri på et gammelt ordtak).
                  Knurr...

Kommentar

• Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

Øvrebø og hans assistenter er igjen avgjørende i en fotballkamp i europa. Viasat 4 nå!

Kommentar

• Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

Tom Henning er heldigvis ikke blant de 30 dommerne som skal dømme VM i Sør-Afrika. En glad nyhet.

Kommentar

• *46*

Ser ut som om RBK sin Goodwill hos den norske dommerstanden fortsatt står sterkt.

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Ser ut som om RBK sin Goodwill hos den norske dommerstanden fortsatt står sterkt.
                          Tenkte på akkurat det samme. De 15 minuttene jeg så av Superfinalen inneholdt en straffesituasjon (strake armer i ryggen på Aarøy fra Demidov) og et lyserødt kost til Trond Olsen (etterslengen på latinamerikaneren ved cornerflagget) som kun blir frispark.
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Tenkte på akkurat det samme. De 15 minuttene jeg så av Superfinalen inneholdt en straffesituasjon (strake armer i ryggen på Aarøy fra Demidov) og et lyserødt kost til Trond Olsen (etterslengen på latinamerikaneren ved cornerflagget) som kun blir frispark.
                            Hadde det vært teknisk mulig, burde RBK balanseført Goodwillen dem for fra den norske dommerstanden i regnskapet - da ville ikke sist års økonomisk resultat vært så dårlig......

Når skal denne favoriseringen av RBK slutte? Dette er noe man virklig burde ta tak i, men mye mulig dommerstanden ikke ser skogen selv pga alle trærne?

Kommentar

• kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

Tippekonk

Hvilken dommer driter seg ut først? Og Når?

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Opprinnelig skrevet av kimmern
                                Hvilken dommer driter seg ut først? Og Når?
                                Tommy Scherven; Brann-Haugesund; I løpet av det første kvarteret i den første kampen kommen han til å klare å enten 1) Vise ut en Haugesundspiller feilaktig eller 2) gi Brann en gratis-straffe.
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...