Dommertråd 2009
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
http://www.vg.no/sport/fotball/artik...p?artid=590420
Har ikke sett kampen, så aner ikke om han har gjort mye feil, men snart må de vel skjønne at de norske dommerne ikke er gode nok for å dømme tippeligaen en gang, og hvertfall ikke ute i Europa.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Eliteseriedommere 2010:
Espen Berntsen
Svein-Erik Edvartsen
Dag Vidar Hafsås
Tom Harald Hagen
Terje Hauge
Kristoffer Helgerud
Ken Henry Johnsen
Svien Oddvar Moen
Roy Helge Olsen
Brage Sandmoen
Tommy Skjerven
Per Ivar Staberg
Kjetil Sælen
Tom Henning Øvrebø
(VG Nett) Norges Fotballforbund har plukket ut de 14 som skal ta seg av dømmingen i den kommende eliteseriesesongen.
Edvartsen kom flere ganger i negativt fokus sist sesong, og den unge dommeren fikk massiv kritikk fra flere hold - deriblant Aalesund-trener Kjetil Rekdal og RBK-trener Erik Hamrén.
Men dommersjef Rune Pedersen har en rekke ganger gjort det klart at Edvartsen er en mann NFF satser på for fremtiden. Derfor tok Pedersen og Edvartsen initiativ til å få ekstra hjelp av en mental trener sist sesong.Kommentar
-
Pga. "pakkis"-kvota. Velkjent i hockeymiljøet
Roy Helge er pimp.
2cents:
Nei, problemet ligger i at de som er dommere er som regel de gutta som aldri spelte ball sjøl, men som hadde lyst, så når de ble 13-14 år, så så de sitt snitt til å begynne med dømming for å bli en del av fotballverdnen. De består alle kurs som trengs for å dømme, men siden de ikke har spelt sjøl så har de null grunnlag til å forstå spill og situasjoner utifra annet en regelverket.
Og lønna... Über god den. Den gleden (og prestisjen) de pengene gir tar bort fokus fra den trauste, vanlige, kjedlige bi-jobben de har og det faktum at de konstant blir sjikanert av ekle folk (alle i KFL inkl. ) hvor hen de går.Kommentar
-
Mental trener til Edvartsen? Ville tro at en tur til optiker og noen timer hver dag til studier av reglene ville vært langt bedre anvendte penger? Om du forårsaker ulykke etter ulykke i trafikken er det oftest enten fordi du har et alvorlig sanseproblem eller fordi du ikke kan reglene.Kommentar
-
En ting skal Edvartsen ha. Til tross for at han er udugelig, så virker han i alle fall noen lunde nøytral. Virker som om han gir rimelig faen i hvem han fornærmer."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Nå føler jeg for å gå litt mot strømmen her, men såvidt jeg kan huske så bedret vel prestasjonene til Edvartsen seg utover høsten.
Så får vi se om en svale for én gangs skyld kan gjøre en sommer (for å vri på et gammelt ordtak).Knurr...Kommentar
-
Tenkte på akkurat det samme. De 15 minuttene jeg så av Superfinalen inneholdt en straffesituasjon (strake armer i ryggen på Aarøy fra Demidov) og et lyserødt kost til Trond Olsen (etterslengen på latinamerikaneren ved cornerflagget) som kun blir frispark.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Når skal denne favoriseringen av RBK slutte? Dette er noe man virklig burde ta tak i, men mye mulig dommerstanden ikke ser skogen selv pga alle trærne?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar