NFF og RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    NFF og RBK

    Er det rart man mistenker NFF for å favorisere dette laget innimellom:

    Rosenborg er tilbake der de skal være. Som et lokomotiv i norsk fotball , sier fotballpresident Sondre Kåfjord.
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    - Man behøver ikke å være trønder for å heie på Rosenborg. Nå er det det nasjonale champions leage-laget som igjen kommer inn på arenaen neste år, sier Kåfjord.
    Blir rett og slett fysisk uvel av å lese sånne tåpelige og ***sleikende uttalelser.

    "Hele Norges Rosenborg." Jeg spyr!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      kjenner jeg blir kvalm gitt...
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        #4
        Nok ett eksempel på RBK-favorisering i NFF?? Erik Hamren i RBK er tydligvis viktigere for norsk fotball enn Janne Jönsson i Stabæk.

        Droppet Hamrén-prat
        Semb forteller at han var i kontakt med Rosenborg for å få tillatelse til å prate med Erik Hamrén.

        - Vi ble enige om at Hamrén var viktig for Rosenborg og for deres utvikling av laget og det å komme inn i Champions League, og det er også viktig for norsk fotball. Derfor ble vi enige om at jeg ikke skulle ta kontakt med Hamrén.


        Kommentar

        • Tobben
          Jeg elsker å kjøre trikk
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2005
          • 1666

          #5
          Fy faen er det mulig. Jeg ønsker NFF alt vondt! Måtte de brenne hardt og LENGE i helve***!!!

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #6
            Norsk deltakelse i Champions League i samspann med delegater fra NFF, som sammen kan r****nke i champis rundt om i boblebad på diverse lugubre nattklubber i Europa til langt på dag, er altså langt viktigere enn å ha et velfungerende landslag. Jeg håper noen snart får hemoroider av alle pengene de til stadighet stapper opp i baken.

            Forøvrig hyggelig å lese at Norges Fotball Forbund har prioriteringene sine i orden. Jeg kjenner jeg blir skikkelig uggen.
            Last edited by holmiz; 04.11.2009, 18:33.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #7
              Smått utrolig, men greit å få bekreftet det mange fotballfans har mistenkt lenge. NFF ønsker et nytt RBK-hegemoni:


              Nå håper Kåfjord også at Rosenborg går inn i en ny gullalder og klarer å gjenskape prestasjonene år etter år.
              - Den utfordringen Rosenborg har nå, har de en god mulighet til å greie. Nå har de bygd et ungt lag, det fungerer veldig bra og det er kontinuitet i alle ledd, så forutsetningene er definitivt til stede, sier en optimistisk fotballpresident.
              Last edited by sparwasser; 04.11.2009, 21:46. Begrunnelse: Rettet skrivefeil etter tips fra Mr. Jordbakke

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                hegemoni*
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3500

                  #9
                  Nå blir det vel snart endringer i TV-avtalen?

                  Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Nå blir det vel snart endringer i TV-avtalen?

                    http://fotball.adressa.no/eliteserien/article158859.ece
                    Ja - det skulle bare mangle. "Hele norges Rosenborg" og Brann burde egentlig få hele potten. De andre fortjener ikke noe....

                    Det vrenger seg ganske godt i magan når jeg leser slikt skvip fra RBK. Uten bunnlagene, hadde jammen meg ikke RBK blitt noen topp - man kan ikke spille en serie med bare topplag!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Nils Johan Semb håper på RBK

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Dette er jo grunn nok til at Nisse Semb burde miste jobben... Hvem sitt forbund er NFF? RBK's eller alle medlemsklubbene?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Dette er jo grunn nok til at Nisse Semb burde miste jobben... Hvem sitt forbund er NFF? RBK's eller alle medlemsklubbene?
                          Nisse Semb passer perfekt inn i Nisseforbundet....

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3500

                            #14
                            Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare kan si at han håper norske lag vil bedre sine prestasjoner i Europa, og at han tror det vil komme ved at flere norske lag blir mer stabile, og derfor kvalifiserer seg for europa oftere.
                            Stabæk har vel forøvrig vært det norske laget som har vært mest stabile i TL de siste sesongene, og etter min mening det laget som har vært nærmest ett gjennombrudd i europa etter noen veldig gode kamper mot sterk motstand.

                            Hvordan han da kan nevne heisklubben vif i denne sammenheng er for meg en gåte. Er det noen lag som har vært oftere opp og ned i nyere tid?

                            NFF viser gang på gang at de jobber mest for RBK, og jeg har en følelse av at Nils Skutle er Norsk fotballs svar på Dick Cheney.

                            Ett dominerende RBK kan være bra for de i europa, men er døden for Tippeligaen. Publikumsinteressen er større når lagene er jevne som de har vært noen år nå, selvom det gjør at norske lag taper mot lag fra Luxembourg, superettan og Aserbadsjan.

                            Og "hele norges RBK" er det dummeste jeg hører. Jeg jublet like mye hver gang RBK gikk på en smell i europa, fordi jeg visste at pengene de fikk bidro til at veien frem for LSK og andre lag i Norge ble enda større.
                            Forøvrig var RBK jævlig heldige som var best i Norge akkurat i det tidspunktet CL ble innført, og fikk ett tilfeldig forsprang som like gjerne kunne vært LSK, Viking eller Moss.

                            Kan ikke alle klubbene i TL med unntak av Brann og RBK alliere seg med Rune Hauge og selge en ny liga til TV-kanalene? Så får NFF, trønderne og bergenserne vilja si ved at det blir ett par stabile topplag i TL.

                            Kommentar

                            • *46*

                              #15
                              Tror ikke man skal ta det som er skrevet så bokstavlig.... Overskriften var veldig tabloid og sier egentlig veldig lite om artikkelen. Ser man litt bak og mellom linjene, er det faktisk ikke noe annet enn at Semb ønsker at noen lag skal lede ann i toppen og bli sterkere for å kunne prestere ut i Europa. Og hvis man tar av seg lojalitets hatten til LSK, så ser man at RBK faktisk hadde en meget god periode ut i Europa. Jeg må innrømme at det var gøy å se på dem i CL, selv om man vet hvor hjertet hører hjemme - i LSK.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Tror ikke man skal ta det som er skrevet så bokstavlig.... Overskriften var veldig tabloid og sier egentlig veldig lite om artikkelen. Ser man litt bak og mellom linjene, er det faktisk ikke noe annet enn at Semb ønsker at noen lag skal lede ann i toppen og bli sterkere for å kunne prestere ut i Europa. Og hvis man tar av seg lojalitets hatten til LSK, så ser man at RBK faktisk hadde en meget god periode ut i Europa. Jeg må innrømme at det var gøy å se på dem i CL, selv om man vet hvor hjertet hører hjemme - i LSK.
                                Det var ok de første par årene. Så så vi hvilken motbydelig profittmaskin CL var, og etter det gikk alt til helvete. Da var det faen ikke mye morro lenger. Skal tro hvor mange unge mennesker som har gått tapt til bartefetisj i løpet av disse fjorten helvetesårene...
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #17
                                  De sugde jo landet tørt for gode spillere på hele 90-tallet, og etterlot andre klubber stjerne- og sjanseløse. Var jo ikke så pussig at de hevdet seg.

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2936

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Jeg må innrømme at det var gøy å se på dem i CL, selv om man vet hvor hjertet hører hjemme - i LSK.
                                    De eneste gangene det var morsomt å se på dem var når de ble tissa på!
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #19
                                      De hadde TIDENES trener. Og litt tur ja. Men de andre klubbene kan stort sett skylde seg sjøl. Uansett var nedturen til Bart fc så stor i 2005 at det gjør opp for mye. Smart trekk å ansette Hamrèn, men nå er det på an igjen...

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2936

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                        De hadde TIDENES trener. Og litt tur ja. Men de andre klubbene kan stort sett skylde seg sjøl. Uansett var nedturen til Bart fc så stor i 2005 at det gjør opp for mye. Smart trekk å ansette Hamrèn, men nå er det på an igjen...
                                        Ikke lett å ta igjen forspranget de fikk på 90-tallet når de støvsugde de norske klubbene for gode spillere ikke bare for å forsterke seg selv, men også mye for å svekke andre lag. Er det rart man hater klubben?
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...