Trenersituasjonen i Rosenborg

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Trenersituasjonen i Rosenborg

En del kan tyde på at Rosenborg må se seg om etter en ny trener, og Hareide og Sollied er vel de heteste kandidatene.

Ellers har jeg en viss forståelse for Skutles reaksjon her, etter å ha sett den hete flørten mellom Hamrén og Lagrell:

Uansett - jeg blir overrasket om ikke Hamrén forsvinner til Sverige.
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

Det hadde värt Herrrlig om Bartegrisene måtte igjennom et nytt trenerskifte nå som de endelig har fått litt sving på sakene igjen. Herrrlig.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5917

Jeg synes det mest interessante med trenerdiskusjonen rundt RBK er at den tar opp diskusjonen om hvordan en trenerkontrakt er å oppfatte. Svenskene later til å anta at kontrakten er å oppfatte som et ordinært arbeidsforhold og at RBK må slippe Hamrén vederlagsfritt innen tre måneder. Der tror jeg de har forregnet seg, gitt.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Jeg synes det mest interessante med trenerdiskusjonen rundt RBK er at den tar opp diskusjonen om hvordan en trenerkontrakt er å oppfatte. Svenskene later til å anta at kontrakten er å oppfatte som et ordinært arbeidsforhold og at RBK må slippe Hamrén vederlagsfritt innen tre måneder. Der tror jeg de har forregnet seg, gitt.
        Så lett som det er å sparke trenere i norsk fotball, bør det også gå andre veien. Det er ikke riktig å sette likhetstegn mellom spillerkontrakter og trenerkontrakter.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Svenskene later til å anta at kontrakten er å oppfatte som et ordinært arbeidsforhold og at RBK må slippe Hamrén vederlagsfritt innen tre måneder. Der tror jeg de har forregnet seg, gitt.
          Enig. Men hvis svenskene vil ha Hamrén, og Hamrén vil til Sverige, er jeg ganske sikker på at saken ordner seg mot en sum penger til trønderne - uansett hva som sies i dag.

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5917

Opprinnelig skrevet av RSP
            Enig. Men hvis svenskene vil ha Hamrén, og Hamrén vil til Sverige, er jeg ganske sikker på at saken ordner seg mot en sum penger til trønderne - uansett hva som sies i dag.
            Stikkordene her var vel "vederlagsfritt" og "tre måneder". Jeg vil anta at en trenerkontrakt ikke er en fast jobb, men et tidsbestemt arbeidsforhold og at kontrakten dermed løper til den går ut, som enkelte jurister har uttalt. Hvor er juristene på forumet? Hva mener dere?

Ellers har du nok rett i at RBK må la ham gå, men billig blir det ikke. Dessuten; Hva skal man med en trener som er i konflikt med klubben og ser sitt livs sjanse gå fløyten? Noen grenser for lojalitet er det nok.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Jeg vil anta at en trenerkontrakt ikke er en fast jobb, men et tidsbestemt arbeidsforhold og at kontrakten dermed løper til den går ut, som enkelte jurister har uttalt. Hvor er juristene på forumet? Hva mener dere?
              Uten å kjenne kontrakten mellom Hamrén og klubben (er det f.eks. en klausul i tilfelle tilbud om en landslagsjobb?) umulig å svare sikkert. Har han ingen slik klausul er det neppe noen tvil om at RBK kan holde på ham ut hele kontraktsperioden. Men vil de det dersom han ønsker seg til Sverige? Jeg tror ikke det. Da tipper jeg at partene finner en løsning.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Her går det fort:

Kommentar

• andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

Opprinnelig skrevet av RSP
                  Sjeeeeeeeeft!
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Liker ikke at han forsvinner på topp nå med sigaren i munnviken og sjampisen i hånda. Er sikker på at han ville støtt på trøbbel neste år. RBK fikk alt for mange lette seiere og dommeravgjørelser med seg i år, i tillegg til at de spilte ekstremt kjedelig fotball.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Opprinnelig skrevet av reka
                      RBK fikk alt for mange lette seiere og dommeravgjørelser med seg i år, i tillegg til at de spilte ekstremt kjedelig fotball.
                      De vant jo 13 år på rad med denne resepten.

Glad Hamren forsvinner. Tør vi håpe på assistentens assistent igjen eller har de lært?
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Mener bestemt at RBK under boblegåsa var et friskere, mer variert og mer offensivt lag. Hamrén bygde et kondislag som skulle forsvare seg til gull i tippeligaen, vi så jo hvordan den oppskriften fungerte mot mer tekniske og pasningssikre motstandere i Baku. Hadde egentlig gledet meg til RBK skulle gå på snørra neste år også. Nå får jeg aldri sjansen.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7113

Stikkordene her var vel "vederlagsfritt" og "tre måneder". Jeg vil anta at en trenerkontrakt ikke er en fast jobb, men et tidsbestemt arbeidsforhold og at kontrakten dermed løper til den går ut, som enkelte jurister har uttalt. Hvor er juristene på forumet? Hva mener dere?
                          Ikke at jeg er jurist, men en trenerkontrakt må vel defineres som en åremålskontrakt.

Uansett passe latterlig av Skutle å tro at han kan nekte Hamrèn å forlate klubben. Tipper det ikke blir all verdens samarbeidsvilje hvis det skulle skje, og Hamrèn kan jo alltids trekke seg fra jobben. Tvinge ham til å fortsette kan de jo ikke gjøre.

Håper på Trond Sollied på Lerkendal, metervis med personalkonflikter og dårlig stemning i spillergruppa, og sparken innen august 2010. Det blir stas.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Håper på Trond Sollied på Lerkendal, metervis med personalkonflikter og dårlig stemning i spillergruppa, og sparken innen august 2010. Det blir stas.
                            + litt oppkast (eller "Sodd" som det heter der oppe) i krokene på brakka.

Kommentar

• Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5917

Hamrén blir i RBK

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Litt synd, egentlig. Jeg hadde nesten begynt å glede meg til nytt trenerkaos der.

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Hamrén blir i RBK

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Litt synd, egentlig. Jeg hadde nesten begynt å glede meg til nytt trenerkaos der.
                                Dette er jo bekreftelsen på at det blir kaos i Bart City - Hamren vil jo helst trene Sverige.
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5917

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Dette er jo bekreftelsen på at det blir kaos i Bart City - Hamren vil jo helst trene Sverige.
                                  Nja, ikke interessert nok, tydeligvis. Hvis partene står for langt fra hverandre, betyr det vel at han har krav som er for store til at de kan innfris. Han har jo ikke dårlige betingelser der han er akkurat.

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Nja, ikke interessert nok, tydeligvis. Hvis partene står for langt fra hverandre, betyr det vel at han har krav som er for store til at de kan innfris. Han har jo ikke dårlige betingelser der han er akkurat.
                                    Det er Rosenborg som sier nei, ikke Hamren:

(Dagbladet): Erik Hamrén fortsetter som trener i Rosenborg. Det melder både Rosenborg og Sveriges Fotballforbund på sine hjemmesider.
                                    Trønderne og svenskene forhandlet om en mulig overgang fram til klokka 12 i dag. Da konkluderte man med at man ikke kom til å bli enige om en avtale.

- Vi har hatt gode diskusjoner, men vi var enige om at avstanden var for stor til at videre diskusjoner hadde noen hensikt, sier styreleder i Rosenborg Ballklub, Terje Svendsen til rbk.no.
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5917

Hehe... trekker alt tilbake og gleder meg over en perfekt situasjon. Mye moro følger :-)

Kommentar

• EvileyeS
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Jul 2009
                                        • 2

Jeg får kopiere inn en kommentar jeg leste på et annet forum:

En mann som blir rørt til tårer over trøndernes ønske om å beholde han som trener tror jeg ikke har noe problem med å motivere seg for jobben fremover.

Kommentar

Working...