Fascinerende FFK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Fascinerende FFK

    Fredrikstad Fotbalklubb. Et facinerende skue nå for tiden. Alt som har kunnet gått galt, har vel gått galt?

    For det første har de havnet i Adeccohelvetet. Dyttet ned i fortapelsen av erkerival Sarpsborg.

    For det andre har økonomien gått til helvete, så det griner, med røde tall både her og der. Er det 10 mill. de trenger?

    For det tredje virker det fra utsiden som om det raser opptil flere konflikter innad i klubben:

    Spillerne har ikke tillit Nordlie.
    Supporterne vil fjerne Henriksen.
    Henriksen vil fjerne bosmanspillerne.
    Spillerne har ingen tillit til verken Henriksen eller styret.
    Supporterne har lite til overs for sikkerhetsjef Waters.
    De frivillige sikkerhetsvaktene vil ikke jobbe mens Henriksen er i klubben.
    Folk fra klubbens administrasjon, styremedlemmer og sponsorer har dannet en egen utbrytergruppe med hemmelige møter.

    Pluss på med slossing og utagerende festing innad i spillergruppa på treningsleir så har vi det gående. For ikke å snakke om Plankehaugen, og alt hva de kan finne på oppe i denne smørja. Håper de kjøper en hest!

    For en herlig såpeopera! Heia FFK!
  • *46*

    #2
    Det er ganske utrolig hvordan dem har "stelt det i stand" der nede... Fra etter min mening å være en klubb jeg faktisk hadde litt sansen for (ingen fan, hjertet mitt er trykt plantet i LSK) - er dem nå rett og slett en usmaklig smørje...

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #3
      Det var jo med litt spenning vi ventet på at "aristokraten" skulle dukke opp i øverste divisjon og kaste glans over selskapet. Han åpnet bra med høy sigarføring og brukbar stil, selv om man ante ugler i mosen da han ankom festen i buss. Nå litt utpå kvelden har han lagd skandale, spydd utover bordet, sagt ekle ting og blottet seg for vertinnen. Og under smokingen mener flere av gjestene at han har på seg en svett grilldress. Det er nok ingen som vil invitere ham i fremtiden.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5099

        #4
        Sagaen fortsetter..

        Driftsjef slutter etter 27 dager i jobben:



        Klubbstyret stiller plassene til disposisjon:

        FFKs klubbstyre stiller sine plasser til disposisjon etter uenighet med styret i FFK Sport AS.

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2782

          #5
          Pål Andrè Czwarteks avskjedsbrev med FFK



          Han bekrefter vel mye av det inntrykket jeg har fått av Tom Nordlie som trener.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9463

            #6
            Opprinnelig skrevet av Pål Andrè Czwartek
            Jeg angrer den dag i dag på at jeg bare sto og så på dette uten å gripe inn.
            You snooze, you loose...

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5099

              #7
              Såpeoperaen fortsetter:

              Henriksen har snudd, og vil nå fjerne Nordlie.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2936

                #8
                Blir flau av å høre på ffk spillerne. For en uprofesjonell gjeng med dritt. Hadde de redda plassen ville pipa hatt en helt annen lyd når det gjelder Tom Nordlie. Når skal fotballspillere slutte å sippe i media og heller ta saker under klubbhusets tak?
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Når skal fotballspillere slutte å sippe i media og heller ta saker under klubbhusets tak?
                  Bare sånn helt generelt i forhold til det du sier. Jeg tror de fleste fotballspillere tar det meste innad i klubben før de går ut i media. Det skjer tross alt mer i norske toppklubber enn det som står i avisene.
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • Spntneous
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 1990

                    #10
                    Jeg skal innrømme at jeg koser meg med situasjonen der nede i Fredrikstad. Mitt syn på denne - for meg ganske anonyme og nøytrale klubben - forandret seg drastisk etter LSK - FFK i 2008. I den kampen hvor spillerne lå og jamret seg i 12-13 minutter eller noe. Etter det har det bare vært nedoverbakke i mine øyne.

                    Og for en opplevelse det er å være på stadioen deres!:

                    - syntetiske møkkaflagg i hele jævla byen - et desperat forsøk på å gjøre kampdager til en FFK-temadag. Kvalmt
                    - Grilltanter og Hvermannsen med småflagg og hatter med sånne klappehender på tribunen. Disse vet vel heller ikke hva noen på laget heter.
                    - Plagiathaugen
                    - En speaker som skriker "Kom igjen nå! Reis dere opp og skap litt stemning!"

                    For å nevne noe..

                    Det virker som det er blitt en sånn trendgreie i Fredrikstad. Det å "følge med", selv om jeg vil tippe få har den helt store interessen. Det er litt sånn håndballpublikum over det hele..

                    Da er det deilig når hele feltet skriker "Gashi er en hoooooore! åå-åå-åh, Gashi er en hooooore!"
                    Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                    Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      #11
                      Interessen i Fredrikstad er ikke det jeg betviler. Laget derimot har blitt motbydelig som du sier.
                      Husker selv jeg var imponert da de spilte opprykkskamp fra 2. div og flere tusen møtte opp på kamp.
                      Er synd at en så flott klubb i utgangspunktet kan havne så langt innenfor grensa for motbydelighet.
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Spntneous
                        Jeg skal innrømme at jeg koser meg med situasjonen der nede i Fredrikstad. Mitt syn på denne - for meg ganske anonyme og nøytrale klubben - forandret seg drastisk etter LSK - FFK i 2008. I den kampen hvor spillerne lå og jamret seg i 12-13 minutter eller noe. Etter det har det bare vært nedoverbakke i mine øyne.
                        Kanskje det var den gangen jeg startet å misslike FFK? Takk for at du minnet meg på det

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5916

                            #14
                            Og dette er avtalen som styrer taushetsplikten:



                            Skal bli hardt for noen og enhver der å holde kjeft i 27 dager.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15

                              FFKs ökonomi er tydeligvis såpass rävkjört at de ikke klarer å utbetale Sarpsborgs del av publikumsinntektene fra kvalikkampen. Tipper flere kreditorer kommer til å skrape på döra i löpet av 2010.

                              Let the good times roll....
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5099

                                #16
                                Nordlie er uønsket som Fredrikstad-trener


                                Mandag kveld ble Fredrikstads nye midlertidige styre valgt, med Svein Johannessen som ny styreleder.

                                Etter det TV 2 Sporten erfarer betyr det at Tom Nordlie nå er ferdig som FFK-trener.

                                Avgjørelsen om å sparke Nordlie vil trolig falle tirsdag

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Trodde taushetsplikten var for alle? Farsen fortsetter.... For håpe for dem sin del at dem løser det og om en stund vil fremstå som en spisbar klubb.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    http://www.sa.no/sport/article4788060.ece
                                    FFKs ökonomi er tydeligvis såpass rävkjört at de ikke klarer å utbetale Sarpsborgs del av publikumsinntektene fra kvalikkampen. Tipper flere kreditorer kommer til å skrape på döra i löpet av 2010.

                                    Let the good times roll....
                                    FFK har Tom Nordlie. Sarpsborg 08 har Geir Lilletvedt - omtalt i motorsportsmiljøet (motorsykkelsiden) Geri Litevett. Min førstehånds erfaring med Geir Lilletvedt, er at han muligens får Tom Nordlie til å blekne. Noe jeg faktisk ikke tuller med når jeg sier... Mannen eier null - absolutt null skrupler.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5099

                                      #19
                                      Nå går Henriksen, angivelig for avlaste klubbens økonomi, om noen kjøper den..

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Det betyr kanskje at Nordlie får fortsatt tillitt av det nye styret, fremfor Henriksen. I og for seg er det forståelig; Henriksen har en langt större del av ansvaret for klubbens nåvärende situasjon enn Uday.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...