FAQ - Tipp Tippeligaen Totusenogti
Collapse
X
-
FAQ - Tipp Tippeligaen Totusenogti
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAStikkord: Ingen -
Jeg er sterkt uenig 1 poeng for riktig resultat, det gir altfor mye poeng for at man flakser inn riktige antall mål.
Det burde være 2 til 1 forhold for riktig tegn vs riktig resultat.
Så jeg foreslår: riktig tegn (HUB) = 2 poeng, riktig resultat = 1 poeng, max poeng per kamp=> 3.Kanarifugla flyr høyt i år! -
1 poeng for riktig tegn og 1 ekstrapoeng for riktig resultat gjør nøyaktig den samme nytten, den eneste forskjellen er at det er hakket lettere å holde styr på.Håkon Henriksen
-
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Så om du tipper 2-0, og jeg tipper 3-0, og resulatet blir 2-0, så får du 2 poeng og jeg 1 poeng? Rettferdig? I think not.
For mye poeng gis for og flakse inn riktig resulat.
Hæ? Hvordan er det den samme nytten? Og hvordan er det enklere og holde styr på? Regner med du har ett excel ark anyways, så om formelen sier +1 eller +2 har ingenting og si.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Selvfølgelig er det rettferdig, jeg har tippa bedre enn du har. Er derfor det kalles tipping, man flakser inn resultater. Når du tipper lotto, så er det flaks hvis akkurat dine 7 tall blir trukket ut.Kommentar
-
Det er i grunnen mye vanskeligere å tippe resultatet enn HUBHåkon Henriksen
-
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Enig med iL. Er man flink nok til å spå riktig utfall av kampen bør man få 2 poeng, og hvis man i tillegg har så flaks at man treffer med resultatet bør man få ett ekstrapoeng."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Hvis du sette 100 kroner på LSK slår rbk på en bong, og i tillegg setter 100 kroner på at reslutatet blir 4-2 på en annen bong, og resultatet blir 4-2 og hjemmeseier, hvilken av bongene vinner du mer penger på?Kommentar
-
Og synes du virkelig du fortjener 100% mer pga av det?
Alt jeg sier er at man får altfor mye ut av og tippe riktig i forhold til ikke og gjøre det. En H kan gi 2 poeng i forhold til en annen H som gir kun 1 poeng.
Det er ikke mye vanskligere og tippe resultatet en HUB.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Har ikke tenkt til å delta i konken, men må blande meg inn allikevel. Rett tegn bør ikke gi mer enn 1 poeng. Begrunnelsen får man ved å snu argumentet til iL. Ta for eksempel en kamp som ender 1-0. Her vil tipset 0-0 generere 0 poeng, mens tipset 6-0 vil generere 2 poeng med iLs system. Dette til tross for at 0-0 var et bedre tips enn 6-0.
Sånn iL setter det opp, virker det som han har et poeng. Det har han ikke. Akkurat like lite som at jeg har et poeng i mitt eksempel, utover det å motbevise iL.
1 poeng for rett tegn og 1 bonuspoeng for rett resultat virker veldig fornuftig. Om man skal ha mer enn 1 poeng for noe, ville jeg faktisk heller gitt det for rett resultat.Kommentar
-
Sannsynligheten for å tippe enten H, U eller B: 1/3 (H 1/3 + B 1/3 + U 1/3 =1)
Sannsynligheten for å tippe rett resultat:
Denne er litt verre. For å forenkle så kan vi anta at det maks scores 3 mål av hvert lag i en kamp, det vil si at følgende resultater er mulige:
Uavgjort: 0-0, 1-1, 2-2. 3-3
Hjemme: 1-0, 2-0, 2-1, 3-0, 3-1, 3-2
Borte: 0-1, 0-2, 1-2, 0-3, 1-3, 2-3
Det vil si en sannsynlighet på 1/16 for rett resultat, gitt at jeg har regnet riktig og at ingen lag scorer mer enn 3 mål. Følger vi denne modellen videre så vil det at du gjetter riktig på U medføre at du har 1/4 sannsynlighet for å også treffe på resultatet, og tilsvarende 1/6 for henholdsvis H eller B, Ettersom vi også vet at enkelte kamper ender opp med flere scorede mål, så blir sannsynligheten for å treffe rett resultat tilsvarende lavere.
Så derfor jeg mener at å treffe på resultatet skal gi bedre utbetaling enn bare H-U-B.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Har ikke tenkt til å delta i konken, men må blande meg inn allikevel. Rett tegn bør ikke gi mer enn 1 poeng. Begrunnelsen får man ved å snu argumentet til iL. Ta for eksempel en kamp som ender 1-0. Her vil tipset 0-0 generere 0 poeng, mens tipset 6-0 vil generere 2 poeng med iLs system. Dette til tross for at 0-0 var et bedre tips enn 6-0.
Sånn iL setter det opp, virker det som han har et poeng. Det har han ikke. Akkurat like lite som at jeg har et poeng i mitt eksempel, utover det å motbevise iL.
For og underbygge hva jeg mener:
Her er resultatlista fra premierleague tippinga forrige sesong (2008-2009)
Kode:hoyt 104 Serbern 103 the fugla man 103 iL 100 rulfi 100 Emil B 99 Paddis 93 Kanarifugl84 90 RSP 87 Skinke 86 KrisB 80 juniorkanari 75 Fuglegutt 71 Siggen 61 JonAsc 59 general 54 Oddis 47 Andreasso 44 Robin-lsk 37 superbøffel 25 KodeX 22 snorpo 12 caLitri 11 Chris Myrvold 7 Campless 3 heidar 3
Med 1 poeng for tegn/resultat får man denne lista:
Kode:iL 48 the fugla man 48 hoyt 47 Serbern 47 rulfi 46 Emil B 44 Kanarifugl84 41 Paddis 41 RSP 40 Skinke 40 KrisB 38 Fuglegutt 34 juniorkanari 33 Siggen 28 JonAsc 27 general 25 Oddis 23 Andreasso 21 Robin-lsk 18 superbøffel 11 KodeX 10 snorpo 6 caLitri 5 Chris Myrvold 3 Campless 1 heidar 1
Kode:iL 92 the fugla man 89 Serbern 85 hoyt 84 rulfi 84 Emil B 77 Kanarifugl84 74 Skinke 74 RSP 73 KrisB 72 Paddis 71 Fuglegutt 65 juniorkanari 57 Siggen 51 JonAsc 49 general 46 Oddis 45 Andreasso 40 Robin-lsk 35 superbøffel 19 KodeX 18 snorpo 12 caLitri 9 Chris Myrvold 5 Campless 1 heidar 1
Kode:hoyt 57 Serbern 56 Emil B 55 the fugla man 55 rulfi 54 iL 52 Paddis 52 Kanarifugl84 49 RSP 47 Skinke 46 juniorkanari 42 KrisB 42 Fuglegutt 37 Siggen 33 JonAsc 32 general 29 Oddis 24 Andreasso 23 Robin-lsk 19 superbøffel 14 KodeX 12 caLitri 6 snorpo 6 Chris Myrvold 4 Campless 2 heidar 2
Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Selvfølgelig har det noe å si hvilken poenggivingsmetode man bruker, det er nok alle enige om.
Poenget er at det er vanskeligere å tippe resultat enn tegn. Det krever både fotballforståelse og litt flaks for å gjette riktig resultat mer enn en sjelden gang. De fleste klarer å forutse RBK-seier på Lerkendal, men det krever litt innsikt i styrker, svakheter, form og strategi hos begge lagene for å kunne komme med et godt resultattips. Det er ganske stor forskjell på en knepen 1-0-seier mot et velorganisert og kynisk bortelag, og en 4-0-seier mot et naivt bortelag ute av form.Kommentar
-
Til tippekonk 1 kan man sende tipsene som word doc i et vedlegg?
Blir det også en offisiell tabellkonk?lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....Kommentar
-
Kommentar
Kommentar