Dommertråd 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9514

Var det noen som så innslaget om Hockey-dommer'n sist serierunde? Makan til kleint innslag...

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2956

Opprinnelig skrevet av knut
      Var det noen som så innslaget om Hockey-dommer'n sist serierunde? Makan til kleint innslag...
      For meg så virka han som en hyggelig fyr utafor banen selv om han er fulstendig idiot på banen. Synd, fordi det er PÅ banen det gjelder
      I år så tar vi alt

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av knut
        Joda! Har til og med sett det i reprise på kontoret i dag sammen med en kollega. Vi måtte straks ut på søken etter lommetørkle eller servietter... Tårene spruta. Makan til påklistra oppførsel med high-five og greier. Innslaget ble dessverre patetisk. Eneste som var bra, var hvis du tok vekk individene og så på hvordan hverdagen er for dem.

Forøvrig har nevnte dommer egen "VM-Blogg": http://fotballvm.vgb.no/2010/06/09/i...0%93-intet-vm/

Før dette innslaget og denne bloggen, var jeg i fred med å få litt trua på Edvartsen. Synes han har blitt mye bedre som dommer. Har syntes han har virket som en ok fyr, men nå daler annselsen litt kan du si...

Kommentar

• *46*

Edvartsen? http://www.youtube.com/watch?v=7oALA...eature=related

Kommentar

• LasseN
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1610

Litt usikker på om denne hører best inne her men det går på dommeravgjørelser så;

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10035259

Satte i gang før Alta var ferdigjublet - utlignet på overtid

Til stor jubel sendte Petter Tiller Larsen hjemmelaget opp i 3-2 ledelse minuttet før ordinær tid. Mens jubelen fortsatte hadde Nybergsund-Trysil det travelt med å komme i gang for å jage utligningsmålet, og da dommeren blåste i gang kampen igjen opplevde Berger følgende:

- Det var i alle fall fire av våre spillere på Nybergsunds banehalvdel . At ikke fire dommere sammen klarer å se at vi har spillere på feil banehalvdel når det blåses i gang synes jeg er rart.
            LasseN

Kommentar

• Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

Kjære norske dommerstand m/Ken Henry Johnsen i spissen:

Hands! Hånd søker ball.

Takk.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Med Øvrebø kan faktisk alt skje... Dette skal være overkjørsel og storseier, men ikke med denne dritten av en pipeblåser.
                Jeg gir han en sjanse. Sett i forhold til Ken Henry, er han dommer standens Messi sammen med Edvartsen. Og han har faktisk dømt helt grei kamper på Åråsen. På bortebane har han vel forsøkt å legge seg på Ken Henry standarden, men ikke helt nådd ned til det nivået..... Tipper han gjør det mye bedre.
                Last edited by Gjest; 28.07.2010, 08:00. Begrunnelse: Trykkleif..... iPhone på fjellet = knot

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Med Øvrebø kan faktisk alt skje... Dette skal være overkjørsel og storseier, men ikke med denne dritten av en pipeblåser.
                  Herlig dommerstand i dette landet...
                  Edvardsen, Knut Hønefoss Henry, Øvrebø m.fl

Kommentar

• Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

Du glemte selveste Satan Himself: Tommy Skjerven.
                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

Roy.. Helge.. Olsen
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Roy.. Helge.. Olsen
                        Virkelig på villspor i denne tråden men Grusom og du har noen poenger jeg absolutt overså... Det er en gåte i seg selv at han ble dommer. Liten, feit, trist og mangler det man kaller kommunikasjon og spilleforståelse.

Tilbake til kampen så ble det 3 poeng sist jeg ikke dukket opp - pga bryllup så dukker jeg ikke opp på denne eller og måtte resultatet bli seier.

Kommentar

• sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1824

Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Virkelig på villspor i denne tråden men Grusom og du har noen poenger jeg absolutt overså... Det er en gåte i seg selv at han ble dommer. Liten, feit, trist og mangler det man kaller kommunikasjon og spilleforståelse.
                          Dette er vel 4 hovedfaktorer for dommere? En grunn til at de ikke ble fotballspillere, men heller dommere, akkuratt som alle macho vekterne som ikke kom inn på politihøyskolen.
                          Sorry for O.T

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Herlig dommerstand i dette landet...
                            Edvardsen, Knut Hønefoss Henry, Øvrebø m.fl
                            Selvom Edvardsen er ræva så fortjener han så mye mer enn å bli plassert i samme gruppe som de andre du nevner. Hockeysvein mangler grunnleggende spilleforståelse og mangler kunnskap om regelverket, men han er fair. Har alltid sitti med inntrykket at han er like ræva begge veier, i motsetning til disse andre som tydeligvis får betalt lønna si av de store klubbene og ikke NFF.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Edvardsen - Kjempe idiot!! Glemmer aldri offsiden på tilbakespillet i kampen mellom Glimt-Rbk hvor Prica snapper ballen og blir felt av keeper. Klasisk!

Kommentar

• Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2805

Rekdal vil ha pause fra dommer Skjerven

DRAMMEN (VG Nett) Kjetil Rekdal håper Tommy Skjerven har dømt sin siste Aalesund-kamp for sesongen.

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                  Rekdal vil ha pause fra dommer Skjerven

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10044188
                                  Det er han forsåvidt ikke alene om...
                                  Knurr...

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Det er han forsåvidt ikke alene om...
                                    Jeg vil vel foreslå permanent ferie på denne fyren..... Han er en vandrende katastrofe på fotballbanen. 4 divisjon passer til hans tempo og kompetanse. Han kan få med seg Ken Henry og Øvrebrød som linjemenn.

Kommentar

• Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

Greit å gi han pause. Men hvis alle dommere vi ikke liker blir sendt ned noen divisjoner, tenker jeg med skrekk og gru på hva vi får opp i stede. Er vel sannsynligvis en grunn til at de som dømmer tippeligaen faktisk gjør det. Er rimelig overbevist om at de beste norske dommerne nå dømmer Eliteserien.

Et bedre forslag er å la dommerne få fulltidsstillinger som proffesjonelle dommere. Sende de på flere befaringer og seminarer, samt samarbeide med bedre ligaer og bedre dommere for å heve nivået. Tviler på at det gagner oss noe veldig å bare bytte ut de som faktisk dømmer nå!

Jeg ser og skjønner frustrasjonen, for jeg føler det samme selv under kamp, men let's face the facts!
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

Vi kan da ikke gi den blinde bølingen av noen skapklansmedlemmer carte blanche? Vi må sparke alle unntatt Terje Hauge. Terje skal deretter lede den rigorøse og strabasiøse utvelgelsen og treningen av dommeraspiranter fra vårt naboland i øst.

Man begynner med en grundig synstest, deretter må de gjennom et utall andre tester for å sikre at oppmerksomhetsfunksjoner og rasjonell vurderingsevne er intakt. For den lille gruppen som overlever utsilelsen venter en rundtur på vannhullene til sportsjournalistene i akersgata (og ikke minst TV2) - dermed skulle en bunnløs forakt for alt som heter sportsjournalistikk og fotballeksperter være plantet i deres sjel til evig tid.

Til sist venter bussturen til interneringsleieren hvor de må oppholde seg uten tilgang til norsk fjernsyn eller aviser hele fotballsesongen. Deretter kan sesongen 2011 blåses i gang.

Kommentar

• *46*

Merker meg at Ken Henry har fri fra Tippeligaen også i helga. Ble det for mye pølser på han?

Kommentar

Working...