Var det noen som så innslaget om Hockey-dommer'n sist serierunde? Makan til kleint innslag...
Dommertråd 2010
Collapse
X
-
Kommentar
-
Forøvrig har nevnte dommer egen "VM-Blogg": http://fotballvm.vgb.no/2010/06/09/i...0%93-intet-vm/
Før dette innslaget og denne bloggen, var jeg i fred med å få litt trua på Edvartsen. Synes han har blitt mye bedre som dommer. Har syntes han har virket som en ok fyr, men nå daler annselsen litt kan du si...Kommentar
-
-
Litt usikker på om denne hører best inne her men det går på dommeravgjørelser så;
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10035259
Satte i gang før Alta var ferdigjublet - utlignet på overtid
Til stor jubel sendte Petter Tiller Larsen hjemmelaget opp i 3-2 ledelse minuttet før ordinær tid. Mens jubelen fortsatte hadde Nybergsund-Trysil det travelt med å komme i gang for å jage utligningsmålet, og da dommeren blåste i gang kampen igjen opplevde Berger følgende:
- Det var i alle fall fire av våre spillere på Nybergsunds banehalvdel . At ikke fire dommere sammen klarer å se at vi har spillere på feil banehalvdel når det blåses i gang synes jeg er rart.LasseNKommentar
-
-
Jeg gir han en sjanse. Sett i forhold til Ken Henry, er han dommer standens Messi sammen med Edvartsen. Og han har faktisk dømt helt grei kamper på Åråsen. På bortebane har han vel forsøkt å legge seg på Ken Henry standarden, men ikke helt nådd ned til det nivået..... Tipper han gjør det mye bedre.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Virkelig på villspor i denne tråden men Grusom og du har noen poenger jeg absolutt overså... Det er en gåte i seg selv at han ble dommer. Liten, feit, trist og mangler det man kaller kommunikasjon og spilleforståelse.
Tilbake til kampen så ble det 3 poeng sist jeg ikke dukket opp - pga bryllup så dukker jeg ikke opp på denne eller og måtte resultatet bli seier.Kommentar
-
Sorry for O.TKommentar
-
Selvom Edvardsen er ræva så fortjener han så mye mer enn å bli plassert i samme gruppe som de andre du nevner. Hockeysvein mangler grunnleggende spilleforståelse og mangler kunnskap om regelverket, men han er fair. Har alltid sitti med inntrykket at han er like ræva begge veier, i motsetning til disse andre som tydeligvis får betalt lønna si av de store klubbene og ikke NFF.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Knurr...Kommentar
-
Kommentar
-
Greit å gi han pause. Men hvis alle dommere vi ikke liker blir sendt ned noen divisjoner, tenker jeg med skrekk og gru på hva vi får opp i stede. Er vel sannsynligvis en grunn til at de som dømmer tippeligaen faktisk gjør det. Er rimelig overbevist om at de beste norske dommerne nå dømmer Eliteserien.
Et bedre forslag er å la dommerne få fulltidsstillinger som proffesjonelle dommere. Sende de på flere befaringer og seminarer, samt samarbeide med bedre ligaer og bedre dommere for å heve nivået. Tviler på at det gagner oss noe veldig å bare bytte ut de som faktisk dømmer nå!
Jeg ser og skjønner frustrasjonen, for jeg føler det samme selv under kamp, men let's face the facts!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Vi kan da ikke gi den blinde bølingen av noen skapklansmedlemmer carte blanche? Vi må sparke alle unntatt Terje Hauge. Terje skal deretter lede den rigorøse og strabasiøse utvelgelsen og treningen av dommeraspiranter fra vårt naboland i øst.
Man begynner med en grundig synstest, deretter må de gjennom et utall andre tester for å sikre at oppmerksomhetsfunksjoner og rasjonell vurderingsevne er intakt. For den lille gruppen som overlever utsilelsen venter en rundtur på vannhullene til sportsjournalistene i akersgata (og ikke minst TV2) - dermed skulle en bunnløs forakt for alt som heter sportsjournalistikk og fotballeksperter være plantet i deres sjel til evig tid.
Til sist venter bussturen til interneringsleieren hvor de må oppholde seg uten tilgang til norsk fjernsyn eller aviser hele fotballsesongen. Deretter kan sesongen 2011 blåses i gang.Kommentar
Kommentar