Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hønefoss er vel ikke akkurat en aristokrat i norsk fotball. Fredrikstad har tradisjoner og trekker publikum. Publikumsinteresse er svært viktig for norsk fotball akkurat nå. Når Hønefoss trekker under 1000 tilskuere på en viktig kvalikkamp kan jeg ikke helt si at jeg vil savne dem i tippeligaen.
Hønefoss er vel ikke akkurat en aristokrat i norsk fotball. Fredrikstad har tradisjoner og trekker publikum. Publikumsinteresse er svært viktig for norsk fotball akkurat nå. Når Hønefoss trekker under 1000 tilskuere på en viktig kvalikkamp kan jeg ikke helt si at jeg vil savne dem i tippeligaen.
Så er spørsmålet om man er subjektiv eller objektiv.
Ingen tvil om at FFK har mer å tilføre tippeligaen en Hønefoss, men det spiller liten rolle for meg. FFK er et drittlag som jeg koser meg med at er i Adeccoligaen.
I tillegg går sikkert Tarik dit hvis de spiller i tippeligaen og et norsk lag er aktuelt.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Hønefoss - rett og slett av familiære årsaker (bestefar fra Hønefoss, som ville fått hjertinfarkt når dem rykka opp - hvis det ikke hadde vært fordi han allerede var død...) ønsker jeg at Hønefoss holder seg der oppe. Og det er selvsagt en bonus at Fredrikstad holder seg nede.
I grunn merkelig dette med FFK. Rykket opp som sjarmerende klubb med stort engasjement. Rykket ned som en gjeng sytpeiser uten selvdisiplin, rotete økonomi og suttrete supportere.
Å hate FFK er bare sært. Og ikke minst er det stakkarslig når man lar hatet til andre lag bli sterkere enn gleden ved egne opplevelser. For ingen kan nekte for at FFK borte er årets tur når de er oppe. Kort avstand, koselig by, sentrumsnær stadion, ekstremt bra bortefelt, naturgress osv.
For all del, jeg synes heller ikke noe om supporterne, klubbledelsen eller enkelte av spillerne, men hva i alle dager har det med OSS å gjøre? Jeg er så jævlig glad for hver eneste bortetur som ikke går til et eller annet jallahøl 100 mil unna Lillestrøm. For eksempel blir jeg fysisk uvel av tanken på å dra til Ålesund. Langt som faen, været er alltid møkk, plastikkbane, "Color Line stadion", stygg betongkloss-stadion, jævlig dialekt, rævva pølser, kjip by osv.
Tenk på alle møkkaklubbene/-stedene man kan "hate", og så velger noen FFK. Uforståelig.
Synes god sportsånd skal gå foran poularitet / folkemasse.
Det vi så av FFK i kampene mot LSK vitnes om en såpass råtten innstilling til idretten at jeg foretrekker Hønefoss. Skuespill, filming drøying uten ende behøver ingen ytterligere belønning.
At Hønefoss banka dritten utav enga nylig er heller ikke noe minus. De har et fint lite stadion, kort vei, landets beste trailergrill. Tom Gulbrandsen er der. Mye positivt med Hønefoss.
Å hate FFK er bare sært. Og ikke minst er det stakkarslig når man lar hatet til andre lag bli sterkere enn gleden ved egne opplevelser
Det mest stakkarslige er å omtale andre preferanser som stakkarslige.
FFK er en møkkaklubb med overdreven tro på egen fortreffelighet. Supporterne tror de er Norges eneste storklubb, spillerne er med få unntak usympatiske og hele klubben stinker av en oppblåst pompøsitet som gjør helheten totalt usmakelig.
Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om hvem som blir det siste laget i TL 2011, men heller lite drittlag i provinsen enn Fredrikstad.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Kommentar