TV2 har rettighetene til OL 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

TV2 har rettighetene til OL 2014

Tragisk i mine øyne. Dette er grunnen til at jeg betaler kringkastingsavgiften uten å klage.

Jeg lurer på om TV"s sponsorer vet at ingen ser på TV-reklame lenger... Har ikke sett det på 3-4 år.

Kommer garantert til å ta det opp å spole over reklamen.. Lager en poll for nyskjerighetens skyld for å se om folka her inn hører på motbydelige stemmer som forklarer at "Dove er annerledes" (dette fikk med til å bytte til vaseliine intnesive care fordi stemmen hennes fikk meg til å kaste opp i munnen)
    66
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Hvem sender i Sverige. Hvis SVT sender bruker jeg langt heller de eventuelt bytter kanal i reklamepausene

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Hvem sender i Sverige. Hvis SVT sender bruker jeg langt heller de eventuelt bytter kanal i reklamepausene
      Ingen som vet?

Kommentar

• rælingen kanaris
        Kaptein Reketråler
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 1446

http://mobil.aftenposten.no/nyheter/...e#.Uhyg_8uhzqA
        Custodes
        I med og motgang

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Vurderer å drite i hele OL. Reklamepauser i vinteridrett er håpløst.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Da kan man vel glemme reklamefritt: http://www.dagbladet.no/2014/02/04/s...tsji/31636414/

Lurer på hvor mye jeg haddde gitt for å slippe reklame i direktesendingene. Lett 2000

Kommentar

• Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

Da kan man vel glemme reklamefritt: http://www.dagbladet.no/2014/02/04/s...tsji/31636414/

Lurer på hvor mye jeg haddde gitt for å slippe reklame i direktesendingene. Lett 2000
              Couldn`t care less. Insideinfo sier at TV2 kun skal vise reklame under hockey og 5 mila.
              Frykter mer dårlige kommentatorer.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Couldn`t care less. Insideinfo sier at TV2 kun skal vise reklame under hockey og 5 mila.
                Frykter mer dårlige kommentatorer.
                Hvis jeg kjøper Sumo. Blir jeg prakka på reklame da?

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Hvis jeg kjøper Sumo. Blir jeg prakka på reklame da?
                  Du slipper å kjøpe Sumo. Gratis i 1 mnd. Ang reklame der aner jeg ikke, men historisk har de vel samme reklame der som på tv? Tørr ikke si noe, ser kun fotball sporadisk der.

Kommentar

• Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

Sumo viser ikke like mye reklame, men de viser 3-4 stk før og etter pausepraten i PL i allefall. Etter min mening er det 3-4 stk for mye. Betalings-TV skal være reklamefritt mener jeg.

Tipper de viser omtrent like mye reklame som de gjør på TV2 Sport, noe som ikke er så ille, men frykter at det blir mengder med reklamer, slik vi ser på normale tv2-sendinger.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

dette fikk med til å bytte til vaseliine intnesive care
                      Kastet nettopp opp i munnen min.

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

Starta dagen med litt OL, og på de 45 minuttene jeg så på var det totalt mer reklame enn snowboard. Møkk!

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Reklame er noe drit å se på, men TV2 betaler masse penger for rettigheter og må tjene inn dette på et vis. De bryter ingen lover ved å sende reklame. NRK er finansiert av folket, mens TV2 er nødt til å bruke reklame for å få hjulene til å gå rundt. Det har jeg ingen problemer med å akseptere, man kan jo ikke forvente at en bedrift skal dele ut milliarder til folket. Det jeg derimot kunne ønsker var reklame på tv, men muligheten til å betale for å slippe f.eks ved kjøp av abonement på sumo.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

Utrolig kjipt at ikke NRK klarer å skaffe seg rettighetene til vinter-OL. Med alle lisenskronene de håver inn hvert år, burde landskamper og OL være obligatorisk at de blar opp for slik at hele befolkningen kan se det uten å måtte kjøpe dyre kanalpakker eller få sendingene ødelagt av reklame. NRK burde halvert lisensen som en beklagelse til folket. De mest populære programmene de viser, som nyheter, aktuelt, nytt på nytt, først og sist, mesternes mester osv er jo rimelig lavbudsjettsprogrammer. Kan ikke se at de klarer å forsvare lisensen overhode når de ikke lenger viser de store idrettsarrangementene.
                            Lauken er vår venn!

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Utrolig kjipt at ikke NRK klarer å skaffe seg rettighetene til vinter-OL. Med alle lisenskronene de håver inn hvert år, burde landskamper og OL være obligatorisk at de blar opp for slik at hele befolkningen kan se det uten å måtte kjøpe dyre kanalpakker eller få sendingene ødelagt av reklame. NRK burde halvert lisensen som en beklagelse til folket. De mest populære programmene de viser, som nyheter, aktuelt, nytt på nytt, først og sist, mesternes mester osv er jo rimelig lavbudsjettsprogrammer. Kan ikke se at de klarer å forsvare lisensen overhode når de ikke lenger viser de store idrettsarrangementene.
                              Det er selgers marked, det finnes en smerteterskel for alle der ting rett og slett blir for dyrt. Jeg vil tippe at prisen på rettigheter har steget langt mer enn det inntektene på lisensen har så vi kan ikke forvente at NRK skal vise alt. Husk også på at kringkastningsavgiften skal dekke langt mer enn bare TV. Radio og web f.eks. Dessuten så kan ikke NRK vedta noe som helst når det kommer til beløpet på avgiften, det er det stortinget som gjør.
                              Når det er sagt så synes jeg det er trist at TV2 har disse rettighetene da kvaliteten på sendingene er lavere, ikke bare pga reklame, men kommentatorene til NRK er langt bedre. Men det kan like godt være meg som holder på å bli en sær gammel gubbe som ikke takler forandring.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Opprinnelig skrevet av xeR
                                Reklame er noe drit å se på, men TV2 betaler masse penger for rettigheter og må tjene inn dette på et vis. De bryter ingen lover ved å sende reklame. NRK er finansiert av folket, mens TV2 er nødt til å bruke reklame for å få hjulene til å gå rundt. Det har jeg ingen problemer med å akseptere, man kan jo ikke forvente at en bedrift skal dele ut milliarder til folket. Det jeg derimot kunne ønsker var reklame på tv, men muligheten til å betale for å slippe f.eks ved kjøp av abonement på sumo.
                                Det er greit nok det, men det går an å ta reklamene når det passer. De har rettighetene til både fotball og håndball, men viser ikke reklamer midt i kampene av den grunn. Under snowboard-øvelsen så var det pause mellom heatene hvor de kunne slengt inn reklamer.

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Det er greit nok det, men det går an å ta reklamene når det passer. De har rettighetene til både fotball og håndball, men viser ikke reklamer midt i kampene av den grunn. Under snowboard-øvelsen så var det pause mellom heatene hvor de kunne slengt inn reklamer.
                                  Helt klart et poeng det også feilslått strategi.

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Det er selgers marked, det finnes en smerteterskel for alle der ting rett og slett blir for dyrt. Jeg vil tippe at prisen på rettigheter har steget langt mer enn det inntektene på lisensen har så vi kan ikke forvente at NRK skal vise alt. Husk også på at kringkastningsavgiften skal dekke langt mer enn bare TV. Radio og web f.eks. Dessuten så kan ikke NRK vedta noe som helst når det kommer til beløpet på avgiften, det er det stortinget som gjør.
                                    Når det er sagt så synes jeg det er trist at TV2 har disse rettighetene da kvaliteten på sendingene er lavere, ikke bare pga reklame, men kommentatorene til NRK er langt bedre. Men det kan like godt være meg som holder på å bli en sær gammel gubbe som ikke takler forandring.
                                    Ingen tvil om at det er det, men hvem er ansvarlig for at NRK ikke har råd? Om det er det som må til, så får de legge på 150 kroner på lisensregninga for å få råd til å vise sport av landsdekkende interesse. Ikke narr meg til å tro at det ikke forekommer lobby mellom politikerne og NRK, dette hadde de løst helt uproblematisk om de hadde ønsket det. I stedet oppretter de stadig nye radiokanaler som jeg vedder på at knapt en promille av befolkningen hører på. Snakk om å disponere penga riktig. Jeg synes NRK-lisensen har vært helt fair å betale fordi NRK leverer en del solide produkter, men det blir stadig færre av dem. Når først lisensen er påtvunget alle eiere av en TV, så får de heller sørge for å justere lisensavgiften slik at den følger markedsutviklinga og på den måten kan opprettholde de gode produktene. Nå beveger man seg jo bare nærmere og nærmere et stadie hvor man kaster 2500 kroner regelrett i dass. Da tror jeg de fleste vil være enige i at det er bedre å legge på en 500-lapp i året og få et solid produkt.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

P1 ftw!

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9539

Jeg klikka litt i går da TV2 sendte snowboard og 25 sekunder før man fikk vite om det ble sølv eller bronse, så bytta de sendinga over til Zebra.

De hadde varsla lenge at de skulle bytte over dit, men selvfølgelig hadde ikke jeg signal på Zebra og TV2 PL (hei Liverpool og Arsenal) i går, noe som forresten aldri har skjedd før, og gikk dermed glipp av hele greia.

Hvorfor bytta de til Zebra? Jo, de skulle ha reklame og skistudio med Davy Wathne på moderkanalen. Noe "ingen" bryr seg om når det står om medalje.

Amatørene sa de hadde tatt lærdom av det som skjedde da flere uten Zebra reagerte, var jo tross alt kun snakk om 25 sekunder (noen skistudio fint kunne klart seg uten der de prata om løypeprofiler og synsa rundt forskjellige utøvere), men jeg tviler. En gang dårlig produsent uten feel, alltid dårlig produsent uten feel.

Kommentar

Working...