Helt rått å se hvordan Glimt feier over de fleste lagene i tippeligaen.
Den generelle Tippeliga-tråden
Collapse
X
-
Viser at det var ikke så beksvart vi trodde når vi var der oppe. På ingen måte noen god kamp av oss på Aspmyra, men med tanke på at vi måtte bruke Rafn som midtstopper og vi hadde flere skader som hemmet laget, så er det forståelig at det gikk som det gikk.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
-
Gitt NFF satt en presedens med karantenen til Lehne Olsen, så ser jeg på det som en selvfølge at Gauseth får karantene han også.
Dette går glatt under det NFF kaller upassende uttalelser til media, som Lehne Olsen ble felt for.
Lehne Olsen brukte ett banneord, anklaget ikke dommeren for å være partisk, men sa at de måtte begynne å følge med.
NFF sa i dommen at det var formildene at intervjueren kan ha fremprovisert reaksjonen, og at Lehne Olsen beklaget oppførselen ved første anledning.
Gauseth brøler ut 5 banneord, anklager dommerne for å favorisere større klubber vs små, og slår i reklameskiltet så det velter. Jeg har ikke fått med meg noen beklagelse i etterkant.
Kommentar
-
eg mistenker at de ordene var omhyggelig valgt. Han anklager ikke dommerene i den kampen spesifikt for noe annet enn at de ikke ser det, og at de er de eneste. Resten av tiraden er i generelle vendinger, så de går ikke (bare) mot dommerteamet i den kampen.
Skal bli spennende å se hva de finner på.Kommentar
-
Teknisk sett ja, men han sa da vitterlig "jævladommerfaen!" Som er ett ord.
Vi får se hva som skjer, saken er sendt til påtalenemda. Men tvilsomt om de tør å gjøre noe med Gauseth, han har jo direkte talefør ut i media gjennom Eurosport, og det blir balluba om han straffes.
Kommentar
-
Gauseth kan altså slå ned sponsorplakater og slakte hele dommerstanden uten at det får konsekvenser:
https://www.aftenposten.no/sport/fot...-raseriutbrudd
At til og med påtalenemda så på detta som et pr-stunt og skuespill.Kommentar
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
I mangel på bedre tråd å skrive dette i..
Er det noen som har oversikt over hva som skjer med rekruttlagene til Eliteserie- og OBOS-lagene i årets sesong?
For meg fremstår det som tidenes mulighet til å samle alle disse i en eller to avdelinger, utenfor ligasystemet.
Det blir helt bingo i 2.- og 3.divisjon i høst. For det første vil kampprogrammet til Eliteserien og OBOS-ligaen bli tett, slik at det sannsynligvis blir mye bruk av juniorer på 2.lagene.
For det andre så har vanlige seniorlag i 2.- og 3.divisjon enda ikke fått lov til å trene med kontakt, men det kan Eliteserie- og OBOS-lagene. Noe som betyr at 2.laget til disse har en stor fordel kontra de øvrige lagene. Samtidig kan også juniorlag trene med kontakt.
Om ikke det var mange argumenter tidligere for å ta ut 2.lagene fra ordinært ligaspill, så har man ihvertfall fått noen flere gode argumenter i år.
Morten👍 3Kommentar
-
Ser at Sarp med Mikael Stahre i spissen ligger under 1-3 mot Godset og dermed er på stø kurs mot å være eneste lag med 0 poeng etter tre spilte kamper. De har scoret ett mål på 240 minutter.
Husker det gikk gjetord om fotballhjernen Stahre her på forumet for en tid tilbake. Kan godt hende han er en særdeles dyktig trener, men dette bygger videre opp under påstanden om at Allsvenskan-trenere ikke passer inn i Eliteserien. Fotballen er rett og slett for annerledes og de trenger alt for lang tilvenningstid. Alle lag med svenske trenere blir konsekvent tatt på senga -- dette kan ikke lenger regnes som en tilfeldighet.
Jeg håper Lennartson-fadesen var siste gang vi så en trener fra Allsvenskan i Sportsklubben.
Edit: Så scoret de altså ett til, på straffespark. To mål på 270 minutter da altså.Last edited by Kanarivogel89; 25.06.2020, 20:35.👍 2Kommentar
-
... dette bygger videre opp under påstanden om at Allsvenskan-trenere ikke passer inn i Eliteserien. Fotballen er rett og slett for annerledes og de trenger alt for lang tilvenningstid. Alle lag med svenske trenere blir konsekvent tatt på senga -- dette kan ikke lenger regnes som en tilfeldighet.
Kommentar
-
Hamren kom, så vidt jeg husker, fra dansk superliga. Janne var assistent i Japan før han begynte som hovedtrener. I motsatt ende av de tre kan man nevne Haglund, Norling, og JL som har titler fra Allsvenskan, og likevel underpresterte i Eliteserien.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar